Banner for myTU

myTU Omdömen 

619
•
TrustScore 4 av 5

3,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Pani Maryana z supportu zajęła się moją sprawą dotyczącą zwrotu kosztów. Sprawa została bezzwłocznie załatwiona i środki powróciły na moje bierzące konto bankowe. Bardzo jej za to serdecznie dziękuję.... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

SÌ SECONDO LEGGI INTERNE BANCARIE CHIEDONO QUALCHE VOLTA DELUCIDAZIONI, MA, SE RIDPONDO ALLA REALTÀ', MYTU E MOLTO EFFICIENTE. TO BE CONTINUED SO. DZ

Företaget har svarat

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

I have Mytu for over 5 years never had any problems till recently. I can’t use my own money they froze my account and the customer service is very bad they don’t respond even if it’s urgent. And... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Esperienza molto positiva con il servizio Help Center di MyTu. Il supporto è stato gentile, disponibile e soprattutto molto efficiente nel fornire risposte chiare e precise alle mie richieste. Ho appr... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Finansiellt institut
  2. också i
  3. Finansiella tjänster

Skrivet av företaget

Experience convenient & affordable mobile banking, made for everyone.


Kontaktuppgifter

3,8

Bra

TrustScore 4 av 5

619 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 91 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,8

Alla omdömen

(619)

298 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The support from Jelena !

18 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Guy,

Thank you for your feedback! We’re glad to hear you had a great experience with our support team.

If you ever need anything, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ich hatte ein kleines Problem mit der…

Ich hatte ein kleines Problem mit der MyTu Bank, welches von Francesco sehr schnell und unbüokratisch abgearbeitet wurde zu meiner vollsten Zufriedenheit. Ich bin sehr zufrieden mit dieser Bank.

17 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Klaus,

Thank you for your kind feedback! We’re glad to hear your issue was resolved quickly and smoothly, and that you’re satisfied with our service.

We’ll be sure to share your feedback with our team.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Service is fine

Service is fine, product is great, happy to use it, however, employee Jelena is very inappropriate on multiple occasions, passive aggressive talking, angry comments, i think if you hate your job, find something better, because this behaviour is pushing customers away.

16 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Aiste,

Thank you for your feedback. We’re glad to hear you’re happy with the product, but we’re sorry to learn about your experience with our support.

This is not the standard we aim to provide. Please contact us at support@mytu.co
so we can review this matter further.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Я только знакомлюсь

Я только знакомлюсь

26 maj 2025
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi,

Thank you for your feedback! We’re glad you’re getting started with myTU and hope you continue to have a great experience.

If you need any assistance, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very quick support with more than…

Very quick support with more than enaught requested information )

15 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi,

Thank you for your feedback! We’re happy to hear our support was quick and helpful.

If you ever need any assistance, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ich wurde bestens von dem Mitarbeiter…

Ich wurde bestens von dem Mitarbeiter Albert bei myTU beraten! Ich bin sehr zufrieden!

15 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi,

Thank you for your kind feedback! We’re happy to hear you had a great experience with our support team.

If you ever need any assistance, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Альбер из техподержки mytu очень…

Альбер из техподержки mytu очень любезный помог очень быстро решить мою проблему я не ошибся когда доверился вашему банку

15 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Igorj,

Thank you for your feedback! We’re glad to hear our support team was able to assist you quickly and efficiently.

We truly appreciate your trust in myTU.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ich habe einen lieferanten auf ein myTu…

Ich habe einen lieferanten auf ein myTu Konto überwiesen. Leider hatte der aber zwischenzeitlich das Konto aufgelöst. Wir haben den Betrag vor 30 Tagen überwiesen und warten immer noch auf die Rückzahlung. Unverschämt

15 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi,

We’re sorry to hear about your experience. Based on the information provided, we are currently unable to identify this case or verify the situation described.

