HebTroCo Omdömen 

180
•
TrustScore 5 av 5

4,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I don't want to rubbish British brands, like the one who you have to pre order from, wait a year, and only post the positive rather than genuine feedback. I have never met the team at Hebtroco (st... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very happy with my new jumper,love the colour, soft and beautifully warm, so go grab one, mind there probably selling like hotcakes so you'd best get a move on . On a different note,Hope your river h... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The world's best trousers, shirts, belts, etc. from 2 blokes who started a trouser company in a pub - it doesn't get any better. Actually it does, not only is it the best quality last you a lifetime g... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jeans just arrived, quality excellent, fit excellent and they look great. Prompt response to any queries, fast shipping and packaged responsibly. My first purchase and it won't be my last. Not to be... Se mer

Företagsinformation

  1. Herrkläder

Skrivet av företaget

Menswear from the North. British Made to Last. It was a stupid idea that we had in the pub and it’s got way out of hand.


Kontaktuppgifter

4,8

Utmärkt

TrustScore 5 av 5

180 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,8

Alla omdömen

(180)

2 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Awesome Jeans

Just received my GVNR 16 oz jeans, awesome as always. Keep up the great work👍👍

15 september 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

Thanks Simon. You’re ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ at least yourself.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Awesome - super high quality and attention to detail

I’d been eying up the moleskin overshirt for some time, but never bit the bullet and actually made the order.

My partner ordered me one last week, and it arrived within a couple of days.

I have to say, I own a lot of shirts (which is partly why it took me so long to order), but this one is something else. The quality is on another level, and is far nicer than my other shirts by big-name brands like Filson, Woolrich and Pendleton.

Would 100% recommend.

5 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

Thanks very much for the review Edward. You’re a ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ customer too.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bought the new summer shirt in April

Bought the new summer shirt in April
Quality of the buttonhole was sub standard
Returned the item at my own cost
I had to chase the return
Told it was being fretted ? Yorkshire slang
Item returned the repair was sub standard
Emailed and was told I would be refunded
Then 10 days later told I wasn’t refunded because of I had not returned the item - I was not told to do this
So April to 26 July 4 months for an item that was sub standard and no longer for sale ( I wonder why?)
The whole transaction has left me feeling disappointed in a company that promotes British manufacturing
Poor work or in that other Yorkshire company from 1860 Shoddy

1 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

Hi Will.

Sorry for the delay in replying to this message. We have had staff holidays and we wanted to get all our facts lined up correctly. Thank you for taking the time to leave feedback.

I am sorry that on this occasion you were left unhappy with your experience, we do not make a habit of this.

Looking over the details of your interactions with us, I can see that after the mistake with repair was pointed out you were offered a replacement shirt, from stock, free of charge.

This offer was declined and we were told that you would be returning the shirt for a full refund which we agreed to issue. This refund was issued on the 26th July - over a week before you left this one star review.

I apologise that you have had such a negative experience with us, we take pride in our clothing and customer service and I am more than happy to talk about this further if you wish to contact me directly.

I am more than happy to help in any way I can.

/Teasha/HebTroCo

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Brilliant customer service

My son ordered some jeans and a jersey from this company in January 2023. Both were fabulous but the jersey was a little too big. He was very busy with work and didn't ask for an exchange until a few weeks ago. Any other company I have ever dealt with would have told him it was far too late for an exchange. HebTroCo were brilliant though and offered an exchange straight away. We sent the jersey back, but sadly the jersey, in the size he needed, was out of stock. They contacted us straight away to offer a full refund for the original garment. Brilliant customer service from Teasha and the team - we are huge fans!

24 juli 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ - thanks Jo!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

…you get what you pay for.

The quality of the 925 jeans is utterly fantastic.
Unlike any other pair of jeans I've ever owned.
They are designed as work jeans but I bought them as casual wear as I love the utilitarian look with their extra large pockets and tool loop and double panels on the front of the legs and saddle area
They just look cool.
Plus the Company themselves have an amazing ethos.
Using sustainable materials and uk artisan manufacturing .
They may be more expensive than your standard Levis or wrangler but I think these puppies will last a very long time .
They are Selvedge raw denim so you must follow the washing instructions to the letter or they'll shrink.

25 juni 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Not as cheap as others, but absolute top quality and made in the UK

We've become accustomed to artificially cheap clothing, but this comes at a price. Firstly, the exploitation of factory workers in the developing world, secondly, poor quality materials, cut and stitching, and thirdly, the decline of the clothing manufacturing industry in the UK.

None of the above applies to Hebtroco; yes, their prices are higher than those of their high street equivalents, but all their gear is made in the UK, and the attention to detail is second to none. Not just the quality of the cloth (which is often organic, carbon-neutral and that) and other materials (buttons etc plastic-free), but the cut and the stitching all justify the cost.

They have also gone into partnership with one or two other British firms (a South Wales textile sewing factory, a Derbyshire shoemaker using traditional British cobbling methods), so their success is helping others too.

I own three of their items - J5 Works raw denim (my favourite out of all my jeans); Titanium shirt (8oz, unlike their 16oz Iron shirt, but still sturdy enough as an overshirt, with lovely Candiani denim and lots of pockets); navy herringbone twill cargo pants with waist adjusters (an excellent idea for those of us whose waist size varies throughout the summer and winter months).

PS re. waist measurements, be warned: Hebtroco clearly state they don't do 'vanity sizing', so if you order a 34" waist, that's exactly what you'll get (unlike other manufacturers whose 34" is in reality a 35" or 36")

I can't praise this company highly enough, and I shall be buying more of their gear as and when I can afford to do so. I would rather have a few top-of-the-range garms in my wardrobe than have it stuffed full of High St tat.

21 juni 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Qualityp

Tough, hard-wearing, well constructed shirt.
Secure pockets that allow confident storage of wallet, keys, phone, book, sigg bottle.
Sort of shirt I wish I could have afforded when I was of an age for cool, well-made denim garments.

21 juni 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Superb on all fronts

Firstly, sorry to anyone who’s struggling in this heat. It’s my fault. I bought a wool jumper and cardigan from HebTroCo. It’s a win for me, though – not only are they both properly made and such good quality that they’ll probably outlast me – but they’re both so soft. I thought all ‘proper wool jumpers’ were itchy. They’re not. The cardigan in particular is incredible. My head’s been turned. Thanks, HebTroCo for proper products, beyond excellent customer service, and speedy delivery – the world would be a better place if all companies were more like you chaps.

16 juni 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Shirt shrank in wash

I bought three items (jeans and two workshirts) and there's something not quite right with all three.

A button on the jeans doesn't stay fastened, as do neither of the top buttons on the workshirts.

The biggest issue however was after washing a workshirt on 40 degrees once and then air-drying it has shrunk by two inches, leaving it barely wearable.

Company has offered nothing by way of repair in response to this.

The washing instructions do say wash on 30 degrees, but for something marketed as high quality/hard wearing to have such a reaction after one wash is disappointing (and expensive).

12 maj 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

As we replied to you on email:-

Hi Richard

Sorry you're not happy with your overshirt. If you'd sent it back to us after trying on we would have exchanged it for you no problem at all. You've had your order now for nearly 3 months though.

We would need to see if there is a fault with the button closure. If there is a manufacturing defect we will repair or repalce as appropriate.

You say the shirt lost colour before washing. That's not something we've come across before and again would have been able to do something at the time. You have since washed it though.

Washing instructions clearly say wash at 30 degrees maximum. How did you dry it? Any 100% cotton will shrink with excessive heat as part of the washing and drying process. Two inch shrinkage is only going to result from high heat. We have sold hundreds of these and wear and wash them regularly ourselves. Sorry but the positive feedback from many customers and my own experience don't match your verdict that our product is of low quality.

There's certainly a lot to unpack here. We do like to help even in cases when customers have made a mistake and shrunk things. I'm not quite sure what it is you are wantiung us to do here. Please let me know.
Ed Oxley

You then replied "I washed it once at 40 and air dried, which is why I’m surprised at the result.

Nothing you can do it seems but I won’t be a returning customer"

And then posted this message here.

We'd rate you as a 1/5 customer at the moment too tbh - even though you admit washing the garment incorrectly, do get in touch again if you actually want us to help.

Love and cuddles.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Not blown away - bit of a mixed bag overall

Ordered a number of items, jeans seemed really good quality but returned as fit wasn’t suitable. Refund took over 14 days to be provided and only was sorted once it was chased.

Also purchased the quilted selvedge vest which was great until I washed it when over most of the vest the wool had pulled through from the lining which has taken an age to remove. I followed the washing instructions but will stick to hand wash and spot cleaning in future. Expected better though as that hasn’t happened with other gilets/vests that I own.

Mug and socks were all fine though and spot on.

5 april 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Customer Service / Responiveness

Whilst it took a few emails and some period of time before a refund was made for a pair cargo trousers which were too big; I absolutely love the brown cardigan which arrived today and fits perfectly:-)

25 april 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

Hi Giles. Thanks for the kind words about the cardigan. From our side, your cargo pants were returned without any indication in the packaging of why they arrived, then there was discussion from you about swapping for another item, before we could sign off the refund process which was completed and processed within 14 days after that confirmation which is our aim (which you thanked us for at the time). Sorry we didn’t make 5 stars with you. We will aim higher in future.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Tan Buzzard Gloves awesome

Just wanted to write to say the Tan Buzzard Gloves have arrived and are simply awesome - possibly the best handgear in the world (apart from maybe perhaps Bernie Sanders' mittens). I went for a walk on the day they arrived and saw three buzzards and a kite - and I wasn't even wearing them at the time!

Fit and finish is superb and the quality of the oiled deerskin leather is topnotch both inside and out. He's a clever fella that Ashley.

Well done for another simply excellent product - I shall treasure these for years -they'll age better than me I wager!

28 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Sh*te weather, great jeans.

I’ve just taken delivery of a pair of your M16 jeans and wanted to leave a review.

Delivered the day after ordering, by a postman who seemed to have gotten the Hebtroco memo and thus introduced today's weather as "sh*te", the M16's feel bulletproof out of the bag. Reassuringly heavy and a great fit - the inclusion of 28” legs is a bonus for us short arses and mean I don’t have to double (or triple) the hipster turn-up. Listed as "the slimmest jean we do" these are definitely not skinny, offering room for a chunky thigh and calf without being baggy, they could’ve been made to measure, so much so that and I can see me coming back for a new pair once these start to fade from ‘new’ to ‘worn’, which I guess won’t be within the year. For me these have the makings of the perfect jean.

30 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Bloody brilliant

Finally ordered pair of indigo G6's after months of procrastination.

Why did I wait so long?

Why do people complain about prices?

Give me quality over quantity any day of the week.

Ordering another pair soon.

I was a dick but I'm not any more.

Well maybe but at least my jeans are not.

Thanks HebTroCo.

6 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jean genie

Bought a pair of jeans from these guys and I must say they are the best quality I've ever had. Only had a few weeks so still breaking them in (could have stood them up themselves they were so stiff). Expecting to last a long time and I'll be saving up for my next purchase from them. Keep up the good work. DBAD

12 februari 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

M16 Jeans

Bought a pair of the M16 jeans 4 months ago and thought I’d wait a while to review as I wanted to see how they held up to repeated wear over several weeks. I’m really happy with my purchase. I’ve had selvedge jeans before but these are at another level - really heavy, beautifully dark blue, and the fit is perfect. I found despite the weight they didn’t need too long to feel ‘lived in’ and certainly didn’t feel as stiff as other selvedge I’ve bought previously. Really impressed and will certainly buy from HebTroCo again next time in the market for a new pair of jeans.

12 februari 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I bought the Ironshirt

I bought the Ironshirt, I originally ordered the wrong size.
This was exchanged with no problems or delays.
Exceptional quality I'm really looking forward to see how it fades over time.
I can see why they describe it as almost bulletproof lol.
I've also bought quality wool socks from them (very toasty), yes the clothes are quite expensive but they are UK produced and quality clothing is always going to be at a premium price but I'm happy to pay and will definitely buy from them again.
You can't go wrong.

30 december 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

Thanks very much Graeme. You get five stars too. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Probably the best quality men's clothing available in the UK.

Since they started I have bought three different items from them and they are each 100% the best of their kind. Expensive, yes, but quality is totally second to none. What amazes me more is how they manage to find better fabrics than any other business and why more people do not seem to make clothes to this level of quality. Eyeing up my next item (limited to no more than one a year).

10 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Really good, but could do better…..

Customer service from initial request to purchase was amazing (me not understanding the right size to order 🙄)
Material and quality of manufacture was exceptional
However, when I realised that the smock did not suit me it all went a bit wrong!
Item was returned as requested, then I read the “can take up to 14 days to refund” but…….
On day 15 I requested that they refund me, they did, but it shouldn’t take that long or a nudge
Such a shame that you let yourselves down in such a poor manner

26 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för HebTroCo

Svar från HebTroCo

We apologize for the delay in processing your refund and for any inconvenience this may have caused. We understand that receiving your refund in a timely manner is important to you, and we aim to process valid refunds within 14 days. However, during busy times of the year and with a staff shortage, we may fall short of this goal. We apologize for this and assure you that we are working to improve our processes to better serve our customers in the future.

We're glad to hear that you were impressed with the material and quality of our products and that you found the customer service from initial request to purchase to be amazing.
We understand that the smock did not suit you and that it all went a bit wrong, we're sorry to hear that you felt that way.
We hope you will give us another chance in the future to provide you with the high-quality products and service that you deserve.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer