Elegatto Omdömen 

474
•
TrustScore 3.5 av 5

3,5

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

be careful ordering - some of the bracelets are much bigger than you would expect and some sizing seems small. Customer support did try to help after initial issues not being able to return. thank you... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Had an issue with a couple items, reached out, got a prompt response, clear return instructions. They don't do refunds, per se, only store credit, but I was OK with that.

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Shipping takes too long. I ordered last week and the estimated arrival is Oct 13th, if you are shipping from another country, that info should be provided upfront.

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Perfect customer service! I have several Elegatto bracelets and I enjoy them all but there's one in particular that I love, the stainless steel bangle (shackle) bracelet. While grocery shopping the sc... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Butik för modeaccessoarer

Skrivet av företaget

Elegatto is a men's accessory brand based in Los Angeles. Founded in 2017 by California entrepreneurs and designers with a mutual love for uniquely designed and well-made jewelry. We have a mission to provide premium quality accessories at affordable prices and allow each man to find a jewelry piece for any occasion and style. We believe that everything you touch and everything that touches you have texture. Touch is arguably our most enjoyable sense at — Elegatto, we craft jewelry with that sensation in mind. After all, what will life be without the sense of touch


Kontaktuppgifter

3,5

Medel

TrustScore 3.5 av 5

474 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 96 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,5

Alla omdömen

(474)

116 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Good products but very difficult…

Good products but very difficult returns process from the UK.

4 oktober 2025
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Thank you for sharing your feedback, Mark. We’re glad to hear you enjoyed the products, but we’re truly sorry to hear that the return process from the UK was a difficult experience.

We aim to make things as smooth as possible for our international customers, and your feedback regarding the complexities of UK returns is very helpful as we look for ways to improve our global logistics.

If there is anything specific we can do to assist you further, or if you’d like to share more details about the hurdles you faced, please feel free to reach out to our support team at support@elegatto.com.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very slow shipping

Unfortunately at this stage I have to leave a one star review. I ordered a ring one month ago and at the time, the item was showing as being “in stock.” The confirmation email stated to allow 2-3 business days for processing and for the item to ship. Yet one month later and there are no updates on shipping and I am still waiting…

7 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Victor,

Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the frustration regarding your wait time.

To clarify, the Onyx Signet Ring was a pre-order item as stated on our website at the time of purchase. However, we completely understand how that detail can be missed during the checkout process. Because it is a pre-order, the processing timeline differs from our standard in-stock items.

We certainly understand if you would prefer not to wait any longer for the shipment. We are happy to assist you with a resolution.

Please contact our support team at support@elegatto.com so we can prioritize your request and get this sorted out for you right away.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Mille Bravo!!!

Dans Elegatto il y a le mot « élégant » et c’est vraiment un mot qui convient. Élégance des bracelets : ils sont tous très beaux mais aussi élégance du Service Après Vente qui a répondu au delà de mes espérances au petit souci que j’a eu! Bravo et Merci. Je recommande vivement cette société.

27 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Patrick,

A thousand thanks for such a glowing review!

We’re so happy to hear that our bracelets lived up to the name, but even more importantly, we’re glad our support team was able to exceed your expectations. We strive to provide a service that matches the quality of our jewelry, and your kind words truly mean the world to us.

Thank you for your high recommendation and for choosing Elegatto!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I did not recive my product!

I did not recive my product!! They are criminals

1 maj 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Philip,

We’re very sorry to hear that you haven’t received your order yet.

After looking into your shipment, it appears your package is currently being held by Brazilian customs for processing. Unfortunately, once a package is held by the authorities, it is outside of our control. They often require the recipient to provide specific information or settle local import duties before the package can be released for delivery.

We recommend contacting your local customs authority directly to resolve this. If you need any specific information from our end to help clear the shipment, please reach out to our customer support, and we will be happy to assist you.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I hope my second order is on the way to…

I hope my second order is on the way to Sweden

1 maj 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Bo,

Thank you so much for the 5-star rating!

We’re happy to confirm that your second order is indeed on its way. You should have received a shipping confirmation email with your tracking details so you can follow its journey.

We hope it reaches you quickly, and we look forward to hearing what you think of your new bracelets!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent company

Excellent company would highly recommend.

1 maj 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Mr. Braybrook,

Thank you so much for the 5-star rating and for sharing your experience! We’re delighted to hear that you had an excellent experience with us and truly appreciate your high recommendation.

Feedback like yours is what keeps our team motivated to continue providing the best quality possible. We look forward to seeing you again for your next favorite bracelet!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great to work with

Great to work with. Quality products.

1 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Harper,

Thank you so much for your kind words! We're happy to hear that you had a great experience working with us and that you are enjoying the quality of our products.

Your support means a lot to our team, and we look forward to serving you again in the future.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

the sizing guideline was way off--the…

the sizing guideline was way off--the bracelets too big

2 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi David,

Thank you for sharing your feedback, and please accept our sincerest apologies for the frustration regarding the fit of your bracelets.

We understand how important a perfect fit is, and we would like to clarify that it is crucial to distinguish between wrist size and the total length of a bracelet. Each bracelet type is uniquely sized due to variations in rope thickness, bead sizes, closures, and link dimensions. Because of these factors, each type of bracelet will slightly vary in physical length to accommodate the specific materials used.

The measurements provided on our site, as outlined in our Size Guide, specifically indicate the recommended wrist circumference only and do not reflect the actual end-to-end length of the bracelets themselves.

If you find that a different size is needed to get the fit just right, please proceed to our returns center to initiate an exchange. We want to ensure you are completely satisfied with your purchase and are here to help if you have any further questions.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I have not received my order yet

I have not received my order yet

1 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Anita,

Thank you for your feedback. We have checked our records and noticed that your order was shipped out and delivered on time. Our records show that your order was successfully delivered on April 6th.

If you have encountered any issues with the delivery or have not been able to locate your package, please contact our support team directly so we can investigate this further for you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

still waiting for my delivery.

still waiting for my delivery.

2 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Rupert,

Thank you for your feedback. We have checked our records and noticed that your order was shipped out and delivered on time. Our records show that your order was successfully delivered on April 6th.

If you have encountered any issues with the delivery or have not been able to locate your package, please contact our support team directly so we can investigate this further for you.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I had a quality issue that was quickly…

I had a quality issue that was quickly and satisfactorily resolved.

2 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Stephen,

Thank you for sharing your experience! We're very sorry that you encountered a quality issue, but we're glad to know that our team was able to resolve it for you quickly and to your satisfaction.

We take great pride in our products and our service, and your feedback lets us know we're on the right track. We truly appreciate your support and look forward to serving you again!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Missing item from my order

Missing item from my order

2 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi David,

Please accept our sincerest apologies for the frustration of having an item missing from your delivery.

We've checked our records and noticed that this issue has since been resolved with a replacement order. However, if you have encountered any further issues or require additional assistance, please do not hesitate to reach out to our support team directly.

Thank you for your patience and for allowing us to make this right.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

What I ordered was perfect

What I ordered was perfect

2 april 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Craig,

Thank you for your feedback! We're so glad to hear that what you ordered was perfect and met your expectations.

We truly appreciate your 5-star rating and your support for our brand. Our team looks forward to serving you again in the future!

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

An absolute joke of a response.

An absolute joke of a response.
Its not supposed to get wet?
I have other rope bracelets and none have discolouresd.
The product is fine BUT the colour does not stay….
Maybe you should let people know tgaf you cant get then wet.
Its a joke product but great effort for fleecing people.
Great job

2 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Poor quality

My Pelagus Aegean Blue bracelet broke after a few weeks of normal use.

30 mars 2026
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Frederik,

We're very sorry to hear that your Pelagus Aegean Blue bracelet broke after only a few weeks of use. This is certainly not the experience we want for our customers, as we take great pride in the quality and durability of our handcrafted pieces.

Please reach out to our support team so we can look into your order and assist you with a resolution right away. We would love the opportunity to make this right for you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Great bracelets, if you don't mind a multi-state shipping tour.

I really want to love Elegatto because the quality is there, but the shipping experience is a dealbreaker. My first order arrived late, and my current order (placed March 10th) is currently stuck in a bizarre loop. It has bounced between LA, TN, MO, and VA, passing through my destination city (Atlanta) twice without a delivery attempt. While the company was helpful with a refund on my previous shipping fee, the recurring stress of tracking their packages isn't worth it. I won't be ordering again until they overhaul their fulfillment partner.

25 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Thomas,

Thank you for sharing your feedback. We completely understand your frustration, and we sincerely apologize for the delay in your delivery.

We do see that the issue with your order has already been resolved. Unfortunately, we have no control over how carriers handle deliveries once they leave our facility, but we're glad we could sort this out for you. We take your comments about our fulfillment process very seriously, and we've shared your experience with our team to help us improve our carrier handoffs.

If you encounter any further issues or need any assistance at all, please contact our customer support team directly. We're always happy to help!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Bought 3 bracelets from Elegatto

Bought 3 bracelets from Elegatto. They are all great. Once broke after about 6 weeks. Customer service responded within an hour- processed a free replacement, no hassle. This is a quality organization. I will be buying from them again!!!

13 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Michael! Thank you so much for the 5-star review! We're so happy to hear that you are enjoying your bracelets and that our team was able to get that replacement sorted for you so quickly.

We take great pride in our craftsmanship, but we're even prouder of being there for our customers when things don't go perfectly. Knowing that we’ve earned your trust and your future business means the world to us!

We look forward to seeing you back at Elegatto soon.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor Product Quality

Ordered a bracelet (Pelagus Aegean Blue) which broke soon after and they sent a replacement which also broke in exactly the same place. Its a design fault and now they refuse to do anything (I had asked for either a refund or another one with a different design) . Now they are quoting some of their "terms and conditions" and not being helpful at all. Very dissapointing. You would expect an item to last a reasonable length of time. I should have bought it elsewhere.

Reply to your response - You had never mentioned in your communications that this could be a reason .If you are genuinely interested in the feedback and using it in assessing the quality - why dont you send me a bracelet with the next size up and I can try it out and give feedback ???

17 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Sashi,

Thank you for reaching out and sharing your experience with us. We are truly sorry to hear that your Pelagus bracelet and its replacement did not live up to the durable standard we strive for.

While we take great pride in the craftsmanship of our pieces, we wanted to share that in cases where an item breaks in the same location twice, it is often due to the sizing being off. This can put extra tension on the material during daily wear. This is why we always encourage checking our size guide to ensure the most comfortable and lasting fit.

We certainly understand your frustration and sincerely apologize that we couldn’t provide the resolution you were hoping for this time. Your feedback is incredibly valuable to us as we continue to refine our designs and quality control.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Communication and very delay of my order

I ordered watches and my first problem is the fact that they don't update you when you when the ordered is split into 2 and shipped separately; next is the fact that they don't respond to any enquieries regarding the shipping of the order: My order's first part was shipped and then the the order was returned to sender and then after that it says it got abandoned on the website. They have an Instagram account but no response to any messages there as well; like if you going to have an Instagram to make communication with your customers easier then at least use it ....

10 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi Amara! Thank you for sharing your feedback. We are very sorry to hear about the frustration you’ve experienced with your recent shipping experience.

However, we would like to kindly clarify that Elegatto does not sell watches; we specialize exclusively in handcrafted jewelry and accessories. It is possible there may be a mix-up with another brand or a similar name.

If you did place an order for jewelry with us and are experiencing these shipping issues, we truly want to help get this sorted out for you! We prioritize responding to all customer inquiries within 24 business hours. Please reach out to our dedicated support team directly at support@elegatto.com with your order number so we can investigate the status of your package and provide an update immediately.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam Alert

Caution! I ordered (#19222384) a bracelet from Elegatto for a gift 2 months ago. Each time I have contacted them for an update the response is always the same; " we are currently waiting for the pre-order stock to arrive at our facility so we can begin fulfillment"
SCAM alert!!

17 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Elegatto

Svar från Elegatto

Hi KC,

Thank you for bringing this to our attention. We sincerely apologize for the lack of updates regarding your gift and for any concern this has caused. We can assure you that we are a legitimate business, and we want to ensure you receive your order as quickly as possible.

We would like to clarify that some of our most popular items are currently on pre-order, which can result in a longer processing time before shipment. We do our best to list these timelines on the product pages, but we understand how frustrating it is to wait for a gift without a clear update.

We would love to look into your specific order and provide you with a concrete shipping date or help with a solution. Please reach out to our support team at support@elegatto.com with your order number so we can prioritize this for you.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer