SwipeMetal Omdömen 

60
•
TrustScore 4.5 av 5

4,5

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I had contacted Swipe Metal and shared my vision and designs with them. They had designed a mock template swiftly and awaited my approval, there was a few minor OCD details that I needed fixing and th... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Swipe Metal took my plain, forgettable debit card and turned it into a genuine conversation starter. Their luxury metal cards are sleek, brilliantly designed, and feel just as premium as they look. Ev... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Absolutely amazing. I have not worked with a company so personal so fast with this level of quality. I needed an urgent urgently for a meeting, and it was done in a day. Where I had issues with my own... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Lazy, useless with communication, stolen money without returning it. 5 months now, complete mickey mouse outfit. Took my time during my mums cancer, this is the reason i don't live in the UK anymore... Se mer

Företagsinformation

  1. Presentbutik

Skrivet av företaget

SwipeMetal is a UK specialist manufacturer of custom metal cards and metal bank card conversions, transforming ordinary plastic debit and credit cards into premium engraved metal cards. We design and produce fully functional contactless metal bank cards that work with existing bank accounts, ATMs and payment terminals. Our process transfers your original chip and NFC antenna into a precision-machined stainless steel, brass, carbon or gold metal card — meaning you keep your bank while upgrading the physical card itself. Unlike subscription “premium bank accounts”, SwipeMetal provides a one-time upgrade that replaces your plastic card with a permanent luxury alternative. Each design is created in-house by our design lab and laser engraved from scratch. We also manufacture NFC metal business cards and membership cards, used by networking professionals, clubs and luxury brands to share contact details digitally and create memorable first impressions.


Kontaktuppgifter

4,5

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

60 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,5

Alla omdömen

(60)

22 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Exceptional Support for Our Strategic Project

We had the pleasure of working with Swipe Metal UK on the creation of membership cards for one of our strategic projects. The result was truly outstanding — the quality of their work exceeded our expectations. We particularly appreciated their flexibility and responsiveness throughout the process.

A special mention goes to Pawan, who managed our project with great professionalism and insight. He quickly understood the essence of our initiative and proactively proposed optimal solutions that perfectly met our needs.

Excellent service and an excellent final product. Highly recommended!

10 november 2025
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Worth the wait

Really happy with the quality of the card - it's definitely on the premium side. It did take over a week to get done which is longer than I expected, but to be fair they kept me updated. I was honestly impressed. It feels really solid, looks great, and works just like my normal card. Worth the wait in the end.

18 september 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Sienna,

Thank you so much for your wonderful review - we’re delighted to hear you’re impressed with the quality and finish of your card.

We also appreciate your patience with the slightly longer lead time, which was due to a temporary backorder on our Matte Black cards (now fully resolved). It’s great to know the updates kept you reassured and that the final result was worth the wait.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I purchased a metal card they…

I purchased a metal card they communicated very quickly and in a professional manner. I have actually received compliments and a great conversation starter I would recommend!

10 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Should have been great, but was anything but

So, here is a completely open and honest review of Swipe metal cards ..
As with everyone, I was a little dubious about sending my card though the post, but you can freeze it so no harm done.
Order placed on the 14th April... Royal Mail took a day longer than expected to deliver but the following day had a message to say my card was ready and was posted.
19th April card arrived, looked incredible and was chuffed with the whole process.... However... The card didn't work on either contactless or chip and pin. Tried it at 3 different stores, didn't work but my other card worked fine.
Contacted customer support, was told that they were very sorry, it's very rare but the only way to sort this is to cancel and order another card, then post it to them.
I had a holiday so caused a slight delay, however sent another card on my return, received the new one which took weeks and weeks this time, again.... Didn't work!
I was assured if I sent another card it would work, was about to give up but thought I would try one more time. This time, after them having the card for 2 weeks I was told there was an issue with the mag strip and needed to order and send yet another new card.
They did contact me, gave me a partial refund and convinced me to try 1 more time. I used a pre-approved postage label but apparently it got delivered to a mailbox that they can no longer access, so this time I completely gave up.
Shortly after this, 2 off my cards turned up at the house, returned by Royal Mail as they were unable to be delivered, which meant I was lied to about the third card which I simply couldn't take.
Such a shame, card looks great, arrived quickly 1st time round and should have been a brilliant product. However in the end, it was months of back and forth, hassle with postage and constantly chasing refunds etc.
Currently, I have a blank card, no fitting tool and no intention of using it. 2 stars for the card quality, the rest was 1 star sadly!

14 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Shane,

Thank you for your honest feedback and also for your kind comments about the look and quality of the card - we really do appreciate that. We’re very sorry however that the service you received fell short, with delays, postage complications and the frustration this caused along the way. That is not the standard we want for any of our customers.

While a full refund was provided at the time, we know this doesn’t make up for the difficulties you faced. Our team will be reaching out to arrange an at-home production call using the base you’ve received, so you can securely transfer your card and finally enjoy the product as it was intended.

Thank you again for your patience, and we hope to restore your confidence in us.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Card was with scratches.I was promised…

Card was with scratches.I was promised that there would be contactless payment and i pay for this, but it wasnt there.Average company.

21 juli 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Ivan

We’re really sorry to hear your card wasn’t as you expected. Before sending, we take photos of every card and yours left us in perfect condition, so it’s possible any marks may have happened during transit. That said, we truly apologise if it arrived less than perfect. Please reach out to us to claim under the Warranty policy should this be needed.

We’ve also checked your order and it didn’t include the contactless upgrade - this is an optional feature at checkout and depends on the compatibility of the original card.

We take a lot of pride in the quality of our cards and the service we provide, and we’re always here if you have any questions or need help in the future.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid

Update: “I believe we have had a review on TrustPilot relating to this order so the agreed refund has now been placed on hold.”
How nice of them.

Not recommended, based on my experience: I sent my card to create an NFC-compatible card; they promised a 90%+ success rate. After more than 2 months, I received my "tested" card, but the NFC does not work on it. I told them if the NFC is not working, I don't need the card. However, I kept my card, but I am not happy with it. I am also waiting for my compensation refund, but I have not received it yet (1 week now). Avoid them if you don't want to waste your money and time.

14 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Gab,

Thank you for taking the time to share your review. We’d like to clarify that your card was produced successfully and is fully functional, though not Contactless-compatible. As outlined in our compatibility policy on our website, not all cards can be made contactless, due to varied chip types across banks. In cases where compatibility isn’t possible, we always offer either a full refund of the contactless upgrade fee or the option to send an alternative card for processing.

Because your customised metal card was produced and works as intended, we’re unable to refund the base product itself. However, our team will ensure the contactless upgrade fee is refunded, and we’re here to help should you wish to proceed with an alternative card for NFC transfer.

We appreciate your understanding and remain available to resolve this directly.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Swipe Right for Swipe Metal

From the ease of site use my order was issued nice and quick.
The communication was so prompt and professional.
The delivery was within one week and the packaging was just what you'd expect for such a high quality item.

The finish is detailed and it looks great in my Nano wallet.

Great that I could choose to remove all the details that would usually be on a bank card.

2 maj 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Matthew,

Thanks so much for the great feedback - we’re delighted to hear you’re happy with the finish and the overall experience. It was a pleasure helping out with your project, and we hope you’re enjoying the custom Swft backend that Pawan sorted for you!

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

So far they have had my card for 3…

An update, the card arrived, however, be aware it will not take a few days, it will take weeks. If that works for you, then it's OK. The card looked very good, however, did not get contactless, apparently I did not order that, but the card is of a good quality.

9 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Simon,

Thank you for the great feedback — we’re really glad to hear you’re enjoying the quality of your card!

Regarding contactless, we’re working hard in the background to widen compatibility across different chip types and are excited about the developments in the pipeline. I’ve asked one of our team to get back in touch with you once this becomes more widely supported.

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Customer service is on point, but NFC doesn't work

Customer service is on point, they're super helpful, friendly and responsive.
To anyone worried about sending their card out, they're extremely professional, reliable and operate with integrity- at no point was I worried about anything happening to my card.

Unfortunately though, the NFC doesn't work, however thats a problem with my chip not responding to the antenna correctly, so double check with them that your chip is compatible before choosing the NFC option. The chip and pin works fine when inserted, it's just NFC that may not work depending on your chip type.
Overall, a very enjoyable experience and would recommend to all, however just make sure your chip is compatible with NFC beforehand.

29 april 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Abdullah,

Thank you so much for your kind words about our service - we’re really glad to hear you felt supported and confident throughout the process.

You’re absolutely right that contactless compatibility can vary depending on the chip type, and we always encourage customers to double check this with us beforehand. Our team continues to work on expanding support across more chip types, and we hope to make contactless available to an even wider range of cards soon.

We’re delighted you’re happy overall with the card and experience, and really appreciate your recommendation.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Couldn't be happier!

Swipe Metal took my plain, forgettable debit card and turned it into a genuine conversation starter. Their luxury metal cards are sleek, brilliantly designed, and feel just as premium as they look. Every detail reflects quality, from the weight in your hand to the eye-catching finish. Plus, their customer service? Spot on—fast, friendly, and super helpful throughout the entire process. I’ve never been more excited to pull out my card at dinner.

22 april 2025
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Surprised by the service

Took a bit longer to arrive than I thought, and I was a little hesitant after seeing some reviews. But it turned out better than expected. Quality of the card is solid and feels premium, service was smooth, and nothing felt off at any point.

18 april 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Raju,

Thank you so much for your kind words — we’re really pleased to hear the card quality and service exceeded your expectations. We also appreciate your patience at the time, as there was a slight backorder which made delivery a little longer than usual.

It’s great to know you’re happy with the finished product, and we’re glad everything felt smooth once it arrived.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great process

Fantastic quick service, communication from the team was constant throught the order process. I went for the high roller collection and it looks amazing. Complimented on numerous occasions when using. Definitely recommend as a product!

17 april 2025
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Rav,

We appreciate your patience during the process and thanks so much for your review - glad you like the high roller card!

Cheers
Pawan

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Paid my money sent my card and a week…

Paid my money sent my card and a week later nothing no response to multiple emails have used them before with no problems but this time there is clearly a problem now have to cancel teh card I sent and puruse a refund via my credit card company very disappointing

1 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för SwipeMetal

Svar från SwipeMetal

Hi Steve,

Thank you for your previous custom - we really appreciate it. We’ve tried to locate the order referenced here but haven’t been able to match it in our system. Could you please reach out to us directly so we can review this with you?

We’d love the opportunity to get this resolved quickly and get another card in your hands.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ordered my card

Ordered my card, commination been great, advised contactless wouldn't work with the card i sent, let me send a different card, in all a very easy process and great communication, would happily recommend

17 december 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

100%

Great communication from Callum.
Produced a metal card (Amex centurion design) for me within quick turnaround.
Highly recommend the company, looking to get another card done with contactless capabilities!

1 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ordered card on the Tuesday

Ordered card on the Tuesday and I arrived on the Thursday, customer service was fantastic and the card is extremely high quality and durable would recommend to anyone who is looking for a metal card

25 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great for Footie fan

I kept seeing ads of this place so fancied to give it a go and get a Man City themed one. I sent it off and it arrived so quickly I’m so happy with how it came out. Design looks like something you’d pay a lot of money for. Will defo buy again for christmas

21 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer