the-health-watch.com Omdömen 

27
•
TrustScore 2.5 av 5

2,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

I finally - after 4 months - received my watch - and I’m satisfied with it. The company wouldn’t refund my money - they answered all my emails promptly and politely - and after 3 months they offered... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Sleep monitoring, blood pressure and other health related features are so inaccurate. Husband got one too. He is a bad sleeper yet according to the watch he averages 8 to 9 hours! The only good thi... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

The support from Arianne was timely and helpful.She answered promptly and kept the conversation going until we were satisfied.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely shocking piece of kit worked OK for the first few weeks even though the analytics are all over the place especially the sleep tracker but now the actual watch isn't even tracking any of my... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Klockbutik

Skrivet av företaget

The HealthWatch is a family-run business based in Canada, built on the belief that health tools should be simple, affordable, and empowering. We specialize in easy-to-use smartwatches designed to support heart health, sleep, fitness, and overall well-being—especially for older adults who want a clear picture of their daily health. Our goal is to take the guesswork out of wellness. We know technology can feel overwhelming, so we put care into offering simple setup guides, friendly support, and a return policy that we’re always working to make clearer and easier. We’ve helped thousands of people feel more connected to their health—and that makes us proud. We’re not a giant corporation—we’re a small team that genuinely listens. In the past, we’ve had some challenges with shipping times and setup issues. We take that feedback seriously and have worked hard to improve our delivery process, user experience, and customer support. Whether you're just starting your health journey or looking for a reliable wellness tool, we’re here to help. Every review helps us grow. Every happy customer means the world to us. Thank you for being part of our community—we promise to keep showing up, learning, and supporting you with care. 💚


Kontaktuppgifter

2,3

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

27 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har inte besvarat negativa omdömen

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

2,3

Alla omdömen

(27)

3 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Not bad for the price, but can use vast improvements

It's good for monitoring sleep. Otherwise, it's a waste of wrist space. Step-count monitoring is highly inaccurate; it overstates step count by about 2-3x on average. All vitals monitoring has to be done manually (though I was informed that heart rate is automatically monitored in real time, I don't think this is true). The only thing it really monitors accurately is sleep, which is pretty close to the Garmin VivoActive 6.

Customer service is very good, though the watch's limitations, in conjunction, have their limitations.

9 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Charged twice - No order confirmation

I tried to order a watch. Never received a confirmation so I didn't think the order went through. My credit card company notified me that I was charged twice and I still have not received any confirmation. Both watches need to be cancelled and my credit card credited twice for $74.94. I am reporting it to my credit card company. Richard Dixon

11 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Nothing worked on health watch

Nothing worked on health watch. Return policy to tedious with customs and expense of return, had more fun taking a hammer to health watch,great satisfaction

10 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi Carroll,
We’re really sorry to hear about your experience… that’s definitely not what we want for our customers. Our support team is always available to help with troubleshooting or returns, and we completely understand the frustration around customs, unfortunately, that part is out of our control, but we try to assist where we can. If you haven’t already, please reach out to us, we’ll do everything we can to make this right.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely shocking piece of kit worked…

Absolutely shocking piece of kit worked OK for the first few weeks even though the analytics are all over the place especially the sleep tracker but now the actual watch isn't even tracking any of my data apart from steps per day, also the app is shocking and barely functions. Steer clear of this product you'd be better off counting your daily steps yourself as nothing else on the watch seems to work.

1 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi Michael,
Thank you for your feedback. We’re truly sorry to hear the watch hasn’t met your expectations. Our HealthWatch is designed for general health tracking, but it’s true that for precise medical data, more specialized medical devices are recommended. We’d love to help troubleshoot the issues you’ve had with the app or device. If you reach out our team can assist you directly and look for solutions together.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I love my watch

I love my watch, does everything that i need. GREAT customer service

2 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi, thank you for your amazing review—we’re so happy you love your HealthWatch and that it meets all your needs! 💖 Your kind words about our customer service truly mean a lot!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

i've just never had a company be so helpfull

they are always there to answer any questions you have

14 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Thank you so much, Kathleen! 💛 Your kind words truly mean a lot to our team.
We’re always here for you whenever you need help — your trust and support keep us motivated every day! 😊

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Love the watch

Love the watch and its features. I love the fact that I can track my sleep, very helpful. I also like the design, it looks shar.

14 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Yay! That makes us so happy to hear! 😊 Sleep tracking is such a powerful tool—and we’re thrilled you’re enjoying both the features and the look. Thanks so much for sharing 💜

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

DOESN’T LIVE UP TO PROMISES

I had high hopes for this watch and have been let down on most every front. The watch face changes without my choosing it to. The watch overrides my phone so that I can’t voice text because the watch doesn’t clearly pick up what I say. I can’t watch video clips on my phone because the video plays on the phone but the audio goes to the watch. This override happens even if I leave the watch at one end of our large ranch house and take my phone to the other end. I find both the step and sleep trackers to be very inaccurate. I have twice reached out for customer service and have gotten no response. If I’d know all this sooner I would have applied the purchase price to buying a genuine smartwatch. As it is, I feel I’ve clearly been taken.

8 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi Rosalind— we’re really sorry the watch wasn’t what you hoped for, and we respect your opinion. That said, we did reply to your messages twice within 7 hours. We may be a small business, but we take customer service seriously and always try to help quickly and respectfully. A bit of fairness goes a long way 💛

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very unhappy with watch

Very unhappy with watch, don't recommend them at all. I tried returning but again only offered 30% refund. I program all my stuff in and save it, but it disappears, I have to set it all up again. Program my watch face and it randomly changes on you too.

28 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi, thank you for your review. We're truly sorry the experience didn’t meet your expectations. In your case, we offered two options: a 30% refund if you preferred to keep the watch, or a full refund if you returned it. As a small business, we can’t cover return shipping, and we try to be transparent about that up front.
We know we’re not Amazon—and we genuinely do our best to offer quality service while staying sustainable. We appreciate your feedback and hope it helps others understand how we work 💜

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Deceptive Refund Policy

I ordered the watch mainly to track my blood pressure. It is very inaccurate although they advertise it as being accurate. I contacted them about returning the watch for a refund. I tried submitting a video as requested. They never even acknowledged that they got the video and offered a 30% refund for the second time. I included a copy of the refund policy stating 100% refund. I got no satisfaction after several emails. I wish I has seen some of the reviews on this site before ordering.

7 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi, thank you for your feedback. We’re truly sorry you felt let down. To clarify for others reading: our return policy does offer a 100% refund when the product is returned in good condition. In this case, we offered a 30% refund as an option to keep the watch without sending it back—something we do to help customers avoid the cost of return shipping.
We always mention that the HealthWatch is not a medical device, and results—especially for blood pressure—are meant to provide general trends, not clinical accuracy.
We’re sorry if there was confusion, and we take your feedback seriously as we continue working to improve both our support and communication 💜

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Healthwatch inaccurate

Sleep monitoring, blood pressure and other health related features are so inaccurate. Husband got one too. He is a bad sleeper yet according to the watch he averages 8 to 9 hours! The only good thing is it tells the time well. Very disappointed given they still costed $140 each.

18 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi, thank you for your review. We’re truly sorry to hear you were disappointed. Just to clarify—our HealthWatch is $69.99 USD, not $140, so we’re wondering if this review may be about a different brand.
That said, we’re always transparent that the HealthWatch is not a medical device. Like most smartwatches, the blood pressure and sleep tracking are meant to give general wellness insights—not medical precision. And sleep results can vary depending on how still or restful a person is, even if they don’t feel they’ve slept well.
We truly appreciate your feedback, and if this was about our watch, we’d be happy to look into it further 💜

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Buyer beware

I was given the Healthwatch 4 for Christmas gift and initially loved it. The only component that didn't work was I had no access to the preinstalled text replies. I contacted the company for assistance and over the course of the last month must have communicated with at least 3 different customer service agents, all instructing me to do the same thing(s) to correct the issue. Today, I was told that since the "troubleshooting" didn't work, the watch is now out of warranty and it's too late to replace it.
I would not buy this watch based on their so-called customer service. It is unprofessional and misleading. Buyer beware.

25 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

Hi there,
We’re really sorry to hear about your experience — it sounds incredibly frustrating. However, we believe this review might be intended for a different company. We do not sell a product called "Healthwatch 4" and we have no record of a support case like the one described.
We completely understand your frustration, and we hope the company you purchased from is able to resolve it for you. If there’s anything we can do to clarify, feel free to contact us at support@the-health-watch.com.
— The HealthWatch Team 💚

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I too purchased a watch and what to…

I too purchased a watch and what to return it and they want a video even though their website says return with no questions asked

24 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

We're sorry for any confusion regarding our return policy. To clarify, we offer two options:​

Keep the Watch – 30% Refund: Contact us within 30 days for a 30% refund without returning the watch.​
Return for Full Refund: Initiate a return within 30 days, send the watch back in its original condition at your expense, and receive a full refund.​
Please note, all return shipping costs and any customs fees are the customer's responsibility. Requesting a video helps us understand the issue better and improve our products. We apologize for any inconvenience and are reviewing our policies to better serve you. For assistance, please contact us at support@the-health-watch.com.​

— The HealthWatch Team 💚

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The Healthwatch 100% money back…

The Healthwatch 100% money back guarantee is very deceptive and misleading. They state no questions asked but they want a video of what the issue is. Do not buy this watch. I sent them to emails and each time they responded they need a video.

22 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

We apologize for any confusion regarding our return policy. While we strive to make the process straightforward, we sometimes request additional information, such as a video, to better understand the issue and improve our products. We regret if this has caused any inconvenience. Please reach out to us at support@the-health-watch.com, and we'll do our best to resolve your concerns promptly.

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Does not do what it claims

I bought the healthwatch 5 to take blood pressure. The reading is the same each time. I was told it just gets you in the vicinity. BP is not something you want an approximate reading on. I was also told you send a video. I'll just chalk it up as a bad purchase. And leave bad reviews.

1 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

We apologize for the inconvenience you've experienced with your HealthWatch Series 5. Our intention is to provide general wellness insights, but we understand that accuracy is crucial, especially for blood pressure monitoring. Wrist-worn devices can sometimes yield variable results due to factors like positioning and movement. We request videos to better understand and address such issues. We regret that your experience hasn't met expectations and appreciate your feedback as it helps us improve. 💜

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

My phone would not sync with the watch

My phone would not sync with the watch. I emailed and requested a refund and was told to send a video. I could not send a video because everything was on my cell phone. They did not honor their 100% guarantee because I was unsatisfied and it was to be returned at my expense minus 1.5% for their fee ridiculous

28 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

We apologize for any confusion regarding our return policy. To clarify:

Keep the Watch – 30% Refund: Contact us within 30 days for a 30% refund without returning the watch.​
Return for Full Refund: Initiate a return within 30 days, send the watch back in its original condition at your expense, and receive a full refund. Please note, all return shipping costs and any customs fees are the customer's responsibility. ​
HealthWatch
We request videos to better understand and address product issues, aiming to improve our offerings. We apologize for any frustration this may have caused and are reviewing our policies to enhance clarity and customer satisfaction. For further assistance, please contact us at support@the-health-watch.com.​

— The HealthWatch Team 💚

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Watch of many problems

I was not happy with the watch. The blood pressure option was completely unreliable, the watch face kept changing, the step counter didn't work at all at times. I tried for a refund and every time Arianne would ask for a video of the problem. I pointed out that the ad states they would refund the money no questions asked if I wasn't satisfied. All a big lie!!!

This is their standard response:
We sincerely apologize for any inconvenience and completely empathize with your situation. However, in accordance with our policy, we kindly request a video submission for us to thoroughly assess and address your concern related to the item. Without this essential element, we regret to inform you that we cannot proceed with filing a report to our technical team for review.

We appreciate your understanding and patience in this matter.

27 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för the-health-watch.com

Svar från the-health-watch.com

We apologize for any frustration you've experienced with your HealthWatch. Our 30-Day Satisfaction Guarantee offers two options:​

Keep the Watch – 30% Refund: Email us within 30 days, and we’ll refund 30% of your purchase price without requiring a return.​

Return for Full Refund: Initiate a return within 30 days, send the watch back in its original condition at your expense, and we'll refund 100% of your purchase price.​

We request videos to better understand product issues and improve our offerings. We apologize if this process has caused any inconvenience. Your feedback is valuable, and we're reviewing our policies to enhance clarity and customer satisfaction. For further assistance, please contact us at support@the-health-watch.com.​

— The HealthWatch Team 💚

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam and lie from HeathWatch guarantee

I wanted a refund as I did not like the watch and it was guarantee that I would get my money back. I was told to mail the watch back to an address in Montreal which I did. But when il got there it was refused and sent back to me at my own expenses. all together I spent more than $28 for nothing. I am still trying to get a refund but doubtful it will ever happens

23 juli 2024
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer