Dandgautocare Omdömen 

368
•
TrustScore 4.5 av 5

4,4

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

D&G Stirling Branch- Great customer service recently received from James and his team, a friendly bunch with great knowledge and expertise! I have been to D&G Stirling many of times and I will alway... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

D&G- Stirling branch I had my car in for an MOT amazing customer service from James and extremely friendly staff overall, will be back for future services!

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

D&G Stirling= Recently had my MOT and service done at the D&G Stirling branch and I was welcomed by a lovely man called James, he guided me through everything and ensured all procedures to my car was... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Booked my Honda Jazz in to branch in Stevenson Rd Edinburgh to have tracking done, Was told car would be ready 1.30pm, On arrival Manager told me that they weren't able to adjust nearside track rod en... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Bilbesiktning
  2. också i
  3. Bilreparation
  4. Bilservice
  5. Bilverkstad och underhåll
  6. Däckverkstad
  7. Fjädringssystem

Informationen kommer från olika externa källor

Fast, Friendly and Fair - That's D&G Autocare


Kontaktuppgifter

4,4

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

368 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 85 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,4

Alla omdömen

(368)

24 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid at all costs



I along with my family have used D&G over several years unfortunately none of us will use the D&G in East Kilbride again. My car was serviced in August and I was advised I needed two new tyres, front discs and front brake pads. I questioned the need for new discs and pads as the car had only done 15,000 miles. I was advised Vauxhall was well known for this and then discussed the disc brakes at the back when the car has drum brakes. I knew these items didn't need replacing and was waiting for my MOT. However, my car underwent a recall today by
Vauxhall who did a vehicle check and confirmed neither the pads or discs require to be replaced anytime soon. Also a health check was done when I got new tyres and there was no concerns about the pads or discs.

So disappointed that a garage would advise a repair was required when it clearly doesn't. Only D&G can advise why they made such a statement. Definitely won't be back.

10 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. Your feedback is not the usual sort of feedback that D&G Autocare branches receives. I am her to help on most happy to do so. Please provide the vehicle registration number to info@dandgautocare.co.uk as this will help me investigate your comments.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

£952 MOT repairs with multiple overcharged items

I visited D&G Autocare in South Gyle for an MOT and full service yesterday. The Invoice Num is EG151106. I was quoted a shocking £1,182 for various repairs, including brakes, a spring, a tyre, etc. Here's the breakdown: £108 for a tyre, £186 for two hours of labour, £192 for two brake discs, £130 for a spring, plus several smaller items ranging from £26 to £49 each. On top of all this, they added 20% VAT. In the end, I paid £952 as I had to remove the full service to lower the cost a bit. (see detailed in the attached invoice picture).
After that, I checked the market price online and the nearby garage, i.e. GSM (Gyle Service & MOT Centre). I was overcharged by D&G to a great extent.
· Coil spring: D&G £130 +VAT, GSM £80-£90+VAT, online price £30-£70 including VAT
· Brake disc: D&G £96.8 +VAT, GSM £60+VAT, online price £20-£50 including VAT
· Brake pad: D&G £49 +VAT, GSM £38+VAT, online price £20-£30 including VAT
· Other items: their prices are still higher, but we can leave it later.
The price online is transparent, and I understand garage charges a premium. Apparently, their prices are much higher than the garage I randomly checked. I will NOT be returning! (I should have read all the low rating posts before I went there, which are not rare cases.)

18 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. D&G Autocare is a retail business that complies with all the regulations, laws and legislation for such a business to operate. D&G Autocare subscribes to Trading Standards and The Motor Ombudsmen.

I can confirm that you were not overcharged.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Efficient and friendly service.

Efficient, friendly service and have used D&G a few times now for various one-off emergencies, flat tyre etc. I had my MOT and Service done with them this year. The under-tray of my car had a wee screw loose when I left - most likely wear and tear as it is an older car - but when I notified them of it, D&G made time to sort it out while I waited and didn't charge anything extra.

Things like this can happen to anyone and I was very pleased with how they handled it so quickly. I will be a returning customer!

16 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your 5 stars.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

My wife brought her car into the…

My wife brought her car into the edinburgh branch to have a break line replaced and they proceeded to try to charge her over £700 for a mixture of unsolicited work which was reduced to £400 after I had people from the industry go in to sort it out, this isn't the first time they have ripped of women bringing cars in, absolute cowboys avoid at all cost

11 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. I have replied to your other reviews. I am here to help and most happy to do so. Would you provide the invoice number or the vehicle registration to info@dandgautocare.co.uk so that I may investigate your comments.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Worst garage service ever

Worst garage service ever! Booked job to get done, email me to say bring it in then told they can't do the job. Phoned manager of D&G and fobed of with more crap about how it is not there fault, Never use them again.

26 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. We are unable to find a record of your call, booking or what work was required. I am here to help and most happy to do so. Please provide the vehicle registration number to info@dandgautocare.co.uk .

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Lost confidence in this garage, would not recommend

I started bringing my car to the D&G Autocare Glasgow garage several years ago. They seemed ok and I thought I could trust them, so I gave it a go.

The car is a Diesel car, 9 years old and about 100 000 miles. It was about 5 years old and 60 000 miles when I started using this garage. A car like this, well-maintained, and driven reasonably, would be expected to carry on relatively well for a good few more years.

However, over the years and after several expensive services, MOTs and issues building up with the car at this garage, I began to doubt the professionalism and honesty of their services.

For example,
- elements on the service sheets had not been ticked on several occasions - I was told it was an oversight and they had actually done the work, but I thought it was too many coincidences and wondered whether the work had really been done or not;
- the car maintenance book had not been signed for the last 3 services;
- parts on the car had not been put back properly e.g. the undertray cover under the car had not been put back correctly (screws had been lost – or damaged? - and replaced by some sort of cable ties) and the cover began to scrape on speedbumps - I had to bring the car back to the garage to get the undertray cover reattached. (Read on and you will see that the undertray cover has now completely disappeared and was simply not put back after the last service)
- Issues started to pile up on the car and each time I had hefty bills to pay

In May, I booked the car for a full service because it had some issues with the booster and the brakes, and I was going to drive down to France in June so wanted the car to be ready for the journey. I paid over £200 for the service and when I picked up the car, the issues with the booster and the brakes were still there. They apologised and asked if I could leave the car overnight so they could check again the next day. They ‘fixed’ the issues (apparently a hole in the boost pipe caused by the air con pipe) for another £500 (with supposedly a discount for the oversight during the service) and told me all was good, and I wouldn’t have any issue driving down to France.

I went away on my trip to France. The car broke down with a leak in the cooling system, several leaks on the air con pipe, and a broken ad blue pump which meant the car would be prevented from starting after a certain number of miles if not repaired. We did not have any accident, there were no incident along the way to explain all these issues. I had to get the car repaired in France for over £1000 and the garage there (very reliable, used by the family for over 40 years) said that the undertray cover had simply not been put back. We now need to source a new one and get it fixed, and that’s probably another £500. Needless to say that I am not returning to this garage and have now found a new one.

I do not recommend this garage. From my experience, I have a feeling that they don’t know what they are doing and did more damage than good to my car. They are friendly yes, but professional, competent, and honest? I don’t believe so.

I am assuming that Head Office is going to get back to me with a message to say that my comments are not the usual sort of comments they receive but I’ve actually seen quite a few 1-star reviews on their page and very often about unprofessional mechanics and overpriced services. Maybe not all D&G garages are the same and some may be better than others but the one I went to in Glasgow, I would highly recommend to avoid.

23 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback and your comments therein. I am here to help and most happy to do so. Would you provide the D&G Autocare invoice numbers of the invoices for the work done or the vehicle registration number to info@dandgautocare.co.uk .

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

D&G Falkirk

I've used D&G Falkirk for about 5 years
I do the mechanical work on my own cars but take it to D&G for mots and find them to be very fair come mot time I was let down by a mobile tyre fitter the day before so I contacted d&g to cancel my mot because I couldn't find a garage to do the tyres at short notice
The guy at d&g said not to worry this would be taken care off to bring the car in at a earlier time so they could fit the new tyres before my mot
Absolutely brilliant can't thank you enough
I will continue to use for mots because I find this garage very fair
The staff are always friendly and helpful don't have any complaints will happily use for the foreseeable future thanks again 5stars

31 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you form your 5 stars.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fantastic service- Musselburgh

Fantastic service, we were seen super quick and our car tyre sorted out with no problem at all. Amazing Customer service from Scott in the Musselburgh branch. We will definitely be back!

19 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you very much for your 5 stars.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

avoid as repairs don’t last a month

About 3 months ago I took my car to your Pitcorthie branch and got my handbrake fixed along with new brake pads. Within the month the handbrake stopped working again, I went back to the branch and they happily fixed it. When I got the car back it was making a noise that I can only describe as a helicopter, again I took that car back and it was "fixed" when I picked it up Saturday just before closing. On the dive home the noise was still there so on Monday morning I took the car back again, I called for an update to be told it had been on the ramps all morning but that was a lie as it was still sitting in the car park, I got the car back with the noise being "fixed" but yet again the car was still making the noise, just not as loud. Took the car back a 3rd time and the mechanic said he and one of the other boys took it out and it did make a noise but there was nothing else they could do. So my car that didnt make a noise when it went in is now apartently unfixable and now has very high pitched scraping noise when the car reverses?! I decided to persevere with the noise as I use my car for work and already lost enough money, not to mention I use it to take my children to school and nursery but now 3 weeks later the hand brake is now not working again. Surely the handbrkae should last more than 3/4 weeks after being fix? My car seems to be worse than better and I'm also over £300 out of pocket just on the apartent repairs, that doesnt include the days i couldnt work with the car being in the garage. I'm very unsatisfied with the work done on my car. No doubt I'm going to have to spend more money to get whatever problem that has been caused with the so-called work your branch has done. Been now waiting 3 weeks for the area manager to get in contact with me but obviously in no rush…..poor customer care

1 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. Your feedback is not the usual sort of feedback that D&G Autocare receives from customers.

All work, parts and labour, are fully covered by D&G Autocare 12 months or 12,000 miles guarantee. You were invited to return the vehicle under the guarantee to inspect what is causing the issues. The invitation is still open. You should contact the branch and make arrangements to return the car under the guarantee to have the work inspected.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great Service @ Inverkeithing

The whole family uses D&G for many cars - this time I went in for a wheel balance, and was shown a problem with one of the wheels. It wasn't something D&G could fix, and because one wheel couldn't be balanced, I wasn't charged.

I had a good chat with Scott & others about how to resolve the issue and possible ways forward.

I've always found them to be helpful, up-front and honest.

15 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Refused to honour booked MOT time

Van booked in online for MOT at 1000 - confirmed by email.

Vehicle presented at the correct time for MOT and garage refused to honour the timeslot booked.

Definitely will not be taking any of our vans here in future.

***Edit to reply to D&G Autocare's reply***

At no point was '1030 slot' offered - in fact your staff member repeatedly stated that there were no slots for MOT's, because 'that's not how it works'... We were told that the van would need to just be left and it would get done at some point in the afternoon. If someone had been upfront about not using timed slots I would never have booked the MOT with this company - you should really consider looking at why you have time slot options on your booking system when your staff are adamant they don't use them!

3 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you very much for your feedback. We apologise for the mix up and confusion. We understand that while booking systems are in place, things can go awry from time to time. I understand that you were offered the 10:30 slot, but that this was declined.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Saved the day!!!

Great friendly service from these guys. I burst a tire on a pothole in Waggon Road at 11.30pm. The next morning the RAC found D&G. They had my tire in stock. I drove over and they changed it right away. I was really stuck as I had an appointment I couldn’t cancel.
Thanks a million guys.

24 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you very much for your 5 stars. Have a great day and a great weekend.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Massive thanks to James at DandG…

Massive thanks to James at DandG Stirling. Fixed an issue with my windscreen washer hose that I needed sorted for my MOT. Despite it taking up his time and skill, he never charged. This will be the first place I contact if I have issues in the future.
Thanks again!

20 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your 5 stars.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

D&G NOT FOR ME

I went to D and G a few months ago, they replaced an exhaust, 2 track rod ends and a boot on the CV joint. Straight out the door the boot fell off, they fixed it so I let it go. However, even then I felt a little ripped off at the prices, but in the end, they were the first to get back with a price and could get my car in quickly which, as a delivery driver, was important. Come March 25th I put it in for MOT knowing it would fail but not how badly. The guy suggested to me I should scrap my car!!! Not a chance, so I looked around and found a great wee place that would do the welding for me and got that sorted. There were a couple other failures as well, a seatbelt in the back which was fixed quite easily however not by D&G but by another mechanic who also let me know that another failure, a light, was not actually a failure as they'd put down it was a sidelight not working when I fact it was a fog lamp. So, I arranged to have my car back in to D&G after the welding was done. Turned up and there was no record of my appt, no seatbelt which the mechanic had said he would order (before I found out it was an easy fix later in the day) nothing, so I left and went to another garage. The guy there was great, told me the seatbelt was an easy fix and that the fog light wasn't even a failure. Eventually on Friday morning I get a call to take it in to D&G for a resit of it's MOT, with no apology or real explanation.The mechanic I originally asked to book me in took offence to me asking why there was no record of my appt for the previous day and where the seatbelt he was supposed to have ordered was ( my suspicion being that he was going to take the old one off and fix it, clean it up and say it was new by this point).
He said his day off was unintended the day before that's why there was no record however it didn't make sense. His mechanic then attempted to fail my car on something new, another piece of the sill he said needed welding however this piece was not mentioned on the failure slip and the guy who had welded my car had done more than was strictly needed for my car to pass. I have no words to describe the feelings I felt right in that moment. Eventually he agreed that it wasn't a failure or in the original failure slip but I should have it looked at to prevent further damage, which I will. Honestly, probably the most stressful couple of days of the last few years. I wouldn't for the life of me recommend this garage to anyone. They SEEM friendly and helpful, they come across as decent, but the undercurrent is dirty. I'm sure there are lots of customers out there who will say that they're a great garage, and maybe their experience was a good one, but my experience was not, I won't be going back, which I'm sure will make no real difference to the garage, they aren't going to miss a single customer who spent a few quid here or there, but if what I say gives someone something to think about before they take their own car to D&G or even allows someone to feel like their thoughts on their own experience there are validated then good.

4 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. I am here to help and most happy to do so. Please provide a D&G Autocare invoice number or the vehicle registration number to info@dandgautocare.co.uk . I will require this information to pass to the area manager to investigate.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service and staff

Staff were very helpful and were able to fix a misdignoses from another garage. Would go back for all car issues.

15 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you very much for your 5 stars. Have a great day and thank you for the business.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

My recent experience at Stirling Garage…

My recent experience at Stirling Garage was extremely disappointing. Despite needing only a handbrake adjustment for my MOT, the staff were unfriendly and unable to complete the task. As a result, my vehicle failed the MOT.

8 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback. Your feedback is not the usual feedback that D&G Autocare gets from customers.

When a vehicle is submitted for an MOT test it should be submitted in a condition to pass the MOT test. I can confirm that your vehicle failed the MOT test because it did not reach the DVSA standard to be driven on the road and for multiple fail point reasons. You took the vehicle away to do the repairs yourself and returned the vehicle for a re-test. However, your vehicle failed the MOT re-test because the repairs were not done correctly. If you have a complaint you should make the complaint to the DVSA (the government body that sets the conditions and regulations for MOT tests). D&G Autocare MOT Testers are appointed by the DVSA and follow strict rules.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Don't waste your time with an EV

Booked an appointment for my EV. Travelled 40 minutes to the garage and then waited for a lift back as was told to arrive at 8. Received a phone call at 1 to say they cant MOT the car as it had a yellow fault for the brakes. Thats the whole pirpoae of an MOT to detwrmine the safety of the car and if required have it repaired. Why take it to a garage otherwise. Was told to take it to another garage to have it repaired/fixed before they can MOT it. Wasted most of the day. This garage was at Pitreavie. Was told lies about the car. Felt that they didn't want the booking as it was done via a 3rd party. I've have used D&G in the past in Perth and Kirkcaldy and have always had God service. Won't be back. Received a nonsense response about fixing the car before having it MOTd. Took to another garage and car passed. No issues with warning light. They never checked the car. Knew the garage was talking rubbish. Again, people don't waste your time. Go elsewhere.

1 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your feedback.

You submitted your Tesla car for an MOT test in full knowledge that your car already had a brake fault. You did not inform the branch of the fault beforehand.

The purpose of the MOT test, is to test vehicles to ensure that they are safe to be driven on the road. Your Tesla did not meet that requirement when you submitted it for the MOT test. Your Tesla would have failed the MOT test for a pre-existent fault that you knew of and that you did not attend to before submitting your car for testing.

Had you informed the the branch, of the brake fault beforehand, you would have been told that the car would not pass the MOT test and that the brakes would need to be attended to first.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Inverkeithing D&G an honest bunch

I had a problem with a grinding noise from a wheel. Got it checked thinking it was a brake issue. Not only did the guys squeeze me in last minute, they checked my brakes, found it to be a debris problem and cleaned and fixed it no charge!
Honest bunch of guys, cant speak highly enough of them. Second time over the years theyve sorted me out like this. Brilliant.

1 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I was facing extreme power loss in my…

I was facing extreme power loss in my mini one. I spoke with Chris who is covering for James at the Stirling depot garage. After inspection of car on computer it recognised the battery that was originally taken from the supplier was the wrong battery. Chris then got in touch with management at D and G autocare. End result was the battery was changed over to the correct battery at no cost. I would like to thank Chris and the management at D and G auto care for there persistence in this matter. If any time your looking for a garage that will look after their customers. Please look no further than people who listen and have fantastic prices. I have been using the same garage for nine years. Fantastic staff and a very professional understanding management. 👏

14 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Dandgautocare

Svar från Dandgautocare

Thank you for your 5 stars.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer