Equisafety Omdömen 

238
•
TrustScore 4 av 5

4,0

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The company had exactly what I had been looking for. The product was excellently made and sturdy. The price was reasonable. The shipping was FAST! Great experience!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

BUYER BEWARE!!!! Didn’t have the Charles Owen helmet I ordered in stock, despite it showing it was available. Then advised me they had the Charles Owen Champion Helmet in the size I needed, only to fi... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Have several of the multi coloured mesh waistcoats in different coloursways. Love the idea of different colours for different surroundings/ light Will be looking to purchase the leg wraps and shee... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Recently put my little piebald coblet back into harness & he's loving it. However in low Autumn sunshine you couldn't see him clearly on our narrow country lanes. Solution - 2 Equisafety Polite nos... Se mer

Företagsinformation

  1. Butik med ridutrustning

Skrivet av företaget

EQUISAFETY - PUTTING YOUR SAFETY FIRST Is at the core of Equisafety Limited. A Guiding force driving us to continue the safety legacy we have built for over 25 years. A world leader in technical performance equestrian high viz. The unrivalled in-house designs are created by a qualified MA technical sportswear designer, and our relentless commitment is to give you, and your horse, the very best in unrivalled design by placing emphasis on function and performance for when you need it the most. Only the highest quality technical fabric is used in our iconic designs and the construction of our apparel is unrivalled. Equisafety designs and manufactures for a number of UK Police Mounted Police units including the Metropolitan; Greater Manchester; Avon and Somerset and Northumbria.


Kontaktuppgifter

4,0

Bra

TrustScore 4 av 5

238 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 37 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,0

Alla omdömen

(238)

67 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great Experience

The company had exactly what I had been looking for. The product was excellently made and sturdy. The price was reasonable. The shipping was FAST! Great experience!

30 september 2026
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

⭐ 1/5

⭐ 1/5 — A dreadful experience. Beware.

I ordered a Champion riding helmet for my daughter from Equisafety. After weeks of waiting and struggling to get a response, I finally reached the shop by phone. They advised me to order a size larger than my daughter’s measured head circumference. Even then, the helmet arrived painfully too small for her.

The helmet cost €187.95. On top of that, I paid €41.95 for delivery, €47 in customs charges, and another €20 to send it back to the UK. That is nearly €300 paid for a helmet my daughter cannot wear and which I have already returned.

Equisafety promised in writing to refund the helmet price once I returned it. Tracking shows that they received it on 4 September, but I still have no refund. I have now had to open a dispute with my bank.

This has been an exhausting and expensive experience. I would not recommend this shop to anyone.

28 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Equisafety

Svar från Equisafety

Dear Anna,

We are disappointed to read this review, as we feel it leaves out some important information regarding the return of the riding hat.

Firstly, we have responded to the emails we received from you and have tried to assist you throughout this matter.

Our terms and conditions state that, for health and safety reasons, we do not normally accept returns of riding hats. However, on this occasion we agreed to make an exception and accept the hat back, on the clear condition that it was returned in the protective packaging in which it was originally supplied. This was important to ensure that the safety helmet was adequately protected during international transit.

You subsequently informed us that returning the parcel in the appropriate protective packaging would cost approximately €41. Instead, the helmet was removed from that protective packaging and returned in only the manufacturer's thin cardboard hat box, reducing the return postage cost to approximately €20.

Unfortunately, when the parcel arrived back with us, the cardboard hat box was badly damaged and the bottom was partially open. The helmet had therefore travelled internationally without adequate outer protection and could even have fallen from the box during transit.

We have retained photographs and video showing exactly how the parcel arrived with us.

There was also no covering information inside the parcel identifying the sender or order.

Because a riding helmet is a piece of safety equipment designed to protect someone's head, we cannot simply put a helmet back into stock and sell it to another customer when it has been returned internationally without suitable protective packaging and has arrived in a damaged, partially open box. We have a responsibility to the next customer purchasing that safety product.

With regard to delivery costs, international orders placed with Equisafety are subject to international shipping charges, which are clearly shown when an order is placed. Customs duties and import charges are imposed by the destination country and are not payments made to Equisafety.

We were prepared to make an exception to our normal riding-hat returns policy and accept the return, provided the helmet was returned appropriately protected. Unfortunately, that condition was not followed.

We therefore do not believe this review gives a fair or complete account of what happened. We would have like to have shown a photo of the box that arrived, to show people reading this, what a terrible state the box and hat were in. Unfortunately we are unable to do this.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

BUYER BEWARE!!! DIDNT HAVE THE ADVERTISED STOCK AND DONT CARE ABOUT CUSTOMERS

BUYER BEWARE!!!! Didn’t have the Charles Owen helmet I ordered in stock, despite it showing it was available. Then advised me they had the Charles Owen Champion Helmet in the size I needed, only to find out it was a different brand. Customer service is appalling, rude and responses are either not at all (had to follow them up) or delayed. SAVE YOURSELF THE STRESS AND BUY FROM A COMPANY THAT IS TRANSPARENT, HAS THE STOCK THEY ADVERTISE AND CARE ABOUT THEIR CUSTOMERS. Oh and I am patiently waiting for my refund of the difference in the amount of the inferior helmet.

28 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Equisafety

Svar från Equisafety

Dear Lauren,

We explained we did not have the Charles Owen Fian hat in stock and offered you the Champion Showmaster as an alternative. We explained that it would take around 4 weeks to make. You agreed, we then had good news that the hat was in stock and we could send it out almost immediately for you, so your daughter would have a new hat for her show on the 18th of October.

We acted on your instructions and ordered and paid for the helmet specifically for you. You where fully aware that the helmet was unreturnable as we explained this to you by email, plus it states in on the Champion Showmaster webpage at the top and 2 times on the T&C page

With regard to sizing, a head measurement of 53cm is a measurement; it is not a guarantee that every 53cm helmet from every manufacturer or every model will fit an individual head in exactly the same way. Different manufacturers and helmet models have different internal shapes and fits. I therefore do not accept that Equisafety is responsible because a 53cm Champion helmet does not fit your daughter in exactly the same way as the Charles Owen helmet she previously tried.

We cannot remotely guarantee the fit of a riding helmet without physically fitting it to the rider. This is precisely why professional helmet fitting is important.

You specifically chose 53cm because, as you have now explained, your daughter had tried somebody else's Charles Owen helmet in that size. The Champion helmet was then ordered in the 53cm size requested.

When you ordered the hat you chose postage for clothing, which is considerable cheaper that the postage for a riding hat in a medium sized box being sent to Australia.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very poor experience.…

This company allow you to order items at a discounted price to only let you down.

Having just ordered a coat in red, I was told after a week of waiting they couldn’t send my size but I could have it in pink or yellow.

I asked if they had other sizes in the red to which I was ignored and then the order was cancelled.

They then advertised within a day the red coat I had ordered in multiple different sizes (including the original one ordered) at full price.

Very disappointing, lack of communication, very poor customer service and clearly like to change their mind on offers if they think people want the product enough.
Read another review and almost same thing has happened to someone else

Having read their reply is even more infuriating. Completely ignoring the fact I made phone calls and sent other emails that were ignored.

The lady said she’d check stock and let me know if I could have a medium. She didn’t come back to me. I followed up on email and this one was also ignored.

The only email they were happy to see was the cancellation. And unsurprisingly have quoted snippets of emails. Missing the part where I say ‘
Is there no intention to restock them?
Or could I order a medium size? ’

As soon as I queried stock they wanted me to pay full price again of course.

Absolutely appalled by the lack of honesty and accountability. Have since sent them screen shots of the proof they do not reply to emails and happy to only use what they deem in their favour.

I actually bought the coat elsewhere and was very happy with the service I had from equichoice.com

17 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Equisafety

Svar från Equisafety

We are very disappointed to read this review because, having checked the complete email correspondence, it does not accurately reflect what happened.
When we discovered that the Small red Inverno jacket you originally ordered was unavailable, we offered you the same jacket in pink or yellow as an alternative.
On 7 September you emailed us saying:
“If there is no red suitable I would like to cancel the order please, I do not wish to swap colour.”
You then emailed us again at 4:59pm confirming:
“I can confirm I’d like to cancel this order please.”
Your order was cancelled and refunded by Equisafety at 5:01pm — just two minutes after your confirmation.
It is therefore incorrect to suggest that Equisafety simply cancelled your order because you had purchased the jacket at a discounted price. The order was cancelled at your request and your refund was processed immediately.
You contacted us again after seeing red jackets showing on our website. We explained that we had just returned from a very busy five-day trade show and that our website stock was being updated.
You then asked about an XS red jacket. We checked the physical stock and confirmed to you on 17 September that we actually had 10 XS red jackets available.
At no point did we refuse to sell you one because you had previously purchased at a discounted price.
We absolutely accept that the original stock discrepancy was frustrating, and we apologised to you at the time for the disappointment caused. However, we cannot accept the suggestion that Equisafety cancelled your discounted order in order to resell the product at full price.
Your emails clearly show that you requested the cancellation yourself, we refunded you immediately, and when you subsequently asked about another size we checked our stock and confirmed that it was available.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unfortunately bad custumer experience

Unfortunately, I’ve been left very disappointed by my recent experience with Equisafety.

I placed an order using a discount code that was provided to me by their website to my email box, and the order was accepted by the system. The offer also showed that I would receive a free pair of hi-vis leg boots, which was one of the main reasons I decided to place the order.

I contacted Equisafety when there was an issue and explained that the error wasn’t on my part. I appreciate that they felt they couldn’t honour both the discount and the free boots, but I was disappointed that, rather than discussing an alternative with me, they simply cancelled and fully refunded my order without checking with me first.

I’m a loyal customer and have purchased from Equisafety many times, including at Your Horse Live, so I found the way this was handled particularly disappointing. I also felt uncomfortable that the use of the discount code was questioned, when it was their own system that provided the code and allowed me to use it.

I completely understand that businesses need to make sure they don’t lose money on orders, but I think there are better ways to deal with a genuine website error, particularly with a returning customer.

Sadly, what could have been a straightforward conversation has left me with a rather sour taste and has made me question whether I’ll shop with Equisafety again.

7 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

rapid dispatch and delivery

rapid dispatch and delivery
this is the third jerkin i have had and the quality gets better especially the zips if only they could stay fresher longer even a deep clean fails to get rid of the ground in road dirt a motorcyclist accumulates in a days hard riding perhaps a scotch guard or similar teratment might help

20 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent and knowledgeable staff

Excellent and knowledgeable staff ensured my new Gatehouse 2.0 body protector was fitted correctly. So pleased I popped in to try one on. The staff were friendly and super knowledgeable. Looking forward to seeing you again at Your Horse Live!

24 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They failed to pay the Royal Mail…

They failed to pay the Royal Mail delivery fees, so my item was held and has never been delivered. Their customer service in handling this was poor and non-existent. I've not received the item, nor a refund. Will be disputing with my bank. Would not recommend.

18 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great idea for the Multicoloured hi Viz

Have several of the multi coloured mesh waistcoats in different coloursways. Love the idea of different colours for different surroundings/ light
Will be looking to purchase the leg wraps and sheet soon to match
Quality is great, no snags in the mesh even going through the occasional overgrown hedge/ bush 😅

1 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Shipping to the US a breeze

I live in the US and there was never a problem with Equisafety shipping to me. The item arrived in a timely manner, well packaged, and it just as described. Well worth the little bit extra in shipping to get a quality product.

7 juli 2026
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer