Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Idag mellan 8-12 skulle en säng bortforslas genom IKEAs försorg, tjänsten köpt i samband med köp av ny säng. I dag klockan 9:40 får jag ett sms om att det inte kan göras. Ringer då IKEAs kundtjänst oc... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Så fruktansvärt dåligt bemötande. Då den elektroniska vattenavstängaren gått sönder ( garanti va kvar ) ringt massa gånger fått olika information varje gång. Dom kan inte hjälpa vi måste söka beställa... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bokat hemkörning av tunga möbler som inte dyker upp. Får sms att ordern har problem. Redan varit i kontakt med kundtjänst veckan före pga avsaknad av vara som måste skickas separat. Kan inte få ny lev... Se mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Ville göra en ändring att ta bort monteringshjälp som jag bokat av misstag. Det gick inte utan hela ordern måste annuleras och göras om. Tog lång tid med dumma chattpotten att få igenom mitt ärende. O... Se mer

Företagsinformation


Kontaktuppgifter

1,4

Mycket dålig

TrustScore 1.5 av 5

30 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Handla inte online på IKEA!

Jag beställde varor som skulle levereras ett visst datum, mellan 14:00-20:00. Så man fick ju sitta hemma och vänta då, men leveransen uteblev.
5 DAGAR senare får jag mail från IKEA att leveransen inte kunnat levereras och jag ska kontakta kundtjänst.
Nå efter 30 minuter i telefonkö med hemsk musik så kom jag fram.
Tjejen i kundtjänst kunde bara MAKULERA min befintliga beställning (fastän min beställning ju står färdig på ett lager någonstans) och låta den åka tillbaks till IKEA igen, samtidigt som dom skickar ut en ny beställning med mina varor med leveranstid om EN MÅNAD! (Mellan 08:00-18:00!)
Som "tröst" fick jag gratis frakt + ett presentkort som inte går att använda (nåt konstigt ärendenummer som inte går att knappa in som presentkort).

IKEA har blivit skitdåliga sen dom börjat anlita nåt lokalt transport-wannabee-företag för sina leveranser!

Dessutom så måste jag ju betala den nya beställningen, men det går ju inte förrän jag får tillbaks pengarna för den gamla beställningen (IKEA-Lån från IKANO-banken). Hur sjukt är det inte att dom måste skicka ut nya grejer + att man måste göra en ny betalning också!?

15 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Beställde hemleverans till början av…

Beställde hemleverans till början av juni. Var hemma 8-17 och väntade, inget kom, ingen information. Dagen efter telefonkö 30min, ny leverans början juli. Var hemma 8-17 och väntade, inget kom, ingen information. Dagen efter telefonkö 30min, ny leverans 1 vecka senare. Var hemma 8-17 och väntade, inget kom, ingen information. Dagen efter telefonkö, fick nytt besked om leverans om 2 veckor. Noll förtroende att det skulle ske så bokade om till att hämta själv. Restid 3 timmar, kostnad boka släp. Fick viss ersättning, men vi ville ha sakerna hem i juni och inte offra 4 dagar på väntan, telefonkö, och hämta själv.

9 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Igår verkade det väldigt bekvämt att…

Igår verkade det väldigt bekvämt att använda tjänsten och komma och hämta de redan sammansatta varorna, speciellt eftersom det lovades att allt skulle vara klart idag mellan 15.00 och 17.00. Men nej, de lurade os. Vi väntade hela dagen förgäves. Inte klockan 15.00, inte klockan 18.00 och det är inte känt när.

6 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

En fd IKEA beundrare

IKEA har blivit otroligt dåligt i både kvalité och kundservcie ( främst pga att de ger olika information) .
Beställde smidigt hem både madrass , sängram och köksö i mitten på maj månad. Både sängramen och köksön var ” defekta”. Tack vare egna kontakter lyckades jag få ihop sängramen efter många vredesutbrott ( skruvhålet helt åt pipan i sista delen/ mitten) . Den defekta skivan till köksön lär jag aldrig få. Väntat 1 mån på att på att få en ny levererad. Kundservice säger olika varje gång. Kan tyvärr inte rekommendera IKEA lägre då kvalitén är apa ( dvs tveksam) . Du ska ha tid, energi och kraft att lägga ner om något går fel för fysjutton vad fel det kan vara . Det kommer bli mycket besvärligt med bänkskivan under sommaren pga semester. Nej aldrig mer IKEA möbler…

30 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Andra gången jag ombokar pga fel…

Andra gången jag ombokar pga fel leverans dag. Tagit ledigt för att ta emot leverans, IGEN ! Ingen leverans eller meddelande, leverans blivit returnerad utan notering.
Kund service absolut den sämsta
Skärpning IKEA

30 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fruktansvärt dåligt

Dåligt kunde inte stå för returfraktwb tillbaka då jag fick fri frakt. Jag köpte en garderob, totalt med montering och allt jag köpte kommer kosta cirka 2500-2600 kr och är så jädrans snickra och kan inte betala returfrakten för jag råkade beställa fel produkt och ringde in tidigt som f…..n precis när dom öppnade kundtjänst och skulle ändra i ordern men nej då det fick inte att ändra då leveransen va redan plockad och på väg till mig. Trodde jag verkligen hade beställt rätt vara men alla kan man göra misstag och det har hänt någon gång jag beställt fel produkt hos andra leverantörer. Men kan inte stå för returfrakten trots att jag är en flitig kund och handlar rätt ofta hos er. Jag har säkert handlat för 100.000 kr eller mer sen ikea öppnade. Ni tjänarmkljarder på oss kunder, vem är det som betalar era löner egentligen? Jo det är vi kunder, hade ni inte haft oss så hade ni INTE EXISTERAT över huvud taget. Kan f….n inre bjuda på en sketen frakt på 49 kr?! Och så beställde jag för nästan 2609 kr denna gång med montering och allt. Dessutom va ni griniga och otrevliga otroligt säljkåta.

24 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Handlar oftast från IKEA online…

Handlar oftast från IKEA online eftersom jag bor långt ifrån närmaste butik.Alltid fungerat perfekt med leverans såväl hem som till ombud.
Haft 2 olika incidenter med skadade produkter (ena gången badrumsskåp med spräckt spegel,andra gången ett set med 3 blomvaser i glas,där 2 var krossade) och IKEA har vart suveräna vid reklamation! Svarat direkt på mina reklamationer och omedelbart skickat ut nya grejer! Så tacksam och nöjd!

23 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

köpte en sängstomme som maskinen som…

köpte en sängstomme som maskinen som gör hör hade skadat hörnen/inte skurit hören snyggt.
blev lovad ett tillgodo på c 1000 kr.
den skickade deras AI till någon annan. sen vägra dom skicka den till mig, trotts att dom strulat till det.
nu skulle jag köpa till några skåp till köket, mätte bredden noga, får hem skåpen och dom är inte standard mått bara för man ska tvingas köpa allt ifrån Ikea.
Vi har tvingats kapa sönder alla skåpen bak och göra fula små trösklar för att inte tvingas byta hela köket.
ja visst det är mitt fel att jag inte mätte metall skenan + dörr och kollade 2 gånger på höjden.
Men dumt av dem att skriva på sin hemsida att det är standard mått. köket ser helt knäppt ut med 3 skåp som är 7 cm längre ner än de andra, och inget utrymme upptill.
samma när vi skulle byta kök åt mor

22 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Stenhård pommes

Restaurang Linköping.
Pommes stenhård, gick inte att få fast den på gaffeln.
Stenhård att tugga.
Vidrig🤢🤮

17 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Respekt fattas

Var på ikea idag vid byten och återköp blev ej bemött med respekt han pratade spanska och gjorde allting väldigt snabbt
Kräver bara lite respekt och det fick jag inte av den här spansktalande mannen !

11 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fick vänta ett par månader på nytt skåp…

Fick vänta ett par månader på nytt skåp på grund av att IKEA slarvade bort min reklamation. När det nya skåpet kommer så är det ännu mer trasigt än det förra. Jag blev erbjuden en nedsättning av priset på 30 %.

10 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Undermåliga produkter och service

Hade tänkt att beställa en soffa och två fåtöljer från IKEA, men eftersom möblerna var utgående kunde dom bare leverera soffan och en fåtölj från lager. Vi blev därför övertalad till att köpa på Click & Collect. Hämtade en soffa och två fåtöljer två dagar senare. När vi kommer hem och monterar möblerna märker vi att ena fåtöljen har fel i infästningen av ena benet så fåtöljen blir ostadig och vinglig. På den andra fåtöljen ser vi nu en grå fläck i det lysa grå tyget. På soffan var det lösa tråder som vi knöt ihop och klippte av. Missnöjd med Ikeas undermåliga produktkvalitet. Också missnöjd med att allt Ikea support kan göra är att reservera den siste fåtöljen dom har kvar i varuhuset och denna måste vi hämta nästa dag. Det är inte så enkelt att ta ledigt från jobb och åka 20 mil varje dag! Så nu måste vi väl leva med IKEA ”kvalitet ”.

1 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Reklamerade skåp för snart två månader…

Reklamerade skåp för snart två månader sedan. Nytt skulle skickas och jag hade även betalat för montering. Nu står det på min sida att skåp har levererats vid dörr trots att jag varken har tagit emot något eller fått någon notis om leverans.

30 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bokad hemleverans från IKEA Kållered, orimligt kort väntan

Bokat hemleverans från IKEA Kållered. Min dotter öppnade dörren efter 1 minut och jag ringde upp numret efter 2 minuter men de hade redan dragit. Finns inga nya leveranstider på länge. Otroligt besviken och dålig service. De kunde väl gett en i alla fall fem minuter eller ska man inte gå på toa utan bara sitta utanför och vänta i de fyra timmar man får som lucka?

29 maj 2025
Omdöme utan inbjudan

Är det här ditt företag?

Registrera din profil för att få tillgång till våra kostnadsfria företagsverktyg, och kom närmare dina kunder.

Skapa ett konto gratis

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer