PayByPhone Omdömen 

1 064
•
TrustScore 1 av 5

1,1

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Where's do you start with this shambles? In a nutshell it took me 25i.minites to pay for my parking in Brighton. And that is despite having the app! The software system for logging in must date from... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I’ve been using this app for several years at a train station parking lot in a suburb of Boston. I got notices for three parking violations with a 1.00 fine this year from the MBTA despite reme... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Used the paybyphone app to pay for my parking in Corbridge Northumberland. Registered my car details and how long I was parking for. When I came to pay for the parking and entered my bank details it... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

If you're parking in Liverpool Do Not Use This App! It will restrict your parking making you have to pay multiple times through the day at different locations stating "traffic restrictions". Two diffe... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Betalningstjänster
  2. också i
  3. Betjänad parkering

Skrivet av företaget

Welcome to PayByPhone, the innovative leader in cashless parking solutions. With our user-friendly app, website, and telephone service, we're revolutionising the way you park. What We Offer: PayByPhone is all about simplifying your parking experience. Our services allow you to pay for parking with just a few taps on your smartphone or a quick call. Whether you're in a rush for a meeting or enjoying a day out, we've got your parking needs covered. We've designed our platform with you in mind. Easy navigation, quick payment processing, and a seamless interface make parking less of a hassle and more of a breeze. Our Commitment: We're dedicated to providing a reliable and convenient service. Our focus is to ensure your parking experience is as stress-free as possible. Please Note: While we're here to assist with your cashless parking needs, there are a few things we don't handle: - We don't own parking machines or car parks. - We don't set parking prices. - We don't deal with parking enforcement. Use the Real PayByPhone: For safe parking, download our app or visit www.paybyphone.co.uk. Be careful with fake sites – we can't help with problems from them. Thank you for choosing PayByPhone. We're excited to make your parking experience better!


Kontaktuppgifter

1,1

Mycket dålig

TrustScore 1 av 5

1 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Innehåll från riktiga människor är i fokus på Trustpilot. Det här företaget kan dock även använda vårt AI-verktyg för att skriva sina svar.

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,1

Alla omdömen

(1 064)

138 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

You take money for days when it's free…

You take money for days when it's free parking , then your customer support lies about the free parking when I have photos . You should never have processed the payment. See you in the small claims , this is a bout principle not money

18 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are set up to collect payment as per data either input by parking operators or requested by parking operators. Based on these set-ups, we will collect as dictated by our system. If ever there is a discrepancy, we will always ask the parking operator to look into it. If ever you are not willing to pay a value, please do not.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Totally useless

Totally useless. It worked absolutely fine. Then the shiny new update has signed me out, refuses to let me back in and customer support is non existent.
Why did you mess around with it?

17 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to read your comments, Benjamin. Customer Support is on hand 24 hours a day, every day of the year. Please ask our bot to connect to staff until offered, agree, fill in your details, you'll receive confirmation of your email chain: https://paybyphone.ada.support/chat/
Alternatively, you are welcome to respond to our private request here and we will get back to you as soon as we can.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Crap

Wish I could put zero! Always been great. Two days ago it would not work. Now tried to re load and “start again” it’s useless and won’t even allow me to enter vehicle. Why do these companies mess about with these things? Oh! Hang on, so it goes wonky and ya get a fine🤔👎

16 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We're sorry to see your review. send details of the problems seen via email so we ensure it's looked into. Our bot will pass you to Customer Support: https://paybyphone.ada.support/chat/
Ask to connect to staff, agree when offered, fill in your details, you'll receive confirmation of your email chain.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

No option to cancel session

Parked for two using 'Nearest' option and then saw it was the wrong street. Looked up how to cancel and the info was that cancellation, by text, could only be achieved if actioned within 5 minutes and this procedure would only work in a certain region of Canada. Upshot: I paid twice.
PaybyPhone has answered this, saying I could request a refund via a chat service. Chatbot's final word: "Much like a pay and display machine, it is not possible to request a refund."

16 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Please take care to check all parking details against signs before buying. Text cancels work in the UK. Additionally, one can always ask for a refund by contacting our Customer Support via our Help Centre's bot: https://paybyphone.ada.support/chat/
Ask to connect to staff, agree when offered, fill in your details, you'll receive confirmation of your email chain.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

How to make parking difficult and stressful

Machines not working. Unable to download app. Unable to backdate parking. How hard can you make paying for parking?

13 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Hello Paul, PayByPhone operates no machines anywhere. If you are unable to download our app, this sounds like a data connectivity issue to raise with the parking operator. In addition to app parking payments, we offer website and telephone options.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Couldnot log in

Couldnot log in. Then after after paying via website I realsied that the app defaults to Canada (tiny icon top left). Have to scroll to Uk to be able to login, Sull the same weeks later.

23 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry for the problem which our developers are fixing imminently.
Please contact Customer Support by asking our bot to pass you to staff in the event you require support.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Good morning

Good morning, I have just checked my bank and you have taken the money for a cancelled transaction that I got in touch with the chatbot and three members of staff. I have supplied my mobile number privately as you requested and you have not got in touch with me. Yes I made a mistake immediately I tried to rectify the situation and this was made extremely difficult. I believe it only fair that you refund me my money. I look forward to your response.

6 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Hello Bridgette, We have reached out to 100% of people to whom we have said we would reach out and you are naturally included. We are sorry this is not as speedy as you had hoped.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

App appeared to decline payment but took payment.

App appeared to decline payment with a error message and so I paid with credit card. I then received an e-mail receipt for the app payment so the payment did go through originally. So I have paid paid twice. Tried to contact PaybyPhone but their AI chat bot was absolutely useless. It had only a limited number of scenarios, none of which matched mine. No way of speaking to a human.
I parked at location 801767 Southampton at 10:51, for 4 hours. I paid £4.20 for 4 hours

7 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to learn of the duplicate payment. Simply ask our bot to pass you to staff (or similar phrasing), agree, fill in your details and you will find yourself in an email chain.
Feel free to respond to our private request if you wish for us to message you first instead.
Update: we have sent you an email.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

62.5% Service Charge!

The cost was £4 but the service charge and SMS alert was 2.90 on top, 72.5%!

This was Conwy Council and I can't believe that they allow this sort of excessive charge? There is no manual intervention and it should save on the costs?

They've relied saying that it's 40p for SMSs, which is correct, but haven't even attempted to defend the way they fleece us for the rest for a "service" which offers nothing. I'll never use it again and can't understand why a council with their own perfectly good system would have anything to do with them?

3 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Upon checking fees for Conwy County Borough Council parking, there is a 20p SMS confirmation fee for those opted in and a 20p SMS reminder fee for those opted in.
Update: mentioned only SMS as these are the only fees - the service fee when parking with Conwy County Borough Council is currently £0.00. What you have reported is incorrect.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Worst customer service ever

So last Friday I went to the hairdresser and went to park as I would do and the app wouldn’t let me use my Apple Pay so I added a card and tried again still wouldn’t let me use any payment 20 mins of trying I rang my son to pay it for me I logged out and in deleted the app reinstalled it still no joy I rang them and sent 11 emails I’ve only had 1 response saying they can’t find my account so sent screen shots of all my account details and then I got sent a survey how did we do I would love to know what they have done because I’m still in the same situation with no resolve my next step is to call the local council because if the system isn’t working then give it to another company

5 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to read you struggled with the service, Jodie. Please respond to our private request so we can identify your contacts.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

A Tribute to Precision, Empathy, and the Art of Deflection

I recently had the pleasure of parking at Caernarfon and using the PayByPhone app to pay for 24 hours. The first day passed without incident. The second day, I repeated this flawless ritual and was rewarded—with a parking fine. Naturally, I paid the parking fee, the admin fee, and the original parking fee again, because who among us does not thrill at paying three times for a single privilege?

My initial review on Trustpilot was written with some heat—not because of the fine itself, but because of the way it was handled. Wanly, I posted my experience, hoping for a flicker of accountability.

Instead, joy unbounded: a fairly polite message from PayByPhone below, followed by a more pointed one to my personal email. Not to apologise, but to urge me—with the unmistakable chill of administrative froideur—to reconsider my critique. Free speech, it seems, is welcome only when it arrives gift-wrapped in five stars. So be it.

Given the tone and temperature of their response, I have decided not to bury Caesar but to praise him. PayByPhone is a magnificent enterprise. Their customer service is a beacon of empathy, their systems paragons of precision, and their attitude toward customers a masterclass in boundless grace. Truly, they are blameless in all things.

I now regard my parking fine not as a penalty, but as a tribute—nay, a votive offering—to a company whose excellence knows no bounds. Milites currus superabunt triumpho. Long may they reign, and long may we pay.
⭐⭐⭐⭐⭐
Five golden stars, you ask, among all these paltry single-star reviews? Begone, doubters. Five million would ne'er be enough to light our chariots to their parking heaven.

20 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to read you received a fine, David. From what you say, you created a parking session with PayByPhone but the parking operator issued a fine and did not accept their error. This is not PayByPhone. We do not deal in parking enforcement. It appears your comments would be better directed at the parking operator. If you wish for us to see if we can help you in any way, please respond to our private request.
Update. We have kindly sent you an email.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

SCAMMERS

I tried to use this in Coventry and they said they needed to verify my card details with no charge, which is understandable. They did this but as soon as they had them they attempted to take £49.95 ! Luckily my bank refused but however my card has now been stopped and I have a new one on way. Its just the hassle that comes with it that's the problem. DO NOT USE OR TRUST THIS COMPANY

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to learn you have been scammed by finding a rogue site instead of PayByPhone, Trevor. We are pleased your bank helped you. Please always look for official sites and apps, checking web addresses and number of downloads. This is not a review of PayByPhone.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Nul= zero

Nul ! = En tant que résident, nous avons droit moyennant 1 € au stationnement pour l'année dans notre village. La 1ère fois c'est la Mairie qui m'a enregistré et pourtant j'ai eu 1 PV. Puis ayant changé de mobile j'ai pu télécharger l'application. Tout semblait Ok : enregistré pour tous les emplacements du village. SAUF QUE je suis soudainement devenu INVITÉ avec des zones spécifiques et paiement à l'heure !!! Inadmissible. Ça vaut RIEN, je suis très en colère

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Worst app ever

Unable to add bank acc details despite numerous attempts over a period of 3 days so I was unable to pay for parking. The app's website uses a bot which uses cutesy language but is unfortunately thick as a plank.

26 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to read you experienced problems, Stephanie. Please feel free to ask our bot to pass you to staff. If you do this, it will offer you, giving you the chance to agree and fill in your details for an email chain.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible and dishonest company.

Terrible and dishonest company.
They make it as difficult as possible to make payment by making the online process glitchy so it keeps crashes and the phone process just as bad. The idea is for you not to pay so that they can hit you with a penalty. Furthermore, you have no choice but to pay service charges on top the parking fee which is not mentioned anywhere at the time of parking

27 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Signs where you are parked should reference fees. Our app and website also reference fees. We are sorry to read you have experienced difficulties. Please check for connectivity issues. We also continue to check reviews, test and improve our service. Do keep the app up-to-date or refer to the website.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dishonest

Very dishonest. They charge sms fee even if you opt out of these.

27 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

SMS fees are charged purely is someone is opted in for SMS messages.
Please feel free to respond to our private request, if wishing for us to help you with a query.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I’ve used the app quite a lot in the…

I’ve used the app quite a lot in the past but today, for an 80p parking ticket, they wanted almost half as much again in charges!!! I’ve not noticed these charges before but now I know, I’ll make sure I always have cash when parking in a place I go to regularly! Crooks!

25 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

System set up to avoid telephone calls with customers

The PBP process is quite laboured but for the most part I have had no issues. Today, I made a payment as normal via the telephone payment system. The call lasted approx 1 minute as it normally does and I was told that my payment had been successful (£1.50). I returned to my car to find that almost an hour after my payment had been made, I had been given a PCN. I log on to PBP to retrieve the parking receipt to dispute the PCN to find that they have not taken the payment. I then spend around 5 minutes going round in circles on their chat bot without success so make a call to PBP. After navigating a number of press key options I manage to speak with someone who just repeats that the payment is not there. I explain the issue (I went via normal process and all seemed fine). I'm then told that the only way anyone can look into this is if I log it with a chat bot. There is no email address that can be provided and I cannot talk to anyone by phone. I explain the issues with the chat bot and I'm told there is no alternative. Really poor customer service

25 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

We are sorry to read your review, Clark. Simply ask the chat bot to pass you to staff (or similar phrasing), you will be offered. Agree and fill in your details, you will be in an email chain.
If you wish to leave your details via private request here, please do. We can also reach out to you by email.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam check your statement for other amounts

My wife and myself took over an hour to register on the app, which we both down loaded from the app store (QR codes may be doge. and had to use 2 phones to get app to work, it still double charged us but that was only £2. THE BIG PROBLEM IS the app signs you up for a subscription service, so check you card statements for payments to FLNST.com a company called appsility, who have taken £39.95 and £14.95 from my account, I only become aware after Tesco's fraud team quested the payments, and tracked it back to the paybyphone. BE WARNED. SOMEHOW I DONT FIND IT STRANGE THAT YOU CAN ONLY CONTACT THIS APPSILITY BY EMAIL!!!!!!! PS if I could give them Zero I would

Please see PayByPhones response below. They are still trying to blame the use of a QR code, but as you can see I clearly state downloaded there app from playstore!!!!!!!!!, and guess what It still works.

PayByPhone offed absolutely NO assistance on this. Tesco's excellent and many thanks but the speed with which they refunded 1 day suggests this is a common and known issue that PayByPhone do not wish to address.

As you can see below, Paybyphone are still saying It's my fault, however there is only 1 PayByPhone app showing on Play store, it has the same emblem as this company and when you pay on it they charge you for parking, therefore how can it be a fake app? All I can suggest to customers is take cash and don't download any apps relating to this company at all!!!!!!

22 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för PayByPhone

Svar från PayByPhone

Hello Rob, We are sorry to learn you have been scammed by finding a rogue site instead of PayByPhone. We have moved away from QR codes due to QR code scams. We have nothing to do with such sites and continue working with authorities to get them removed. We are pleased your bank helped you. Please always look for official sites and apps, checking web addresses and number of downloads. This is not a review of PayByPhone.
Update: However you visited who you visited, you found the wrong site. Our official site has scammed no-one. Your review is not of PayByPhone but of scammers you have found.
PayByPhone Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I would give 0 stars but hey

I would give 0 stars but hey , overparked by mistake , 2 seconds later i'm trying to sort it out , they tell me only thing i can do is extend , i don't want to extend it i want it less . But noo , it's not possible ! Rip off , i hope they become bankrupt !

24 september 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer