The Phone Co-op Omdömen 

91
•
TrustScore 1.5 av 5

1,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

My mother's phone line and internet was cut off for weeks whilst waiting for openreach and The phone Co-op as her provider said there is nothing they can do. Absolutely appalling service, you struggl... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Upgrading from PSTN to Broadband with this company - now called 'Broadband Coop' has been problematic at every step. They subcontract to Openreach, who made 5 attempts to perform the upgrade b... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Honestly - I have been with The Phone Coop for nearly 20 years and the service has decreased significantly since it became part of Mid Counties. I have had problems with bills, with supply, with cont... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They switched us to digital phone service last week and now day 8 and we still have no landline service. Where we live we do not get mobile phone reception and we have made it clear our phone line is... Se mer

Företagsinformation

  1. Telefonoperatör

Informationen kommer från olika externa källor

The Phone Co-op is the ethical broadband provider of choice with Ethical Consumer's Best Buy rating as a broadband and mobile provider., We are also the only telecoms co-operative in Uk that is owned by its customers meaning we always put you and your values first.


Kontaktuppgifter

1,3

Mycket dålig

TrustScore 1.5 av 5

91 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har inte besvarat negativa omdömen

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,3

Alla omdömen

(91)

14 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

I support co-operatives, but cant recommend this one. a…

I strongly support co-operatives as a business model. I have been a loyal customer of the Phone Co-op for years. But their technical support and customer service has deteriorated dramatically. Emails go unanswered. I sent speed results to Technical support and got no...support.
It is a shame. I cannot recommend them anymore.

23 januari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Good morning, I am sorry to hear that this has been your experience. We use Feefo for our customer feedback gathering rather than Trust Pilot, but we do check Trust Pilot periodically. I will get this looked into now and a member of our team will be in touch to assist with this. Thanks, Sam

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid!

Please do not get a Fairphone contract with the Phone Co-op. We wanted to do the right thing and got two Fairphones. It has been a complete nightmare. One Phone failed in less than 12 months and trying to get it repaired was the worst customer experience possible. Fairphone and the phone co-op do not work together at all and you get bounced between the two of them for months on end. Fairphones are not fit for purpose and sadly neither is the phone co-op. We have had to give up on the phones and buy new ones and are stuck in a contract still paying for it all for over a year. Like most people we've had mobiles for over 20 years and have never had such a terrible experience as this. Avoid!

15 november 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Hi, I am sorry to hear that this has been your experience. Please can you email us with your contact details to yourcoophello@midcounties.coop so that we can look into what has happened for you? Any faults within the warranty period would be repaired and if a repair is not possible a replacement would be provided, unless the fault is caused by damage to the phone as this voids the warranty. We look forward to receiving your email so that we can look into this for you. Thank you

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Hey, it's really quite good!

We were formerly (long before it became part of Midcounties Co-op) broadband customers. We had the experience then that it seemed to be difficult to resolve problems - we switched to a bigger more commercial provider and although it is not perfect seems to have better capacity to deal with things.
I have been a mobile customer for perhaps 7 or 8 years. I recognise some of the frustration felt by other reviewers but have to say for me it's been generally fine. During that time I have had a Fairphone 2 and more recently Fairphone 3 and it's all been good (again not perfect) - I wanted to review them here because I think the reviews are over-weighted to the bad experiences. I think you do have to allow for the fact that it's a small operator and piggy-backing. I've found customer service staff helpful and they're not second-language speakers on another continent which sometimes leads to problems with other companies.

7 oktober 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Thanks for your review Paul, we are pleased that you find our customer services team helpful. Its great to hear that you are using a Fairphone and we are happy to help with any queries you may have

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Stay clear and don’t waste your time on co op mobile

I tried to order PAYG sim online (from co op mobile) but because I have a foreign surname the system thought it was spam so wouldn’t let me order. So I rang up and ordered a PAYG sim. I wait a week and a half no sim so (as I was wanting to change my network I didn’t have any credit so couldn’t make any calls so had to top up on old network). I then rang up and they told me to wait another day. The next day nothing arrived. So rang up again and they told me they would send out another a week later still not. So gave up. Then recon they send out a task to the warehouse. If I could I would give a zero star rating. Stay clear and don’t bother using.

30 september 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Hi, I am sorry to hear that this has been your experience. We use Feefo for our customer feedback gathering rather than Trust Pilot, but we do also check Trust Pilot. Would you be able to send an email to us with your contact details to yourcoophello@midcounties.coop so that I can look into what has happened for you. Thanks, Sam

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great Provider!

Being with The Phone Co-op (Now Your Co-op Broadband and Your Co-op Mobile) has been a great experience.

Good prices, great ethics, ethical products and membership rewards too.

I have experienced one outage but this was across the board with Talk Talk and their third party linked providers inc. Shell Energy Broadband. The Phone Co-op kept in contact and confirmed when the issue was fixed.

During the pandemic half of my team of co-workers experienced repeated problems with the mainstream internet providers, not with these folks!

Thanks for a great service!

11 september 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Thank you for your comments, it's great to hear that you are happy with our service.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Last message to Phone Co-op:

Last message to Phone Co-op:

Since the 29th July, you have sent me a series of emails and letters telling me that if I end my contract early, I will be penalised. Now on the 5th August you tell me that this is not the case and penalties are incurred only if contracts are ended some unspecified months early. So none of the previous letters and emails were relevant or accurate.

Usually when I have contacted a new broadband supplier, they offer a switch within 2 weeks, give or take a few days. So your request for a months notice clashes with the broader system and customers would have to contact you 2 weeks before arranging a transfer with a new supplier.

If you had not sent me any letters or emails, I would have made a new arrangement without any threats of penalties. At no time did I believe you were encouraging me to leave - I have no idea why you considered that to be possible.

I am leaving because during the period of the service you provided I experienced several complete outages and more periods of slow speeds. I can now get fibre services which are 3 times faster than your wire service, at lower cost.

Added to that I now have the experience of completely unnecessary threatening emails and letters, which caused a 72 year old recovering from a TIA completely unnecessary confusion and stress.

Frankly, I believe your customer support is in chaos.

- obviously, they ignored my email.

14 augusti 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Good morning, I am sorry to hear that this has been your experience. We use Feefo for our customer feedback gathering rather than Trust Pilot, but we do check Trust Pilot periodically. Could you please email me your contact details to yourcoophello@midcounties.coop quoting reference 1209239 so that I can look into what has happened as I would really like to get this resolved for you. Thanks, Sam

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing service

Amazing service, the staff are very friendly and helpful. It's great to be a member and customer of an ethical Co-operative. Highly recommended!!

13 juli 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Thank you for leaving this positive review; we are thrilled you are happy with our service!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They seem to rate their customer service highly - I suppose someone has to !!

Terrible organisation to deal with. I needed to replace my mobile back in March and as part of my drive to be a better person and do more for the environment I decided to purchase a Fairphone 3+. I bought it through the Phone Co-op outright but it took 10 days to get it delivered and that was after about 5 chase ups - maybe my business and money isn't good enough for them as I had to keep contracting them and they never rang me. Now I have an issue with the charger they supplied, again a wall of silence. A great phone but please don't buy from this company, go elsewhere for your own sanity and to prevent a long wait.

3 juli 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Hi John, I am sorry to hear you experienced a delay with your initial order. We appreciate feedback. I have located your email regarding your charger and will reply to you now. Kind regards, Sam

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid avoid avoid!!

I switched to Phone Co-op for Internet and Landline with the promise of only £30 a month fee with £100 starter fee. I was happy till my first bill when i was charged £90 and then continued to have between £45-£59 a month taken from my account. When i questioned this i received no reply to my numerous emails and attempts to contact them and with my internet continously cutting out, i decided to switch to a different company that offered a better deal for less. Phone Co-op sent me letters, emails and texts within 2 days of switching saying i now owe £300 for cancelling but never mentioned my previous emails or letters! Avoid at all costs. They may be ethical towards the planet and their staff but clearly don't know how to treat paying customers.

29 juni 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Hi Marie, I am sorry to hear this. We use Feefo for our customer feedback gathering rather than Trust Pilot, but we do check Trust Pilot periodically. Are you able to email us your contact details to yourcoophello@midcounties.coop so that I can look into what has happened for you. Thanks, Sam

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Consistently good and personal service

I have been with the Phonecoop for some years for mobile (low use) and home broadband (high use, totally reliant on for home based business). I've always found them excellent - real person on the end of the phone when you call, happy to help with technical set up etc. Our whole street recently had problems because of an OpenReach area wide snag, and Phonecoop phoned me regularly with updates, as well as taking calls when I tried them. It was all basically out of their hands, but just the good communication made all the difference.

18 juni 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Thank you for your comments, it's great to hear that you were happy with our service.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

So frustrated at the poor service

So frustrated at the poor service. The PAC code I received does not work and now I can't get any responce at all!

21 april 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Hi Keith, apologies for not responding until this point. We use Feefo for our customer feedback gathering but we do check Trust Pilot periodically. I have reviewed your account and we will contact you shortly to help resolve the issue. If you do need anything else please email hello@thephone.coop. Thanks Sam

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Co-op PAYG Mobile

I recently moved from another PAYG provider to the Co-op Mobile Pay as you go service. I brought across my existing number and the transfer experience was straight forward and having moved across other providers within the last 5 years it went smoothly as before. However, it soon became clear that I could not send SMS to premium rate numbers for competitions. A support representative made changes on the sim to enable the service, however, that didn't work. Then it was found that I could no longer log into my account on the website. After several emails and phones calls to their support team (I will point out that they appeared very willing to help) everything just went round in circles and after a couple of weeks getting nowhere I gave up and have since moved to a new PAYG network which is quite impressive. I would not recommend using the Co-op for their PAYG mobile service.

28 mars 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dodgy contracts and poort customer service

Really disappointing service.
We had problems with the broadband, and were told we needed a new router, but to get one I had to sign up to a two-year contract. Big mistake!
I was told when I agreed to the new contract that if I moved house I could move the contract with me to my new house or pass it on to the people who moved into my old flat. I did end up moving house a few months later, and my new flatmates already had a contract, so the new tenants agreed to take on the contract. I called the Phone Co-op about it, and it all sounded simple - they just needed to fill in a form. That was in October. Since then the new tenants have filled the form in 3 times, and we've both emailed and called repeatedly, but we still haven't managed to transfer the contract over! I'm still paying for the service, and I'm lucky the new tenants are honest and agree to pay me back!
I should never have had to sign a new contract just to get the internet I was already paying for to work properly, and apparently that didn't even work, because they've still been having problems with the internet!
At this point we'd really like to just end the contract, but there's still a year of it to go..

UPDATE: I should add that the Phone Co-op have now let us out of the contract a year early with no charge, so it ended happily for us. I wouldn't use them again, though.

9 mars 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Totally useless and unethical

I too was with Phone Coop for ethical reasons but had no end of problems with topping up on PAYG. They say to contact them by email or by phone but take ages to reply. I am still waiting for a refund on my PAYG which I ended because they are expensive and once a company has made 3 mistakes they lose my business for life. Phone Coop have had plenty of time to up their game but they are useless......ethical ?...not sure about that...more like a scam. They have now decided that despite years of my business to not give any refund which goes to show that they are not even interested in 'goodwill' . Avoid them like the plague

23 februari 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor broadband, dismal customer service.

I have been with the phone coop for perhaps 20 years and have finally had enough. We have 3 accounts with them, but in the new year we will be switching providers on all 3. The poor internet has been one thing, but the pathetic customer service has just added insult to injury. The final straw (after a week+ without broadband at home during the summer, for which we were compensated about £1.50) was being told that after my work broadband deteriorated to a point of being completely unreliable and I had substituted microfilters, cables etc myself and waited in for a BT engineer who I was wrongly told would come in the morning that I needed a new router. The existing router was only about 2 yrs old, but they would send me another free if I signed up to another contract, otherwise it would be £50 + postage. With a speed of about 6MBps that I have been getting, I have finally decided that enough is enough.

22 december 2020
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Be careful

Be careful when using this company. My father had a faulty broadband router (it functioned for about 10 minutes at a time and then would stop for about the same period of time before restarting for 10 and so it went on). After a few phone calls, he was told he could have a new one that worked but only if he signed a contract tieing him into their broadband for another two years. One of those occasions when I wish I had been with him when he made the call but to me, that seems far from their ethical image. I guess if the new one doesn't work, it will have to be a case of flagging it with the regulator and if necessary the media, but it seems a really shoddy way of doing business.

8 december 2020
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Phone Co Operative is a misnomer !

I have been a loyal customer of the Phone Co Op for years primarily because I support the idea of co operatives but also because they used to have a really good & helpful Customer Service and were competitive.

My Wifi connection has never been particularly good upstairs and a few months ago I I contacted the Coop & asked them to address the issue or otherwise I would be looking for another provider.After a lengthy discussion ,the agent suggested that I should try using 2 booster boxes.He assured me the Wifi would improve whilst the increase in my bill would be negligible.

I agreed & indeed I do now get good Wifi upstairs. However I am now paying almost double. I have been emailing the company for several weeks and they intially promised to replay the phone conversation .Yet I have heard nothing.I can only presume that they have either done this and realised I was indeed duped or they have not bothered or they have not got the recording. Furthermore they no longer reply or even acknowledge the last 3 emails that I have sent over the last month.

I am really very disappointed at their complete lack of a service and the fact that I am paying a ridiculous amount which is far from competitive.

I will be leaving the company as soon as my contract ends but I would suggest anyone considering the Phone Coop, to think again.

2 december 2020
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

We are sorry to hear you've not received a good customer experience . Please email hello@thephone.coop or call us on 01608 434000 with your account details to hand so it can get looked into. Our phone lines are open 9am-5pm, Monday to Friday.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

I have used the phonecoop at two…

I have used the phonecoop at two different addresses and though there are good things about them as a provider (great customer service, ethical credentials), I found the broadband connection to be poor at both addresses, with terrible speeds and intermittency problems. I just signed up with another provider who is giving us fibre for the same price we paid the coop for this underpowered service. And my god, the difference! Sad to leave the coop as I am fully supportive of cooperatives, but the service was just not fit for purpose.

28 november 2020
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great customer service

Great customer service, often get the same person if you have to ring up and it all seems very personal and knowledgeable, rather than someone reading from a script. Reliable broadband and obviously ethical!

21 juli 2020
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för The Phone Co-op

Svar från The Phone Co-op

Thank you for leaving this positive review; we are thrilled you are happy with our service.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer