Installerade ett batteri i höstas från Raymondsolar. Hade redab solpaneler. Allt gick smidigt och anläggningen kom i drift kort efter installation. Jag tycker AI fungerar dåligt- bl a importerar den... Se mer
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Det här tycker kunderna
Köpte batterier med ö-funktion i Oktober 2024 Fick batterier installerade i slutet av Februari 2025, men ingen Ö-funktion. Dessutom fungerade inte styrningen av batterierna som den ska. Har haft fler... Se mer
Företaget har svarat
Gjorde en fel anmälan på våran solcellsanläggning den 15/1 pga jordfelsbrytare och säkringarna och till solcellsanläggningen löser ut och hela huset blir strömlöst. Hubben är helt “död” även då strömm... Se mer
lovar mer än de håller, mycket dålig kundkontakt efter beställning. Man får själv ligga på. De har bristande uppföljning och styrning av leveranser - som blir försenade gång på gång. Betala inga försk... Se mer
Företaget har svarat
Ingen inbjudningshistorik registrerad
Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa
Har besvarat 33 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Planering och installation
Planering och installation av 32 dubbelglaspaneler, fungerad mycket bra, snabb driftsättning av systemet. Anläggningen leverera helt enligt plan efter 11månader.

Svar från Raymondsolar
Professionell aktör i alla led
Professionell aktör i alla led såsom försäljning, projektering, utförande, dokumentation och besiktning.
Dessutom finns teknisk expertkompetens inom området.
Mycket bra supportfunktion med snabba svar på frågor.
Jag har köpt solpaneler samt batteripack och kan djupt rekommendera Raymond

Svar från Raymondsolar
Köp och installation av solcellsanläggning
Vi köpte en solcellsanläggning för några år sedan och hade en positiv upplevelse av företaget genom hela affären. Vi anlitade en besiktningsman som granskade installationen. Han hittade en några felaktigheter och Raymond rättade till dom snabbt. När allt var klart var vi och besiktningsmannen nöjda och anläggningen har fungerat fint sedan dess.

Svar från Raymondsolar
Jag köpte min anläggning i höstas 2023…
Jag köpte min anläggning i höstas 2023 och hade enormt bra bemötande från start till stopp. Rak och tydlig kommunikation hela vägen.
Tog in offert från flera större kedjor såsom Sesol, Svea Solar och 1 komma 5 och Raymond levererade utan tvekan bästa anbud. 5 av 5

Svar från Raymondsolar
Riktigt bra från början till slut.
Från början till slut har det varit en riktigt bra upplevelse.
Vi köpte paneler och batteri.
Säljaren var seriös och diskuterade för- och nackdelar med olika alternativ, samt var väldigt mån om det estetiska intrycket och hur panelerna skulle påverka det. Han la ner mycket tid på oss och förklarade ingående, vilket var grymt uppskattat av en amatör som jag. Alla frågor fick svar, även de jag ställde senare i processen, efter underskrift av kontrakt.
Jag träffade flera olika säljare från olika bolag och dubbelkollade argumenten med en oberoende expert och vissa körde med lite tveksamma fakta, men inte Raymondsolar.
Vi hade en riktigt tight tidplan, men projektledaren var skicklig och lyckades få in alla moment inom givna tidsramar. Fin flexibilitet och kundförståelse, ffa eftersom vi monterade på en sommarstuga och av naturliga skäl inte kunde vara där hela tiden.
Leveranser kom som avtalat, montörer kom som avtalat. De var mycket trevliga, höll rent och snyggt medan de monterade och lämnade inget skräp efter de åkt därifrån.
En extra eloge till de tappra montörerna som tog sig till oss och försökte montera i snö och blåst. Just den dagen fick de ge upp men var snart tillbaka igen och slutförde arbetet.
Känns ärligt och genuint i en bransch som jag har en känsla av kan locka till sig lite lycksökare.
Rakt igenom en solid upplevelse och jag skulle utan tvekan välja Raymondsolar igen om jag skulle stå inför valet igen och rekommendera dem till mina vänner.

Svar från Raymondsolar
Upplevelser under installation av solceller!
Bra och saklig info vid första kontakten på telefon. Trevligt bemötande och bra genomgång vid besöket på plats. Snabb handläggning från projektledning som gjorde att vi kunde komma igång med montaget efter bara 6 veckor! Montagegänget gjorde ett snabbt och bra jobb! Även elektrikern var snabbt på plats och gjorde sitt jobb. Vi är. Mycket nöjda med Raymond Solar och kan varmt rekommendera dom! /Mikael och Eva Thunborg.

Svar från Raymondsolar
mycket som inte fungerar som man har blivit lovad
fick mina paneler monterade utan problem förutom att dom hamnade en pannrad för långt ner.
så nu har jag lite problem med uterum som skall byggas.
upplever också att man får ingen support fastän projekt ansvarig ber dom kontakta mig
checkwatt tar otroligt lång tid på sig för konfigurera systemet,tack vare detta så fungerar inte mitt batteri plus solceller.
har blivit lovad genomgång av systemet via videolänk
vilket inte har skett ännu
har man rätt till ersättning från er när saker och ting inte fungerar som det skall?

Svar från Raymondsolar
Editering av tidigare inlägg
Då Trustpilot inte tillåter mig editera mitt tidigare inlägg från 2/11-23 så gör jag nu ett nytt för en rättvisare bedömning av Raymondsolar.
Vi inser nu att Raymondsolar fick ärva stora problem med den tidigare leverantören/ägaren av våra produkter och tjänster. Även om det tog lite tid är vi nu mycket nöjda med Raymondsolars bemötande. Dom har justerat allt som tidigare blev fel. Vi har nu den smarta lösningen vi från början ville ha. Vi tackar för gott samarbete!
Raymond ett aktivt sol och batteriföretag
Kände från början att det var en lugn och seriös försäljare. Gav mig ett bra alternativ till komplement av solceller nämligen batterier. Försäljaren var också alltid anträffbar och lugn i sitt bemötande. Har varit lite rörigare när det gäller alla kontakter med nätägare, checkwatt, avtal osv.

Svar från Raymondsolar
Omöjligt att få svar på frågor från Raymondsolar
Efter att ha beställt och fått allt klart med elbolagen, så ringde projektledaren ett snabbt 5 minuters samtal då det var snö på ingående och jag har papptak så ville han sätta upp panelerna i "förtid", medan han meddelade v51 som egentlig planerad installationsvecka.
Så montaget av panelerna blev gjort i "förtid" av Alisol, grymt tillmötesgående killar som gjorde ett superbra jobb, de kontrollerade att allt de ville göra
var okej med mig hela tiden. Dessa killar kan jag rekommendera!
Redan vid beställning hade jag meddelat att v51 skulle vi vara utomlands. Så torsdag v50 så försökte jag kontakta projektledaren för en bekräftelse på att jag nu har installationsvecka v52, jag kräver absolut ingen förtidsinstallation.
Faktum är ju att det kan bli förseningar, folk kan bli sjuka o.s.v. Så även ett planerat datum är inget "löfte" utan bara en planering, så jag ville ju egentligen bara ha ett svar, "ja v52", eller "nej v5", eller "vet inte återkommer på fredag.
Men inget svar alls kom.
Efter 2 påminnelser om att jag frågat, och efter 2 mail till personen jag beställde av med löften om att ta detta uppåt i organisationen, så har jag fortfarande inte fått ett enda svar från Raymondsolar.
Faktum är att det enda som hänt är att en pall med installationsmaterial kom, men det säger ju absolut ingenting om när de planerat att nån ska komma och koppla in det hela.
Det har nu gått 11 dagar utan att de kan svara vilken vecka de planerat göra elinstallationen som är kvar och vi är nu i mitten på v52.
Efter så många påtryckningar så är ju detta beteende ghosting, nu är jag inte en taskig date utan en kund, som haft en enda fråga såhär långt, så man kan inte kalla mig för jobbig kund heller.
Att ghosta kunder är inget jag tycker är värdigt ett seriöst företag.
Anläggningen är igång sen en vecka
Anläggningen är igång sen en vecka. Allt har fungerat perfekt! Från säljare till installatörer av paneler och el till projektledare och support. Jag kan varmt rekommendera Raymond Solar!

Svar från Raymondsolar
Mycket bra upplevelse
Anlitat Raymond för installation av solpaneler vid fritidshus i fjällen. Montage på markställning utfördes otroligt proffsigt av samarbetspartner till Raymond precis enligt mina önskemål. Montaget överträffade mina förväntningar. Raymonds elektriker anslöt därefter anläggning och monterade växelriktaren.
Otroligt proffsigt team och bra bemötande. Lätt att komma i kontakt med. Materialleveranser genomfördes enligt tidsplan trots de långa avstånden och den lite otillgängliga platsen i fjällen.

Svar från Raymondsolar
Personligt, proffsigt & nördigt
Personligt möte och lyhörd säljare som förstod våra önskemål och ansträngde sig att uppnå dem. Gav ett seriöst intryck när säljaren är väldigt tekniskt kunnig och kan svara på detaljfrågor samtidigt som han pedagogiskt förklarar för en novis. Vi var så nöjda att vi rekommenderade samma säljare till fler, varav två vänner/familj också köpte av Raymonsolar och samma säljare.
Vi känner efter 3 år att vi valde helt rätt i teknikdjungeln, som det faktiskt är att välja solpaneler. Skulle gjort exakt samma val idag.
Fråga efter Anders!

Svar från Raymondsolar
Det har fungerat klockrent genom hela…
Det har fungerat klockrent genom hela processen, förutom en miss vid utebliven installation en som utlovats. Nu när allt är klart, är det kul att se hur strömmen far fram och tillbaka. Tack för ett bra jobb.

Svar från Raymondsolar
För 2,5 år sedan installerade Gruppsol…
För 2,5 år sedan installerade Gruppsol paneler hos oss. Vi valde även att installera ett batteri och en elbilsladdare. En så kallad smart-lösning. Hela vägen från första samtalet till installation gick fantastiskt bra. Sen började problemen…
Batteriet fungerade inte som det skulle, vi har haft kryp i det över ett år. Billaddaren började också strula, efter mycket om och men kom någon ut för att göra en uppdatering och när den personen åkte härifrån slutade laddaren fungera helt. Den byttes sedan ut till en billigare variant som varken är godkänd eller har lastbalansering. Vi har haft otaliga samtal med diverse människor på Raymond. Alla lovar oss kompensation och lösning men ingenting händer. Dom svarar knappt på mejl eller sms. Nu sist blev vi lovade att allt skulle vara klart innan oktober var slut.
Ingenting händer, ingenting har vi hört. Vi är så fruktansvärt besvikna, känner oss lurade på en väldigt dyr och Osmart affär där det värsta är den obefintliga kundservicen!

Svar från Raymondsolar
Jag har haft en fantastisk kontakt med…
Jag har haft en fantastisk kontakt med deras säljare, Martin som har visat en service som överskridit våra förväntningar. Dessutom har installation av både solceller och elektrikerjobb skötts exemplariskt. Enda anledningen till att jag inte ger 5 stjärnor är att projektledaren internt inte har förståelse vårt behov av återkoppling. Fick kontakta honom upprepade gånger utan att få tydliga besked. Men även här steg Martin in och såg till att vi till slut fick svarpå våra frågor.
Kan absolut rekommendera denna leverantör.

Svar från Raymondsolar
Överlag har det mesta fungerat bra
Överlag har det mesta fungerat bra. All installation har förlöpt snabbt och smidigt. Städat och snyggt när montörerna lämnade. Jag upplever att vi fick en anläggning av hög kvalitet till rimligt pris. Upplever även att Raymond är angelägna att kunden ska vara nöjd.
På minussidan kan nämnas att det var några mindre förseningar och att vi inte lyckats få appen att fungera.
På det hela taget kan vi verkligen rekommendera Raymond

Svar från Raymondsolar
Proffsigt och seriöst företag…
Proffsigt och seriöst företag med kunniga säljare som kan sin sak!

Svar från Raymondsolar
Lyhörd säljare som sakligt gick igenom…
Lyhörd säljare som sakligt gick igenom processen från projektering, offert till genomförande. Lätt att komma i kontakt med frågor både innan, under och efter installation. Bra och noggranna installatörer av solceller samt elektriker som driftsatte anläggningen. På minussidan finns att framförhållning med att boka tid för installation kunde varit något bättre.
Men på det hela taget är vi riktigt nöjda med hela installation.

Svar från Raymondsolar
En bra process överlag
En bra process överlag. Inte översäljande utan tvärtom lyssnade de på och ställde relevanta frågor. I slutändan fick vi det med kostnadseffektiva paketet från Raymond.
Installationen var klockren!

Svar från Raymondsolar
Detta är Trustpilot
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.







