Installerade ett batteri i höstas från Raymondsolar. Hade redab solpaneler. Allt gick smidigt och anläggningen kom i drift kort efter installation. Jag tycker AI fungerar dåligt- bl a importerar den... Se mer
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Det här tycker kunderna
Köpte batterier med ö-funktion i Oktober 2024 Fick batterier installerade i slutet av Februari 2025, men ingen Ö-funktion. Dessutom fungerade inte styrningen av batterierna som den ska. Har haft fler... Se mer
Företaget har svarat
Gjorde en fel anmälan på våran solcellsanläggning den 15/1 pga jordfelsbrytare och säkringarna och till solcellsanläggningen löser ut och hela huset blir strömlöst. Hubben är helt “död” även då strömm... Se mer
lovar mer än de håller, mycket dålig kundkontakt efter beställning. Man får själv ligga på. De har bristande uppföljning och styrning av leveranser - som blir försenade gång på gång. Betala inga försk... Se mer
Företaget har svarat
Ingen inbjudningshistorik registrerad
Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa
Har besvarat 33 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Solceller
Vi har länge letat efter röda solpaneler eftersom vi har ett rött plåttak. Med speciallackade infästningar och kåpor i takets färg så gav Raymond oss en solcellsanläggning vi verkligen är nöjda med och som många grannar ger oss komplimanger för.

Svar från Raymondsolar
Proffsiga och bra kundbemötande
Proffsiga, bra kundbemötande, har hållit sina löften, gjorde ett snyggt jobb, och återställde allt efter sig (t.ex. några plattor behövde lyftas för att gräva kabel, och det syntes inte efteråt att det utförts)
De kom tillbaka efter tre år och justerade kablar som slackade under solcellerna. Vi noterade att kablar hängde ner mot takpannorna. Efter en fråga om detta kom en besiktningsman och konstaterade att det förelåg ett fel och att det skulle åtgärdas. Dessutom åtgärdade de ytterligare mindre brister, som t.ex. avsaknad av korrekt skyltning. Åtgärderna genomfördes inom några veckor från anmälan och färdigställdes under dagen.

Svar från Raymondsolar
Vår resa med Raymond Solar
Vi har varit med Raymond (f.d. Gruppsol sedan de bara var en Facebookgrupp. De installerade första etappen hos oss 1 juli 2019 och sedan har vi gjort 2 tilläggsinstallationer. Allt gick inte på ett snöre från början, men de har hela tiden ställt upp för oss och leveranserna har blivit bra. Det som jag tycker sticker ut är att de inte följer utvecklingen utan är med och leder den, vilket de prisats för också. Sen har de tagit sig tid. Jag har vid tillfällen haft timslånga diskussioner med säljare från Raymond, nu senast kring frekvensreglering hos svenska kraftnät, vilket ska resultera i att vi uppgraderar vårt batteri. Nöjd kund är den bästa säljaren, vilket resulterat i att jag förmedlat ett antal affärer i min bekantskapskrets till Raymond, och jag kan fortfarande se dessa bekanta i ögonen med stadig blick. Jag önskar Raymond all lycka i sin fortsatta resa.

Svar från Raymondsolar
Smartsolarroof med ferroamp
Vi installerade en anläggning med smartsolarroof på garaget och utanpåliggande paneler på huset sommaren 2022 och den har hittills motsvarat förväntningarna. Det är en 14kw Ferroamp växelriktare med 10kw batteri,något strulade med batteriet men fick hjälp via supporten och sen har det fungerat perfekt.

Svar från Raymondsolar
Jag har precis fått mitt Rayflex 16 KW…
Jag har precis fått mitt Rayflex 16 KW installerat .
Jag upplever företaget som kompetent och Jag har har fått bra support på mina frågor under resans gång ,mycket trevliga och hjälpsamma
Kan varmt rekommendera företaget
//Ronny

Svar från Raymondsolar
Det gick jättefort från order till…
Det gick jättefort från order till inkopplad anläggning. Allt flöt på perfekt.
Kalkylen jag fick med offerten verkade vara mer realistiskt än andra leverantörers.
Solcellsföretag i framkant
Jag fick min solcellsanläggning installerad av Raymond Solar (f.d. Gruppsol) 2019. Hela förloppet från första besöket till att anläggningen blev installerad och driftsatt gick helt utan problem.
Det som utmärker Raymond är deras stora kompetens i området och att de alltid är på tårna för att vässa deras erbjudanden. De driver på den tekniska utvecklingen genom innovativa lösningar både när det gäller produkter och installationsmetoder. Deras Smart solar roof är dessutom riktigt snyggt. Bra lösning om man behöver renovera taket eller vid nybyggnation.
Jag kan varmt rekommendera Raymond.
Nöjd kund
Jag har varit i kontakt med ett flertal företag som säljer solceller, batterier mm och märker att Raymond är ett företag som har stor kompetens som driver utvecklingen och är mer än en återförsäljare. Installationen hos mig har gått utmärkt och mina kontakter med företaget har varit trevliga och allt har fungerat som utlovas vid försäljningen, med andra ord har bara gott att säga om företaget.
Mycket nöjd med Raymond Solar
Mycket nöjd med Raymond Solar
Vi har fått installation av Raymond Solars ”Smart Solar Roof” under 2023 som ersätter klassiska betongpannor med solceller och skapar ett tak som betalar av sig självt. Det har verkligen varit ett stort lyft för vår fastighet. Raymond har varit mycket kunniga, kommunikativa och professionella. Kan varmt rekommendera Raymond Solar till alla som går i tankarna på solceller.
Vi ger Raymond Solar högsta betyg.
Toppenföretag! 👍
Jag köpte min solcellsanläggning av Raymond Solar (dåvarande Gruppsol) 2020 och jag har bara gott att säga om min upplevelse av detta. Trevlig och personlig personal som svarade snabbt när jag tog kontakt, snygg och proffsig installation blev det också som även gjordes inom avtalad tid. Vi köpte även vår laddbox av
Raymond Solar som de var här och installerade i slutet av förra året och nu om några veckor kommer de hit igen och installerar ett energilager vilket jag ser fram emot.
Rekommenderas skarpt! 👍

Svar från Raymondsolar
Allt har funkat klockrent snabb…
Allt har funkat klockrent snabb leverans, duktiga hantverkare, anläggningen levererar över förväntan finns inget att klaga på vi rekommenderar verkligen.

Svar från Raymondsolar
Byte av minneskort
Jag fick nyligen mitt minnes-kort uppgraderat. Teknisk support var tillgänglig och processen var smidig. Jag har en solanläggning sedan 3 år tillbaks som fungerar väldigt bra - och levererar energi till hälften av vår elförbrukning. Är väldigt nöjd med den support och uppföljning som Raymond(f.r. Gruppsol) levererat till oss sedan vi startade vår solanläggning.

Svar från Raymondsolar
Allt gjordes exakt som vi kommit…
Allt gjordes exakt som vi kommit överens om och enligt projektplanen. Snabb leverans, bra information, utmärkta hantverkare, snabba svar på frågor. Rekommenderas

Svar från Raymondsolar
Solceller BRf Aroma Bjärred
En rak, ärlig kommunikation från det projektet startades och en upplevelse av trygghet att göra en så här stor investering. Positiva människor som alltid återkoppla

Svar från Raymondsolar
Tack Raymond!
Raymond är ett företag som verkligen levererar det de lovar! Vi är verkligen nöjda med den personliga service som vi har fått. Både under planeringen och under monteringen. Martin vår kontakt på Raymond är jätte duktig och kunnig! Vi är dessutom jättenöjda med solcellspanelerna!

Svar från Raymondsolar
Bästa investeringen
🌞☀️ Vi har nu haft våran solcells installation från Raymond i drygt 2 år, och vi är överväldigade av den positiva upplevelsen! 💡✨
För det första, supporten från Raymond var helt enastående. De svarade på alla våra frågor och guidade oss genom hela processen. Att veta att vi hade experter vid vår sida gav oss en enorm trygghet.
Installationen gick supersnabbt och smidigt. Inom loppet av några dagar hade vi våra solceller på plats och klara att generera ren och grön energi. Från beställning till installation gick på under 3 månader. Det kändes som om vi gjorde en investering i vår planet och vår ekonomi samtidigt.
Det bästa är att våra solceller redan har visat sig vara den bästa investeringen vi någonsin gjort. Vi ser våra elkostnader minska dramatiskt och har till och med möjlighet att sälja överskott av energi tillbaka till elnätet. Vi laddar även våra elbilar från solen vilket är en underbar känsla.
För att göra allt ännu bättre har vi en fantastisk portal(webbsida) från FerroAmp som hjälper oss att övervaka vår energiproduktion i realtid. Det är så coolt att kunna se hur mycket energi våra solceller genererar och hur mycket vi sparar varje dag.
Så om du funderar på att investera i solcellspaneler, tveka inte att anlita Raymond! Det är en win-win: bra för miljön, din plånbok och ditt sinne. Vi är så nöjda med vår solcellsinstallation och rekommenderar det till alla vi känner. 🌞💚🏡 #solenergi #grönenergi #bästainvesteringen

Svar från Raymondsolar
Köpte min anläggning 2021 Supernöjd
Köpte min anläggning 2021. Var väldigt nöjd med deras kunskap och projektledning.
Nu i år kompletterade jag med ett batteri med.
Allt har gått klockrent genom hela processen.

Svar från Raymondsolar
Så sjukt dåligt företag
Så sjukt dåligt företag, jag har jobbat för dom o jag tycker synd om alla som köpt paneler av dom o fått installationer. Jag tycker att ni ska besiktiga era tak av ett företag som inte har med Gruppsol / Raymond att göra. Era tak är för de mesta icke godkända. Säljare som säljer och aldrig senare har hört av sig till kunden o de ända man gör på den arbetsplatsen de e o har ett möte varje morgon Vilken kund man ska ljuga för idag.
Sverigepanelen som tillverkas i kina hur kan man säga att de e svenska paneler.
Ni är ett skämt

Svar från Raymondsolar
Nöjd
Lite dålig kommunikation men allt löste sig bra tillslut. Snygg installation. Mycket nöjd med solcellerna

Svar från Raymondsolar
Dysfunktionell supportorganisation.
Bra installationsarbete. Snyggt utfört och korrekt installerat.
Dålig information om ändrade tidsplaner. Pga materialbrist så blev det av förklarliga skäl ändrade tidsplaner, men det gick aldrig ut någon information om det.
Supporten är under all kritik. Flera veckors dröjsmål i mailkommunikationen för pågående ärenden. Sporadisk statusuppdatering, oftast efter påstötning. Inga svar på direkta frågor. Ingen kontakt via telefon.

Svar från Raymondsolar
Detta är Trustpilot
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.







