Raymondsolar Omdömen 60

TrustScore 2.5 av 5

2,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Installerade ett batteri i höstas från Raymondsolar. Hade redab solpaneler. Allt gick smidigt och anläggningen kom i drift kort efter installation. Jag tycker AI fungerar dåligt- bl a importerar den... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte batterier med ö-funktion i Oktober 2024 Fick batterier installerade i slutet av Februari 2025, men ingen Ö-funktion. Dessutom fungerade inte styrningen av batterierna som den ska. Har haft fler... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Gjorde en fel anmälan på våran solcellsanläggning den 15/1 pga jordfelsbrytare och säkringarna och till solcellsanläggningen löser ut och hela huset blir strömlöst. Hubben är helt “död” även då strömm... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

lovar mer än de håller, mycket dålig kundkontakt efter beställning. Man får själv ligga på. De har bristande uppföljning och styrning av leveranser - som blir försenade gång på gång. Betala inga försk... Se mer

Företaget har svarat


Kontaktuppgifter

2,3

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

60 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 33 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Planering och installation

Planering och installation av 32 dubbelglaspaneler, fungerad mycket bra, snabb driftsättning av systemet. Anläggningen leverera helt enligt plan efter 11månader.

11 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Tack Per, vad roligt att du är nöjd, det är viktigt för oss att du som kund får bästa service, produkter och support! Återkom gärna om det finns något mer vi kan göra för dig. Hoppas du får njuta länge av din solcellsanläggning!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Professionell aktör i alla led

Professionell aktör i alla led såsom försäljning, projektering, utförande, dokumentation och besiktning.
Dessutom finns teknisk expertkompetens inom området.
Mycket bra supportfunktion med snabba svar på frågor.
Jag har köpt solpaneler samt batteripack och kan djupt rekommendera Raymond

27 mars 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Thomas,
Stort tack för din feedback! Vi uppskattar att du delar med dig av din positiva upplevelse. Underbart att höra du är nöjd med vår service och våra produkter. Vi strävar alltid efter att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder. Tack för din rekommendation!

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Köp och installation av solcellsanläggning

Vi köpte en solcellsanläggning för några år sedan och hade en positiv upplevelse av företaget genom hela affären. Vi anlitade en besiktningsman som granskade installationen. Han hittade en några felaktigheter och Raymond rättade till dom snabbt. När allt var klart var vi och besiktningsmannen nöjda och anläggningen har fungerat fint sedan dess.

21 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej,
Vi är glada att höra att ni hade en positiv upplevelse av företaget och att ni är nöjda med er solcellsanläggning!
Härligt att höra att det fungerar bra och hoppas att den fortsätter att leverera hållbar energi under många år framöver. Tack för ert förtroende och ert positiva omdöme! Om ni har några frågor eller behöver ytterligare assistans är ni alltid välkomna att kontakta oss.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jag köpte min anläggning i höstas 2023…

Jag köpte min anläggning i höstas 2023 och hade enormt bra bemötande från start till stopp. Rak och tydlig kommunikation hela vägen.
Tog in offert från flera större kedjor såsom Sesol, Svea Solar och 1 komma 5 och Raymond levererade utan tvekan bästa anbud. 5 av 5

10 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Tack Göran för ett fantastiskt fint omdöme! Vi är glada att höra att din upplevelse är så positiv. Säg bara till om det finns något mer som vi kan hjälpa dig med framåt. Njut nu av din anläggning och all den el du kommer att producera.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Riktigt bra från början till slut.

Från början till slut har det varit en riktigt bra upplevelse.
Vi köpte paneler och batteri.
Säljaren var seriös och diskuterade för- och nackdelar med olika alternativ, samt var väldigt mån om det estetiska intrycket och hur panelerna skulle påverka det. Han la ner mycket tid på oss och förklarade ingående, vilket var grymt uppskattat av en amatör som jag. Alla frågor fick svar, även de jag ställde senare i processen, efter underskrift av kontrakt.
Jag träffade flera olika säljare från olika bolag och dubbelkollade argumenten med en oberoende expert och vissa körde med lite tveksamma fakta, men inte Raymondsolar.
Vi hade en riktigt tight tidplan, men projektledaren var skicklig och lyckades få in alla moment inom givna tidsramar. Fin flexibilitet och kundförståelse, ffa eftersom vi monterade på en sommarstuga och av naturliga skäl inte kunde vara där hela tiden.
Leveranser kom som avtalat, montörer kom som avtalat. De var mycket trevliga, höll rent och snyggt medan de monterade och lämnade inget skräp efter de åkt därifrån.
En extra eloge till de tappra montörerna som tog sig till oss och försökte montera i snö och blåst. Just den dagen fick de ge upp men var snart tillbaka igen och slutförde arbetet.

Känns ärligt och genuint i en bransch som jag har en känsla av kan locka till sig lite lycksökare.

Rakt igenom en solid upplevelse och jag skulle utan tvekan välja Raymondsolar igen om jag skulle stå inför valet igen och rekommendera dem till mina vänner.

13 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Niklas, tack för ditt mycket fina omdöme. Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid till att skriva och framförallt att du valde oss som din solcellsleverantör. Grattis till en fin anläggning och vi hoppas att du kommer njuta av din egenproducerade el under många år framöver. Vi finns här om vi kan hjälpa dig på något sätt.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Upplevelser under installation av solceller!

Bra och saklig info vid första kontakten på telefon. Trevligt bemötande och bra genomgång vid besöket på plats. Snabb handläggning från projektledning som gjorde att vi kunde komma igång med montaget efter bara 6 veckor! Montagegänget gjorde ett snabbt och bra jobb! Även elektrikern var snabbt på plats och gjorde sitt jobb. Vi är. Mycket nöjda med Raymond Solar och kan varmt rekommendera dom! /Mikael och Eva Thunborg.

8 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Stort tack för ert fina omdöme Mikael och Eva Thunborg! Vi uppskattar verkligen att ni tog er tid att skriva och framförallt att ni valde oss som leverantör. Vi finns här om det finns något mer som vi kan hjälpa er med framåt. Njut av all egenproducerad el. Mvh vännerna på Raymond

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

mycket som inte fungerar som man har blivit lovad

fick mina paneler monterade utan problem förutom att dom hamnade en pannrad för långt ner.
så nu har jag lite problem med uterum som skall byggas.
upplever också att man får ingen support fastän projekt ansvarig ber dom kontakta mig
checkwatt tar otroligt lång tid på sig för konfigurera systemet,tack vare detta så fungerar inte mitt batteri plus solceller.
har blivit lovad genomgång av systemet via videolänk
vilket inte har skett ännu
har man rätt till ersättning från er när saker och ting inte fungerar som det skall?

15 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej,
Stort tack för din feedback.
Hoppas allt är bra med dig. Vi är glada att vi fick möjlighet att åtgärda de problem som du tidigare upplevde. Vi är verkligen tacksamma för din tålamod och för att du gav oss chansen att rätta till det. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen.

Om det finns något annat vi kan göra, eller om du har andra frågor eller bekymmer, tveka inte att kontakta oss.

Varma hälsningar Team Raymond

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Editering av tidigare inlägg

Då Trustpilot inte tillåter mig editera mitt tidigare inlägg från 2/11-23 så gör jag nu ett nytt för en rättvisare bedömning av Raymondsolar.

Vi inser nu att Raymondsolar fick ärva stora problem med den tidigare leverantören/ägaren av våra produkter och tjänster. Även om det tog lite tid är vi nu mycket nöjda med Raymondsolars bemötande. Dom har justerat allt som tidigare blev fel. Vi har nu den smarta lösningen vi från början ville ha. Vi tackar för gott samarbete!

20 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Raymond ett aktivt sol och batteriföretag

Kände från början att det var en lugn och seriös försäljare. Gav mig ett bra alternativ till komplement av solceller nämligen batterier. Försäljaren var också alltid anträffbar och lugn i sitt bemötande. Har varit lite rörigare när det gäller alla kontakter med nätägare, checkwatt, avtal osv.

15 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej,
Tack för din feedback! Vi är glada att höra att du upplevde vår försäljare som lugn och seriös, och att du fick ett bra alternativ till solceller med batterier.

Vi beklagar eventuella rörigheter när det gäller kommunikationen med ovanstående. Vi tar din feedback på allvar och kommer att se över våra processer för att förbättra kundupplevelsen i framtiden.
Tveka inte att kontakta oss om du har ytterligare frågor eller behöver ytterligare assistans.

Varm hälsning från Raymond teamet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Omöjligt att få svar på frågor från Raymondsolar

Efter att ha beställt och fått allt klart med elbolagen, så ringde projektledaren ett snabbt 5 minuters samtal då det var snö på ingående och jag har papptak så ville han sätta upp panelerna i "förtid", medan han meddelade v51 som egentlig planerad installationsvecka.

Så montaget av panelerna blev gjort i "förtid" av Alisol, grymt tillmötesgående killar som gjorde ett superbra jobb, de kontrollerade att allt de ville göra
var okej med mig hela tiden. Dessa killar kan jag rekommendera!

Redan vid beställning hade jag meddelat att v51 skulle vi vara utomlands. Så torsdag v50 så försökte jag kontakta projektledaren för en bekräftelse på att jag nu har installationsvecka v52, jag kräver absolut ingen förtidsinstallation.

Faktum är ju att det kan bli förseningar, folk kan bli sjuka o.s.v. Så även ett planerat datum är inget "löfte" utan bara en planering, så jag ville ju egentligen bara ha ett svar, "ja v52", eller "nej v5", eller "vet inte återkommer på fredag.

Men inget svar alls kom.

Efter 2 påminnelser om att jag frågat, och efter 2 mail till personen jag beställde av med löften om att ta detta uppåt i organisationen, så har jag fortfarande inte fått ett enda svar från Raymondsolar.

Faktum är att det enda som hänt är att en pall med installationsmaterial kom, men det säger ju absolut ingenting om när de planerat att nån ska komma och koppla in det hela.

Det har nu gått 11 dagar utan att de kan svara vilken vecka de planerat göra elinstallationen som är kvar och vi är nu i mitten på v52.

Efter så många påtryckningar så är ju detta beteende ghosting, nu är jag inte en taskig date utan en kund, som haft en enda fråga såhär långt, så man kan inte kalla mig för jobbig kund heller.

Att ghosta kunder är inget jag tycker är värdigt ett seriöst företag.

19 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Anläggningen är igång sen en vecka

Anläggningen är igång sen en vecka. Allt har fungerat perfekt! Från säljare till installatörer av paneler och el till projektledare och support. Jag kan varmt rekommendera Raymond Solar!

23 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Härligt att höra Jonas! Tack för ditt fina omdöme och hoppas att du njuter av både en fin installation och billigare elräkningar i många år framöver samtidigt som du bidrar till en hållbar framtid. Behöver du någonsin support så vet du att vi har en fantastisk supportavdelning.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Mycket bra upplevelse

Anlitat Raymond för installation av solpaneler vid fritidshus i fjällen. Montage på markställning utfördes otroligt proffsigt av samarbetspartner till Raymond precis enligt mina önskemål. Montaget överträffade mina förväntningar. Raymonds elektriker anslöt därefter anläggning och monterade växelriktaren.

Otroligt proffsigt team och bra bemötande. Lätt att komma i kontakt med. Materialleveranser genomfördes enligt tidsplan trots de långa avstånden och den lite otillgängliga platsen i fjällen.

19 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Det gläder oss att höra att du är nöjd med installationen av solpanelerna vid ditt fritidshus i fjällen. Vi är glada över att ha kunnat överträffa dina förväntningar och att det har resulterat i ett proffsigt montage enligt dina önskemål.

Vi är också tacksamma för dina vänliga ord om vårt team och deras bemötande.

Tack för att du valde oss för din solpanelinstallation och om det är något mer vi kan göra för dig i framtiden är du alltid välkommen att kontakta oss.

Varma hälsningar team Raymond

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Personligt, proffsigt & nördigt

Personligt möte och lyhörd säljare som förstod våra önskemål och ansträngde sig att uppnå dem. Gav ett seriöst intryck när säljaren är väldigt tekniskt kunnig och kan svara på detaljfrågor samtidigt som han pedagogiskt förklarar för en novis. Vi var så nöjda att vi rekommenderade samma säljare till fler, varav två vänner/familj också köpte av Raymonsolar och samma säljare.
Vi känner efter 3 år att vi valde helt rätt i teknikdjungeln, som det faktiskt är att välja solpaneler. Skulle gjort exakt samma val idag.
Fråga efter Anders!

1 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Det gläder oss att höra att du uppskattade din erfarenhet med vår säljare Anders och att ni är så nöjda med ert val av solpaneler från Raymond solar.

Det betyder mycket för oss att ni valde att rekommendera oss till era vänner och familjemedlemmar, och det är glädjande att höra att de också hade positiva upplevelser med Anders och våra produkter. Att få höra att ni fortfarande känner er nöjda och att ni skulle göra samma val igen efter tre år är det bästa beviset på att vi levererar på våra löften och att våra solpaneler har uppfyllt era förväntningar.

Tack så mycket för att ni valde Raymond solar!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Det har fungerat klockrent genom hela…

Det har fungerat klockrent genom hela processen, förutom en miss vid utebliven installation en som utlovats. Nu när allt är klart, är det kul att se hur strömmen far fram och tillbaka. Tack för ett bra jobb.

30 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej, stort tack för din feedback! Vi uppskattar den så mycket. Roligt att du är nöjd!
Varma hälsningar Raymond teamet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

För 2,5 år sedan installerade Gruppsol…

För 2,5 år sedan installerade Gruppsol paneler hos oss. Vi valde även att installera ett batteri och en elbilsladdare. En så kallad smart-lösning. Hela vägen från första samtalet till installation gick fantastiskt bra. Sen började problemen…
Batteriet fungerade inte som det skulle, vi har haft kryp i det över ett år. Billaddaren började också strula, efter mycket om och men kom någon ut för att göra en uppdatering och när den personen åkte härifrån slutade laddaren fungera helt. Den byttes sedan ut till en billigare variant som varken är godkänd eller har lastbalansering. Vi har haft otaliga samtal med diverse människor på Raymond. Alla lovar oss kompensation och lösning men ingenting händer. Dom svarar knappt på mejl eller sms. Nu sist blev vi lovade att allt skulle vara klart innan oktober var slut.
Ingenting händer, ingenting har vi hört. Vi är så fruktansvärt besvikna, känner oss lurade på en väldigt dyr och Osmart affär där det värsta är den obefintliga kundservicen!

2 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Linda, vi tar din feedback på allra största allvar och har varit i kontakt med er för att åtgärda situationen och kompensera er. Vi ber återigen om ursäkt för vad som inträffade men är glada att höra att ni är nöjda med hur vi har behandlat ert ärende och löst situationen då ni är en viktig kund för oss. Tack igen för ert förtroende. Vi är väldigt måna om att ni får en fin helhetsupplevelse. Vi passar även på att önska er en fin jul och gott nytt år! Mvh teamet på Raymond

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Jag har haft en fantastisk kontakt med…

Jag har haft en fantastisk kontakt med deras säljare, Martin som har visat en service som överskridit våra förväntningar. Dessutom har installation av både solceller och elektrikerjobb skötts exemplariskt. Enda anledningen till att jag inte ger 5 stjärnor är att projektledaren internt inte har förståelse vårt behov av återkoppling. Fick kontakta honom upprepade gånger utan att få tydliga besked. Men även här steg Martin in och såg till att vi till slut fick svarpå våra frågor.
Kan absolut rekommendera denna leverantör.

31 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Tack så mycket för din feedback och för att du delar din upplevelse med oss. Det glädjer oss att höra att du har haft en bra kontakt med vår säljare, Martin, och att han har överträffat dina förväntningar när det gäller service. Det är också bra att höra att installationen av solceller och elektrikerjobb har skötts exemplariskt.

Vi beklagar dock att du upplevde brist på tydlig återkoppling från oss. Det är viktigt att du känner dig fullständigt informerad och att dina frågor besvaras på ett tydligt och bra sätt. Vi kommer att ta din feedback på allvar och se till att förbättra vår kommunikation internt för att undvika liknande situationer i framtiden.

Vi värdesätter din rekommendation och hoppas att ni fortsätter att vara nöjda med våra tjänster. Tack för att du valde oss som er leverantör, och om det är något mer vi kan göra för att förbättra din upplevelse, tveka inte att kontakta oss.

Med vänlig hälsning Raymond Teamet

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Överlag har det mesta fungerat bra

Överlag har det mesta fungerat bra. All installation har förlöpt snabbt och smidigt. Städat och snyggt när montörerna lämnade. Jag upplever att vi fick en anläggning av hög kvalitet till rimligt pris. Upplever även att Raymond är angelägna att kunden ska vara nöjd.
På minussidan kan nämnas att det var några mindre förseningar och att vi inte lyckats få appen att fungera.
På det hela taget kan vi verkligen rekommendera Raymond

28 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Tack för din rekommendation och din ärliga och transparanta feedback! Roligt att höra att du är nöjd med din installation. Låt vår support genast hjälpa dig med att få igång appen, det är viktigt att du får hela vår service och support. Det låter annars som att installationen gick smidigt och att du är nöjd med anläggningens kvalitet. Vi finns här för att stötta dig hela vägen.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Proffsigt och seriöst företag…

Proffsigt och seriöst företag med kunniga säljare som kan sin sak!

17 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Tack Eva, vad roligt att du är nöjd, det är viktigt för oss att du som kund får bästa service, produkter och support! Återkom gärna om det finns något mer vi kan göra för dig. Hoppas du får njuta länge av din solcellsanläggning!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Lyhörd säljare som sakligt gick igenom…

Lyhörd säljare som sakligt gick igenom processen från projektering, offert till genomförande. Lätt att komma i kontakt med frågor både innan, under och efter installation. Bra och noggranna installatörer av solceller samt elektriker som driftsatte anläggningen. På minussidan finns att framförhållning med att boka tid för installation kunde varit något bättre.
Men på det hela taget är vi riktigt nöjda med hela installation.

16 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Hej Pär-Olof,
Det är roligt att höra att du har en positiv upplevelse med säljaren och att du uppskattade deras lyhördhet och professionella genomgång av hela processen. Att kunna kommunicera med våra kunder före, under och efter installationen är otroligt viktigt. Vi uppskattar din återkoppling din ärliga feedback till oss.

Tack för ditt omdöme och vi på Raymond hoppas att du njuter ordentligt av din egenproducerade solel många år framöver.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

En bra process överlag

En bra process överlag. Inte översäljande utan tvärtom lyssnade de på och ställde relevanta frågor. I slutändan fick vi det med kostnadseffektiva paketet från Raymond.

Installationen var klockren!

5 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Raymondsolar

Svar från Raymondsolar

Stort tack för din feedback Jens! Vi uppskattar att du tog dig tid att skriva ett omdöme och hoppas att du njuter av din egenproducerade solel under många år framöver. Du vet att vi finns bara ett samtal bort om du skulle behöva minsta möjliga support. Tack säger vi på Raymond!

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer