Western Fuel Omdömen 

1 475
•
TrustScore 4.5 av 5

4,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I have recently had a new oil tank installed. From the inspection of my old tank, through to the installation of the new one, I cannot fault Western Fuel and its staff. All have been efficient, courte... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Decided to have my boiler serviced this year by Western Fuel, so glad I did. They provided a brilliant service. Engineer Kameron turned up on the dot and gave boiler a thorough service. He noticed my... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We always get excellent service from Western Fuel, whether that's an oil delivery or our boiler services. Our engineer Matt is knowledgable, friendly and knows how to keep our boiler going! We have t... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Same day call out which was much appreciated. Kameron polite and thoughtful and remained cheerful even when problem turned out to be very minor. Explained everything clearly and was reassuring. Left e... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Leverantör av eldningsolja
  2. Bränsleleverantör
  3. Energileverantör
  4. Leverantör av dieselbränsle
  5. Uppvärmningstjänster

Skrivet av företaget

Western Fuel is the South West’s leading, independent heating oil and fuel supplier business based in Bridgwater, Somerset. With over 35 years of experience in the industry, providing a fuel delivery service that is second to none, we have acquired an excellent reputation as competitive and reliable fuel distributors for the region. Understanding the needs of our customers from different fields, we strive to exceed their expectations.


Kontaktuppgifter

4,7

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

1 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,7

Alla omdömen

(1 475)

73 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Unbelievably quick service

Unbelievably quick service. Our tank had run out over the weekend and I rang first thing Monday morning and the oil arrived by midday! Everybody from the phone operator to the driver were super. And that even after I had asked them to match another quote. I always try to support the local firm and with Western Fuel I have never been disappointed.

3 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good morning,

Thank you for your kind review. We are delighted that you were impressed with our speedy delivery. We always try our best to help our customers as quickly as possible when they run out of oil and are glad we were able to deliver to you promptly.

It is great to see that you were pleased with the service from our office staff and driver. I have passed on your feedback to management. Thank you for your continued support. We look forward to your next delivery!

Have a fabulous day! - JW

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Buyer beware

As a long standing customer, I looked up the price per litre on Western Fuel's own website: I was given a price of 60.5p a litre. On ringing Western Fuel to enquire about the price and possibly place an order, they quoted 69.3p a litre! Almost a £90 difference on my potential order ..needless to say, I went elsewhere as I felt they were profiteering from customers who for whatever ever reason do not have access to the internet. Come on Western Fuel, this was your own website and your own telephone number....do better and meanwhile, buyer beware, do your homework!

3 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that you were dissatisfied with your recent experience.
We understand your concern regarding the difference in pricing between our website and our telephone orders. Our online pricing is automated and allows us to group deliveries efficiently across the areas we cover from our seven local depots. This helps us offer the best possible value at that time for customers placing and paying for their orders upfront through the website.
Telephone orders, on the other hand, include a more tailored service based on pricing on the day to suit individual requirements and busy schedules. These orders also carry additional operational and administrative costs, including credit terms and staff input, which are reflected within the pricing.
That said, we always aim to be as fair and competitive as possible, and we’re more than happy to review pricing where we can to help our customers.
Thank you again for your feedback — it helps us continue improving our service. - JW

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Awful customer services!

I organised a new tank to be fitted be western Fuels, they quoted, I accepted and paid a £1000 deposit on the same day, they came two weeks later and the minute the fitter left I sent over the remaining £1600, 5-6 days later I get a blank email apart from in big bold red letters to pay the remainder even though I had sent it several days earlier, no name on the email, no niceties, just red bold letters to pay! I emailed back as soon as I received the email and simply said that I had already paid and that I did not appreciate the very quick unnecessary email for a reminder to do something I had already done and again several days later, I've received nothing back, no apology, no gratitude for paying so quickly! The fitter did a great job, but customer services needs a lot of work before I would consider recommending this company to anyone else!

7 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning Matt,

Thank you for taking the time to share your experience with your recent tank installation. We’re pleased to hear that the installation of your replacement tank itself went well and that you were happy with the work.
We’re extremely sorry, however, for the experience you had with the follow-up communication. Please be assured this isn’t the level of service we strive to provide. Unfortunately, as your account was newly set up, the deposit payment wasn’t correctly allocated to your final invoice, which triggered the automated payment reminder email.
We fully understand how frustrating this must have been, especially after you had settled the balance so promptly. We’re currently reviewing both the process and the wording of these reminder emails to ensure this doesn’t happen again and that our communication is clearer and more considerate in future.
Thank you again for bringing this to our attention — your feedback helps us improve the service we offer to all our customers. - JW

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Exceptional

Another great delivery came a day early and driver, who was very polite, rang bell to ask if it was okay to fill tank, he is a credit to the company. Easy ordering. Would certainly recommend.

16 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning,

Thank you for your kind review! We pride ourselves on customer service and are pleased you were happy with our driver, prompt delivery and ordering process. Thank you for recommending us. We look forward to your next delivery.

Have a great day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Quality Company, Quality Fuel, Delivered Quickly

Been using Western Fuel for many years, they have never let me down, they are a Quality Company delivering Quality Fuel, at very reasonable prices and also delivered quickly by their Quality delivery people.
You will receive 5 Star service from this company.
Western Fuel, Bristol Rd, Bridgwater TA6 4BJ

17 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning John,

Thank you so much for your lovely review! We are delighted that you have been impressed with our price and delivery drivers. Thank you for your continued support. We look forward to delivering to you again!

Have a great day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing Company to deal with

Amazing Company to deal with, easy to place an order on the website, great communications to tell me firstly the date they are arriving, then confirmation they have delivered, drivers are excellent, no fuss, nothing is too much trouble, this is my 3rd order in a village just outside Bridgwater, will never use anyone else, completely hassle free from start to finish. Highly recommend - Well done Western Fuel Bridgwater.

15 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning,

Thank you very much for your lovely feedback. We pride ourselves on our customer service and are delighted to see that you appreciate our communication and our drivers. Thank you for recommending us. We look forward to your next delivery.

Have an amazing day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent service

Excellent service - really good delivery driver thanks

14 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good morning Greg,

Thank you for your kind review. We are pleased you were impressed with our driver and service!

Have a great weekend! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Rayburn Service

Having found it difficult to find a company/engineer who was willing to service my Rayburn.
I recently had mine serviced by Mark O assisted by Harry from Western Fuel. They were amazing, very thorough, particular and very knowledgable.
I would highly recommend to use this company to service your Rayburn/Aga. Lots of other local companies no longer want to service these appliances so it was very reassuring to find a company and engineers who are passionate and enthusiastic about their business and the service they provide.
Excellent .. highly recommend

6 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Hi Jon,

Thank you for your kind review! We are pleased to see that you were impressed with your Rayburn service by Mark and Harry. I have passed your lovely feedback onto management. We look forward to your next service.

Have a great day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I have been a client of Western Fuel…

I have been a client of Western Fuel and they have never let me down. I had the boiler service today. As always Matt has been clean and efficient and passed my 20 year old plus boiler safe for another year and I will have peace of mind. Thank you all at Western Fuel.

2 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning Susan,

Thank you very much for your kind review. We are delighted to see that we have never let you down and that you were impressed with Matt's service! I have passed your lovely feedback on to the team. We look forward to your next boiler service.

Have a lovely day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Polite and efficient

Harry, who came to service my boiler was polite and efficient. I was kept informed during his visit as to what he was doing the parts he had fitted and why he had fitted them. Advice on safety issues and regulation.
All in all a very good experience of a trades man carrying out an annual visit.

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning Linda,

Thank you for your lovely feedback. We are pleased that you were impressed with Harry's knowledge and efficiency. I have passed on your review to Harry and the management team. We look forward to your next service!

Have a great day! - jS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

It is good to have a trades man who likes his job

Top class engineer and trades man

30 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning David,

Thank you for your kind review! it is great to see that you were impressed with your engineer. I have passed your feedback onto management. We hope to service your boiler again next time!

Have a lovely day! - JS

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Western Fuel boiler service quote,nearly doubled !

My family and I have used Western Fuel to supply our heating oil for many years, with no problems. Last year I contacted Western fuel for a quote to service a oil central heating boiler at a property I rent out, for its first service, and the work was done at the quoted price and all was fine.
But this year I rang to get a quote and was told £145.00 labour plus parts and labour. The previous year this came to £183.60 including the labour parts and VAT.
On the day the engineer arrived at about 2pm to do the service he met the tenant ,and started the work but he was still there at about 7pm and I asked the tenant what was going on, she thought the engineer was very nice, but did not seem to know exactly what he was doing ,and he had found a faulty part that would be delt with under guarantee.
A while later I received the bill for the service, a total of £483.12 !!
The labour alone was £270.00 plus Vat £324,00. Nearly double what I had been quoted !
There was no itemisation of the parts ,and I had had no contact from Western Fuel, that it was going to be much more than I had been quoted, so I rang the company for an explanation. I asked to speak to a manager who said that the engineer had been given the work the go ahead, by the tenant, something she completely denies, and the manager said they had to go by the tenant ,to which I said , so if a tenant who is not paying for the work asks for a complete heating system they have to do it do they?. Obviously this is rubbish. The manager told me they had not fitted the faulty part, and that I could get the boiler supplier to fit it. In other words he had charged me £483.12 for a service and left it to me to sort out.
So be careful ,if you use Western fuel to give you a quote for a job ,it might come to much ,much more than they quote you, without them even ringing you,and when you complain you get a ridiculous answer from the manager. I paid the bill but beware.
The engineer from the boiler manufacturer, fitted the faulty part under guarantee.

4 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Afternoon Mr Nicholas,

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that you were dissatisfied with your recent experience, and we’d like to clarify a few important points regarding the service carried out.
Firstly, the original quote provided for the annual service charge was correct and in line with our standard pricing — this included the standard service labour rate and any serviceable parts typically required are always added on top as the parts required vary on each service.
However, while our engineer was on site, it became clear that the boiler — a Navien model — required additional time to complete the work effectively due to a blockage within the system. Also, you're likely aware, parts for Navien boilers are significantly more expensive than average, and this contributed to the overall increase in the final bill. All parts used were strictly necessary for the service and were not outside of what would be expected for a comprehensive annual service on this type of unit.
Additionally, the engineer identified a separate fault that should be covered under the manufacturer’s warranty. This was communicated directly to the tenant at the time, and the matter was also documented and logged on our end accordingly to be passed back to the agent dealing with your property. No work outside of the service scope was undertaken in relation to the faulty component.
As for the labour charge, the only additional cost beyond the standard service rate was due to the extended time required to ensure the tenant was not left without heating or hot water — something we considered essential. Despite the work continuing well into the evening, we charged only our standard hourly rate, with no emergency or out-of-hours surcharge applied.
We understand your concerns regarding authorisation; however, at no point was the tenant asked to authorise any major or chargeable work beyond the scope of the agreed service. All additional work was directly related to the servicing itself and ensuring basic functionality for the tenant. As this was booked through an estate agent the engineer had very limited contact details to get any go ahead outside of office hours.
We always strive to be transparent and fair, and we are sorry if our communication did not meet your expectations in this instance. Please rest assured that we take customer feedback seriously and will continue to review our internal processes to ensure clarity and satisfaction for all parties involved.

Thank you - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Top Marks

Mark, the engineer, delivered an excellent and thorough boiler service. I will definitely book him again.

19 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Afternoon Peter,

Thank you very much for your kind feedback! We are pleased that you were impressed with your boiler service. I have passed your lovely message onto Mark and the management team.

Have a great week! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great customer support

We have used this company for our oil supply for a number of years. The team are always polite and helpful. Last year we started to use the Boiler Service Team for our Aga. Again, the team are polite and do all they can to get us booked in quickly, especially if our Aga is playing up! Matt our Service Engineer is great and keeps our Aga in great working order. We wouldn't hesitate to recommend this company ✨️

15 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Hi Sarah,

Thank you so much for this lovely review!
We are delighted that you have been impressed with our fuel deliveries and Aga servicing! We pride ourselves on customer service so it is great to see that you find our team helpful! I will pass your kind feedback on to Matt and the management team. thank you for your continued support.

Have a lovely week ! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Knowledgeable and professional

Had our new boiler checked and serviced by Matt who was very thorough and very knowledgeable and very professional. It was great to have his experienced check of our boiler before winter. Reasonable price too. Thanks so much, we will make sure we book our next service with Western Fuel.

22 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Afternoon,

Thank you very much for your kind review. Our engineers are OFTEC qualified and really know their stuff. We are delighted that you were impressed with Matt. I have passed your kind feedback onto him and the management team. We look forward to your next service.

Have a lovely evening! - JS

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Poor customer experience.

Poor customer experience.

Oil ordered placed and I received a email and text to say its coming on a Friday. I waited until 2pm and asked for an update to be advised they had run out of fuel on their tanker. Caller didn’t seem bothered and said the oil will rescheduled sometime next week. I was not impressed. When they did deliver they charged me an extra ten pounds as they could not get in the full amount into my tank. So they cost me a day's salary as I need to be home for tank access and they bill me ten pounds? Very unreasonable and petty indeed. Based on the principle of them messing me about and them taking ten quid out of my account they get 2 stars.

15 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Dear Mr Dalton,

Thank you for your review and we apologise that you feel our service did not meet its normal high standards. One of our managers is reviewing the delivery and will contact you over the coming days to discuss his findings. I would like to add at this stage as you ordered directly with BoilerJuice it is difficult to liaise directly as you are their customer and not ours, I fear this has not helped this situation. We hope after your call you will consider using us directly in the future. - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Harry provided a fast and efficient…

Harry provided a fast and efficient boiler service with good instructions. Thank you Harry!

20 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning Penny,

Thank you very much for your kind feedback! Our OFTEC qualified engineers are very knowledgeable and do their best to be as efficient as possible. I have passed your words onto Harry and the management team. We look forward to your next service!

Have a lovely day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

When my usual boiler service engineer retired

When my usual boiler service engineer retired I contacted Westernfuels to see if they knew of someone that they could recommend. I was surprised to find that they offered a complete range of support services for their customers. Their own "in house" technicians have proved to be courteous, knowledgeable and capable. They were able to explain clearly and logically what parts would be needed for preventative maintenance and completed the task on the same day. I am now reassured that my boiler will function well during the coming winter and I can rely on prompt attention should there be any malfunctions. I found the costs were reasonable and explained clearly.

22 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Afternoon Peter,

Thank you for your lovely review. We aim to make it really simple for our customers to maintain their heating system and are delighted that you were impressed with our services and our in-house engineers. We are pleased you feel the reassurance that your boiler is ready for the colder months and that we are on hand to help if you need us. I have passed your kind words onto the team.

Have an excellent day! - JS

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Boiler making a strange noise!

Boiler making a strange noise!
Made a phone call first thing the following morning received a phone call from the Office that same afternoon informing me I had an engineer sat on my drive!
Got home to let Harry in.
Listened to my boiler told me exactly what was wrong!
Stayed on until past 6 o’clock sorting the problem
Boiler sounds brand new!
Fantastic Service from a Great local company.

7 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Western Fuel

Svar från Western Fuel

Good Morning Simon,

Thank you very much for your kind review! We are delighted that you were impressed with Harry's skill and dedication, and pleased that your boiler is up and working correctly again. We hope to help you out again next time you need a service or a top up.

Have a great day! -JS

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer