Menē Omdömen 

1 416
•
TrustScore 4.5 av 5

4,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I discovered Mene while looking for investment options in precious metals. I found their unique products to be beautiful and widely varied. I am delighted with my Etruscan ring and Athenian owl and wi... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I've been their customer since 2018 and own several 24K gold jewelries. I love the quality and the style, but the biggest selling point is their gold jewelry is all 24K. And now, they're coming out w... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Like my new ring. It's the third ring I bought from Mene, and quality of craftsmanship visibly improved. Few things I want to address, weight and size. At order price was calculated for weight of... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I've been purchasing 24K gold jewelry from Menē for years now. I've had specialty pieces crafted as well as items really available for purchase. I have always been impressed and delighted with their... Se mer

Företagsinformation

  1. Smyckesbutik

Informationen kommer från olika externa källor

Menē crafts 24 karat gold and platinum investment jewelry™ that is transparently sold by gram weight. By combining innovative technology with timeless design, Menē restores the ancient tradition of jewelry as a store of enduring value.


Kontaktuppgifter

4,3

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

1 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 66 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,3

Alla omdömen

(1 416)

54 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Above and Beyond

Ordered various jewelry items for regular delivery. Then, booked travel on short notice. Called Mene to delay delivery due to signature requirement. Customer service did me one better expediting delivery before my travel. Thanks Mene!

11 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Love Mene!

I have been buying gold and platimun from Mene for about 3 years. I have never had an issue with any of my pieces. I love checking in on my dashboard and seeing my account grow. My first purchases are up about 130%. Very exciting! Beautiful packaging as well. I researched several companies before I decided on Mene. I found you get more gold for your money compared to similar sites.

15 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Best 24k jewelry brand

Best 24k jewelry brand and only place I can find 24k platinum jewelry. I love that I can see my collections on my page in this website. I hope they will make mixed metal items like David Yurman.

9 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Impressed

I was impressed with the quality of the product, speed of shipping, and care in packaging. The transparency in pricing was a big drawing point, and I'm grateful that I received slightly greater weight than expected. I'll be a returning customer, and won't hesitate to recommend to family and friends.

20 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

This was my second ring purchase from…

This was my second ring purchase from Mene the first was short on gold content I complained and was sent the same IA worded response but I loved the ring and when I sold it I received more than I paid. My second ring less than a week ago once again shorted me a whole gram this time there response was a 10 percent credit to my next order wow that really hurt so I asked to return and they treating me by charging the 10 percent they called stocking fee. I immediately contacted Affirm a company I use to place a purchase for me I told affirm I could continue with this order and seconds later Mene had sent me three emails waiving the ten percent. I mailed it back overnight shipping they provided and am still waiting for the money be returned to affirm. I to receive two certificates one had the 14.41 grams advertised and a second framed with the rings correct gold content 13.51 grams. I told them they could have easily added the correct amount under the cross laid on top of the spinning ring affixed to the main ring for better support but I got another IA generated unfortunately they couldn't meet my expectations. It's a shame they make beautiful jewelry I received hundreds of compliments from the first ring I'm sorry I sold it with today's gold process. They make a great product but I'm convinced someone's stealing the extra gold I'm glad I'm not the only one scammed.

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Menē

Svar från Menē

Hi Kevin,

We clearly state on our website that the weight of jewelry we ship to our customers may differ from its advertised weight. It's important to understand this before placing an order. Some of the items we craft weigh slightly less than their purchase weight, while others weigh more.

The jewelry you received was a Crafted-on-Demand piece that met our weight variance policy; however, we are working with you to resolve your complaint with Affirm.

Sincerely,

Menē Customer Care

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

I like the look of the ring but it…

I like the look of the ring but it almost weighs one whole gram less than what I paid for. I feel deceived. I will not buy from this company anymore because of this type of business practice.

2 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Menē

Svar från Menē

Hi Jenn,

Thank you for reaching out. Please email our Customer Care team at service@mene.com so we can investigate the weight issue with your ring.

If your ring is a Crafted-on-Demand product, its actual weight, as listed on its certificate of authenticity, may differ from its advertised weight (the weight at which you purchased it).

Crafting a piece of jewelry just for you, when you order it, out of pure, solid gold or platinum, makes weight consistency challenging, which is why we disclose on our website's product pages, in multiple Help Center articles, and in our Terms of Service that there may be a weight variance of up to one gram for each piece. It's likely that you didn't read and accept this before making your purchase.

We're looking forward to helping you.

Menē Customer Care

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fits perfectly

Fits perfectly. I'm glad you stamp them now as .999 platinum as well. Mene 24 k is nice but the other is better. Fine quality super well made.

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 3 av 5 stjärnor

They always short you with the weight

They always short you with the weight . When they advertise and show you the current value then send you something that is with less weight. Buyer beware

5 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Menē

Svar från Menē

Hi Justin,

The actual weight of your jewelry, as listed on its certificate of authenticity, may differ from its advertised weight (the weight at which you purchased it).

Crafting a piece of jewelry out of pure, solid gold or platinum makes weight consistency challenging, which is why we disclose on our website's product pages, in multiple Help Center articles, and in our Terms of Service that there may be a weight variance of up to 0.5 grams for each in-stock piece and up to one gram for each Crafted-on-Demand piece. It's essential to understand this before purchasing products on our website.

We strive to ship jewelry that weighs exactly the same as what our customers purchase, but sometimes it weighs a bit less, and just as often, it weighs a bit more. Most jewellers don't even disclose how much their pieces weigh or exactly what they're made of.

Thank you,

Menē Customer Care

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing Timeless Jewelry

Amazing Timeless Jewelry. The pricing transparency is a huge plus. The buyback process is flawless. I use this feature to upgrade my wedding ring. Process was beautiful. The quality is top notch. I am in love with my Square Hammer Ring. Thanks Mene!!

17 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I love mene

I love mene. Awesome customer service to go with an impressive lineup of products. I wish making charges were lower for high value items ...

19 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Underweight not as nice as the platinum one

I didn’t find the handwork on this bracelet to be as nice as the one of platinum i bought previously that was same design. It’s just not finished as well. Also its a bit short on weight as in below the allowances given. MENE, do better.

19 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Solid Jewelry, Solid Customer Service

I've ordered 3 pieces from Mene and the first two orders were processed smoothly and we love the quality. The third order had a hiccup and much to my appreciation, the management team really came through for us. Matthew Borins arranged a solution that worked perfectly with our timeline - we really appreciate the customer service on this. Thank you, Mene and Matthew!

11 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Misleading Menē Fees

⚠️ Menē 24k Gold Jewelry – Watch Out Deceptive Marketing, a False Sense of Transparency!

They say 30% fee, but in reality it’s ~48% of the gold value, you end up paying about 1.5× the gold.

It’s a way to drive attraction, you see “wow, 24k and sold at gold value” and it sounds amazing… until you check the numbers...

Menē markets itself on their website mene.com as 24k gold jewelry “sold by weight at gold value” with an “approximately 30% Menē Fee.” But when I reviewed the Wide Flat Band and the Snake Cuff, the fee was actually 48% of the gold value. That is not “approximately 30%” it’s a huge difference and completely misleading.

In Canada, gold is already overpriced per piece, but Menē markets itself differently to make people think they’re buying at gold value. 😭.

I didn’t stop at two items, I also checked 4 more pieces. Every single one of them came out to the same exact pattern: ~48% fee of gold value, which equals about 32% of the total. This isn’t an exception — it’s how they price everything.

When I contacted support, the agent’s Jan Lopez response was a joke and gave explanations that didn’t add up.

The real math:
• Website claim: “Menē Fee is ~30% of TOTAL value”
• But the TOTAL already includes the same fee 🤡
• Formula: Total = Gold Value × 1.48
• Menē Fee ≈ 0.48 × Gold Value (≈31–33% of Total)

The irony? They claim “30% Menē Fee of the total” but that total already has the Menē Fee inside it.🤣.

Example – Wide Flat Band (from their site):
• Gold Value: $1,361.01
• Menē Fee: $653.56
• Total: $2,014.57

Now, if you check the math:
• $653.56 ÷ $1,361.01 = 48% of the gold value
• $653.56 ÷ $2,014.57 = 32% of the total

So while Menē says “Fee ≈30% of total”, the reality is the fee equals 48% of the gold value. That’s why you end up paying about 1.5× the real gold worth.

20 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Menē

Svar från Menē

Hi Haidy,

Thank you for reaching out. 70% of the price you pay for Menē products is the pure metal, and approximately 30% is the Menē Fee. It is also true that approximately 48% of the gold value is comprised of the Menē Fee. They are two different calculations.

Menē does not hide our Menē Fee. It is accessible on every single product page by clicking on 'Price breakdown,' which shows the item's weight, metal value, and Menē Fee.

Menē jewelry is an exceptional value because it is beautifully designed, contains only pure metal, and is sold by weight. Most jewelry contains alloys and is marked up 80% to 90%.

Sincerely,

Menē Customer Care

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The product is just like it looks and…

The product is just like it looks and is as heavy as described. I work in the jewelry industry so even though they add a 50 percent profit margin off the pure platinum or gold... its no where near what a Jewelry store would offer ....and you would not see these items in a jewelry store being 100 percent pure. (which makes it softer so make sure you take care of your jewelry!) The first time I ordered shipping took a little time but the few times after that it was quick and nicely packaged. I purchased these items just to have some platinum in my collection. It's money in the bank as far as I am concerned. :-)

20 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer