Liten detalj men så viktig. Detta företag tycker åter igen att kunden inte är så viktig! Beställer 3 paket PLA, två nya och inplastade, den tredje skador, komprimerad och utan skyddsplast runt om. N... Se mer
Företaget har svarat
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Liten detalj men så viktig. Detta företag tycker åter igen att kunden inte är så viktig! Beställer 3 paket PLA, två nya och inplastade, den tredje skador, komprimerad och utan skyddsplast runt om. N... Se mer
Företaget har svarat
Fantastisk service från köp till användande och när något strular, då får man precis den service man behöver. Kan varmt rekommendera 3D Prima. Ett plus till Robin som hjäper till med sådan fin service... Se mer
Företaget har svarat
Jag tycker supporten från 3D-Prima har varit anmärkningsvärt bra, Från början till slut. Även fast den blev långdragen (Nov-Dec) I ett garanti ärende, Och jag är jättenöjd med den lösning som vi ko... Se mer
Företaget har svarat
Köpte en A1 bambulab som strula. Jag har fått bra support från dag 1 sen jag börjar skriva med dom. Skickade till slut in den och fick hjälp med att laga den. Nu väntar jag in att få hem den. O... Se mer
Företaget har svarat
Welcome to 3D Prima - At 3D Prima, we're your gateway to a world of creativity. With cutting-edge 3D printing solutions, premium filaments, and expert support, we empower artists, designers, and hobbyists to bring their boldest ideas to life - Free Shipping for orders above 100€ in EU!
Sverige
Ingen inbjudningshistorik registrerad
Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa
Har besvarat 77 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis inom 2 veckor
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Snabbleverans och skrivaren funkade supert, dock lite missnöjd över kundtjänsten. Detta för att jag 2 dagar efter jag hade fått skrivaren ville gärna lägga till ett AMS system alltså Combo Varianten av P1S men fick inte köpa det till samma pris trots det bara var 2 dagar efter jag beställde. Det är inget de egentligen behöver acceptera men jag tycker ändå att man borde få lägga till något bara någon dag efter till samma pris, då enligt deras retur får man lämna tillbaka en produkt inom 14 dagar , med andra ord hade jag kunnat skickat in produkten och sen beställt combo varianten, men det får vara nu.
Hade problem med att filamentet fastnade i extruden.
Jag skickade till supporten om problemet och fick trevligt och snabbt svar av Hani direkt..
Han skickade en nyare uppgraderad version av extruder till oss.
Förhoppningsvis kommer detta att avhjälpa problemet.
Beställde en k1 Max därav extrudern hade ett sned kugghjul.
Fick i stort sett svar direkt av Hani i supporten.
Han berättade att jag hade en gammal version av extruder och skickade en nyare version direkt
Hani helped me almost instantly after contact. Very helpful ande very serviceminded.
köpte en skrivare som gick sönder direkt. Dom ordnade till detta snabbt och effektivt så jag kunde komma igång igen och printa.
Fantastisk service och snabb kommunikation vid garantianspråk via mail. Rekommenderas starkt!
Först och främst mycket bra teknisk support från Hani! Det känns bra att ha en first line support. Stort plus för snabba handlingar också. Jag får en ny hotend utan kostnad.
Förutom det så är sortimentet och reservdelarna brett. Finns mycket reservdelar mm på hemsidan.

Svar från 3D Prima
Haft problem 2 gånger och toppenservice bemöttes man av i båda fallen.
Supporten på 3D-Prima är helt suverän. I sammanhanget tänker jag närmast på Hani som jag haft kontakt med. Kunnig, engagerad och hjälpsam
Sven-Erik

Svar från 3D Prima
Jag beställde en 3d printer från en annan sida. En kabel var sönder. De var omständiga och jag har inte fått kabeln än på garantin.
3d prima däremot som inte hade nån skyldighet att hjälpa mig stäppade in. Pga att det var en helt nysläppt printer fanns inga delar på lager men de letade efter en som kunde passa. När inte det fanns beställde de från leverantör och efter ett par veckor fick jag en kabel. Jag rekommendera verkligen dem. Går in och hjälper mig trots jag inte varit kund tidigare. Lätt val nästa gång. Jag säger beställ från 3dprima om ni vill ha bra service. Jag vet iaf vart mina beställningar går i framtiden.
Handlar i princip allt via dem.
+Bra priser, snabb hantering av order. Svarar i telefon. Bra hantering vid returer.
- de flesta anställda är bra men där är någon äldre som är så arg hela tiden. Man kan höra det på sättet han svarar. Han drar ner min upplevelse från 5 stjärnor till 4. Annars ett superföretag.
Dåligt kundservice!
Inget svar på min fråga angående köpet jag gjorde. Det har gått fyra dagar.
Produkten kom snabbt, men jag skulle behövt få svar på min fråga.
Bra utbud på skrivare och tllbehör. Snabba leveranser. Snabb och bra service både på kundtjänst och på serviceavd. Kommer definitivt fortsätta handla från dom.
personen som bemötte mej med mina frågor i kundtjänst gick lite extra långt för hjälpa mej kolla upp beståndsdelar i produkterna pga min allergi vilket gjorde att jag uteslutande handlar av 3d prima vilket jag aldrig ångrat , kundservice, leveranser produktutbud är förstklassigt
Snabb leverans, bra priser och stort sortiment. Köpte en maskin med tillbehör och är mycket nöjd!
Köpte en PEI platta till min Ender 3 S1. Enligt uppgifter på deras hemsida -både på printer och PEIn- är måtten 220x220.
Tog kontakt med dem och fick fruktansvärt dåligt bemötande där man då indirekt skyller på mig för att jag inte manuellt mätt ytan på skrivaren. Som ny inom hobbyn går jag efter de tekniska specifikationerna på hemsidan och utgår ifrån att det ska bli rätt då det inte finns NÅGON information om att det inte skulle passa.
Fick bara höra att "vi har gjort vad vi kan" genom att man Måste sortera efter printern på hemsidan för att kunna se de faktiska måtten. Men när man då gör detta kommer ändå inte den plattan jag behövde upp, trots att den finns i de korrekta måtten.
Summerat så har hela upplevelsen varit mycket tråkig pga det dåliga och otrevliga bemötande och oviljan att överhuvudtaget vilja hjälpa eller underlätta för kunden.
Jag vill förtydliga att 3D Prima inte gjort något fel rent rättsligt. De har lämnat den informationen som krävs av dem. Men väljer att göra det krångligt för kunden, om detta är med avsikt eller ej kan jag inte svara på.
Kommer inte handla här mer och självklart kommer jag uppmuntra andra inom hobbyn att hålla sig borta för att undvika att förlora sina pengar om det uppstår något problem där 3D Prima avsiktligt eller oavsiktligt försvårat köpet för kunden.
Handlat genom 3dprima under många år.
Både privat, genom firman och för jobbets räkning. Sist valde vi att prova deras "Primafix" lim.
Det förstörde PEI:n på två helt nya flexplåtar.
Mailade dem för att höra vad de hade för erfarenheter och tankar men har mest bara känt mig totalt idiotförklarad i kommunikationen från dem.
Dessutom har de inte haft någon som helst tanke på att försöka lösa problemet på något snyggt sätt, eller
alls i huvud taget.
Har inte krävt någon ersättning eller liknande. Men det kändes som att de direkt utgick från att jag var ute efter det och de var snabba med att skylla allting på så kallad "felanvändning". Först fick vi skylla oss själva eftersom vi låtit det "torka in" ( hur undviker man det på en 100c varm plåt? )
sen var det vårt fel eftersom vi använt det på PEI och inte på glasbädd som det är det vanliga. Sen var det också vanligt att kunden inte förstod att det var "lim" det handlade om... Herregud vilka puckon
Men printar man nylon på PEI behöver man lim och det har aldrig varit problem med något annat lim tidigare.
Det dåliga bemötandet gör att vi inte vill ha något mer med 3d prima att göra någonsin igen.
Helt värdelösa... Rekommenderar andra att sky de som pesten och håll er undan.
Superbra service!
Har handlat hos dem privat tidigare och nu när jag startat eget så har jag valt dem som leverantör. Personlig service, snabb respons och trevligt bemötande!
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.