Available Car  Omdömen 20 522

TrustScore 4.5 av 5

4,4

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The whole experience has been superb,from easy non pressurised salesmen/women&fantastic test drive. My salesmen josh,was helpful and understanding of my lack of technology knowledge.Nothing was too... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very wide selection of cars to view. No sales pressure, I made several visits while narrowing down my choice of make and model. The staff even moved three different models alongside each other for me... Se mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Both times I went - to choose a car and then to collect the car once it had been serviced and prepared, I made appointments to go. However, both times I was kept waiting over 40 minutes, which begged... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

This is my first time buying electric car, as English is not my first language, the sales manager Sam explains a lot to me nicely and clearly with patience, giving useful advice, with the new car an... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Återförsäljare av begagnade bilar
  2. Bilhandlare
  3. Återförsäljare av motorfordon

Skrivet av företaget

At AvailableCar, we keep everything simple, straight-forward and transparent. We keep our used cars unlocked for our Customers to browse at their leisure. We do not hassle our Customers but we’re here to help when required. We are clear about our prices – the price you see is the price you pay. And above all we have great people - really great people! We’ve been doing it this way for over 20 years and our Customers seem to like it!

AvailableCar - with over 2000 cars online and instore

Skrivet av företaget

Our unique Price Promise guarantees you the Best Possible Price!
We promise that if you find the same car of equal quality and value, cheaper at a main dealer or car supermarket within 7 days of vehicle order, we’ll refund the difference!
All cars checked and prepared to main dealer standards!
We employ over 300 highly trained professionals to check, prepare and care for every single car before sale – regardless of age, price or mileage!
Let us help finance your car with our Low Rate Finance!
Our team of Finance Experts can help and advise you as to the best way to fund your car with affordable, fixed monthly payments.
Part Exchange valuation
Our Valuations Team will give you exact values. Receive a top valuation based on current market conditions, and on your car's individual specification (including ALL fitted extras unique to your car), colour, mileage, condition, etc
We’re open every day and 24 hours online!
You can visit our stores or phone until 8pm Monday to Friday, 6pm on Saturday and 5pm on Sunday and of course browse our website anytime.

Part Exchange Price Promise

Part Exchange Price Promise

Part Exchange Price Promise
At Available Car, we believe in offering our customers the best value for their vehicles. That's why we have our Part Exchange Price Promise – We are committed to beating any like-for-like quote, ensuring you get the most value when trading in your vehicle. T&Cs apply

Kontaktuppgifter

Promotion box for Available Car

Available Car

Hassle-free used car supermarket with over 2000 cars instore or online

4,4

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

21 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Innehåll från riktiga människor är i fokus på Trustpilot. Det här företaget kan dock även använda vårt AI-verktyg för att skriva sina svar.

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Brilliant service

Brilliant service . Test drive . Price and good to give perfect condition car .

21 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mr Nayan Patel.,
We're glad you enjoyed your experience! Thank you for sharing your positive feedback regarding our service, pricing, and the car's condition.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent service.

Excellent service from selecting car for test drive through to purchase. Everyone was very helpful. Brilliant part exchange value given.

17 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Karen Shaw,

We're delighted you received excellent service, from the test drive to the purchase. It's great to hear everyone was helpful and you were given a brilliant part exchange value.

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Everything was ok

Everything was ok, but Its a pity that the price is not negotiable ;)

17 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Customer,

Thank you for sharing your feedback — we’re glad to hear everything went well overall. We understand it can be disappointing that our prices aren’t negotiable, and we appreciate you mentioning it. Our vehicles are priced competitively from the start to keep things fair and transparent for everyone.

We’re grateful you still had a positive experience.

Kind Regards,
Michael
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great experience at Available car - Sutton

Having never used Available car before I was slightly sceptical. However I found the whole experience very enjoyable.
Maddie from the Sutton yellow team who was warm, approachable and very competent. Her calm and knowledgeable manner made me feel relaxed and she dealt with my matter of fact approach really well. I was then handed over to Jamie who’s swift and efficient way of working me feel like I was in trusted hands. Jamie listened to my requirements and concerns and reassured me they were warranted and provided me with generous solutions. Even the hand over with Ryan was dealt with professionalism and ease.
I’m thrilled with my new car I love it and I will recommend Available car Sutton in Ashfield to anyone who will listen. I would def use them again.
Well done!!

9 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Jane Adele,

We're so glad you enjoyed your experience! It's great to hear that our team made you feel relaxed and well-supported. We appreciate you recommending us and are delighted you love your new car. Thanks for your positive feedback!

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unavailable Car

Purchased a car and the initial experience in honesty was pretty decent, so much so I recommended a friend to the same branch, arranged a date for pick up and thought all would be simple.

Received a call to say they'd found an issue with the seat and they would replace it, my options were to either pick the car up as planned and return to get the seat fitted at a later date, or just wait, I opted to wait.

In this period I decided to take out GAP insurance via a 3rd party, who asked for the cars mileage, when I provided the insurers the milage stated by available car, they advised me that it was less than entered on the previous MOT and therefore I couldn't be insured (understandable).

I then queried it with available car who said they would rectify it but it may take some time. This is when their incompetence started to shine through, call backs never came, I had to endlessly chase and they then sent the car back to their supplier under an indemnity claim, so the car I'd purchased, paid a deposit for and taxed etc was no longer mine, and I didn't get a say in the matter.

They then sourced me a similar spec car and I arranged a date to come and see it, they left the original salesman to deal with me and hadn't handed over any notes, so the salesman thought he was getting another sale, when in fact I never completed on the original one. Awful communication.

They then tried to credit check me again which I had to contest, tried to make me pay another deposit for the new car and I still had to chase them for information, strangely every time I phoned they were just getting round to looking into my issues.

This whole process took the best part of a month, and the friend I recommended - they also had an equally bad experience with the same branch, with issue after issue appearing. The never even formally responded to my complaint either....

Finally got the car but at no point was any good will gesture offered and I had to chase any material loss myself, they showed no hint of being proactive and I will be telling everyone who is in the market for a new car, to actively avoid them, their processes and due diligence are extremely poor and I'm dumbfounded how they run a business like that.

It can't be a coincidence that we both had a dire experience. Avoid at all costs.

14 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Sam,

Thank you for taking the time to share your experience, and we’re genuinely sorry for the issues surrounding your original purchase.

You should now have received a full refund for the insurance and tax costs you incurred, and we’re glad that you were eventually able to collect your replacement vehicle. We’re sorry that your experience and your friend’s did not reflect the service we strive to deliver, and we appreciate your feedback as it helps us improve.

Kind Regards,
Michael
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Stephen,
Thank you for taking the time to leave us a 5-star review, it is great to hear that you are happy.

We wish you many happy motoring miles.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

New car

Part exchange completed today and wow how simple did these guys make things. After previous bad service from a major dealer they were a pleasure to do business with. Professional, informative and friendly. Would always use them going forward.

20 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mrs J Denham,
We appreciate your feedback and are happy to hear that your part exchange was simple. We're glad our team's professionalism, informative approach, and friendly attitude made your experience a pleasure. We value your business.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Great customer service

All staff was super friendly from the minute walked through the door to been asked what sort of car we was looking for. All staff including the sales team and handover was easy and smooth.

16 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mr R Taylor,

Thank you so much for sharing this — it’s wonderful to hear that you felt welcomed and supported from the moment you walked through the door. We’re really pleased the team helped you find the right car and that both the sales and handover processes felt smooth and straightforward.

Your kind words mean a lot to everyone here at AvailableCar, and we’re glad the experience was a positive one from start to finish.

Kind Regards,
Michael
Customer Care Manager

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I removed my last review as I was…

I removed my last review as I was promised that my issues would be resolved but I am afraid I was wrong.
I bought a 2023 car from Castle Donington on 21st March this year, owned it for 27 days when it broke down at night, unable to drive, no power and showing a malfunction that suggested a serious problem.
Under warranty I wasn’t too concerned until I tried to contact After sales which proved difficult with promises of passing a message and getting them to call back. When someone eventually rang they said I would have to get the vehicle recovered to them at my cost. Friday I posted a quite tame review expressing my disgust at having to sort this myself. Friday evening I get a call from a manager assuring me that this problem would be rectified as soon as possible on Monday and the car would be put on diagnostics to find out the problem……but would I remove the review.
Monday came and I waited until 12 noon to see if I would be contacted to let me know what the problem with the car was, then I called again only to get the same response, no one was answering and a message would be passed on. I asked for a manager which I got but he knew nothing about the car in fact he said he had been told I had driven the car in with the problem!! In fairness he did find out that they had ordered quite a significant part and it may or may not be in on Wednesday??
Meanwhile how am I supposed to go to work? I have to get someone to take me which means 4 journeys am and the same pm. I am on minimum wage and with fuel costs this is crippling.
I had asked for a full refund which is within the 30 days which so far has been ignored and the nature of the fault on a 3 year old car does not fill me with confidence to drive it again.
I asked for the Customer Care Manager to call me again as the fault needs explaining in detail so far nothing, but this review may prompt contact hopefully.
There is no urgency for communication from After sales when you have a serious problem with your car, but sales get a rapid response.
Thanks for your reply Martin it is your plan not necessarily mine? As requested please check with your team as my first request was a full refund, verbally and in writing on your messaging service but was told I had to let it be repaired? Citizens Advice did tell me I was entitled to that refund but
as I never asked you personally it seems it is overridden?
Please check with your team as you have said, you all need to work from the same page.!This is not a happy purchase.
Update to review it is now the 6th May and they still have the car. This is the worst purchase I have ever made and would never use again or recommend to anyone.

20 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Sara,
Thank you for taking the time to speak with me about your vehicle and the issues that you have had.

I am genuinely sorry to hear that you have not been happy with our service, and I am personally trying to do everything I can to have your vehicle ready as soon as possible.

It is disappointing that you have felt me and the team have not been updating you as often as you would have liked and this is something we have discussed and have a plan in place moving forward. We look forward to having this issue resolved for you.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The staff was very helpful the only…

The staff was very helpful the only thing was that we we're hanging around a lot to see one staff to another. We were booked in for 11 to pick the car up and we just got there before 11 we were given a number and to take a seat and help ourselves to a drink. Nobody came to us until 11-40. This isn't a complaint just putting on how I felt. I'm really pleased with my new car. So thank you Available car .com

16 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Judith Ward,

We appreciate your feedback and are happy you're pleased with your new car. We're sorry about the wait time you experienced. We'll review our processes to improve the pickup experience for future customers. Thank you for bringing this to our attention.

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Sold a motability car with full service…

Sold a motability car with full service history to be provided with NONE. Tried twice now to get hold of it with no luck and now I need to sell the car it’s significantly reducing the price. Nobody wants to help aftercare is shocking.

19 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Lucy,
Thank you for speaking with me yesterday, and I was pleased to resolve your concern. I am sorry you had not received the service history and were having trouble reaching us. We appreciate your feedback and will look into this to see how we can improve our aftercare.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Overall a positive experience

Overall a positive experience. Available Car won't do deals or throw any incentives into the deal. I wouldn't bother with the car mats they offer, very expensive. I was told the car I was buying had no mats and a set would be £200. I turned up, there were mats already in the car, so I think it was a ploy to sell a new set. That said, the car was presented in fantastic condition, had been fully checked and documented. The wheels were fully refurbed as well. The process was nice and simple and really friendly on site. I would definitely use them again the in the future.

18 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mr R Carter,

Thank you so much for sharing your experience.

It’s great to hear that the car was presented in excellent condition, fully checked, documented, and with the wheels refurbished. We’re also pleased that you found the on‑site team friendly and the process straightforward.

Thank you again for choosing AvailableCar, and we’re delighted you’d consider using us again in the future.

Kind Regards,
Michael
Customer Care Manager

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Wasted time & left feeling extremely dissapointed.

First experience of available car was unfortunately a poor one.
I called up requesting to text drive a vehicle and made an appointment for a specific time.
I drove the 45 minute journey and waited to be seen.
Having given all my information I was then informed that I couldn't test drive the vehicle but they could drive me one round to look at.
I hadn't driven 45 minutes to just look at a vehicle which Is why I called prior to going so that I could specifically book a test drive.
Both the sales and reception staff had no clue about customer care. They did not know how to respond, no apology and didnt seem bothered at all that I'd had a wasted journey of over 1.5 hours.
Why someone couldn't have called me to stop me going over if they knew the test drive wasnt available made me extremely disappointed.
When you intend to spend over £20k you would expect to be treated a little better.

19 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Lisa,
Thank you for taking you time to leave us your review. I can completely understand why this would have been frustrating for you, and I would like to apologise on behalf of AvailableCar. It does appear that on this occasion, our high standards have not been met, and I would like to speak with you about how we can help moving forward.

Can you please call me on 01332 817 222?

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Welcoming as well entervery welcoming.ed the building…

Welcoming as well entered the building and given directions to the viewing areas. Once we saw a car we liked we arranged a test drive . When we arrived for our test drive Ryan was very helpful and knowledgeable about the car and everything we asked. When we went to collect the car Steve was just as helpful so altogether it was a easy event choosing,selecting and buying my car.Thank you to the yellow team for being so helpful and making it a easy experience.

16 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mrs M Darcy,
We're happy to hear that you felt welcomed and received helpful directions. It's great to know that the test drive and collection process were easy, and that our team was knowledgeable and supportive. Thank you for your positive feedback and for acknowledging the team's efforts in making your car buying experience a pleasant one.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Friendly staff and quick and easy…

Friendly staff and quick and easy process.

13 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Anne Hunter,

We're happy that our team provided a friendly, quick, and easy experience. Thank you for your positive feedback and for choosing us!

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Helpful

The staff was very helpful and kind

15 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Len Willmott,
We're so glad to hear that our staff was helpful and kind! Thank you for your positive feedback; it truly means a lot to us.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very helpful

Very helpful

17 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Ms C Cook,

We're happy to hear that you had a good experience and we're glad that you found our team to be helpful. Thank you for your feedback.

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great sales team when picked up a very…

Great sales team when picked up a very professional and friendly young lady phoned when got home no information manual 👍 the person said go on Google 240 pages on a mobile phone you need eyes like SUPERMAN mick swainston

17 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mr M Swainston,

We're happy to hear that you had a great experience with our sales team! We appreciate your feedback regarding the manual. We'll explore ways to improve access to the information. Thank you!

Michael - Customer Care Manager

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Good customer service

Good customer service

17 april 2026
Logotyp för Available Car

Svar från Available Car

Hi Mark,
Thank you for the 5-star review, it is great to hear that you found the service great. We wish you many happy motoring miles.

Regards,
Martin Brooks
Customer Care Manager

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer