Hiyacar Omdömen 

2 960
•
TrustScore 3 av 5

3,0

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Hiyacar cancelled my reservation with no explanation. When I reached out to the owner it was news to him as he had no idea either. Their live chat is anything but live it’s all but dead as there is no... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

So ive been verified for years, and my licence is still valid and nothing has changed, and today I go to book a card, and it says my account needs verification - I try and verify and it fails and... Se mer

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

This business is much needed in the UK (I live in London) and overall I am happy with my experience – it is easy to hire the car, get in contact with the owner, and the UX is relatively painless.... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I’ve hired different cars a few times with Hiya car, never any problems. I especially like the cars with the option to pick up and drop off through the app without having to meet someone, it gives e... Se mer

Företagsinformation

  1. Billeasing
  2. också i
  3. Bildelningsplats
  4. Bilklubb
  5. Biluthyrningsbyrå

Om Hiyacar

Skrivet av företaget

🔎 Local cars from trusted owners

📱 Simple pricing and no deposit!

🚙 Search, book and drive




Kontaktuppgifter

3,0

Medel

TrustScore 3 av 5

3 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 75 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,0

Alla omdömen

(2 960)

46 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

An absolute farce

An absolute farce. It took ages to register in the first place because the app wasn’t working properly. Booking was relatively straightforward although the car information was incorrect (said it was parked in a completely different town).

On arrival at the car for my booking I couldn’t get QuickStart to work. I was then informed by chat that QuickStart had been withdrawn and my booking was being cancelled! Why I couldn’t be told this upon booking, and before I was charged, I have no idea! On the plus side the chat function is usually very helpful. But I won’t be using again.

1 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Alexandra,
Thank you for sharing your experience with us. We've taken the points raised onboard and we're using this to improve the process mentioned so that valued members like yourself can have a smooth experience with the Hiyacar App.

We're really sorry it took ages to register, our team is working to improve this process as we speak and to make it seamless. Regarding the booking it is clear we haven't acted fast enough and we're really sorry for not letting you know in time. This has now been communicated to the team and we'll make sure to keep members informed about any updates in a more timely manner.

We hope to make it up to you and you're giving Hiyacar another chance, thank you for your review again.

The Hiyacar team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I was trying to register an accont and…

I was trying to register an accont and it was a total confusion! I gave all my details my proof of residence, photos front and back od my driving license and also a selfie!
Still that could not get me an account. This situation it’s very tricky and I’m concerned about my personal details given. Be aware.

26 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Mevlan,
Thanks for leaving us a review, we take the feedback to heart and use it to improve our services for members like you. We're really sorry to hear you couldn't get verified despite you have provided us with all your details.

Hiyacar seamless verification performs a detailed cross platform check and verifies drivers for checks like electoral roll, soft credit checks and CCJ's, unfortunately our verification tools had an error hence the confusion and that we couldn't accept the documents and move forward as the checks are carried by a third party.

Your data is safe with us and we are a GDPR compliant organisation, please feel free to reach out for any further details. I hope this helps.

Hiyacar team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I used to genuinely like this company

I used to genuinely like this company. They were professional, polite, and everything initially ran smoothly. Unfortunately, there was one major issue that they failed to address properly.

They provided me with a car that had a serious steering fault. I typically collect their vehicles to drive outside the city and on the highway. At speeds over 100, the car would pull hard to the left, which is extremely dangerous. I reported this issue immediately and clearly explained the safety risk involved. I was told the problem would be checked and fixed.

However, when I received the same car again a few weeks later, the issue had not been resolved. I raised the concern again and emphasized that this was a serious fault that required proper mechanical inspection. I asked for confirmation or proof that the car had been sent to a mechanic. Instead, I was ignored, and I was simply told that the mechanic had said the car was fine.

It was clear to me that the issue had not been properly diagnosed, particularly since the steering problem only occurred at higher speeds, which could indicate alignment, geometry, or other underlying mechanical issues. At that point, I refused to drive any of their vehicles until they could prove the car had actually been inspected by a qualified mechanic. I was told they would get back to me, but they never did.

As a result, I stopped using their services altogether.

About a year later, I decided to give them another chance and attempted to use their service again two weeks ago. However, my account was suddenly blocked, with a message stating that I needed to verify my account again, despite the fact that they already had all my up-to-date documentation on file.

When I contacted customer support, they failed to clearly explain what the issue was. Instead, I received vague, inconsistent responses that did not address the situation properly or provide any meaningful clarification.

Hiyacar, you need to HEAR your customers.
Zipcar had the same issue. They started nice, and then they started to ignore their customers. I gave them the same feedback: you need to be customer-orientated, hear-out your customers, stop ignoring us or you will go out of business. Where is Zipcar now? buried under all the negative feedbacks an complains they themselves decided to ignore and bury away...but Avis will tell you it was a strategic move yadayada. It was a FAILURE because you decided to ignore your hero, the customer...

Hiyacar, you seemed to be even nicer than Zipcar but your ignorance of important notifications form your customers are just the same....

20 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Mario,
Thank you for your detailed review and for all the points raised. Firstly, we are very sorry we failed you, every point raised has been taken onboard and we want to genuinely say that we heard all the feedback.

It is frustrating as a driver to have to deal with a car that was reported an unfixed, our fleet team has taken this onboard and is working on improving the policy and the process to make sure this is fixed for all drivers on the platform delivering good and reliable cars.

Regarding the verification error you have received, we are pleased to say that this has been fixed now and we welcome you to reach out and he your account reverified, to explain why that happened, we run an automatic check periodically just in case there's been any changes in circumstances like new points or offences or even a change in the address.

Thanks for trying us in the past as well, we appreciate your feedback that you liked our services in the past, we hope to reinstate your trust in our services. It is true, a customer centric approach is what we aim and nothing less, we heard your feedback and we're working on improving the above raised.

We're here if you'd like to reach out, happy holidays!
Hiyacar team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Be careful hiring a car from this…

Be careful hiring a car from this company. They charged me 100 pound for 60 pound parking ticket. If you get a ticket they will charge you extra 40 pound extra saying admin fee with out letting you appeal or see where you got the ticket.

2 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Sujan,
Thank you for your review, we're really sorry you incurred a PCN during your booking and we perfectly understand the frustration of being charged for a PCN as well for an admin fee.

We want to emphasize that, both the PCN process and admin fee are transparent, and listed on our website, as well in our terms and conditions that can be found in the rental agreement provided to drivers before the booking starts.

Regarding the PCN, Hiyacar doesn't have the authority to appeal the PCN, the only authority is the PCN issuer, feel free to contact directly with the details provided. If successful we are happy to provide a reimbursement but we don't have a way to make an appeal because we haven't issued the PCN.

We also have an article on the website where we explain why we charge an admin fee as well, I hope this helps. Thanks for your review again, we're here to listen and improve.

Hiyacar team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Rubbish Customer service.

Rubbish Customer service.
They do not have a hotline to call, often if you have problems on the road, you need to go thru their bot to get to a human assistant by TEXT via their app. And trust me it's not instant.

21 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Penmaguin,
Thanks for leaving us this review, we always look out to improve. There is a reason we asked our members to provide a rental reference number or a genuine customer name so we can identify the issue and help you and future members as well.

Our member support line is available from 07:00 am - 23:00 pm and from 23:00pm-07:00am during weekdays basically 24 hours and 07:00am-23:00pm in the weekends. We can be contacted directly by phone, live chat, either from the web or from the app and via social media platforms.

However, if we've let you down we want to help improve that, can you reach with your Hiyacar account details at support@hiyacar.co.uk to better understand your case please.

Thank you.
Hiya team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Quick to take your money but not to give it back

Have been a regular user of this app for a couple of years and previously had good experiences. However, this week I have made two bookings - one Hiya car branded car, one private car - which have both been accepted and then cancelled. I have since been informed that this is because both car's have been removed from the app - yet Hiya still allowed me to make the bookings, and both the bookings were accepted. This would not be such a serious issue, if they did not immediately take money from my account when they accepted the booking which were cancelled shortly thereafter. Now, I'm hundreds of pounds down in my account while I wait 3-5 working days for my refunds to be processed (in fact, in an FAQ I was sent by one agent, it says it could be up to 10 days!!), and no longer have the money to make the booking that I need to make! After being allowed to book two ghost cars I'm now also questioning if I can trust that any of the cars on the app are still active. In the past, customer service has been very responsive and helpful. Now, however, they have been next to useless. Beyond explaining why my bookings were cancelled (since no information was initially provided), they have simply said they understand my frustration but that I will simply have to wait for my refunds (which I hope they actually do process!!). One agent even seemed to suggest I was somehow at fault when I have clearly been screwed over by failures in their systems, saying that I should message before making bookings - but then immediately back tracking to say this isn't necessary with the Hiya branded cars, and not acknowledging that allowing the booking to be accepted and only then cancelling is a problem with their system. Surely, if an owner has been banned, they should not be able to accept a booking. All feels very fishy. In any case, there has been no offer to try to resolve or compensate the inconvenience caused to me, for example by allowing me to somehow book a car using the money already taken from my account, or help me find some other solution to a problem that is in no way my fault. Very disappointed.

11 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Dear Sebastian,
Thanks for booking with us and took the time to leave this review, we take reviews to heart as they highlight areas we need to make improvements and clearly your experience is something we need to urgently look into and improve.

We're sorry for the initial cancellation, the car has been de-fleeted and we cancelled the booking with two weeks and half before the start of the booking, we think this is reasonable time to search for another car. Our payment provider, as stated on our website, is processing refunds for confirmed bookings in 3-5 working days, it's a standard process and we cannot push that faster I am afraid.

Regarding the second cancellation, we're truly sorry the owner has been unreliable, their car has now been suspended, while we search for better ways to improve this process, unfortunately we cannot control how an owner responds at times but we can control how to make this better in the future.

We hope you will give us another chance to make this right for you and if there are any areas in specific you would like to discuss please email support@hiyacar.co.uk
Thank you again for the feedback, we're here to listen and improve.

Best regards,
Hiyacar team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I got into a situation with them where…

I got into a situation with them where I had to pay £700. I paid it off and now 5 months later out of nowhere they’ve taken £700 from me again without any warning and are not returning my money back. I’ve provided all the evidence, bank statements showing payments I’ve made. This is crazy. Why would you even attempt to take the money 5 months later???

31 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya Silvio, Thank you for reaching out to us and expressing your disappointment with Hiyacar's service. We apologise for any inconvenience this may have caused you. We appreciate you providing us with more information so that we can investigate this matter further.

At Hiyacar, we are committed to providing the best possible service to our members.

We would like to assure you that we are taking this matter seriously and we will do our best to resolve it as soon as possible. Please keep an eye on your email as one of our team members will be in touch with you to provide updates on the progress.

Thank you for your patience and understanding in the meantime. We value your feedback and we will use it to improve our services for all our members.

Best regards,
Hiyacar.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very disappointing

Buggy app and poor service. I booked a car and didn’t receive sufficient location/access instructions, when I contacted the support team, I was told they accidentally cancelled my booking (the day before I was due to use the car). I found a car elsewhere.

3 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya, Thank you for reaching out to us and expressing your disappointment with Hiyacar's service. We apologise for any inconvenience this may have caused you. We appreciate you providing us with more information so that we can investigate this matter further.

At Hiyacar, we are committed to providing the best possible service to our members.

Thank you for your patience and understanding in the meantime. We value your feedback and we will use it to improve our services for all our members.

Best regards,

Hiyacar.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

SCAM.

SCAM in my personal opinion that’s what think.

1 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Please ignore this review as it is not based on an actual experience. This individual has a habit of spamming companies with negative reviews and we suggest checking their review history on their profile, which is filled with negative reviews (over 90). This will be reported to Trustpilot.

Kind regards,
Hiyacar Team.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Warning - £1200 cost

Warning - you lose £1200 if you have a crash that’s not your fault

My partner had a moped smash into him. Hiyacar took £1200 immediately from our bank account as we hadn’t bought the excess waiver. We couldn’t get much info about the insurance claim. Then a year later we’ve just been told the insurance company found in the moped’s favour. So we’re £1200 out of pocket for something that wasn’t our fault. We had no opportunity to speak with the insurance company ourselves or defend ourselves against the claim. You should always use the excess waiver which basically doubles the cost of each hire.

Such a disappointing experience. As someone who doesn’t own a car we rely on short term car hires. It’ll be Zip Car all the way from now on.

17 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya Sarah, Thank you for reaching out to us and sharing your feedback. We apologise for any inconvenience or dissatisfaction you may have experienced while using our platform.

We always strive to provide the best possible service to our customers and we understand that additional charges can be frustrating. However, in order to maintain a sustainable business model, there are certain situations where these charges may be necessary. I can confirm that we clearly state in the terms of agreement, which you have agreed to, that we reserve the right to charge for certain items after a booking, such as Damage Excess, Penalty Charge Notices, fuel replacement, cleaning fees, and excess mileage.

We value your feedback and take it seriously as we are constantly working to improve our services and provide a 5-star experience for our members. Your comments will be taken into consideration as we continue to make enhancements to our platform.

Thank you again for bringing this to our attention and please do not hesitate to reach out to us if you have any further concerns or questions.

Kind regards,
Hiyacar Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Endless stress and terrible support

I've used the service OK a couple of times after Getaround left the UK. Recently I booked a car for a holiday and the owner cancelled at the last minute because (he said) Hiyacar owed him money. So I booked another car. When I returned it, the owner noticed scratches and (with my agreement) reported them to Hiyacar. Although I had paid for premium insurance, they said I must pay in full for any repairs. Then they sent me an invoice for over £2000 with no coherent explanation (even though this was more than they claim is needed for the repair). Their communication is terrible - they tend to reply to messages in the middle of the night (UK time) and often don't answer my questions properly. Not worth the stress

2 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya Jerry,

We are truly sorry to hear about your recent experience and sincerely apologise for the inconvenience caused. We understand how frustrating it can be when unexpected issues arise during a car rental.

We would like to clarify that unfortunately, the damage was not reported by you to Hiyacar within the 24-hour reporting window. As a result, the owner of the car you hired reported the damage and the insurer applied an additional excess. In such cases, we suggest a private settlement between you and the owner. Our original offer still stands and we will still work on getting the premium coverage activated.

However, we take your feedback very seriously and we want to make things right for you. We would like to investigate what happened and work towards a fair solution. Please reach out to us directly at support@hiyacar.co.uk with your booking details so we can assist you further.

At Hiyacar, customer satisfaction is at the core of what we do. We value your business and we want to ensure that you have a positive experience with us. Thank you for bringing this to our attention and giving us the opportunity to resolve this for you.

Kind regards,
Hiyacar team

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

This company offer an excellent service…

This company offer an excellent service that on the whole works very well. However this time they for some reason believe I've gone over the daily mileage of 450 miles per day. They're investigating so I need to give benefit of doubt. Other niggles were non working AC, when the vehicle is advertised as having it. It was no fun sweltering in traffic on the m4. Also the car was pretty dirty upon collection.

9 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid — or be charged scam fees

Avoid! Terrible customer service experience. You will see from other recent reviews that there’s a suspicious trend for adding fees after the rental. The cars are also really dirty on collection. Find another car hire option!

10 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya, Thank you for reaching out to us and expressing your disappointment with Hiyacar's service. We apologise for any inconvenience this may have caused you. We appreciate you providing us with more information so that we can investigate this matter further.

At Hiyacar, we are committed to providing the best possible service to our members.

We would like to assure you that we are taking this matter seriously and we will do our best to resolve it as soon as possible. Please keep an eye on your email as one of our team members will be in touch with you to provide updates on the progress.

Thank you for your patience and understanding in the meantime. We value your feedback and we will use it to improve our services for all our members.

Best regards,

Hiyacar.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Everything went well with HiyaCar

Everything went well with HiyaCar. I conveniently picked up a Toyota Aygo, near my home. Customer Service was excellent and once I got the gist of auto-lock I was away in a lovely clean car, without any glitches

4 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

A safe space for scammers...

I'm very disappointed to report that Hiyacar's systems enable dodgy car owners to scam customers.

Long story short, during the checkout process the Hiyacar app looked like the checkout process had completed successfully, but the mileage reading hadn't actually been captured. The car owner then gleefully rinsed me for £56 of excess mileage that I didn't incur. I have put this, alongside evidence of the journey to Hiyacar but they have taken no responsibility for the faults in their system and the fact that the owner is clearly running a scam using their platform.

I've been a regular customer for 4 year and have never encountered such issues. Peer to peer hires rely on a measure of good faith and it is incredibly disappointing that Hiyacar will allow their platform to be exploited in this way, leaving drivers completely vulnerable. I can only advise you to bear this in mind before using their services.

3 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hiya,
Thank you for reaching out to us and expressing your disappointment with Hiyacar's service. We apologise for any inconvenience this may have caused you. We appreciate you providing us with more information so that we can investigate this matter further.

At Hiyacar, we are committed to providing the best possible service to our members. We understand the importance of accurate mileage tracking and we can see that our team is currently working on resolving this issue for you.

We would like to assure you that we are taking this matter seriously and we will do our best to resolve it as soon as possible. Please keep an eye on your email as one of our team members will be in touch with you to provide updates on the progress.

Thank you for your patience and understanding in the meantime. We value your feedback and we will use it to improve our services for all our members.

Best regards,

Hiyacar.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This company is a scam

This company is a scam. They will charge you for their application fee and then tell you that you cannot pass it thereafter and that the fee is non refundable. They will also give you a bunch of excuses that they can’t accept documents as it’s a third party provider that does their checks for them. Bullshit.

24 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hiyacar

Svar från Hiyacar

Hi Nicolette,
Thank you for your review and for your application, we welcome drivers to retry as many times they need if they have failed the residency checks, our criteria is transparent and published on our website along with the application fee mentioned in order to avoid any disappointments.

We are sorry you haven't been approved, feel free to reach out if your circumstances are changing in the future, we're here to listen and improve.

Best regards,
The Hiyacar team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

All good

All good! Nice car to drive 😊 & park etc
Very convenient having a car so near my home

16 april 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer