Healthlighten, lnc.  Omdömen 

20
•
TrustScore 2.5 av 5

2,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Företagsinformation

  1. Dagspa

Skrivet av företaget

Since 1998, Healthlighten has been dedicated to manufacturing high-quality sauna products. Our core advantage lies in our meticulous cost and quality control, from management to production, allowing us to offer exceptional saunas at affordable prices. With our creativity and production capabilities, Healthlighten stands in the top tier of the sauna industry. In 2024, we surpassed 10,000 units sold in the U.S. alone, and we've also begun expanding into Australia, where customers are now embracing our products. With a satisfaction rate of over 95%, we remain committed to our mission of providing high-quality saunas that enhance the well-being of our customers. We don't just create products; we provide health and wellness solutions for our global customers and businesses. Every sauna is carefully designed using premium materials to ensure safety, sustainability, and adherence to the highest quality standards. At Healthlighten, our mission is not just to transform lives but to offer an outstanding sauna experience that revitalizes your body and helps you live a healthier, more fulfilling life.


Kontaktuppgifter

2,7

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

20 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

2,7

Alla omdömen

(20)

2 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme

Vi kontrollerar omdömen

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I ordered this in Oct/nov of 24'…

I ordered this in Oct/nov of 24' (~$13,000 total price) and they kept having "delays due to demand" and it didnt arrive till April 29th 2025. It actually did arrive.

We paid for installation as a part of the purchase. When it arrived in Portland at the shipping hub, there was that no shipping company could offload it in a driveway because the cargo box was too big to get out of a semi truck. so it got shuffled around in shipping for like 2 weeks until the installer said he would jsut manually dissasemble it from the back of a semi truck on site at our house.

The assembling guy came to our house and was hired off Craigslists from some broker that works with health lighten and was some side-job contractor. he did a fine job actually putting it together. BUT when the installer started assembling it and I started to notice that things were different from the photos online. The wood was a different quality (veneer panels instead of solid cedar planks), the heater was different, no lighting in certain places where it showed in the photos on their website, It was smaller and a different layout than in their photos, the exterior was cheaply sprayed painted instead of stained, glass doesn't appear to be tempered, just so many things wrong with it.... It's literally a Chinese dupe version of what they show on their site. It's just so mind-blowing that they actually sent such a terrible product and went through all this trouble to scam their customers.

So after doing some more research and reverse imaging these images, I realize that this company Healthlighten, ripped off Heartwood Suana's website, photos, reviews

I reached out to Healthlighten immediately and they said they've give me $1k refund back or send a disinstaller and they would give me the full refund. I obviously chose to take the full refund route and get this sauna off my property.

BUT It's been 5 weeks now and zero response from their team. I'm going to report to the credit card company, BBB, and Shop pay/Shopify who host their payment platform about this if I dont receive a full refund asap.

Healthlighten if you're listening to this, please refund the entire amount immediately.

Avoid this company at all costs.

29 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

TO the Healthlighten team (AND BUYERS!!!)

To the healthlighten team (and others shopping) - I have reached out numerous times with delayed or no responses. We ordered this sauna for our son who has a rare condition in NOVEMBER!!! I have had sporadic updates of "3 weeks" then a month later "4 weeks until delivery" and now it's April! Can someone PLEASE update us. Buyer beware.

28 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hello, please provide your order number and we will verify the authenticity.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely sham of a company

Absolutely sham of a company. All the reviews are paid for. Purchased a sauna from them. They sent no instructions and refused to offer assistance to our installer. They also sent a European heater that is incompatible and unusable in the US. They only return calls between 8-9pm. Agent said she needed to review my complaint and get back to me but then never responded and blocked my call. No response to email. This company is BAD!!!!!

7 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Dear Kate Donovan, we are deeply sorry for the unpleasant experience you encountered. We have made the problem you encountered a priority and have instructed our after-sales engineer to contact you in time to assist in resolving the problem.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I bought one in January 7th

I bought one in January 7th. Paid fully.
After several inquires that I was getting the same response that was coming I was offered a smaller one lower quality and then order was cancelled after several weeks after I paid . I could have got another one and had it installed it already. This company should not be allowed to sell or advertise. Time is valuable for most people except for unprofessional ones like this group.

6 januari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Dear Customer,

Thank you very much for sharing your shopping experience with us. We sincerely regret that we were unable to meet your expectations and deeply apologize for any inconvenience this has caused you.

We understand that you made a full payment for the product on January 7th. Due to a lack of stock, we planned to send you the same sauna model and size, but with a slightly lower-powered heater. However, after multiple discussions, we were unable to resolve your concerns, and the order was ultimately canceled.

We have processed your refund, and we trust that you have already received it.

Once again, we sincerely apologize for any inconvenience caused. If you have any further questions or require additional assistance, please do not hesitate to contact us.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

NOT what it seems

NOT what it seems. This is a chinese company. There are no instructions only a youtube. They don't have local installers, they send someone from another state that has never installed a sauna before. There are missing parts. It's a disaster...the 5 star reviews are fake. There is no one to get ahold of-the telephone number never answers and VM box full. I can't even get a refund for the missing parts and no installation.

17 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Dear customer, we are sorry to bring you a bad shopping experience. We have arranged for professionals to contact you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Beware

Beware. This firm is fraudulent. They claim to be in California but there are Chinese characters in their email correspondence and they are showing designs that belongs to other legit European or American companies. I asked for my money back from them, and total silence. I reported them to my credit card company fraud department. They must be posting fake reviews, or maybe they have bought some of the saunas from the actual makers to get the positive reviews here or they have found a way to steal people's personal data so they can post reviews, or they copy products, produce them in China and sell at a lower price. They also did not charge me sales tax which they should have by law. They claim I will be refunded. I will update this review when that happens. So far I dont believe it. UPDATE: Received my refund, but I dont think I would have, had I not posted this review. The company did not communicate with me after I asked to cancel, until I posted this review.

31 december 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hello, dear customer, first of all, we are a sauna company with our own factory. The reviews you see are all true. We have understood your situation and refunded you, but the bank needs time to process the information and we cannot interfere with the processing time.

Update: Please be patient. We've refunded your money, but the bank needs some time to process it.

Do we have partners everywhere, not just in china.

Update: We only process refunds after we have investigated and reported the facts, not because of reviews.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

My family and I originally planned to…

My family and I originally planned to take a day off, but the sauna was not delivered on time as we wished.

Added: Yes, we have received the sauna and have made an appointment with the installer. I will leave another message when the installation is complete.

11.18 Update: Installation completed. Thank you very much for your attentive service. I don't plan to upgrade the star rating, but I will still recommend friends who need saunas to buy them from Healthlighten, because I feel that your attitude is very good and the quality of the sauna is very good.

15 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Dear jack

Thank you for your feedback, and we sincerely apologize for the delay in the sauna delivery. We understand how important it was for you and your family to enjoy a relaxing day, and we regret that we were unable to meet your expectations this time.

Please rest assured that we are actively working to improve our delivery process to ensure this does not happen again in the future. We truly appreciate your patience and understanding, and we hope to have the opportunity to serve you better next time.

At the same time, we have applied to refund you US$300 as compensation.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

SCAM - ** DO NOT BUY **

SCAM - Fake Product, Fake Website. Still working with my credit card company to reverse the purchase of over $10,000. Reverse image search their sauna and you will see all of the images are stolen. Website on AHREFS and 0 traction or reputability. Can't believe this is happening.

29 oktober 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Please provide the order number, we will verify whether your information is true. This malicious evaluation is unfair to anyone, please stop your behavior.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

You will never see a sauna.

They have been promising me photos and I thought it was just a delay in the order. But after a quick search to grab an update, I found all this stuff about stolen photos and disappearing on customers.

Now I know this Sauna is not coming. And it is too late to report it, going to try anyways but usually credit cards require 2 months. They got my money, and are clearly from China.

Just verified myself on trustpilot. Order number 92794174.

12 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

For reviews that do not provide any order number and no verification:

First of all, we reiterate that we are a formal website. It is true that many merchants sell saunas, but we operate it legally.

For negative reviews, we wanted to provide the order number, and we would provide feedback after verifying the authenticity, but no one provided it, and we did not receive any emails or phone calls.

We do not have such an order number, our order number is not displayed like this.Our order number is composed of two letters and four numbers. So we are sure that you did not buy it. Please stop making malicious comments.

Secondly, customers who have actually placed orders on our website and made feedback on Trustpilot will have a (Verified) label.

Trustpilot tips:This reviewer was automatically invited to write a review following their experience with the company. This type of review is automatically labeled verified.

update:We don't have such order numbers. Our order numbers are composed of letters and numbers. So we are sure you didn't buy it. Please don't make malicious comments anymore. If you make malicious comments again, we will fight back. (I know who you are)

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This is a scam website

This is a scam website, who have stolen content and intellectual property from both Heartwood Saunas and Out of the Valley.

29 oktober 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hello, please provide your order number. We will verify your authenticity

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fraudelant Website, Photos and Reviews- They Stole My Money

Clearly a fraud. No idea how they pulled this off, but ALL their photos are from Heartwoodsaunas; their testimonials are stolen from there. You know that is the real one because they have videos and are priced more realistically. They are not from California. Their web content is all stolen. It is quite a brilliant scam; by the time someone realizes they got scammed, it is 8 weeks later and too late to report.

I made a purchase and asked them about the photos. They have not answered me. They are not refunding me, although they have a 48-hour policy window.

If this is proved and refunded or fixed, I will come back on here and update this review. As of now, my money is stolen and I am working with my credit card to get it back.

Update: They said they would provide me with a refund over email, but I will leave this here till I receive my money back. I also verified my account to confirm I am real.

25 oktober 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hello, could you please tell us your order number? We will verify your situation. For customers who request a refund, we will confirm by email. Once the customer confirms the refund, we will refund the money as soon as possible.

At the same time, no customer has asked us for a refund in the past few days. we are a legitimate company, not a scam. Please provide your order number. If you do not provide it, it is a malicious negative review. This is unfair to anyone.

In addition, there are indeed many peers are selling the same style of sauna, but we are not copying. There are many products themselves are sold together, and the material has our own shooting. Please stop your inappropriate remarks.
You can contact us through any contact method, and we will deal with it when we see it:

Call us: (346)281-4332

Email us: sale@healthlighten.com

Update:Please provide the order number so we can verify your authenticity.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

ZERO RESPONSE

I have been trying to reach healthlighten for a couple weeks now. Phone calls (during the 3-7p PST), emails, and chat on their site. With absolutely no response or call back.

I have not purchased a HealthLighten sauna yet. Just had a couple questions to get answered and I planned on ordering. After this type of response, or lack there of, I’m not sure I would even order or recommend any other person to as well.

I do believe that these saunas are some of the best looking out there. But when you can’t get a hold of someone, doesn’t matter how great they look.

Thoroughly shocked after reading so many good reviews. However I did read another persons review with the same issue I have.

I will change this review if and when they make it right.

Be better healthlighten.

3 oktober 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hi Ryan, I'm so sorry. Can you please send me your contact information (I'll send an engineer to contact you), my email is: sale@healthlighten.com

2nd Edit:We are sorry, we saw your message from the inbox, but it is easy to miss it because we receive a lot of emails and phone calls every day. (We will arrange for a professional to contact you next.)

Third Edit: We have contacted you. If you need anything, please feel free to get in touch.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Does not return phone calls

Does not return phone calls. Can't trust companies that don't return calls.

Edited to add: They say they called, but I have zero missed calls from their number, makes them even more untrustworthy.

2nd Edit: Amazing how fast they are to respond to a review, I wish it were so when we were trying to buy a $15k Sauna. If you're reading this, now you know how to get their attention if they don't return your calls either.

9 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hi,We called you a few times but you didn't answer and when you called we were at the factory most of the time so we didn't get it either, but you can't come and give us a bad review for that.

Reply to add:You are welcome to contact us directly or leave us your correct mobile phone number via email. We have not found your order based on your current phone number. We have called back all missed calls, but your information has not been found yet.

Malicious negative reviews do not reflect our true service quality. We hope to have the opportunity to provide you with a better shopping experience!

Reply :We have indeed not received any calls. You can send your contact information to our email and we will communicate with you.

Hi,Logan ,What are the last four digits of your phone number?

Edit again:Hello, Logan, we did not receive your call or email. If it is convenient for you, you can send your number to our email (sale@healthlighten.com)

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Seems to me the power supply is faulty.

26 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

I understand your frustration at this moment. Power failure will indeed seriously affect the normal use of the sauna. But please don't worry, I suggest you contact the product's customer service team as soon as possible, they will certainly provide you with professional support and help.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Pros and cons

Pros: very nice sauna for the price, easy to put together (with 2ppl), heats up quick, Bluetooth.
Cons: never called for delivery window (or required signature as email stated) so my box sat in a snow storm without my knowledge of delivery.
Overall: I’ve only had for a week but love it!

21 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Thank you very much for your review. This helps us a lot and we will improve it in response to the issues you raised.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Easy to assemble

I really like the simplicity of assembling the sauna. Works great! Gets very hot! The one thing I was not happy with the packaging one of the corners of the side pieces was broken. I felt like it was to much hassle to return. Overall I am happy with the purchase other than the broken piece as it does not impact the functionality of the unit.

16 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

ok, we will contact you by phone

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

This is NOT a two person sauna

This is NOT a two person sauna. Just enough for one average sized person

2 december 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Healthlighten, lnc.

Svar från Healthlighten, lnc.

Hello, we have communicated with your wife on the phone and she informed us that she bought the wrong style.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer