Raymondsolar Omdömen 60

TrustScore 2.5 av 5

2,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Installerade ett batteri i höstas från Raymondsolar. Hade redab solpaneler. Allt gick smidigt och anläggningen kom i drift kort efter installation. Jag tycker AI fungerar dåligt- bl a importerar den... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte batterier med ö-funktion i Oktober 2024 Fick batterier installerade i slutet av Februari 2025, men ingen Ö-funktion. Dessutom fungerade inte styrningen av batterierna som den ska. Har haft fler... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Gjorde en fel anmälan på våran solcellsanläggning den 15/1 pga jordfelsbrytare och säkringarna och till solcellsanläggningen löser ut och hela huset blir strömlöst. Hubben är helt “död” även då strömm... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

lovar mer än de håller, mycket dålig kundkontakt efter beställning. Man får själv ligga på. De har bristande uppföljning och styrning av leveranser - som blir försenade gång på gång. Betala inga försk... Se mer

Företaget har svarat


Kontaktuppgifter

2,3

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

60 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 33 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

UNDVIK UNDVIK UNDVIK

Jag skriver detta omdöme både utifrån min erfarenhet som kund och som leverantör till Raymond. UNDVIK UNDVIK UNDVIK!

Som leverantör är min tydliga rekommendation: gör inte affärer med Raymond. Risken att inte få betalt är mycket hög. Bolaget framstår som kraftigt ekonomiskt pressat och enligt den kreditupplysning jag tagit del av har fordringar på cirka 5,4 miljoner kronor registrerats hos Kronofogden bara under perioden januari–april 2026.

Som privatperson och kund är min erfarenhet också mycket negativ. Min rekommendation är att vända sig till en annan aktör. Att vara kund hos Raymond har varit en mycket frustrerande process. Man ska vara glad om man över huvud taget får sin anläggning på plats. Jag har skickat hundratals mejl, och min upplevelse är att bolaget gång på gång lämnar besked som sedan inte infrias. De säger sådant som verkar syfta till att lugna kunden för stunden, men samma mönster upprepas igen och igen.

Det bör även nämnas att Raymond begär 30 procent i förskott vid beställning. Om bolaget går i konkurs finns det en betydande risk att dessa pengar aldrig återbetalas.

Min samlade bedömning är därför: undvik Raymond, både som kund och som leverantör.

24 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Installerade ett batteri i höstas från…

Installerade ett batteri i höstas från Raymondsolar. Hade redab solpaneler. Allt gick smidigt och anläggningen kom i drift kort efter installation. Jag tycker AI fungerar dåligt- bl a importerar den ström fast det är fullt solsken så det blir överskott. Det är ju idioti att betala för köpt ström när anläggningen producerar gratis. Hela id’en faller ju ihop. Just nu laddar inte batteriet upp alla utan ligger på 20% av sin kapacitet. Det gårinte att kontakta supporten per telefon utan man måste lägga upp en reklamation per mejl. Det dröjer länge ( minst en vecka) utan återkoppling. Om det kommer ett svar är det kryptiskt och otydligt. Jag har flera gånger bett dem ringa upp mej utan resultat. Jag ångrar att jag valde RaymondSolar.
Björn Gustavsson

11 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Mycket missnöjd och besviken

Gjorde en fel anmälan på våran solcellsanläggning den 15/1 pga jordfelsbrytare och säkringarna och till solcellsanläggningen löser ut och hela huset blir strömlöst. Hubben är helt “död” även då strömmen är tillslagen. Detta hände även förra året i januari och då tog det en månad innan vi fick hjälp att åtgärda samma problemet. Har varit i kontakt med er via mail och telefon men får ingen hjälp att åtgärda problemet. När vi kontaktar er får vi bara massa bortförklaringar och att ni ska återkomma men detta gör ni inte. Nu går det inte ens att nå er på telefon längre. Anläggningen är knappt två år gammal så man hade hoppats att saker skulle hålla längre.

23 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Urdålig support och noll förståelse för…

Urdålig support och noll förståelse för kunden.

I slutet av oktober 2025 slutade vår solcellsanläggning att fungera. I början av november 2025 startade jag ett supportärende. Först trodde Raymond att det var dataloggern det var fel på så den skulle bytas. När väl en ny datalogger kom och skulle installeras så visade det sig att hela växelriktaren är sönder.

Efter fyra (4) månader av väntan fungerar fortfarande inte anläggningen. Raymond skyller på leverantören av växelriktaren. Men vi är kund till Raymond inte till leverantören av växelriktaren så jag förutsätter då att Raymond ska lösa den här typen av problem. Att Raymond har problem med sina leverantörer ska inte läcka ut till mig som kund. Om en leverantör inte kan få fram en ny växelriktare så bör ju Raymond ersätta den med en växelriktare från en av sina andra leverantörer. Jag har påtalat detta i samtal med Raymond men svaret jag fick från support var att "ska vi ta den kostnaden?" Ja, självklart är det så om man är kundorienterad. Och som bolag får man då kräva ersättning av sin leverantör istället för att lägga det på kunden.

Supporten är under all kritik. De svarar inte på meddelanden, ger ingen kontinuerlig uppdatering på hur ärendet går. Jag ringer men får inte prata med rätt person. Men personen jag pratar med lovar att den som har hand om vårt ärende och att hen då ska kontakta oss. Absolut inget händer! Noll respons!

Införsäljning är Raymond bra på men support är de enormt dåliga på. Man får själv ligga på. Fast det verkar ändå inte hjälpa. De har tydliga brister i uppföljning av supportärenden. Jag rekommenderar ingen att anlita Raymond Solar för att anskaffa en solcellsanläggning.

26 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte batterier med ö-funktion

Köpte batterier med ö-funktion i Oktober 2024
Fick batterier installerade i slutet av Februari 2025, men ingen Ö-funktion. Dessutom fungerade inte styrningen av batterierna som den ska. Har haft flertal kontakter med dem om detta de senaste fem månaderna. Alltid massa fina ord och löften om att dem ska ta tag i problemen, men det är bara tomt prat. Det händer absolut ingenting. Känns inte som ett seriöst företag.

7 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej,

Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att processen inte motsvarade dina förväntningar och förstår att situationen upplevts som frustrerande.

Eftersom omdömet är anonymt har vi tyvärr ingen möjlighet att identifiera ärendet eller kontakta dig direkt, vilket försvårar vår möjlighet att följa upp och hjälpa till på ett konkret sätt. Det är något vi verkligen hade önskat, då vår ambition alltid är att lösa eventuella problem och säkerställa att installation och funktion motsvarar det som avtalats.

När det gäller ö-funktion och styrning är detta delar som i vissa fall kräver kompletterande konfiguration eller åtgärder efter installation. Det är inte vår avsikt att något ska lämnas olöst, och vi beklagar om vår kommunikation eller uppföljning inte upplevts som tillräcklig.

Vi vill gärna få möjlighet att reda ut detta och hjälpa dig hela vägen i mål. Du är varmt välkommen att kontakta oss direkt med dina uppgifter eller orderreferens, så att vi kan ta tag i ärendet och säkerställa att anläggningen fungerar som den ska.

Vänliga hälsningar
Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

lovar mycket, dålig kundkontakt, sena leveranser

lovar mer än de håller, mycket dålig kundkontakt efter beställning. Man får själv ligga på. De har bristande uppföljning och styrning av leveranser - som blir försenade gång på gång. Betala inga förskott först när allt fungerar, dokumenterat. Kräv att de följer branschreglerna " Säker sol" -(det gör inte alla i branchen)

7 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Gunnar,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att processen inte levde upp till dina förväntningar, särskilt vad gäller kommunikation och leveranstider. Det är inte den nivå av kundupplevelse vi strävar efter.

Vi vill samtidigt lyfta att vi har gjort allt vi kunnat för att rätta till situationen, följa upp ärendet och säkerställa att installationen nu är fullt genomförd, dokumenterad och fungerar som den ska. Vår förhoppning är att slutresultatet motsvarar det som utlovades och att du nu kan känna dig trygg med anläggningen.

Din feedback är viktig för oss och används aktivt för att förbättra både vår kundkontakt och vår leveransuppföljning framåt. Vi tar även branschstandarder och regelverk på största allvar och arbetar kontinuerligt för att säkerställa kvalitet och säkerhet i våra installationer.

Vi hoppas att du, nu när allt är installerat och klart, kommer att bli nöjd med både lösningen och funktionen över tid. Skulle det finnas några frågor eller behov framöver är du alltid välkommen att kontakta oss direkt.

Vänliga hälsningar
Team Raymond

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Efter att ha gått igenom marknaden och…

Efter att ha gått igenom marknaden och även lyssnat med grannar som köpt av Raymond så kom vi fram till att företaget verkar bra och seriöst.Det var proffsigt åtagande från försäljningen till slutförandet jan 2025
Tekniker på plats gjorde ett fantastiskt arbete i kyla och snö. All installation flöt på enl plan. Så här i efterhand så är vi fortfarande nöjda med solceller och batterier. Även webbinarien är ett utmärkt tillfälle att se och lära och vad som komma skall.

1 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Jag köpte mina batterier i Aug 2024

Jag köpte mina batterier i Aug 2024, blev lovad installation månadsskiftet okt/ nov.
Det dröjde till feb 25 innan installationen, sedan fick installationen någon typ av nedslag som skulle åtgärdas men inget händer.
Nu är vi inne i April dvs 8 månader efter inköp, bästa vårsolsdagarna är snart borta och det händer ingenting.
Har kontaktat Raymond produktion men inte fått hjälp.
Kontaktat säljaren som ej responderar.
Så jag vill varna andra från att välja denna leverantör.

3 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Börje,

Tack för att du hör av dig och delar din upplevelse – vi förstår att det har varit en frustrerande resa, och vi beklagar verkligen att det dragit ut på tiden.

Under projektets gång har vi gjort allt vi kunnat för att driva installationen framåt, men tyvärr har vi stött på utmaningar som berott på att det tidigare elarbetet – som utförts av din egen elektriker – inte varit korrekt genomfört. Det har i sin tur påverkat både tidplan och möjligheten för oss att färdigställa installationen inom den ursprungliga tidsramen.

Vi har full förståelse för att det inte är något du som kund ska behöva drabbas av, och vi beklagar att det påverkat din upplevelse av oss som leverantör.

Vi hoppas nu att du kan börja dra nytta av systemet fullt ut och att det kommer leverera den besparing och nytta som var tänkt från början. Tack för ditt tålamod under processen – och vi tar med oss din feedback i vårt fortsatta förbättringsarbete.

Vänliga hälsningar,
Team Raymond

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Felfri leverans

Det är sällan man anlitar en hantverkare eller leverantör som är helt felfri. En som planerar, stämmer av, följer upp och där allt faller på plats. Så var det dock med Raymond. Allt, precis allt har funkat exakt som det skulle. Kan varmt rekommendera dom.

31 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Beställ inte solceller från Raymond

Beställ inte solceller från Raymond!
Deras bemötande med sina kunder är under all kritik. Jag beställde i april 2024. De skulle komma efter 12 veckor. 12 veckor kom och gick och ingen hörde av sig. I september (6 månader) fick jag meddelande att de skulle komma imorgon! De installerades, själva installationen var en pers för mig som kund. Så otrevliga så oproffsiga. Jag hade lagt närmare 30 000 på behandling, tvätt och målande av tak, de tog sönder takpannor, lämnade hål i slutet av dagen utan att nämna något och det regnade! Sen när det var klart så åkte de. Utan ett ord igen på 4 månader. Skrev till kundservice, försökte kontakta. Ingen svarar. Plötsligt fick jag ett meddelande att elektrikern "kommer imorgon" och installerar panelen. Mitt i sportlovet, som jag inte kunde och för att jag inte kunde just den dagen så dröjde det ytterligare 2 månader innan panelen var på plats. Förskottsbetalade en stor summa, och övriga fakturor skickades vid märkliga tillfällen med kort betalningstid på stora summor, ingen förvarning, ingen kommunikation i övrigt. Ekonomi svarar inte, inte kundtjänst, inte säljare. Ingen svarar, ingen tar ansvar. Jag blev utlovad kompensation då min 12 veckors leverans tog 1 år, men det har jag inte fått. Nu väntar jag fortfarande på det sista, men har redan fått slutfakturan som jag inte vill betala förrän allt är klart men ingen svarar igen. Beställ inte från Raymond! Välj annan leverantör!

31 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Johanna,

Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse – även om det gör oss ledsna att höra att du inte är nöjd. Vi tar dina synpunkter på största allvar och ser dem som en viktig del i vårt förbättringsarbete.

Vi har varit ute hos dig och upplevde då att du var nöjd med både överlämningen och det färdiga resultatet, vilket vi också blev glada för. Det är tråkigt att höra att det intrycket inte hållit i sig, och vi vill gärna göra vad vi kan för att återupprätta ditt förtroende.

Tack igen för din återkoppling – vi tar den på största allvar.
Tveka in att kontakt med oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Vänliga hälsningar,
Team Raymond

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Bra kommunikation och utmärkt slutresultat

Mycket bra kontakt och kommunikation under hela processen. Själva installationen var eg strulfri den också totalt sett, men anmärkning på att klämmor satt upp och ner föranledde ett återbesök för justering. Så rimligt med en fyra i betyg. Hela systemet med styrning har fungerat kanon under ett drygt år nu.

20 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Markus,
Tusen tack för ditt omdöme! Vi uppskattar verkligen din feedback och är glada att du är nöjd med både kommunikationen och slutresultatet.
Vi tar till oss dina synpunkter och strävar alltid efter att bli ännu bättre. Fantastiskt att höra att styrsystemet har fungerat kanon för dig!
Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig med något framöver.

Soliga hälsningar Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Undermålig kundservice – välj en annan leverantör!

Jag vill varna alla som funderar på att göra affärer med Raymondsolar. Deras kundservice är under all kritik – de svarar inte på frågor, ger ingen hjälp och verkar helt ointresserade av sina kunder efter att affären är avslutad.

Om du vill ha en leverantör som tar ansvar och erbjuder bra service, välj någon annan. Raymondsolar är inte ett pålitligt företag när det gäller kundsupport.

10 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Morteza,

Tack för din feedback. Vi beklagar att du upplever vår kundservice på detta sätt. Vår målsättning är alltid att erbjuda snabb och bra support.

Vi har försökt boka in en tid med dig vid flera tillfällen, men det har varit en utmaning då ditt arbetsschema varierar. Vi har bett dig att ge oss tidsluckor i god tid för att kunna planera supporten, men vi har ännu inte lyckats få ihop en tid som fungerar för båda parter.

Vi vill självklart hjälpa dig och ser gärna att vi tillsammans hittar en lösning. Hör gärna av dig med förslag på tider som passar dig så löser vi det!

Vänliga hälsningar, Team Raymond

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Strul strul strul

Likt många andra kunder har vi haft en jobbig resa med Raymond Solar. Vi valde Raymond tack vare deras prestanda på batterier, vilket normalt ger en högre avkastning om man kopplar batterierna till stödtjänster.

Vi beställde mitten augusti 2024 och blev lovade installation i mitten / slutet av september. Batterierna blev försenade med ca 2 veckor åt gången, med svepskäl som jag kan verifiera inte stämmer.

Till slut skulle batterierna komma veckan före julafton. Dvs 3 månader försenade. Då vi inte var hemma över jul och nyår ställdes vi inför att antingen släppa in Raymond med hjälp av en granne, betala i förskott innan installationen kunde slutföras i januari eller helt sonika vaska gröna avdraget för 2024.

Vi valde att förskottsbetala. Installationen blev dock ytterligare kalldusch. Batterierna fungerade inte som de skulle, och supporten kunde aldrig ge klara besked utan alltid väldigt svävande. Det tog ca 1 månad efter slutförd installation att få batterierna att bli korrekt installerade, där elektrikern fick komma tillbaka 2 gånger ytterligare.

Man får känslan av att Raymond inte vet vad de säljer och hur man skall få styr på grejerna. Nu peppar peppar, verkar det fungera som det ska sedan en vecka. Totalt ca 5 månader efter utlovad installation, efter hot om jurist och hävning av vårt avtal och kontakt med VD.

Till råga på allt har ersättningen från stödtjänsterna störtdykt med ca 90% (avstämt med Checkwwatts), vilket gör att payoffen på batterierna blir ca 40-45 år.

Avslutsningsvis en av mina sämsta affärer någonsin. Mestadels med tanke på erfarenheten från Raymond, men sen hur Svenska kraftnät kan sänka ersättnignen med 90% från tidigare års snitt. Näst intill bedrägligt av Svenska kraftnät, vilket givetvis inte är Raymonds fel.

24 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Christian,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att din resa med oss inte blev så smidig som vi önskat. Förseningar och utmaningar i installationen är inget vi strävar efter, och vi tar din feedback på stort allvar för att förbättra våra processer.
Vi förstår också frustrationen kring förändringarna i ersättningen för stödtjänster, även om detta ligger utanför vår kontroll.

Om det är något mer vi kan göra för dig framöver, tveka inte att höra av dig. Vi uppskattar din ärlighet och att du tagit dig tid att ge oss denna feedback.

Vänliga hälsningar, Team Raymond

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ett företag med bra service och ansvar!

Jag köpte en solcellsanläggning av Raymond solar för c:a 2 år sedan. Anläggningen har fungerat helt perfekt hela tiden men helt nyligen började den tillhörande laddboxen krångla.
Efter samtal med företaget om mitt problem fick jag felet åtgärdat inom några dagar.
Så jobbar ett seriöst företag!

24 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Bengt,

Stort tack för din fina feedback! Vi är glada att höra att din solcellsanläggning har fungerat felfritt och att vi kunde hjälpa dig snabbt med laddboxen. Kundnöjdhet är vår högsta prioritet, och det betyder mycket för oss att du uppskattar vår service.

Tack för att du valde Raymond Solar – vi finns här om du behöver oss i framtiden!

Vänliga hälsningar, Team Raymond

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Djupt besviken

Jag är oerhört besviken på bemötandet från Raymonds. Vid min beställning i februari 2024 betalade jag en del av kostnaderna direkt. Vi kom överens om att installationen skulle ske under första veckan i maj, och jag fick löfte om att det skulle ta max två veckor. Montörerna dök upp första veckan i maj och satte upp byggställningar runt huset, men det var då problemen började.

De mätningar som Raymonds hade gjort stämde inte, vilket ledde till förseningar. Vi fick vänta länge på ny leverans. När leveransen kom så var den inte fullständig så vi fick vänta ännu längre. När detta äntligen var klart trodde vi att solpanelerna skulle installeras omedelbart, då vi redan hade beställt dem och betalat en del av beloppet. Vid detta tillfälle gick det inte att få kontakt med Raymonds. När vi äntligen fick tag i någon meddelade Raymonds att våra solpaneler inte längre fanns, och att vi istället var tvungna att beställa nya från Kina.

Montörerna var professionella och mycket hjälpsamma, men de kunde inte fortsätta arbetet på grund av att Raymonds inte levererade panelerna. Vi bor i Sundsvall där vintrarna är mörka, och tanken var att kunna lagra solenergi under de långa sommardagarna. Hela huset var som en byggplats under hela sommaren.

Slutet på augusti installerades äntligen panelerna och mätaren. Innan allt var klart fick jag en faktura med bara 10 dagars betalningstid, trots att installationen fortfarande inte var färdig. När jag gjorde det slutade Raymonds att ge hjälp. De lämnade mig utan att slutföra installationen eller visa mig hur tekniken fungerade, och solcellerna var inte aktiverade. Det tog tre månader innan vi upptäckte att installationen inte var färdig. De få soliga dagarna vi hade innan snön och mörkret kom, gick till spillo. Jag fick ringa både elnät och Vattenfall för att förstå varför min mätare visade noll. Till slut var det jag som pressade Raymonds för att få svar, och det dröjde ända till mitten av november innan jag fick någon hjälp.

Jag blev lovad ersättning för all den förlorade tiden, men jag fick bara en del av det utlovade beloppet. Den sista delen, som skulle ha betalats ut i november, har jag fortfarande inte fått (februari). Efter detta har Raymonds slutat höra av sig.

Jag är djupt besviken. Detta var en stor investering, och det har inte bara varit en ekonomisk förlust, utan också en mental påfrestning.
Yvonne Mokdad Sundsvall

7 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Yvonne,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är verkligen ledsna att höra om de problem du har haft och att processen inte levde upp till dina förväntningar. Det är självklart inte så här det ska gå till, och vi förstår att detta har varit både frustrerande och påfrestande för dig.

Vi vill försäkra dig om att vi har vidtagit åtgärder för att du ska få tillbaka dina pengar. Vi beklagar verkligen den långa väntetiden och den bristande kommunikationen, och vi tar dina synpunkter på största allvar för att förbättra vår service framöver.

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor eller funderingar. Vi uppskattar din feedback och hoppas att vi kan återskapa ditt förtroende.

Vänliga hälsningar, Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Katastrofservice

Katastrofservice. Försenad leverans. Betalning i förtid.
Checkwatt fungerar inte. Huvudsäkring fast automatsäkring löser emellanåt hela huset blir strömlöst checkwatt startar inte däremot så laddar chewatt batteriet under dagtid och laddar ur därefter utan styrning och förmodligen får jag betala elen och när det är som dyrast. Att få kontakt och hjälp är nästan omöjligt har mailat ett antal gånger ringt men de svarar inte. Hemsidan har en chatt som ger svar men håller tunt. Åren 2024 och 2025 fortsätter det.

15 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Claes-Håkan

Tack för att du delade din feedback med oss. Vi är verkligen ledsna över att höra om de problem du har upplevt, och vi förstår hur frustrerande det måste vara.

Vi beklagar verkligen att leveranstider och teknisk support inte har motsvarat dina förväntningar, men vi vill göra vårt yttersta för att rätta till situationen.

Om det finns något mer vi kan göra för att underlätta, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt via vår support.

Vänliga hälsningar,
Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Har precis samma historia som Peter…

Har precis samma historia som Peter Malmqvist 2 november 2024.
Varför blir det så här ?
Anders Andersson

6 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Anders,
Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi är verkligen ledsna över att höra om din upplevelse. Det är inte den standard vi strävar efter och vi beklagar att vi inte lyckats leva upp till dina förväntningar i detta fall.

Om du har möjlighet, kontakta oss gärna på produktion@raymondsolar.com så vi kan reda ut situationen och se till att lösa detta så smidigt som möjligt för dig.

Med vänliga hälsningar,
Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Oseriös hantering av kunder

Jag är en 5 barns far och har inte riktigt tid med bolag som lovar mer än dom håller. Nu valde jag detta bolag för att dom verkade seriösa, men döm av min förvåning när jag efter beställning och lovad installation I år (Nov/Dec), blir meddelad att leverans sker v.52, trots att allt fanns på lager vid beställning i början av september. Installation i Januari, jag har valet att betala fullt innan årsskiftet så att jag kan ta del av det gröna bidraget samt att jag kommer bli kompenserade för inbärning av matrial vid leverans, inget matrial skall bäras in.
Ghostad på linked in av Mattias Hansson då han ej vill bemöda sig med att besvara hanteringen av sina kunder. Det är kundbemötandet ni har att se fram emot när ni väljer detta företag. Jag hoppas fortsättningen av detta ärende hanteras med bättre kundbemötande, samt att man håller det man lovat i skrift.
/Peter

1 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Peter,

Tack för att du tar dig tid att dela din upplevelse med oss, och jag beklagar verkligen att din upplevelse hittills inte har motsvarat dina förväntningar.

Vi uppskattar också att du har lyft fram dina erfarenheter av vårt bemötande. Vi hoppas att du är nöjd med samtalet från vår projektledare, som jag vet ringde dig nyligen.

Stort tack för ditt tålamod och för att du gav oss möjlighet att förbättra oss.

Bästa hälsningar Team Raymond.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Nöjd

Beställt solceller med en Energyhub växelriktare från Ferroamp som jag förra året kompletterade med ett batteri och elbilsladdare. Allt fungerat bra och professionellt genomfört!

1 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Thomas!
Tusen tack för ditt omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med dina produkter. Att allt har fungerat bra och att installationen var professionellt utförd är precis vad vi strävar efter. Tack för att du valde oss!

Med vänlig hälsning Team Raymond

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Tidigare Gruppsol.

Tidigare Gruppsol.
Proffsig säljare. Värdelös kundvård. Ghostar sina kunder. Tagit 2 år för oss att få vår anläggning helt klar.

22 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej och tack för att du skriver ett omdöme.
Det är väldigt viktigt för oss att ha nöjda kunder genom hela kundresan så det är tråkigt att du har upplevt detta.

Då du inte anger ditt fulla namn har vi svårt att veta vilken anläggning det gäller och kan därmed heller inte besvara ditt omdöme ingående. Jag ber dig vänligen återkomma till oss så att vi kan hjälpa dig vidare.

Soliga hälsningar,
Raymond

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer