DB Wider Fit Shoes Omdömen 

155
•
TrustScore 4.5 av 5

4,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Thanks to the Staff, especially Sue. We arrived late for our appointment, due to sat nav problems. However, the fitting Staff were very courteous and did their best to ensure that my husband was fi... Se mer

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Good shoes and good communication. My only criticism is the way they handled the poor delivery service from Royal Mail. The shoes were delayed by two weeks. I ended up having to liaise with Royal Ma... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

I have bben a customer for years all shoes are great, i recently purchased Tudbury ballet flats i give them a 3/10 there eating away at my ankles blister upon blister. The other shoes i have purchased... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Having felt miserable about buying shoes for a few years now, I made the journey to Rushden to DB’s fitting centre…what a treat! 🤩 I found a wide range of styles and sizes to choose from and, as if... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Skobutik

Skrivet av företaget

DB Wider Fit Shoes, established in the 1920's, we are the experts, specialising in the design and manufacture of Wide Fitting Footwear. We offer seven fittings - from a High Street E fitting up to 8E. With over 400 styles and colours, we aim to find the perfect style for you. And with our "No Quibble" Money Back Guarantee and Free Returns you have nothing to lose. We have the biggest range and in the widest fittings, ideal for those who may suffer from swollen feet and other foot problems. We sell by mail order (phone, post and online - please check our website for online product reviews) and via our own shop in Rushden Northamptonshire. We have access to the warehouse stock Monday - Friday 10am -4pm with thousands of pairs in stock so plenty of choice. Please note that we also sell to independent retailers - some with very similar names to ourselves so please check that you are leaving review on the correct page. We are widerfitshoes - with an r between wide and fit. We look forward to hearing from you. The Team at DB Wider Fit Shoes


Kontaktuppgifter

4,7

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

155 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 2 veckor

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,7

Alla omdömen

(155)

54 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They don’t care about humans or anyone else

I have been a retailer of this company for 6 years. In the beginning we just could not understand their sizes and so therefore I returned some stock in the first year which was excepted on my gold account. After the received my returns they got defensive with me and took my gold account off me whereby I was entitled to return any stock. I have pushed their brand and gone out of my way for their customers, even delivering them myself to their door. I asked twice for my gold account back and they refused. The “spoke”at me at the shoe show in Birmingham and treated me like a stranger. I am now very poorly and asked the company if they would take as a good will gesture 10 pairs of shoes back out of our 245 pairs that we stock. The management said no. I am appalled at this company, they have no compassion for their customers, retailers or staff. I have been very poorly and they have done nothing to support me. If you can buy elsewhere then please do . I cannot associate myself with this false brand anymore. They are all about the money, their delivery service is too slow and they are way over priced. Trust me so know all of the management team and they don’t have an ounce of empathy between them, apart from Sarah. I sent them an email asking them to close my account as I was so upset with them not offering to help me and not one of them has replied. Please buy somewhere else… comfy feet, Hotters, Vionic, G Comfort anything but them. If I can stop one customer then I’ve done my job here.
All of our db shoes are now 50% OFF until they are gone.
We are Located in Worcestershire ifoothealthcare
We sell Vionic and other wide brands
Please support us
Edit: The story is correct - you didn’t like my returns so took my gold account off me! You have not had to work hard with me.? I purchased your shoes and I paid you up front on every order!! I did all the hard work by selling them and pushing your brand. You could not even have the decency to respond to my emails - shocking customers service .

22 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Joanne

We are very sorry that you feel this way but as in all business arrangements there are two sides to the story.

We are a reputable business with a history spanning 104 years and contrary to your interpretation of the situation, we have tried hard to work with you over the years. You have decided to close the account as for once we have not accommodated your request.

We would just like to wish you all the best for the future.

DB Shoes

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Poor quality appearance of Sinead shoes

I recently bought a pair of Sinead trainer style shoes. They are very comfortable but I am extremely disappointed with the look. The leather has wrinkled at the base of the lacing area in an ugly fashion.

5 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Dear Customer, We apologise that the standard of the shoe was not satisfactory. If you could email enquiry@widerfitshoes.co.uk with a picture of the shoes then our Customer Service team will look into it for you. thanks

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Inundated with Unwanted Catalogues

Like another 1 star reviewer I purchased some shoes several years ago but since then I have been inundated with catalogues, which arrive every few weeks. I am very aware of the wastage of paper this causes.

I have tried all ways to cancel these but they keep sending them.

I have tried to contact their Customer Service but I have to agree to receive their marketing.

I am not sure what more information you need I haven’t purchased anything from you apart from the initial purchase. I think my best bet is to return each post back to you and let you take care of the rest.

25 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello. We are very sorry to hear you have been inundated with unwanted catalogues as we do actively remove customers from our mailing lists as soon as they notify us - by email, phone, clicking the unsubscribe link in emails, sending the catalogue back to us in the post etc. We also do not continue to send catalogues to customers who have not purchased us for some time so are very curious as to why you are receiving information from us if you have not actively purchased from us for some time.

We have sent a request for more information so we can investigate this further and hope we can resolve this quickly.

Updated 29 May 24. Hello thank you very much for taking the time to send us the additional information and we have been able to investigate the matter. We have now changed all the preferences on your account so you will no longer receive any communications from ourselves (unless there is something already in the process of being sent to you which we are unable to stop at this stage. Do pop it back in the post with Return to Sender on the cover if you would like to.) From our notes we cannot find any request to unsubscribe but once again we would like to apologize that we have been sending you unwanted information.

On behalf of the DB Wider Fit Shoes Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great to see some modern styles this…

Great to see some modern styles this season. My blue/pink plaited sandles 6-8v absolutely beautiful. I can finally wear my linen dresses, shorts and trousers and feel dressed up with my sandles. Just ordered toe post sandles which are so difficult to get for my very wide feet. One very happy customer. Trainers always very comfy too, had a couple of different pairs and been really pleased with them.

24 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Michelle. Thank you so much for your lovely review and we are delighted you like this seasons styles and hope you will have many hours of comfort and enjoyment wearing your sandals.
Do visit us again soon
The team at DB Wider Fit Shoes

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Quite pleased

Quite pleased with the two pairs of shoes I ordered but unfortunately I forgot to use the 10% off voucher in both cases.

1 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello. Thank you for your review and we are delighted that you like the two pairs of shoes you ordered.
We frequently have promotions so hopefully you can take advantages of these and you will be ordering from us again soon. If you have any questions please do contact us direct and we will happily do all we can to assist. DB Wider Fit Shoes Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

From start to finish nothing but praise…

From start to finish nothing but praise for the quality of service and the actual boots themselves. Very helpful and professional response to my initial enquiry.
Prompt delivery. Highly recommended to anyone needing best quality wide fit shoes.
Thankyou.

27 juli 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Richard. Thank you so much for taking the time to leave us a 5* comment as it means a great deal to the staff here at DB Wider Fit Shoes and do hope you will buy from us again soon.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Good service plus great offers!

Good service, excellent offers on site. Great opportunity to build your shoe choices...

I bought my 2nd pair of Philippa's, in Champaign for days in summer when I need firmer support and comfort. Looking great!

17 juni 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Thank you very much for your kind words. We hope you continue to enjoy your shoes.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Super Service

Ordered a pair of slippers yesterday lunchtime having been let down badly by another online supplier.
Price was about half the price of the other supplier and couldn't believe it when they turned up this morning. Quality was excellent too with some removable insoles which helps give more options for comfort.
Altogether a first class efficient shopping experience

13 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Dear Stephen. Thank you so much for your 5* review - it means a lot to us here at DB Wider Fit Shoes.

We hope you have many happy hours in your slippers and hope you will order from us again soon .

DB Wider Fit Shoes Customer Service Team

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Bit of an uneven experience so far, but does what it says on the tin

My podiatrist friend insisted that with my severe bunions I MUST get special shoes, and stipulated I should get properly fitted/measured by this company, meaning a 45 minute drive from home. You have to book an appointment, can't just turn up on spec, which made it sound a lot more special of an experience than it turned out to be. The company certainly does not overspend on the premises at Rushden, and the perfunctory measuring and product selection process was a turn-off. Don't want to tar everyone with same brush, but my wife thought exactly the same. Never mind, the shoes she brought fit perfectly well, though the casual shoe range is a bit clunky to say the least. Fast forward and I've recently bought some trainers (at a discounted price), and that experience with a very helpful lady on the telephone was an altogether better experience. You are only as good as your people - and you know investment is needed in premises. I've followed up your reply, and given you my details as requested, if you want me to expand and explain my review. I'd started to explain here, but now feel it's not necessary or helpful to put it in the public arena.

10 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Mr Bell

We are sorry to read that you were not entirely happy with your visit. Our building is over 100 years old, having been connected with the shoe trade all its working life. It is not “modern”, but has character, with old wood panelling etc. We accept that this may not appeal to all.

As the shop is within the main building, it is adjacent to the main warehouse thereby enabling customers to have access to the full range of available stock of boots / shoes / slippers / sandals / trainers etc in the width fitting, colour and size they require. This is gives the customer many more options than if were to separate the shop from the building.

We offer appointments not to make it sound grand, but to ensure when people travel they get 100% of our attention for that 45 minutes, whilst a shop environment might mean that we are serving another 4 or 5 customers at the same time as we have no control over the flow of customers.

Shoe measurement is done using a board for length and a tape measure for circumference. It is not “high-tech” but is still the most effective way of giving an indication of the size and fitting required before trying shoes.

Most importantly your wife came away with shoes that fitted. Hopefully we actually got the most important areas right. Our staff guided the customer in the right choice of footwear for their needs, resulting in happy feet.

Its great to hear that you have also successfully purchased via our telephone / mail order department and hope you enjoy wearing the trainers.

DB Wider Fit Shoes Customer Service Team

Update to Review Update: Hello Mr Bell
We understand that you have left your contact details via Trust Pilot so we can contact you but unfortunately at this time your contact details have not been passed through to us. Could you please resend or contact direct at DB Wider Fit Shoes.

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Thank you for very proactive with this…

Thank you for very proactive with this by replacing the slippers.

8 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Thank you for your update and please do get in touch if there is anything else we can help with.

DB Wider Fit Shoes Customer Service Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Spammed with catalogues

I bought a pair of shoes a few years ago and was happy with them. The company started sending me catalogues and I phoned and said I didn't want them. They stopped sending them until I placed another order, then they started again. I didn't sign up for them. I have emailed and they said they would stop sending them. I have sent them back with messages on to stop sending them but all to no avail. The next month another catalogue pops through my letterbox. These unwanted catalogues don't make me want to buy from them, totally the opposite. They are a complete nuisance and should stop spamming people.

5 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Lynne.

Thank you for your review and we would really like to have the opportunity to investigate the matter as we do try really hard not to send marketing material to anyone who have opted out.

However whilst we have attempted to contact you via Trust Pilot for further information we have not had a response and we are therefore unfortunately unable to investigate your complaint any further at this time.

Please can you contact us with further details so we can check our records and make sure all marketing information has been stopped. This way we can also confirm that you are dealing with us and not another company with a similar name.

We look forward to hearing from you in due course

Kind regards

DB Wider Fit Shoes

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Great fitting shoes for those with fat feet

I have short thick fat feet, my husband calls them Hobbit feet and have struggled nearly all my life to buy shoes.My friend told me about DB Wider fit and have bought so many pairs because... THEY FIT!!!! I have not had a problem with a single pair. I do buy in the sales as they are very expensive.

4 juli 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello
Thank you for your lovely review and we are so pleased you have found us and now have shoes that fit. We hold promotions on a regular basis and also sell end of lines at highly discounted prices - so always worth looking at if you are hunting for a bargain.
We look forward to hearing from you again soon
DB Wider Fit Shoes Customer Services Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

So pleased with my purchases.

I bought a pair of black lace up shoes and a pair of slippers. As always they are both really comfortable to wear. The fit is amazing, especially as I have wide feet after having some operations on them. The measuring device is great as you can get the sizing correct. These shoes are well made and a reasonable price. The quality is superb. = 5 star.

12 januari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Kathleen.
Thank you so much for your 5 star review - it means a lot to us at DB Wider Fit Shoes. Our spring / summer range will soon be available and hopefully we can tempt you to take a look and buy some light weight shoes or sandals from our lovely colourful range so you can continue to enjoy comfortable footwear throughout the year.

Thank you again

DB Wider Fit Shoes Customer Services Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

After picking up a brochure from my…

After picking up a brochure from my Podiatrist, I also looked online and ordered some shoes, ankle boots and slippers.,The fit is fantastic, especially having the means on the brochure to measure the depth of the toe area. Also, having Diabetes Type 1, I really need correct fitting footwear. They’re like walking on air!

14 oktober 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Rachele

Thank you so much for your 5* review - it means a lot to us and we are delighted that you have found something really comfortable to fit your feet. We know it can take some time to find the right fit so hope you made use of the exchange service with its free return postage and no extra postage on the exchanges if you needed to.

Please can you thank your Podiatrist on our behalf for recommending us and do get in touch if we can help in any way.

Once again thank you for taking the time to leave a lovely review.

DB Wider Fit Shoes Customer Services Team



Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent service and delivery of boots and shoes enabling Orthotic insertions.

Excellent service and delivery. Just purchased the Donna lace up boots 6E, size 6 in Denim and also in the Russet Red. Reasons: because the fit my arthritic feet and can insert my orthotics, can rotate their wear, prefer leather because rainproof and can clean and polish them, I wear trousers a lot during Autumn/Winter although look fashionable with Winter dresses and tights, etc. For me, the style is perfect and my feet don't slide forward in the boot plus can adjust the lace during day as necessary. Have them now in all 4 colours -strangely they have never made them in a Dark Brown or Navy. Tried other manufacturers -all their boots and shoes gone to Charity Shops. Only problem is finding matching coloured leather handbag in the Wineberry [unsure what colour it really is] and where on earth to find the Russet red handbag - some lighting it looks towards a brown shade then again possibly red until I place them next to a red garment or orange or brown and no way are they those colours so guess black or navy handbag/clothing only options. Guess I'm fussy. Web site also has wonderful shoe designs but sadly not all made in 6E with removable soles and made with 2 inch heels which I cannot wear, especially the dressy shoes which sometime in the year I need but when I find them half inch lower and in my size, then I'm in there. Also a problem finding summer sandals and I still like the open toe with velcro fastening and also around my ankle but with a covered heel simply because of ease of inserting my feet which includes my orthotics. Don't like them looking big and ugly though which last 2 years fashions seemed to be.

4 oktober 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Rose

Thank you so much for your 5 star review - it means a great deal to us. We are thrilled that you have got all 4 colours in the Donna boot and sorry it doesn't come in Navy or Brown in a 6E fitting - nor matching handbags!

I expect you have already looked at other boots in a 6E like the Bradwell which does come in a Chestnut Brown or the Rochefort in navy - but this has been very popular so stock levels are low at the moment.

Have you also considered our 6V boots, shoes and slippers? These are variable fittings suitable for a 6E to an 8E fitting - adjusted by removing the insoles to find the perfect fit. We have the Nebraska a lovely hiking boot in navy and the Taipei with its faux fur lined soft nubuck leather upper in brown- and it has both a zip and laces to make it easier to get in and out of.

Regarding dress shoes if you prefer something flatter than some of our heeled shoes please look at our casual shoes as a lot of customers select from this range with popular styles being Buxton, Erin, Garlic, Lulworth and Sharon. Sharon has 2 sets of interchangeable straps (one plain and one plaited) which can be cut to length so are ideal where different length straps are required.

We have a wide range of slippers from classic slipper to booties, mules and pumps in a 6V fitting - many again with removeable insoles so the depth can be adjusted to fit. Ideal for keeping feet warm and cosy.

As for the sandals, we are working hard on next year's range and hope there is something there you will like.

Please contact us in the customer service team if you would like any help as we would love to help you explore other products in the range.

Thank you again for taking the time to write your lovely review

DB Wider Fit Shoes Customer Services Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Finally ...........

Finally, at last a pair WIDE Fitting shoes I cold wear on my very painful feet.

I recently purchased a pair of DB Monica 6V fitting shoes, and as soon as I tried them on in the house I knew I would be able to walk in them outside.
These shoes are deep enough to accommodate my professionally made insoles with ease. which corrected my posture and eased the pain in my feet and hips as I was no longer walking on the outside of my feet.
In fact on the worst foot I placed my insoles over the ones which came with the shoes and this made for an almost perfect fit even with my slight hammer toe
I did order one size up.

After twice returning other styles I had almost despaired of ever finding shoes to ease the misery of painful, swollen feet.

For me the secret seems to be the open back (sandal like) style, while the closed front still covered most of my feet.

I would love it if this style was made in all leather. Replacing the stretch material with very soft leather or leather look so the shoes can be worn all year round as I am not sure how the stretch material would fare if while out I got caught in a rain shower. It may be okay but I will not test it while I only have one pair of Monica just in case.

I have found the online customer service staff excellent, very patient and polite.

16 juli 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello
Thank you very much for your lovely review of the DB Monica shoe and the service you have received. We specialise in helping people find the right shoes for their feet and know that it may take several pairs of shoes to find the "perfect fit" which is why we offer free return postage and no additional postage on exchanges.

We now have published our autumn catalogue and if you have any queries about any of the shoes or boots, please get in touch. A lot of our boots have zips or laces and zips which makes getting feet - and any orthotics - in and out of the boots very easy. Once the laces have been adjusted for a comfortable fit it is simply a matter of unzipping to get in and out of them.

Many of our slippers also have removeable insoles and are perfect for keeping feet warm during the winter.

Thank you again for your lovely message - it means a lot to us to hear that you have found something you like and fits your feet.

Take care

DB Wider Fit Shoes Customer Service Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

wide fitting shoes

My mum and aunty have wide feet. The have difficulty in finding shoes to fit. These have wider shoes. My issue is this, they rip customers off. The shoes are expensive and poor quality. Most of the people that buy from them are the older generation that will pay their inflated prices, without thinking. I find that appalling.

26 april 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello David

Thank you for taking the time to write a review and although we have reached out to you via Trust Pilot to obtain further information, we have not yet had a response.

We are sorry that your Mum and Aunt have not had a positive experience of buying from us.

We are a family owned and run company and are passionate about the shoes and the service we provide. We work very hard to design and develop a wide range of footwear to meet the needs of those with naturally broad feet and for those with swollen or other foot health problems, for adults of all ages. The majority of our footwear has removeable insoles and we specialise in providing shoes with extra depth and width that look very similar to narrower shoes found on line and on the High Street by carefully hiding the extra width / depth in the manufacturing process.

There are other design features many customers are not aware of within our range, from our stretch to fit shoes, deep toe boxes, shoes with cut to fit length straps, seam free toe boxes (good for those with diabetes), wide easy access shoes, extension straps and heel stiffners in our slippers to encourage stability and reduce falls. Many of our shoes have been approved by the Healthy Footwear Guide and we have twice been awarded the prestigious Comfort and Wellness Brand of the Year (2017 and 2019) for our range of footwear.

We invest a great deal of money in the tooling which we use either here in our factory in Rushden, Northamptonshire or we ship to our carefully selected third party companies who manufacture shoes on our behalf. We undertake extensive quality checks on the products as they are received into the warehouse and are therefore very sorry to hear that you are not satisfied with the quality. Please return the shoes to us using the free returns label enclosed with the shoes so we can undertake a thorough investigation. If the free returns label has gone missing, please let us know and we will happily send you a replacement label.

As you will be aware, in addition to the free returns label with all our shoes sold direct to customers via our mail order department (online, post, phone) we also do not charge postage on exchanges so if the buyer is not happy with the shoes, for whatever reason, the shoes can be returned provided they have not been worn outside and are in the same condition as when we despatched the shoes. Customers will only be asked to pay extra to cover any difference in the price of the original shoes and the exchange pair. Alternatively, shoes can be returned for a full refund (subject to terms and conditions).

We actively work to ensure our shoes are competitively priced and run promotions on a regular basis providing extensive discounts from the original published prices. We also sell end of lines via our main website and good quality reject shoes via Ebay at bargain prices.

Once again, we can only apologise that you feel that your Mum and Aunt have not had a positive experience and are not happy with the quality of our products, so please return them so we can investigate. Faults do occur occasionally and the usual process is to return the shoes so we can replace or refund.

We have many customers who are delighted with the quality, service and price as you will see from the many comments on our website. If you wish to speak to someone regarding the shoes you have ordered, please do get in touch.

Kind regards

DB Wider Fit Shoes Customer Support Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Just received my 6V size slippers

Just received my 6V size slippers. I'm 66 and this is the most comfortable footwear I have ever owned. Very pleased and happy to recommend Wider Fit Shoes.

7 januari 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello Ray
Thank you so much for taking the time to leave the great review and we hope you will be back to buy more now that summer is approaching.
Kind regards
The DB Wider Fit Shoes Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great option for orthotic clinic patients

I am a clinician (orthotist) and I often treat people with wide feet or arthritic toes or people who need thick orthotic insoles or leg braces and they need wide or deep footwear. I often refer my patients to DB Wider Fit shoes after advising what size to try (I have fitting stock in my clinic). The quality is very good, the style are modern and they are frequently updated to keep up with fashion, they come with extra strap extensions if needed and the return service is very easy. Good price too. Thanks DB shoes you are doing a great job!!

11 december 2020
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Thank you so much for taking the time for the great review. We really appreciate the feedback.
Stay safe
The DB Wider Fit Shoes Team

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Great shoes, although not made in Britain as expected

Just got my second pair of DB Shoes and am pleased again with the quality, fit and service.

However, this time I noticed a sticker inside saying 'Made in Portugal' (not on the first shoes) and felt disillusioned as this year I've been trying to 'buy British' and support British industries/workers -nowhere have I seen it stated that DB Shoes imports overseas-made shoes. The website states 'specialises in the design and manufacture of wide ...', though I now realise that the word 'manufacture' on its own does not preclude manufacturing abroad and I made an assumption (and perhaps the location/s is/are mentioned somewhere on their site?). Maybe they could specify in the product description where a particular shoe is made.

If that aspect is not important to you, then I would certainly recommend DB Shoes for their wide fittings and comfort (and thinking about it, I guess if they were made by British workers, they would be much costlier).

14 november 2020
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för DB Wider Fit Shoes

Svar från DB Wider Fit Shoes

Hello

Thank you for your orders and your feedback and I am sorry if you feel you have been misled by where the shoes are made. We do all the design work and we do manufacture some of the shoes here in the UK but we are unable to make all the styles we sell as there are so many different machines and equipment required to cover the range from walking boots, long legged boots, casual and dress shoes, sandals, loafers/ pumps, slippers, canvas shoes, espadrilles and so on …and in all the different width fittings.

We would love to make all of our product here in the UK, but the costs associated with buying all the equipment to be able to do so, would be extortionate.

To enable us to offer our customers such an extensive range we have actively sought out partner factories who, using our tooling ie lasts and moulds, manufacture the footwear on our behalf. We bring the shoes into our warehouse in Rushden, Northamptonshire, where they are QC checked to make sure they meet our exacting standards of quality before we despatch – not only to UK customers, but globally.

We do try to identity on the website, in the description box for the shoes, if they are made in our factory in Rushden. In our catalogue, look for the union flag against the products.

Thank you once again for your feedback and for buying from DB Wider Fit Shoes and hopefully you will be back soon for another pair. Remember we offer free returns and there are no extra postage charges on exchanges. Our UK customer service team are always here to help.

Best Wishes
DB Customer Services Team

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer