VitrA UK Omdömen 

103
•
TrustScore 4 av 5

3,9

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bought a Vitra V Care Core Smart toilet. Under the seat is a QR Code for the plumber to install. He followed it to the letter. No way the water supply would connect as per instructions. Plum... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I own a VitrA V-Care Comfort smart toilet. The bidet function mechanically sprays and operates, but the system immediately triggers two flashing diagnostic warning lights at the end of every cycle.... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Vitra Technical after sales manager Danny Jacobs understood exactly which component I required. He asked me to email him the details. He returned my email less than four hours later to advise me he h... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

after all, a positive resolve Since VitrA is not linked to the German Trustpilot platform, I had posted a complaint about the cheap quality of their Toilet seat covers to the UK branch. My cover ha... Se mer

Företagsinformation

  1. Tillverkare

Skrivet av företaget

VitrA is a leading bathroom manufacturer, producing over 6 million pieces of sanitaryware a year.


Kontaktuppgifter

3,9

Bra

TrustScore 4 av 5

103 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 37 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,9

Alla omdömen

(103)

22 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great after sales service.

Thank goodness for a company that has values and a real person that promptly responds to issues.
Vitra after sales service are a class above.
I had an issue with their soft closing product , emailed them and within 24 hours later they had arranged to send out replacement part.
Glad I went with Vitra for my bathrooms solution. Special thanks to Nigel.

1 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Thank you Ray for the great review. We really appreciate your feedback and we're glad we could help you with your product!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Purchased several bathroom cabinets…

Purchased several bathroom cabinets that were poorly made

1 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello Ian,

We are very sorry to hear about your disappointment with the bathroom cabinets you purchased. We take great pride in the quality of our products so we would appreciate if you could get in touch with our aftersales team so we can learn more.

Please get in touch via:
01235 750990
aftersales@vitra.co.uk

Many thanks,
VitrA

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Glad for choosing best out there

To be honest Vitra is a good company , quality is there and so on  but what really makes difference between standard suppliers like  B&Q and usually one out there  and Vitras products is thair customer and after sales service. That's where the company stands out .
I had a major issue with their product , emailed the UK branch and  48 h later they contacted me back  with the solution to my issue, without getting into details my problem was  not easily solved and I was facing 10k spend on the refurb to solve the problem if it would not be for their solution.
Glad I went with Vitra for my bathrooms solution provider and Special Thank You to Danny Manager over after Sales dep.  for being proactive and solving issue quickly Well Done Guys , thank you 

20 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello Jack,

Thank you so much for your review - we are really glad that we could help you with this issue, so thank you for getting in touch with us.

All the best,
VitrA

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

VitrA 5507L003-0101 toilet

We had a new VitrA 5507L003-0101 wall-hung toilet installed recently as part of our bathroom renovation. While this D-shaped toilet looks very nice, it is essentially flawed as it doesn't have the capacity to flush away an average-size fecal deposit. It requires numerous flushes and still doesn't get the job done without the help of a sturdy toilet brush to push everything into the tiny elliptical-shaped opening. Shame on you VitrA for producing and marketing such a flawed toilet!

14 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello Motti,

We appreciate your feedback and we are very sorry to hear that you have encountered problems with this product. We understand the frustration this must cause. Issues with flushing efficiency can sometimes arise due to the fitting of the inlet pipe which can block the water pathway. If you would like to discuss further with our customer services team, you can contact them through the below details.

01235 750990
aftersales@vitra.co.uk

Many thanks,
VitrA

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor design

Purchased a rimless toilet and after using it found that the flush system is poorly designed and not fit for purpose. After reading the reviews here, I don’t expect them to replace it, so I will just buy a replacement. Expensive mistake!

19 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hi John,

We're really sorry to hear you have had issues with our rimless toilet. We would really like to discuss this with you so we have requested to contact you directly.

Many thanks,
VitrA UK

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

As an Architect worse product on luxury prices.

I’m Dehradun based Architect, we purchased Vitra product amount of ₹12.00Lacs.
After sales there is no service. Our Wash Basin is crack, WC not working, rain shower has issued.
I think it’s a worse quality product which we buy in luxury prices.

3 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello,

Many thanks for your review. We have requested your information and will pass this on to our customer service team in India to make contact with you.

Best wishes,
VitrA UK

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Competent repair and rebuild

I recently needed a repair to my Eames Chair. The repair required that a part of the chair be rebuilt. Instead of palming me off with an inferior replacement, Phil the technician did an excellent job of rebuilding. I am grateful for his craftsmanship and the effort he put into it, and the result. Highly recommended. — James

15 september 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor quality for the premium proce

Expensive chrome WC seat hinges tarnished and pitted with rust marks within weeks. Vitra said it was bleach (which we don't use) or urine (hey, it's a loo, and not even used that often) so the metal is clearly not up to the job. No offer to examine or replace, Just dismissed. Won't be buying again.

24 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Poor service and missing parts…

I have purchased 2 toilets with built in bidets. The first one was purchased 6 months ago - the toilet seat does not fix properly. Been chasing them through the distributor for 6 months. Going around in circles. I bought the second one - which arrived with missing plumbing parts - I had to purchase these again locally as I could not wait for Vitra to deliver the missing pieces. The toilet fixture cover was also missing and it is more than 3 weeks and still has not been delivered. Extremely bad experience.

30 maj 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Good afternoon,

Thank you for your review and we sincerely apologise for the experience you've had. We’d really like to look into this further so we have requested to reach out to you directly to discuss this.

Many thanks,

VitrA UK

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Have purchased a Vitra bathroom suite…

Have purchased a Vitra bathroom suite through my local agent.
I have wasted my whole morning on the phone to Vitra on how to remove the draws from the sink unit. In total 5 phone calls and 6 emails. The draw system is so poor and badly designed. Neither myself or my bathroom fitter could push the clips over to be able to remove the draw for installation. The clips are so hard to push over if you slip your hand would be badly cut. In the end the fitter had to use a hammer and screw driver to move the clips. Essentlially this should be done with your finger. The tall unit came damage and now need to wait for a new one. Very poor tech service from Vitra a chap by the name of Nigel. He had to contact the factory to check how to remove the draws. This is nonsensical for a product you are a tech advisor for selling in the UK. The I spoke to a chap named Danny who basically made the excuse its for safety. Well we all understand safety but I think using a hammer and to try and move the clips isn't safe either. Im at the point where I want to return the whole lot. In this day very poor and incompetent service. I would give less than 1 star if it was possible. I asked to speak to a manager and was basically told no !!!!!!

18 maj 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hi Jason,

Thank you for taking the time to share your feedback - we sincerely apologise for any inconvenience or frustration you experienced.

Due to recent design changes to the unit, we wanted to check the installation instructions with our factory team to ensure that all necessary steps were followed correctly.

We understand that the issue has since been resolved and that a new tall unit is being shipped to you through our distributor.

Should you have any other concerns, please do get in touch. We would be happy to help.

VitrA UK

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Extreme poor quality.

1 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hi Karol,

We are sorry to hear that you are dissatisfied with our product and regret that we did not meet your expectations in this case.

We have requested to contact you so that we can better understand the quality problem you encountered and resolve any issues.

Best regards,
VitrA UK

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Shocking customer service

Honestly the aftersales this company has doesnt even deserve one star. Its a joke, i only had issues with the toilet, tried to phone,left voicemessage sent emails,been prmoised a call back. Never had a response, the tap for the bidet function is terrible, technical team equals with my toddler`s knowledge.

7 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello Alexandra. We are sorry to hear that you have had a negative experience. I understand that we are currently in conversation with you and actively working to resolve your issue. We appreciate your patience and hope to find a solution for you very soon.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

"Flimsy product & Dreadful After-Sales.…

I bought a VITRA Japanese toilet from Crest Bathrooms in December 2021.
In May 2022 the jet system malfunctioned spraying water on my bathroom floor.
It took roughly 3 months for this to be replaced with a new but similar toilet.
On 17th January 2023 another malfunction occurred namely the automatic toilet seat opened as I was about to sit down on it.
This caused the toilet seat to break.
When I reported it to Crest on 15th January 2023 I attached photographs of the broken seat,so that Crest could forward them on to VITRA.
After MANY EMAILS I received a reply from Dan Frome of VITRA "AFTER-SALES"-WHAT A JOKE THAT HAS TURNED OUT TO BE.
The response was I had done the damage myself by using the unit incorrectly,and they REFUSED to replace under warranty.
I was eventually told the cost of replacing the toilet seat would be £175.00 plus postage.
This was despite Crest telling me that this was NOT the FIRST complaint they had received regarding this item.
It has. taken 3 weeks to get a price out of VITRA,and goodness knows how long it will take for the replacement to be in situ.
I would NOT RECOMMEND this Vitra product as it seems to have a design fault in that the seat OPENS on its own & NOT as VITRA say that it was my use of the remote control that caused the breakage.
Their product looks good,but as stated in other reviews it is flimsy plastic.
It was finally repaired on 9th MAY at a cost of £267 including fitting by Crest.
I have NO problems with Crest,but feel TOTALLY RIPPED OFF by VITRA.
I will certainly NOT recommend them to anyone,as it has been a traumatic time with both these repairs.
Hopefully this is the end of problems with my Japanese toilet.
Holding my breath.

17 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello David, thank you for taking the time to provide feedback.

We are disappointed to read that you had a negative experience with our product and we apologise that it did not meet your expectations.

We were unable to provide a second replacement product due to the type of damage incurred, which was not a result of a product fault.

We understand this may be disappointing, but we hope you can understand that we have to adhere to these terms to maintain fairness.

We would very much like to resolve this issue for you and would be happy to process the replacement if you choose to go ahead with this.

Sincerely,
VitrA UK

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

VITRA DO CARE

Good product.
Customer services dealt with our query and requests.
Pleased with the end result.

1 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hi Lucy,

Thank you very much for your review - we are really pleased that we were able to resolve your query and that you are enjoying the product!

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Very helpful after sales support

Very helpful after sales support

Some Vitra cistern frames for wall hung toilets are different to other frames, in that the bracket has to be attached to the rear wall. Our initial plumber did not read the instructions, assuming same as others he had fitted. After first fix the wall was built and we then found out the the cistern had not been fitted correctly, and the wall had to come out. Vitra post sales support helped us double check a few facts and take the necessary next steps to fit our new system. Now waiting to find a good plumber and hope the Vitra products are as good as the aftercare we got.

4 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Thank you very much for the review! We are delighted that we could help you and we hope you are very satisfied with the products.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Vitra aftersales support

Very stylish and great products.
But…a fault occurs? Vitra aftersales play email ping pong asking the same questions….no support at all…cowboy aftersales.
Don’t buy.

Update…after ‘Vitra Aftersales support’ said they could not repair our in warranty Vitra Comfort ‘intelligent’ toilet/bidet within 4 weeks, in fact their subcontract repair company (Sanifix) turned up within 4 weeks and did a good job of the repair, courteous and efficient…Thank you to Sanifix.

11 juni 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hello G Dixon, we are sorry that you were not satisfied with the service. Sanifix manage our customer call-outs - we are glad to hear that they repaired the product. We try to also attend call-outs when we can to speed up the process however we did not have the sufficient spare part at the time.

Best, VitrA UK

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

We installed a Vitra WC a couple of…

We installed a Vitra WC a couple of years ago and have had to replace 2 toilet seats not cheap as they retail at over £100 the seat has broken again and our plumber has discovered that the toilet porcelain rim itself is bent I.e not level thus causing the seat to break He has sent photos to the retailer and Vitra
We have been waiting for over a month for the Vitra rep to contact us and make an appointment to inspect the WC Depite
Lads of promises no one from Vitra has been in touch
If this is an example of their customer service I would stay well away Next move for me is the small claims court

1 oktober 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Hi Brian, we understand that this has been resolved and that you have received a replacement seat.

Best,
VitrA UK

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Could not have been better

I just had two transactions, plus email support, with Vitra. All round amazing!
A previous owner had messed up the installation of a loo seat, several years ago. I emailed pictures, without knowing the model name or number. Vitra support quickly sent me instructions to fix the problem, and a (small) part free of charge!
The next transaction was that I needed a new toilet seat for a years-old pan. Again, I sent photos as I did not know name or number. Again, I was quickly advised what to get, and how to find a dealer. Fast, polite, and accurate. Actually could not have been better.

20 mars 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för VitrA UK

Svar från VitrA UK

Thank you for your review! We're pleased to hear that you had such a positive experience. Please don't hesitate to get in touch if you need anything else.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

We bought smart WC two months ago and…

We bought smart WC two months ago and was sent a faulty piece.

after chasing several times through the buyer/vendor, we still have no engineer or replacement. we are without toilet, often struggling when people come to our place to visit.

hope this message gets to vitra and improve their post sells support. how could they expect people to wait over month to get their toilet fixed?

22 september 2019
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer