Deichmann Sverige Omdömen 701

TrustScore 2.5 av 5

2,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Råkade ut för en extremt otrevlig expedit på Deichmann Farsta. Jag skulle göra ett återköp av ett par skor som jag bara provat i butik och en gång framför spegeln hemma med klänningen de var... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Köpte ett par vattentäta skor m märket landrover. Jätte sköna och bekväma. Tyvärr blev ett hål i sulan och det läckte in vatten. Hade inte sparat kvittot. Det hade nästan gått 2 månader sen köpet. Mö... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Butiken i Trelleborg! Sämsta personal som jobbar där, sura otrevliga, när man är i butiken känner man åh nej måste de vara här. Finns bara en som jobbar där hon är otroligt vänlig resten byt ut!!!! I... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte ett par skor som på lådan kosta 899.När jag kom hem upptäckte jag prismärkning inne i skon 849, gick tillbaka dagen efter och ifråga satt priset. Var på biträdet svara att det varit prishöjnin... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Skobutik

Skrivet av företaget

I Sverige har vi hela 31 Deichmann-butiker innehållande ett stort utbud av skor för alla åldersgrupper. Vi kan erbjuda ett av marknadens bredaste sortiment – både online och i våra fysiska butiker. I alla våra butiker erbjuder vi kunnig rådgivning och hjälp med att hitta din perfekta matchning för skor. Om den önskade varan är utsåld i butiken men finns tillgänglig på annan ort kan du snabbt och lätt beställa den eller göra en ”click & reserve” i din närmaste Deichmann via webbshoppen.


Kontaktuppgifter

2,7

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

701 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 93 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dålig kvalité och tar ej ansvar för sina varor

Min mans skor sprack i sulan efter 3 månader men Deichmann menar att det är pga slitage och vägrar ta emot dom som reklamation. Riktigt dåligt, vi kommer inte handla här igen!

14 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Helene

Tack för din feedback.

Beklagar att kvaliteten inte levde upp till dina förväntningar.

Deichmann har reklamationsrätt i upp till tre år vid fabrikationsfel. Deichmann tar endast emot en reklamation där defekten på varan uppstått på grund av ett fabrikationsfel. Det är upp till butiken att göra en bedömning och ta ett beslut kring detta.

Om du har köpt skorna på nätet är du välkommen att skicka bilder på skorna och skadan till onlineshop-se@deichmann.com

Ha en fortsatt fin dag.

Vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmann kundtjänst



Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ingen reklamationsrätt eller konsumentköplag

Se nedan för följande konversation i butik och sen med kundtjänst på onlineshop. DEICHMAN skickar felaktiga varor som man lägger ner tid på att reklamera utan att de bryr sig eller återkopplar, noll förtroende för denna firma. Köp inte hos DEICHMAN, om du vill ha en vara du kan reklamera. De skickar felaktiga varor som det är DU som kund som måste hantera kostnadsfritt till nackdel för kunden och fördel för D, som hoppas att du ger upp dina rättigheter som konsument.

KONTAKT MED DEICHMAN

Hej igen,

Tack för ert svar, det var väldigt talande.

Både bemötandet i butiken och att ni vägra svara på min reklamation visar väl på vad ett köp hos D innebär och hur detta företag ser på sina kunder.

Vänligen

Tomasz Striner




Från: Tomasz Striner
Datum: tisdag 17 september 2024 15:28
Till: deichmann
Ämne: Reklamation och frågor gällande order nr:1968086

240917 - Deichman - Reklamation foppatofflor


Hej,

Idag packade jag upp de Bluefin foppatofflor jag beställt från Deichman onlineshop (nedan kallat D), order nr:1968086. Priset för tofflorna inkl frakt var nästan fem gånger så mycket som de foppatofflor som finns att köpa hos Jula, vilket gör att D:s tofflor bör vara felfria och ha en bra kvalitet. Eftersom jag har två par av exakt samma modell av foppatofflor som jag är väldigt nöjd med, förväntade jag mig inget annat.

När jag packade upp tofflorna upptäckte jag att vänster tofflas rem inte gick att få över kanten på tofflan, utan halkade av och satte sig ovanför dess överkant (se bif film med bevis på detta). Försökte många gånger sätta fast remmen som den skulle sitta, med samma negativa resultat varje gång. Eftersom jag haft foppatofflor med en felaktig rem tidigare som snabbt lossnat och innan dess skavt på min fot bestämde jag mig för att reklamera de aktuella tofflorna till D.

Jag valde att gå till D:s butik på Mobilia i Malmö för att utföra en reklamation för tofflorna i enlighet med bestämmelser om fel i vara i konsumentköplagen, där det framgår att jag har rätt till en likadan felfri vara och skadestånd som orsakats av den felaktiga varan. Den personal jag mötte i butiken tyckte dock annorlunda, och såg varan varken som felaktig eller att jag skulle hävda konsumentköplagen för det köp av foppatofflor jag gjort hos D. Istället för att konstatera felet hämtade den kvinnliga personalen ett par foppatofflor i storleken under dem jag köpt och krävde att jag skulle gå runt i dem för att hon skulle se vad som var felet, hon betvivlade fanns. Tofflor i min storlek saknades i butiken, sa hon. Detta trots att hon fått de felaktiga tofflorna jag köpt hos D och att jag pekade ut för henne det par av mina gamla exakt likadana tofflor som jag hade på mig, där hon kunde se skillnaden mellan de felaktiga tofflorna som jag köpt hos D och ett par felfria tofflor.

Samtalet med personalen var stundvis ganska agiterat och jag sa efter ett tag till henne att jag kommer att spela in det, vilket gjorde det hela ännu mera uppskruvat. Det nyss beskrivna inspelade samtalet går att begära ut från mig för påhörande, om så önskas. Jag fick förklarat för mig åtskilliga gånger att det inte var fel på tofflorna och att det som högst kunde bli tal om att personalen beställde nya tofflor till mig. Varken konsumentköplagen eller dess bestämmelser om fel i vara var härvid aktuella, uppfattade jag det som. Personalen kontrade flera gånger mina påpekanden om att jag fått en felaktig vara och hade rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen med att jag var otrevlig och skulle lämna butiken. Vad jag sagt eller gjort som var otrevligt fick jag inget svar på. Istället tillkallade personalen vakter för att slänga ut mig från D:s butik, som jag givetvis lämnade frivilligt när de anlänt. Med grund i ovanstående ser jag fram emot att D senast den 20 september 2024 besvarar följande tre frågor innan jag går vidare i detta ärende:

1. Är de foppatofflor jag köpte hos D felaktiga?

2. Gäller konsumentköplagen för ett köp hos D?

3. Är det rätt att jag blev utslängd från D:s butik på Mobilia i Malmö när jag hävdade 1-2 ovan?

Jag lämnade visitkortet jag haft på den juristfirma jag jobbat i senast hos D:s personal i deras butik på Mobilia i Malmö, innan jag gick mellan de två vakterna som tillkallats av personalen och lämnade butiken.

Malmö den 17 september 2024

Tomasz Striner
jur kand






20 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Gick omkring med ett par skor jag köpt…

Gick omkring med ett par skor jag köpt i en galleria ett par minuter, och märkte de inte riktigt passade. Var på gränsen att jag inte fick byta ut dem pga. snål kassörska (i Umeå).

Aldrig igen.

19 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Ree

Tack för din feedback.

Jag är ledsen att skorna inte levde upp till förväntningarna. Du är alltid välkommen att komma tillbaka och prova en annan modell som passar din fot bättre.

Ha en bra dag.

Vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Skor som går sönder efter 6 månader

Jag köpte ett par skor i April för vardagligt ändamål, som efter 1-2 månader fick ett hål i tyget (innanför ena skon). De godtog inte en reklamation då de ansågs vara slitage.

Nu efter ca 6 månader så är de redan hål på undersidan av båda skorna, som gör att de läcker in vatten från hälen.

De tycker jag är riktigt tråkigt att ett par skor på ca 400-500 kr ska gå sönder så fort.
Jag har försökt vara försiktig med skorna, med normalt användande (alltså inte löpning, bara promenad hastighet).

Märket på skorna var Hummel, som kändes ok i butiken men efter 6 månader verkar vara av ganska dålig kvalitet.

Tyvärr sänker detta mitt förtroende för Deichmann, så kommer leta skor på annat håll nästa gång.

10 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Daniel

Tack för din recension och för dina synpunkter.
Beklagar att kvaliteten inte levde upp till dina förväntningar.

Deichmann har reklamationsrätt i upp till tre år vid fabrikationsfel. Deichmann tar endast emot en reklamation där defekten på varan uppstått på grund av ett fabrikationsfel. Det är upp till butiken att göra en bedömning och ta ett beslut kring detta.

Ha en fortsatt fin dag.

Vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dålig upplevelse i Kalmar

Jag var i butiken i Kalmar och hade ett rabatthäfte med fyra köp ifyllda och skulle få detta köp med 50 % rabatt, men tydligen hade expediten jag handlat av tidigare och som fyllt i mitt rabatthäfte fyllt i med fel signatur så chefen på Deichmann godkände inte att jag skulle få 50 % rabatt. Så kunden får lida för att de anställda gör fel vilket är oerhört fel tycker jag. Jag brukar handla lite dyrare skor med märket Sketcher för kvaliténs skull och 50 % gör då lite skillnad för en tvåbarnsmamma som ska handla barnskor. Jag talade med chefen men hon svarade bara kallt att hon inte kunde göra något åt det. Så jag handlar aldrig mer där igen.

23 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Helena,

Tack för din feedback.

Först och främst ber jag om ursäkt för den negativa upplevelsen i butiken. För det andra får du gärna komma tillbaka till butiken med relevanta inköpskvitton så att du kan få 50% rabatt på skorna. Jag har pratat med butiken så att de vet att du kommer.

Jag ber om ursäkt för besväret.

Bästa vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmann Kundtjänst

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Kommer ALDRIG handla här igen

Kommer ALDRIG handla här igen. 60 dagars öppet köp men dem vägrade att ta emot min vara som jag ville returnera. Värdelös personal i Växjö butiken och även butikschef. Under all kritik hur både butikssäljaren och CHEFEN är mot kunderna. Inte alls öppna öron och lyssnar inte ett dugg på kunden. Konfronterade butikschefen hur hon kan vara butikschef och vara så otrevlig och oförstående mot kunder (jag jobbar själv i butik). Dålig kvalité på skorna men hon skyllde på att dem är använda, hur kan man sitta och anklaga en kund sådär? USCH, hoppas dem lägger ner eller byter ut personalen + chefen HELT!!!

17 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Moa,

Tack för din feedback

Vi är ledsna att höra om din negativa upplevelse i en av våra butiker. Det är dock upp till butiken att bedöma varans skick när de tar tillbaka varor, men med det sagt bör alla uppföra sig ordentligt.

Vi hoppas dock att du kommer att fortsätta att handla hos oss. Vi önskar dig en riktigt bra dag.

Med vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmanns kundtjänst

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dåligt bemött flertalet gånger

Har vid ett flertal tillfällen stött på säljare N på Deichmann i Löddeköpinge som tyvärr inte är trevlig mot kunderna.
Har varit en stor kund och handlat flera skor varje säsong men efter tredje gången jag träffat på henne känns det inte roligt att handla i butiken längre.
Tråkigt när produkterna oftast är bra. Jag tänker att andra Deichmannbutiker säkert har bättre service och kommer i så fall vända mig till dem men troligtvis blir det andra butikskedjor då jag får köra en bra bit för att ta mig till Väla eller Malmö.

10 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Hanna

Tack för din feedback.

Vi är ledsna att höra att du inte tycker att servicen är bra i en av våra butiker. Självklart vill vi att våra kunder ska ha en positiv upplevelse när de handlar i våra butiker. Skriv gärna ett mail till onlineshop-se@deichmann.com och utveckla vad som hänt så att vi kan göra något åt det i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Bästa vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmanns kundtjänst

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Aldrig mer deichmann

Hade ett par skor som hela sulan började lossna på fick byta ut dem mot ett par nya det var inga problem. Skorna jag bytte till dock slets ner till den graden i hälen att plast backingen var exponerad efter mindre än 2 månader. Svaret jag fick i butik (växjö) var att det ansågs som nomralt slitage och det är inget de kan göra. När jag började ställa frågor fick jag svaret "Vi säljer ju lite billigare eller så kallad B-sortering av skor) Så jag är något arg och irriterad och det kommer aldrig mer bli köp på deichmann

5 april 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Mats

Tack för att du tog dig tid att skriva.

Jag beklagar att skorna inte levde upp till förväntningarna och den dåliga upplevelsen, men enligt vår reklamationsrutin är det butikerna själva som bedömer de reklamationer de får in.

Jag har pratat med butiken och de minns inte att de sagt detta, så det måste vara ett missförstånd. . Jag ber om ursäkt för det.

Ha en riktigt bra dag.

Med vänliga hälsningar

Marie-Louise
Deichmann Kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

De är legender i Upplands Väsby

Jag har köpt några skor i deras butik i Upplands Väsby för ett par år sedan och de hade det jag efterfrågade. Bättre utbud än de flesta butikerna. Hoppas att de fortsätter att vara bra.

30 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Stort tack för din fina recension, det gläder oss att höra.
Hoppas vi ses snart igen!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Prisvärt

Snabbt, smidigt, lätt och bra pris.

21 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Stort tack för din recension och för dina positiva feedback, Jennie!
Det är fantastiskt att höra.

Vi önskar dig en riktigt fin måndag!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

+bra kvalitet och utseende.

+bra kvalitet och utseende.
-några delar kan vika sig och klämma på foten, vilket inte har någonting med fot formen utan att det är lösa delar som inte sitter fast.

9 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tack för din recension och för din feedback, Osama!

Då alla fötter ser olika ut, finns det många olika modeller med varierande passform. Det gläder oss att du är nöjd med kvalitet och designen på dina nya skor!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Stort tack för din fina recension, Nina!
Din positiva feedback gläder oss och betyder mycket för oss.

Vi önskar dig en riktigt trevlig torsdag!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Mina upplevelse om deichmann är jätte…bra

Mina upplevelse om deichmann är jätte bra.Jag är alltid nöjd när jag handla hos er.Bra pris och man kan hitta alltid fina saker.

29 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Tina,

Tusen tack för de fem stjärnorna! Det gläder oss att du nöjd med din köpupplevelse hos oss.

Ha en fortsatt fin dag!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Snabb frakt

Snabb frakt! Har inget att anmärka på! Tack för en trevlig köpupplevelse :)

6 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Stort tack för din fina recension och för för din positiva feedback, Jennifer!
Det gläder oss verkligen att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Tack för att du väljer att handla hos oss på Deichmann!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jättenöjd

Smidigt och enkelt att beställa.
Snabb leverans.
Bra utbud
God kvalitet

2 juli 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tack för din fina recension, Renata. Den betyder vädigt mycket för oss!
Samtliga ting du lyfter upp är viktiga för oss, och det gläder oss verkligen att du som kund uppmärksammar och uppskattar detta.

Önskar dig en fortsatt fin dag.

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Bra återkoppling

21 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Hej Marie,

Fantastiskt att höra att du uppskattar vår service. Tusen tack för din recension och för att du väljer att handla hos oss på Deichmann!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Är nöjd med allt

28 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tusen tack för din fina recension, Bo!
Fantastiskt att höra att du är nöjd med din upplevelse hos oss.

Önskar dig en fortsatt fin onsdag!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fina kvalitets skor

Fina kvalitets skor! Så nöjd!

23 juli 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tack för din fina recension, Vanda! Det gläder oss att du tycker om våra skor.

Hoppas vi ses snart igen!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Gillar Deichman

Snabb leverans
Bra kvalitet
Lätt att byta
Bra pris

31 juli 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tusen tack för din fina recension och för din positiva feedback, Ulla!
Det är vi superglada över att höra!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Jag är mycket nöjd,

28 augusti 2023
Logotyp för Deichmann Sverige

Svar från Deichmann Sverige

Tack för din fina recension. Roligt att du är nöjd med ditt köp!
Hoppas vi ses snart igen!

Vänliga hälsningar
Sofia
Deichmann kundtjänst

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer