Liten detalj men så viktig. Detta företag tycker åter igen att kunden inte är så viktig! Beställer 3 paket PLA, två nya och inplastade, den tredje skador, komprimerad och utan skyddsplast runt om. N... Se mer
Företaget har svarat
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Liten detalj men så viktig. Detta företag tycker åter igen att kunden inte är så viktig! Beställer 3 paket PLA, två nya och inplastade, den tredje skador, komprimerad och utan skyddsplast runt om. N... Se mer
Företaget har svarat
Fantastisk service från köp till användande och när något strular, då får man precis den service man behöver. Kan varmt rekommendera 3D Prima. Ett plus till Robin som hjäper till med sådan fin service... Se mer
Företaget har svarat
Jag tycker supporten från 3D-Prima har varit anmärkningsvärt bra, Från början till slut. Även fast den blev långdragen (Nov-Dec) I ett garanti ärende, Och jag är jättenöjd med den lösning som vi ko... Se mer
Företaget har svarat
Köpte en A1 bambulab som strula. Jag har fått bra support från dag 1 sen jag börjar skriva med dom. Skickade till slut in den och fick hjälp med att laga den. Nu väntar jag in att få hem den. O... Se mer
Företaget har svarat
Welcome to 3D Prima - At 3D Prima, we're your gateway to a world of creativity. With cutting-edge 3D printing solutions, premium filaments, and expert support, we empower artists, designers, and hobbyists to bring their boldest ideas to life - Free Shipping for orders above 100€ in EU!
Sverige
Ingen inbjudningshistorik registrerad
Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa
Har besvarat 77 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis inom 2 veckor
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Beställer varor men 3d prima klarar inte ens av att skicka rätt produkter blir tvungen att ringa då de inte är så duktiga på svara på email och är okända för att vilja lösa problem snabbt. Får prata med en helt värdelös säljare som inte kan svara på varför de skickat fel varor eller ens om de kan skicka nya lagerstatus på hemsidan stämmer tydligen inte med verkligheten och kundservicen är obefintlig och icke proffsig utan man är lika oseriösa som Ink club som köp detta företag. Undvik till varje pris så sparar du både pengar och problem
Ps. Enligt 3d primas hemsida fanns varan inlager men inte när den skulle skickas då skicket man något helt annat. Okunnighet lyser då man har produkten på hemsidan i lager men kan inte skicka rätt endå. Säger en hel del om företaget att skylla ifrån sig på flashforge när man själva är ansvarig för att ha saker till lager och ha ett felaktigt lager saldo och sedan skylla ifrån sig är allt annat än seriöst. Som butik är man ansvarig för att den information man har på sin hemsida stämmer med verkligheten tydligen inget 3d prima klarar av. Arrogant säljare med noll kunskap och kundservice. Det 3d prima skriver som svar stämmer inte bara bortförklaringar för man inte klarar av att skicka rätt varor. Ds

Svar från 3D Prima
dem ville att jag skulle lämna in min printer för "service" för att den hade problem med printiningen men jag vill bara lämna tillbaka den och få lite tillbaka och ta ut en annan printer men då vill dem ha en video på printiningen och det fick dem. Därefter skickar dem en fil som man skulle skriva ut, OCH DET VAR DEN JAG FILMADE. Sämst kundservice
Priser: jätte bra
leverans: snabb
Kundservice: Sämst
Deras kundservice är bland de sämsta jag har varit med om. Även om du kommer i kontakt med dem så är det inte villig att hjälpa till. Hade en skada på uv skärmen på min nya Resin printer men de ville inte byta ut den för att den var upp pakad och startad. Så jag tog det med grund företag och då var det inga problem att få en ny. Så om du fortfarande vill beställa av dem be till gudarna att det inte är något fel för du kommer inte få hjälp.

Svar från 3D Prima
Oförskämd och spydig kundtjänst som skrattar åt kunden och håller inte vad de lovar. Lade en större order hos 3D Prima, som sedan jag delade upp utan att få veta att det skulle bli två fraktkostnader. Ringer upp de innan den andra delen skickats för att reda ut saken. Det är möjligt att jag har gjort fel men istället för ett trevligt och förstående bemötande får jag "Jag vet inte vad du vill från mig" och "Jag försöker förstå, men förstår inte. Hahaha". Till slut frågade jag om jag kunde avbryta min andra order då den inte var ivägskickad varpå jag fick svaret kanske. Då frågade jag killen på kundtjänsten om de kunde återkomma på mejl om det gick eller inte att avbryta ordern varpå han tydligt sa ja. Någon timme senare får jag genom postnord se att min order är skickad och inget mejl från deras kundtjänst.
Jag var nöjd med 3D Prima tills det att jag stötte på deras kundtjänst. Är själv företagare och skulle aldrig ha en så spydig och oförskämd attityd mot kunden oavsett hur fel jag tycker denna har. (Ska kanske också tilläggas att alla andra som har gett 3D Prima dåligt betyg har hänvisat till dålig kundtjänst)
Vet ni med 100% säkerhet att ingenting kommer gå fel någonstans så kan ni absolut beställa härifrån, men om något inte är som förväntat kan ni räkna med att kundtjänsten spydigt berättar för er hur fel ni har.
Första och sista gången jag handlar på 3D Prima, och vill varna andra för att göra det.

Svar från 3D Prima
Har varit kund hos dom snart över ett år inhandlat en printer och filament då och då och allt har varit kanon hittils, kanske lite omständiga vid returer men annars jättebra, har haft inne min skrivare på service då den har kortslutit och tyvärr så skulle det ej gå på garanti MEN dom var väldigt generösa och hjälpsamma så vi gjorde ej jättebra deal för att laga min 3d printer, och jag kan inte beskriva hur tacksam jag är och hur kanonbra service jag har fått, väldigt snabba att svara på mail med uppdateringar om vad som händer,
ja kommer fortsätta att handla på deras webshop utan tvekan jag är jättenöjd
Väldigt okej.
Beställde en 3d skrivare på rea. Tror dem säljer inte de eftersom det är en defekt model. Efter en smabb google sökning gick det att fixa genom att klippa av en plast skärm. Annars var det snabb leverans och tydliga mejl!
Har varit kund hos 3d prima under några år.
Jag är väldigt nöjd med service och bemötande vid kontakt.
Otroligt dåligt kundbemötande och absolut noll ansvarstagande. Säljer skräpprodukter och är otrevliga och arroganta vid kontakt.
Välj ett annat företag om ni vill ha bra service.

Svar från 3D Prima
Sämsta affären köpte en 3D penna som var trasig vid leverans
Bra kvalité på filament. Grym support och snabba leveranstider.
Sämsta kundbemötande jag haft.. dom säljer trasiga andrahands skrivare.. och skyller på kunden att det inte fungerar.. varning handla INTE här..
Sämsta jag vart med om så djup oseriöst bedrägeri företag skojare.. Ush.
Oproffsig, oartig och vid flera tillfällen olämplig kundservice. De ger instruktioner för att starta en supportticket felaktigt tre gånger, när jag för fjärde gången sitter och skriver ytterligare en ticket nu möjligen på rätt ställe (deras instruktioner har tidigare lett till sidor på kinesiska) så har dom mage att vara nedlåtande när jag sitter och gör deras jobb. Jag bad då om att returnera en produkt som börjat få problem efter några dagars användning och då ber dom att återfå produkten i obrukat skick med obruten förpackning för att jag ska få pengarna tillbaka. Handla på egen risk.
Har köpt två printers från dem. Vid montering av den ena fick jag problem. Fick snabbt hjälp med hur jag själv kunde felsöka den. Gjorde detta och printern är nu superbra.
För att kunna göra en felsökning (trots instruktioner) krävs nog ett visst handlag. Saknar du det handlaget är det nog svårt att själv justera printern så den fungerar som det ska. Det gäller ju inte specifikt 3D Prima utan gäller naturligtvis oavsett var och vilken printer du köper.
Alla order jag lagt har skickats direkt. Priserna är bra.
Vi köpte en Ender 5+.
3DPrima uppgav i webbutiken att skrivaren hade 4 riktigt bra uppdateringar som gjorde att vi valde att köpa just den. Bland annat skulle den levereras med uppgraderat styrkort som gjorde den tystare.
Vi monterar ihop den vid leverans och börjar skriva ut. Då märker vi att ingen av de utlovade uppgraderingarna är gjorda och skrivaren låter högt.
Jag kontaktar 3D Prima och får bara ett kort svar om att deras webbredaktör uppgett hel fel information i texten och att det inte finns någon sådan uppdaterad version som utlovats.
Ingen ursäkt eller förslag hur vi ska lösa felen.
Jag skriver då att vi har överseende med det och att vi kan behålla skrivaren bara de skickar 1 av de 4 utlovade uppgraderingarna, kortet som gör den tystare. Svaret blir att de inte har något sådant kort i sortimentet.
Jag vet att de har det och skickar länken till deras egen sida där den finns. Då blir svaret istället att vi får returnera skrivaren och vi kommer få betala för att en tekniker ska återställa skrivaren till nyskick då vi redan börjat skriva ut på den!
Jag blir förbryllad av svaret och förklarar att det är 3Dprima som gjort fel från början här och det borde vara vi som får betalt för tiden det kostar vår tekniker att åtgärda de utlovade uppgraderingarna.
Jag blir paff av kundbemötandet och talar om att jag kommer dela min erfarenhet i forumgrupper då det är för mig oacceptabelt sätt att hantera deras egna misstag.
Då får jag ett hånfullt svar som börjar med ”Herr Gustafsson”… Sen ett utlägg om deras bestämmelser, rätt att ångra ett köp osv. Och avslutas med ”Det finns inget mer att diskutera”.
Men de skrev att de nu inte skulle ta betalt av oss om vi skickade tillbaka skrivaren. Vilket de direkt i första kontakten skulle ha gjort utan hot om kostnader för oss och massa otrevligt bemötande.
Vi valde att inte lita på det och istället själva göra uppdateringarna för att inte riskera att igen bli lurade av 3DPrima och förlora ännu mer tid och pengar på grund av dem.
Hur kan ett så pass stort och etablerat företag ha ett sånt katastrofalt dåligt kundbemötande som i vårt fall?
Vi kommer inte handla av dem igen, och så fort 3DPrima nämns kommer jag berätta om deras bemötande på kundservice.
En felaktig leverans som korrigeras glöms snabbt bort, ett dåligt kundbemötande minns man för alltid.
Jag har beställt en hel del från dom och alltid fått varorna snabbt. I dag gjorde en beställning men överföringen av pengarna fungerade inte men det fixade dom fort. Trots systemfel så fixade dom så varorna kommer iväg till mig utan att ja behövde vänta på att det skall fungera. Allt fixades snabbt inom 30 minuter, vilket företag klarar det, inte många kan ja lova.
väldigt omständiga vid reklamationer och returer kräva minst 10 mail eller mer och man skall helst felsöka alla saker i 100 år innan de ger med sig. Känns som detta sats i system då jag har flera andra vänner som har haft samma problem med 3d prima när man får problem är de ett av de jobbigaste företagen i världen att ha att göra med då de hela tiden skall hålla på frågasätta allt istället för att enkelt lösa problemet.

Svar från 3D Prima
Jag blev lite förvånad när jag såg att detta företag inte har fått toppbetyg, men det beror nog på att denna Trustpilot-profil gäller hela 3dprima.com, alltså även icke-svenska butiker.
Men när det gäller den svenska butiken, alltså 3dprima.com / se, så kan jag inte annat än ge toppbetyg. Jag har ringt dem två gånger nu innan mina köp, och båda gångerna har de svarat direkt och varit mycket hjälpsamma. Så jag köpte en 3D-skrivare första gången och filament m.m. andra gången. Båda beställningarna levererades till dörren dagen efter. Jag kan inte ge annat än 5/5 stjärnor till 3D Prima (Sverige).
I början var dom super men efter sista beställningen så blir man förbannad.
Ja beställde en Wanhao Duplicator i3 V2.1men det stod inte att det var en Refurbished vara. ca 550:- billigare men det fattades allt utom skrivaren. Skruvar fanns inte, kablar fanns inte och sen fungerade inte värmebordet, det var sönder. Nu sitter det ett nytt värmebord, fungerar perfekt men ja har nu en skrivare som kostar över vad en helt ny skulle kosta.
Ja har sänt mail sista var den 3/11 ang värme bädden, ringt men dom svarar inte så, ja tycker att det är mycket dåligt. Ja har beställt filament mm från dom och nu med 2 skrivare så blir det mer filament, men ni kan glömma att ja beställer något mer från er.
Varför ja ger dom 3 är att dom har mycket grejor och snabb leverans på dom men kundkontakt vid fel så blir det tyst. Nu har ja hittat andra företag som tur är men reservdelar får man ta från dom.
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.