Please contact us at support@mytu.co with more details (such as transaction date and amount) so we can review your case and assist you further.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Risposta pronta e chiara

Risposta pronta e chiara. Assistenza funziona benissimo

13 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Cornel,

Thank you for your kind feedback! We’re glad to hear that our support was prompt and clear, and that everything is working well for you.

If you ever need any assistance, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bin auf Betrüger hereingefallen und die…

Bin auf Betrüger hereingefallen und die Bank hat dann das Konto gesperrt, trotz Einreichung aller geforderten Unterlagen weigert sich die Bank das Konto freizugeben und verweist ständig an die örtlichen Behörden. Fazit: Finger weg von myTU, die sind nicht besser als die Betrüger auf welche ich hereingefallen bin und behalte Geld ein

9 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Joachim,

We understand your frustration, however account restrictions are applied strictly in accordance with regulatory requirements and cannot be lifted until the review process is fully completed.

Our team has already provided information regarding your case through our support channels. For security and data protection reasons, we are unable to discuss account-specific details here.

If you require further clarification, please contact us at support@mytu.co

Best regards,
myTU Team.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Account locked for months and eventually unlocked - After Formal complaint

My account has now been unlocked after being locked since January 2026. I have regained access to my funds.

Original review (from 13th April, 2026):

My account was locked for months with my money inside after my residence permit expired. I provided my new permit immediately, but myTU refused to return my funds or give me a bank statement. Customer support sent only generic templates. I submitted a formal complaint and escalated publicly.

What finally worked:

After I posted this review and filed a formal complaint, myTU eventually requested additional documents (self-employment registration with the authorities). Once I provided those, they unlocked my account.

Final verdict:

myTU is a regulated bank that follows compliance rules strictly. If your documentation is not perfect, your account will be locked. Customer support is slow and unhelpful until you escalate. However, they did eventually resolve my case.

If you use myTU, keep your documents perfectly updated and be prepared for long delays if anything goes wrong.

13 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hello Marcoley,

thank you for reaching out. We have received your formal complaint submitted on April 3rd regarding the restriction on your account and your request for the return of funds.

We apologize for the delay in providing a final resolution following your document update in March. Please be assured that your case is currently being reviewed by our Quality & Complaints department. As a regulated institution, we must complete a mandatory review of account activity whenever there has been a significant gap in documentation validity.

We appreciate your patience while we finalize this process.
myTU Team

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Customer service

Good service, but please improve customer service . I encountered a problem with a money transfer. My transfer was pending review for four business days. The transfer amount was 6,450 euros and it was an urgent transfer. However, support responded using templates and didn't provide any precise or reassuring answers about when the transfer would be processed. I was very frustrated. This has never happened before; operators were always polite and tried to resolve the issue as quickly as possible. Please improve customer service.

10 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Aleksandrs,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about the delay and understand how frustrating this situation must have been, especially for an urgent transfer.

We appreciate your comments regarding communication and will use them to improve our service. If you need any further assistance, please contact us at support@mytu.co

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Risposta estremamente rapida

Risposta estremamente rapida, cortesia chiarezza nei dettagli nellassistenza inviando anche link con video sull'utilizzo delle app e per ottenere carta bancomat fisica che in italia è ancora indispensabile,prezzi veramente concorrenziali ed economici consiglio vivamente MyTU per il proprio conto personale, bonifici immediati in pochi secondi da qualsiasi altro conto.
Grazie a Albert per la sua consulenza.

12 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Lucia,

Thank you so much for your kind feedback! We’re delighted to hear you had a great experience and that our support was helpful and clear.

We truly appreciate your recommendation and your trust in myTU.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ottimo servizio

Soddisfatto al 100x100

7 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Antonio,

Thank you so much for your kind feedback! We’re thrilled to hear you’re fully satisfied with our service.

If you ever need anything, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I would recommend it

7 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Hi Renata,

Thank you for your recommendation! We truly appreciate your support and are glad you’re enjoying our service.

If you ever need any assistance, feel free to reach out.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

VORSICHT

VORSICHT: myTU hält Gelder trotz Nachweis zurück – Medizinischer Notfall ignoriert!
Ich kann vor dieser Bank nur eindringlich warnen. Hier werden Kundengelder ohne Rechtsgrundlage einbehalten.

Willkürliche Sperrung: Nachdem Ende März/Anfang April 2026 Gelder (seriösen Überweisungen) eingingen und ich die Mittelherkunft lückenlos belegt habe, wurde mein Konto gesperrt. Besonders dreist: Die Sperrung erfolgte erst, nachdem ich mein Konto aufgrund der schlechten Kommunikation gekündigt hatte.

Medizinischer Notfall: myTU hält mehrere hundert Euro zurück, die ich lebensnotwendig für Medikamente benötige. Obwohl die Bank über meine gesundheitliche Notlage informiert wurde, verweist man stur auf eine „interne 30-Tage-Regel“, die klar gegen EU-Zahlungsrichtlinien (PSD2) verstößt. Absurderweise wurden lediglich 0,46 € überwiesen, der Rest wird einbehalten.

Inkompetenz & Vorwände: Als Vorwand für den Einbehalt von Summe XXXX € wird ein Kaufvertrag für ein Auto verlangt – ein Dokument, das in Deutschland erst NACH der Zahlung erstellt wird. Diesen Marktstandard ignoriert die Bank völlig. Durch diese Verzögerung ist mir ein lukratives Geschäft und damit ein erheblicher Gewinn entgangen.

Die Mitarbeiter agieren empathielos, inkompetent und arbeiten mit Textbausteinen, während es um die Gesundheit von Kunden geht. Die litauische Zentralbank (Lietuvos bankas) ist bereits eingeschaltet. Finger weg von dieser Bank!

2 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Dear Heinz,

Thank you for sharing your feedback. We take all client concerns seriously, especially those involving urgent personal circumstances.

As a licensed Electronic Money Institution regulated by the Bank of Lithuania, myTU is legally required to perform mandatory security and compliance reviews on certain transactions and accounts. These procedures are not arbitrary; they are a strict requirement under EU Anti-Money Laundering (AML) and Counter-Terrorist Financing (CTF) regulations to ensure the safety of the financial system.

Regarding your specific concerns:

Account Reviews: Our compliance reviews are triggered by automated systems based on regulatory criteria. These reviews are independent of any account closure requests.
Access to Funds: During a standard review, funds are not "seized" or "withheld" without cause. Once a review is completed and the necessary documentation is verified, accounts are restored to active status.
Documentation: We understand that market standards for documentation (such as sales contracts) can vary by country. Our team works to verify all provided information as quickly as possible within the framework of Lithuanian and EU law.
We can confirm that your account review has been completed, and your account is fully active. We have also reached out to you directly via our official support channels to provide a detailed explanation and a resolution to your concerns.

We regret any stress caused by these mandatory regulatory procedures and remain committed to providing a secure service for all our members.

Best regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Good

ļoti augstu kvalitāti patreiz tiek man nodrošināt un pakalpojumu esmu apmierināts

27 mars 2026
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Dear Janis,

Thank you for your great review! We’re very happy to hear that you are satisfied with the quality of our services and that everything is meeting your expectations.

We truly appreciate your trust in myTU!

Kind regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Kvalitné a rýchle platby bez problémov

Kvalitné a rýchle platby bez problémov spoľahlivá banka

27 mars 2026
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Dear Lubomir,

Thank you for your wonderful review! We’re very happy to hear that you find our payments fast, reliable, and problem-free.

We truly appreciate your trust in myTU !

Kind regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Super

Everything is fine

27 mars 2026
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Dear Andrejs,

Thank you for your great feedback! We’re happy to hear that everything is working well for you !

Kind regards,
myTU Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Super schnelles unkompliziertes…

Super schnelles unkompliziertes eröffnen eines Kontos. Bin begeistert....

27 mars 2026
Logotyp för myTU

Svar från myTU

Dear David,

Thank you for your wonderful review! We’re glad you found the account opening process fast and simple!

Kind regards,
myTU Team

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer