Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

We bought 14 aprons which are Cooksongold own brand, within 2-3 months the aprons in use have fallen apart. The fabric for ties came away from apron, ripping the leather. Extremely poor quali... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Made my first (modest) order online yesterday early afternoon. I received what I had ordered, by registered (Royal) mail at 0930 this morning! Goods were beautifully but also proportionally (no excess... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Was initially put off from buying because of the poor reviews I had read. But my personal experience was very smooth. As soon as the order was placed I received clear email confirmation. The... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

We bought a presidium gem tester for £239. Its a very poor device, only really accurate on glass or diamonds. All the other stones its rubbish. We have calibrated it many times under their instruction... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Leverantör av smyckestillbehör
  2. Smyckestillverkare

Skrivet av företaget

Manufacturer and supplier to the jewellery trade. Offering a choice of jewellery making supplies including jewellery findings, tools, wire and sheet gold, silver, platinum and palladium plus technical information for jewellers, jobbers, craftsmen and students.


Kontaktuppgifter

2,7

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

164 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Har besvarat 53 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

I am extremely disappointed with the…

I am extremely disappointed with the scrap metal refining service.
The entire process took three and a half weeks, compared to the 5–7 working days stated on the website. I did not receive any confirmation that my scrap silver had been received. After one and a half weeks, I contacted customer service and was told it could take 3–4 weeks, but no proactive communication was provided at any stage.
In the fourth week, following a data verification email, a payment simply appeared in my account. However, no settlement statement, breakdown, or invoice was sent. I have no information about the final processed weight, the assessed purity, the silver price applied, or the refining charges deducted.
As a business owner, this lack of transparency is unacceptable. The experience felt informal and unprofessional, which is surprising given that I have been purchasing materials from Cookson Gold for years and have not experienced this level of service before.
A 10% bonus was advertised for first-time refining customers, yet without a detailed breakdown, I have no way of knowing whether this was applied.
Overall, this process lacked transparency, communication, and professionalism.

18 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Tried to order on line

Tried to order on line. So complicated I gave up. All I wanted was 2 packs of silver clay for my wife. I suggest you use someone else with an easier website

5 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your feedback. We are receiving regular orders via our guest checkout from customers who do not wish to register for an account. I am sorry you encountered complications when you attempted to order. If you are able to provide our team on info@cooksnogold.com with some information on the issues you encountered, we would welcome the chance to review and advise for any future purchases you may need to make.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The gold standard for jewellers

Cookson is an excellent one-stop supplier for both bench and retail jewellers, especially those starting out. Their student discount (10% off) is a genuinely useful bonus.

Delivery is consistently fast and reliable, I’ve never had an issue. They stock well-known, trusted brands, so quality is assured when buying from an authorised retailer. In particular, their Durston rolling mills, ingots, and Busch burrs are excellent, and they also carry a solid range of GRS tools.

I’d highly recommend visiting the Birmingham showroom, where a wide selection of Durston equipment and other essentials are on display. The trade counter staff are always friendly, knowledgeable, and happy to help.

They’re especially strong on everyday essentials like silver findings, round annealed wire, solder, and casting grain. Everything I’ve ordered so far has been spot on.

Another standout feature is their range of newer and experimental equipment, including laser welders, engraving machines, and some interesting modern setter’s tools.

Overall, a very reliable supplier with a great product range and excellent service. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

5 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Aprons falling apart in 2 months, bad customer service to resolve issue

We bought 14 aprons which are Cooksongold own brand, within 2-3 months the aprons in use have fallen apart. The fabric for ties came away from apron, ripping the leather. Extremely poor quality. I sent photos to the company who asked for videos to send their supplier? Even though they are Cookson's own brand...

Struggled to get any clear communication from them in regards to replacing aprons. Had to chase by phone number of times. They refused to send a 'like for like' apron of a different brand as gesture of goodwill.

Really shocked as we spend lots of money and business with Cooksongold but were not treated well during this complaint. Impossible to get a response and expected to do the leg work when they sold not fit for purpose aprons.

Very dissapointed.

Heavy Duty Genuine Suede Leather Apron With Four Pockets And Waist Tie
Item No: 999 8016

4 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

They offer free postage over £50 order

They offer free postage over £50 order, so you put in order, say £75, one item is not available at that time, so you’ve to pay £4 - £5 to get that delivered later, think the postage should be free under these circumstances

6 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your feedback. I am sorry if you have encountered an error. When an order is raised with our free delivery offer, you should not incur a postage charge on any outstanding products when they become available. If you can contact our customer service team on info@cooksongold.com and provide your order number, we can review and resolve this for you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

⭐ 1/5Unsafe delivery, ignored instructions, damaged item, and complete failure to accommodate a disabled customer

I have been a loyal Cookson Gold customer for two years, usually buying in person. This was my first high-value online order, and it has been the most stressful customer experience I’ve ever had.

A 50kg jeweller’s bench was delivered by a single courier, despite the weight and despite me explaining that I have fibromyalgia, arthritis, and autism. I live on a first-floor flat. I felt forced to help him carry the extremely heavy parcel upstairs. It was unsafe for both of us — if I had lost my grip, the item could have severely injured him. This should never happen under basic manual-handling or lone-worker guidelines.

When I finally opened the box, the bench was cracked.

From there, everything became chaos:

Nine phone calls in one day

Delivery notices given with almost no warning

Repeatedly ignored instructions about which days/times I am available

Missed delivery on Friday (after I rearranged therapy specifically for it)

A giant damaged 50kg parcel sitting in the middle of my small flat, disrupting my routine and causing sensory overload

Multiple NHS appointments disrupted

TNT then emailed to say delivery would come Monday — when I had explicitly said I am not available

Replacement and collection both scheduled for today, yet DHL arrived alone again, unable to collect the faulty 50kg item

Cookson now say the replacement may not arrive today either

My autism means constant changes, uncertainty, and repeated communication are extremely distressing. I have explained this repeatedly, yet no reasonable adjustments were made.

The entire experience has affected my mental and physical wellbeing, added avoidable stress to my medical routine, and shown a serious lack of safe delivery practices. I’ve received no meaningful support, no proactive help, and no goodwill gesture of any kind.

After years of loyalty, I am deeply disappointed. I cannot recommend Cookson Gold based on this experience.

9 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Overall positive experience

Was initially put off from buying because of the poor reviews I had read. But my personal experience was very smooth.

As soon as the order was placed I received clear email confirmation. The items arrived at incredible speed exactly when they said it would. Items were packaged perfectly and arrived in excellent condition.

It’s a shame that others had such a bad experience but perhaps the company has changed ownership and improved since then.

I will definitely order from here again.

2 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unbelievably unsustainable company

Unbelievably unsustainable company. Zero thought for the environment. Use ridiculous amounts of plastic packagaing. Send unsolicited marketing pamphlets through my door. Wasteful.

19 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your feedback. The mail preferences on your account have now been updated following your recent email request. With regards to our packaging. in addition to working with our supply chain to reduce the plastic packaging on products we buy in, we have invested recyclable packaging. The clear bags used for packing products are compostable cellulose. Information on these as well as the other area of sustainability is available in our environmental policy https://www.cooksongold.com/environmental-ethical-policy

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Nicht geliefert, keine Info, cooksonclal

Habe Goldlot, Golddraht und ein Stück Goldblech bestellt, alles als lieferbar ausgewiesen. Das Goldblech wurde nicht geliefert, war auf Lieferschein aber aufgeführt. Wandte mich drei Wochen später per Email an COClal:"Tut uns leid, Lieferant Schwierigkeiten, Ware kommt bald, dann beliefern wir sie." Vier Wochen später erneute Email, da hieß es erst "Wir haben alles geliefert." Alte E-Mails geschickt. "Wir haben die Bestellung gelöscht, weil derzeit nicht lieferbar." Blick in den Onlineshop, alles als lieferbar ausgewiesen. Beschwerde. "Nach unseren AGB dürfen wir stornieren, wenn nicht lieferbar!" Nonsens, hab aber keine Lust auf weitere Schritte.
Seitens COClal keine selbständige Information. Das war's, nie wieder.

30 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

You have entered your feedback against the wrong company. We are Cooksongold based in the UK. Cookson Clal are a separate company to us based in France.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Oh my gosh

Oh my gosh. After placing an order for a simple clasp and length of silk - what a complicated runaround in order to pay. Twice I put in my details only to be told they needed the security number from my card (naturally) but there was no where to enter this. Had to start again and - voila - the box for this appeared. Then there were the security OTP numbers - back and forth several times. I realise this company is dealing with high end jewellery findings but, my goodness, they're not selling the Crown Jewels.
Should I need to order from them again, am hoping for a smoother transaction.

18 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your feedback. I am sorry you were experiencing difficulty placing an order. Once a payment card has been added and selected the option field for the security code should appear below the card. If you encounter an issue on a future order, please contact the customer service team on 0345 100 1122 or info@cooksongold.com. The team will do their best to resolve any issues for you. With regards to OTP codes, These are sent by the customers payment provider.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE.

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE.
Cooksons could not give a toss about good customer service or doing the right thing. They only want to take your money.

We ordered a large parcel on Saturday to be delivered 48 hour tracked. One of the items in this order was URGENT for the following Friday, so we gave ourselves 6 days, (5 working days) in order to receive this parcel. Ample time considering it was supposed to be 48 hour tracked and therefore arriving on Wednesday, 2 days before the item was needed for the customer.

We spoke to many of the sales representatives who all advised that their managers were in a meeting and therefore could not resolve the issue.

The parcel is actually missing via London and the goods won't be received on time, despite being 48 hour tracked. Now, our choices are as follows; let our customer down and our reputation is ruined (our reputation is everything, being in our first and most important year of business).
Drive to a closer retailers and spend £40 retail price for a silver chain despite being in the trade and knowing the cost price for this item.
Or, drive to Cooksons gold Birmingham store in order to collect a new chain ourselves. As a small independent jewellers of only 2 staff, we cannot close the shop in order to make a 2 hour round trip to collect a new chain and Cooksons certainly did not seem to understand the urgency in our problem, nor did they seem to care about the cost incurred from our loss of income in closing the shop, the cost of fuel, the cost for the congestion charge/clean air zone charge and parking.

Cooksons' resolution was to let them chase up royal mail and see why our parcel is missing. ALL THE WHILE OUR PARCEL IS EVEN MORE DELAYED.
It is Cooksons that are totally missing the point. The goods they have supplied which were meant to be arriving with guaranteed, tracked 48 hour delivery have not arrived, but they have still taken our money. That is theft.
Our items are urgent and we still have not received them, nor do we have a clear timeframe on when they are likely to arrive, even asking for a second payment when we asked them to send out a repeat order so we are not waiting any longer for the goods we paid to have delivered within a guaranteed 48 hour period.

4 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your feedback. I am sorry you are unhappy with our service and that the delivery of your order has taken longer than expected on this occasion and for the inconvenience this has caused you. The delivery times are estimates provided by the carriers. Royal Mail aim to deliver the 48 service within 48 hours. Although the majority of parcels are delivered within this time, it is not a guaranteed timed service and they will accept a claim for a missing item after 10 working days have lapsed. I understand from the tracking information that the order you are referring to has now been delivered. If this is not the case or if there are any further issues, please contact the customer service team on 0345 100 1122 or info@cooksongold.com.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Seed bead heaven

I ordered some seed beads (used for jewellery making or crafting). The pictures/colours on the website were really accurate. Great value for money and they arrived the next day. Fantastic service.

2 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your positive review!

We love to hear what our customers think about our products, and we are glad to hear that we have made you happy!

Cooksongold

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

USELESS

They have now sent me 3 items that were not correct. You can not rely on them to send the correct items or correct lengths of gold in time. Useless.

27 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

We are sorry you have encountered some further issues with your orders. Our management team are reviewing this and one of the team has contacted you.

If you have further concerns, please contact the customer service team.

Cooksongold

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Don’t even bother

Ordered over £140 worth of products and tools, turned up stained, poor quality items so decided to return once attempted to use with no satisfaction. Returned all of the tools which made up the majority of the cost to be refunded £43. Absolutely disgusting and no one is returning my emails since. Complete con artists of a company

8 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

I am sorry you have encountered an issue with an order return. We have been unable to find a record of an email either from your name or relating to the return.

To help us review this, please can you forward the email you sent to info@cooksongold.com

Cooksongold

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service and products!

Third order with them and very satisfied. Packaged very well and the prices are more than fair.

You have a loyal customer with me.

7 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cooksongold

Svar från Cooksongold

Thank you for your positive review.

We love to hear what our customers think about our products and services, and are glad to hear that we have made you happy!

Cooksongold

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Our experience with Cooksongold has…

Our experience with Cooksongold has been extremely negative. With every order, problems have arisen – delays, errors, missing products, and above all, a lack of communication and responsibility from the company.

Despite numerous complaints, the situation has not improved. Instead of solutions, we received vague responses and attempts to shift the blame onto the customer. Andrea Halford, in particular, left a very unprofessional impression – instead of addressing our concerns directly, she repeated general statements, ignored key facts, and seemed more interested in closing the issue than resolving it. She even claimed to have contacted us by phone, which never happened – this appeared as an attempt to manipulate the situation.

The company offers no compensation or improvement plan. This approach clearly shows how little they value loyal customers.

In today’s challenging market, where maintaining customer loyalty is crucial, such an attitude is unacceptable. There are other companies that know how to handle problems and treat clients with respect. Unfortunately, Cooksongold is not one of them.

17 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Scrap department experience

My experience with the Scrap department was disappointing. Selling sterling silver for scrap was not a problem but I do not recommend bringing gold here for scrap. You will get much more for gold by selling it to a reputable jeweler. Also they melt it before you know what you will be paid so once you give it to them, it's gone, and you just wait to see what you'll be paid. Take pictures of everything you give them. Weigh your silver/gold at home and take a picture of that also (ie, the scale showing the weight of the items). When they give you a receipt for your scrap, insist that the receipt shows the weight of the silver and the weight gold (if you are leaving both) separately. If you think the final pay-out is wrong, you'll need to have good evidence of what you left with them. They claim to take photos at each step in the transaction but they don't (or else are not willing to share them). I learned a very difficult lesson in this process.

15 april 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer