Cordings of Piccadilly  Omdömen 

42
•
TrustScore 4 av 5

4,2

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Made my first visit to Cordings yesterday to purchase a tie. Stepping into the store is like stepping into the past when retail was an event. The sales assistant was very helpful in finding the correc... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

A quality experience, choosing a tweed overcoat. I tried on several different styles, the sales team, assisted with the fit and fabric. The coat is something that will last years.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Just bought a button 3 jacket. Very good service and thoughtful advice. Jacket is excellent quality: Harris tweed dogtooth cloth, well cut, real button holes on the cuff and leather buttons. Who co... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Really poor service in Cordings' flagship store. No attention to detail. Lack of effort and support in the sizing and the fitting of an off-the-peg suit. Unwilling to swap-out the trousers for a... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Klädbutik
  2. också i
  3. Damklädesbutik
  4. Herrkläder

Skrivet av företaget

Since 1839 Cordings have clothed explorers, rock stars and royalty in understated British clothing, all from our iconic store in Piccadilly. Part owned by Eric Clapton, the store has, in the last decade gone from strength to strength, proving that its core values of quality, value and service are as relevant today, with a global customer base who understand the importance of investing in well-made traditional British clothing. Cordings epitomises what is great about British fashion, with a blend of elegant, well cut styles, traditional cloths and painstaking attention to detail that creates an enduring elegance that is never out of style.


Kontaktuppgifter

4,2

Bra

TrustScore 4 av 5

42 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis efter mer än 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,2

Alla omdömen

(42)

13 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Made my first visit to Cordings…

Made my first visit to Cordings yesterday to purchase a tie. Stepping into the store is like stepping into the past when retail was an event. The sales assistant was very helpful in finding the correct tie, it's such a shame that service like this is restricted to so few stores these days

23 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Harris tweed jacket is truly excellent

Just bought a button 3 jacket. Very good service and thoughtful advice. Jacket is excellent quality: Harris tweed dogtooth cloth, well cut, real button holes on the cuff and leather buttons. Who could want more? Two more points to make: why do so many makers eschew single vent jackets? People with smaller bottoms look ridiculous in double vents. Secondly, why do so many makers alter their patterns blocks needlessly, e.g. we're giving this jacket a fuller cut for a boxy silhouette? Then their 38 becomes a 40. Really silly. I will decide whether or not I want a "boxy silhouette".

1 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I’ve purchased around a dozen jackets and suits from Cordings

I’ve purchased around a dozen jackets and suits from Cordings over the past few years and genuinely can’t fault the quality of their clothes.

It’s the closest I’ve found to having my suits made for me, which I no longer do since the tailors I used in London closed after Covid. The cut, quality of the fabrics and attention to detail are excellent, and everything has that traditional, well-made feel that is increasingly difficult to find.

The service has been equally impressive. Delivery is always very quick, and whenever I’ve had a question, needed advice or made a particular request, the team have always been extremely helpful and accommodating.

I couldn’t be happier with Cordings and wouldn’t hesitate to recommend them to anyone looking for beautifully made, classic British clothing and excellent service.

25 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Cording betekent inderdaad stijl en…

Cording betekent inderdaad stijl en kwaliteit.Maar zeker ook traditie.Mijn Nederlandse over -Grootvader en Grootvader welke Londen regelmatig frequenteerden omdat zij in scheeps benodigdheden zoals zeilen en alles wat voor de grote vaart verder nog nodig was handelden.Bij hun zeer regelmatige bezoeken aan de Britse hoofdstad maakten zij kennis met het fraaie en onderscheidende winkelpand van J.C. Cording inclusief het ambacht dat aldaar werd bedreven te weten de kleermakerij van J.C Cording&C Ltd.
De voorvaderen voorzagen de teloorgang van de grote zeilschepen al tijdig en schakelden over op de handel in grote scheeps motoren .Dat betekende overigens niet dat de banden met Londen werden verbroken ;in tegendeel zelfs! Behalve de zakelijke aantrekkelijkheid van Londen hebben hotels en restaurants als Carlton,Frascatis Oxford street Savoy en Simpsons ongetwijfeld -de familie kennende -een grote rol gespeeld hebben!Kortom zij kenden via hen de weg naar 19 Picadilly London W1 maar al te goed.Inmiddels kwam mijn Pruisische Vader als adspirant schoonzoon in beeld.De familie von Wondolleck zag breed de opkomende führer als ultieme proleet en een groot gevaar.Mijn Vader was inmiddels onder de Duitse wapenen geroepen en kon niet vermijden enige tijd het gehate maar kwalitatieve door Boss aangemeten uniform te moeten dragen .Hij besloot daarop korterhand naar Engeland uit te wijken.Gezien zijn zeer open en niet onder stoelen en banken gestoken afkeer van de nazis heeft het mijn lieve Moeder altijd verbaasd dat hij niet direct werd opgepakt bij de bezetting van Nederland .Kort en goed:In Londen aangekomen waar hij over een goed netwerk beschikte wierp hij het vermaledijde Boss pak af (want hofleverancier van het derde rijk) voor een gedestingeerd en kwalitatief pak van Cording in te ruilen.Voortaan werd consequent voor (maat)pakken van Cording gekozen!Ondergetekend en zijn zoons doen dat nu inmiddels ook bij voorkeur en met veel genoegen!
Roland von Wondolleck

12 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Thank you for the best goods and the best memories.

This shop the best shop.
ln particular, John gave me the best memories.
When I came from Japan a year ago, I couldn’t buy it at this store due to time constraints, but John remembered that I visited for only one day. And I was able to buy two of the best pants today. This memory is the happiest thing in my life. I will never forget it. I will definitely come to this store again.
Thank you for the best goods and the best memories.

21 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service

Went in to buy a suit. Very welcoming and excellent service - professional and considered. Had some alterations done which have also come exactly as expected and on time - turned around over the weekend. My second visit to the store was equally welcoming with the team assisting in making sure I left with everything just so.

5 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Erstkundenerfahrung Versand

Ich bin mit Cordings Qualität und Service vollumfänglich zufrieden. Hochwertige Produkte zu angemessenen Preisen, schnell geliefert und von sehr freundlichem Schriftverkehr begleitet.
Aufmerksam geworden durch persönliche Empfehlung bin ich nunmehr gerne Kunde.

27 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

GREAT SERVICE BUT NEEDS TO CATER FOR BIGGER & TALLER PEOPLE TOO!!

Superb Service from John on the purchase of a Covert Coat and was guided in every way and it arrived by courier with a large gash in the box but thankfully the coat was fine and it fitted perfectly..
I will certainly be back and will order again
.
A couple of points:-

1. I’d like to see stronger packaging on delivered goods

2. Larger sizes on many items of clothing eg. Size 44” on those beautiful corduroy and needlecord trousers as I was quite disappointed that this size wasn’t stocked

Otherwise great service

19 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Just a button issue...

I can base this review on one [so far] purchase of a Tattersall shirt. Then fabric is good, the length as long as expected - which is long, and as described, and the overall fit seems quite acceptable, although the neck is tight, but I may have put on weight!
The only downside is that so far two button have come off. I still have the one that fell off today, but the other is either rattling around the washing machine or is in the septic tank. Either way, it will not be going back on the shirt. If this matter was addressed I could not find fault and, based on this, I shall pop up to London and see about a new suit and some more shirts.

20 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Ordered a jacket online during the…

Ordered a jacket online during the sale.
Paid via credit card, including £7 delivery fee.
5 days later got an email saying the item was no longer in stock.
Was offered the same sale price…if I wait until next winter’s sale - in 9 months time!

22 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Dear Sir,

We’re very sorry the jacket was out of stock. As you may know, we produce our jackets in relatively small batches, so towards the end of the season availability can be limited.

Our £7 delivery charge reflects the true cost of shipping. Rather than building this into our prices to advertise “free” delivery, we prefer to be transparent about the cost.

We invite customers to review our quality and service via Feefo. Please accept our apologies for the delayed response here, as reviews for Cordings on Trustpilot are not verified.

Kind regards,
Calvin
Cordings

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Generally great, but this was a let down

generally a great company; however, when I bought something online, just to be contacted a few days later, that their stock management system had made an error, I would have expected to be offered something comparable for a comparable price in lieu …

28 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re very sorry that your recent online experience did not meet expectations.

During our recent promotional period we experienced an exceptionally high volume of orders, and on this occasion an item showed as available online when it had in fact just sold out. Your order should have been followed up more carefully before the refund was processed, and we apologise for the disappointment this caused.

We completely understand why you expected clearer communication and an alternative solution. Please be assured that we are reviewing our internal process to prevent similar situations in the future.

We are grateful for your support of Cordings and hope to restore your confidence in us. If you would like us to personally check live stock on any future order, our Customer Services team will be very happy to assist.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ordered 3 shirts

Ordered 3 shirts, blue,pink and white, they sent one white and two blue. When contacted they say they can’t send a pink one until they receive the blue one, which could take at least a week or two. As it was for a present, this is not a very satisfactory response. I don’t have a problem with the quality of the shirts, just the customer service.

1 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Dear Sir,

We are sorry there was a delay in sending the shirt - as you say there was no reason not to send them in two parcels - so apologies for this.

We invite customers to review our quality and service via Feefo. Please accept our apologies for the very delayed response here, as reviews for Cordings on Trustpilot are not verified.

Kind regards,
Calvin
Cordings

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Classic British styling for all seasons…

Classic British styling for all seasons and reasonably priced for the quality, not least the superb jackets, most of which are still in a classic three button cut, in a different league to the off-balance, overly snug two button jackets ubiquitous elsewhere. Addictively good shirts. Very good alterations and adjustments service.

14 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Dear Sir,

Thank you for your kind review and please accept our apologies for the very delayed response here, as reviews for Cordings on Trustpilot are not verified.

Kind regards,
Calvin
Cordings

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Really poor service in Cordings'…

Really poor service in Cordings' flagship store. No attention to detail. Lack of effort and support in the sizing and the fitting of an off-the-peg suit. Unwilling to swap-out the trousers for a smaller size, which I get to a degree; however, the shop assistant tried to convince me that a size 40 inch waist was 'ok'... when they were so far from being 'ok' in terms of fit. As general shopping experience, I was gob-smacked by the poor standard of service to be honest.

What a shame!

3 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Thank you for taking the time to leave your feedback, and please accept our sincere apologies for the experience you had during your visit to our flagship store. This is certainly not the standard of service we pride ourselves on, and we are sorry to hear that you left feeling unsupported.

We completely understand how important the fit of a suit is, and our team should always be doing everything in their power to help every customer find their perfect size, we are sorry that on this occasion that was not your experience.

In terms of separating the suit, as with most tailoring retailers, our suits are made and sold as a set, meaning we are unfortunately unable to separate the jacket and trousers for individual purchase. That said, our in-store team are highly experienced and should always be working with customers to find the best possible fit across both pieces, exploring all available options rather than simply suggesting an ill-fitting size is acceptable. We are sorry that this did not happen for you.

We invite customers to review our quality and service via Feefo, as we do not always spot Trustpilot reviews. Please accept our apologies for the delayed response here, as reviews for Cordings on Trustpilot are not verified.

Calvin
Cordings

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Shirts were fine, delivery could have been a disaster

Shirts were fine; the problem was with the delivery.

The parcel was left at my front door, with the delivery person knocking but not waiting to see whether I was home or not. I definitely did not agree to this, and have double checked the checkout and delivery information on the website and scanned through all the terms and conditions, and it is not mentioned anywhere.

The delivery fee was AU$39, so not cheap.

I do not know whether Cordings or the courier company is responsible for this – whether Cordings instructs all parcels to be left at the door or whether the delivery person was slacking off – but it doesn’t really matter. There’s no choice of delivery method, so if it was the delivery person slacking off, I can’t do anything to avoid that.

So I won’t be ordering from Cordings again. I shudder to think of the stress of arguing with a faceless courier company or a business in the UK if the parcel (a birthday prsent) had been stolen.

Other companies offer a choice and will deposit the parcel at the local post office and leave a card if no-one is home if you indicate that preference on your order.

In future I will be enquiring specifically about delivery arrangements before I place any orders, so I suppose I have learned a lesson and had a lucky escape in that the parcel wasn’t stolen.

Not the pleasant shopping experience I was expecting, though.

4 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Thank you for your feedback, and we are pleased to hear that you were happy with the shirts themselves. We are sorry, however, to hear that your delivery experience fell short of expectations, particularly given that this was a birthday present.

We completely understand your frustration. Whilst the vast majority of our customers have a seamless delivery experience, we do appreciate that when things don't go to plan, it can be stressful. The delivery process is, to some extent, outside of our direct control once a parcel is in the hands of a courier, and we are sorry if the driver's conduct on this occasion caused unnecessary concern. We will always take feedback like this seriously and pass it on where we can.

We also want to reassure you that Cordings is far from a faceless business. We are a small, long-established team and we are always happy to speak with customers directly. Whether that's before, during, or after an order.

Finally, we wanted to mention that we monitor and respond to customer reviews via Feefo, where reviews are verified against genuine purchases. You should have received a Feefo review request following your order, and we would warmly encourage you to share your experience there if you do decide to return as a customer, as it helps us to continually improve. We do not routinely spot reviews left on Trustpilot, so we apologise for any delay in responding here.

Calvin
Cordings

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Software glitch prevents order processing

I attempted to place an order on line but the order was rejected on Cordings' side. My credit card company reported that the issue was not on the US side of the transaction. When asked for help to resolve the issue, Cordings sent an automated reply that did nothing to fix the issue on Cordings' end, offering no assistance in resolving the problem. I won't be shopping on this site in the future.

20 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Thank you for taking the time to leave your feedback, and we are sorry to hear that you were unable to complete your order with us.

We apologise that a satisfactory solution was not found at the time. Online payment issues can occasionally arise due to a number of factors, and whilst the vast majority of our customers complete their transactions without any difficulty, we understand how frustrating it must have been to hit a barrier, particularly when you had already taken the time to contact us for help.

If you would like to try again, we would encourage you to get in touch with us directly and a member of our team will be happy to assist in processing your order personally. We are always happy to speak with customers and find a solution.

We also wanted to mention that we monitor customer reviews through Feefo, where feedback is verified against genuine purchases. As we do not routinely spot reviews on Trustpilot, we apologise for the delay in responding here. We hope you will give us another opportunity to provide you with the Cordings experience you deserve.

Calvin
Cordings

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Great stuff , better online for me

Great online ordering system as you can first of all state the size the item you want and the items they have in stock (for example a jacket in a certain chest size and length) are displayed. If you go to the shop you might find that the items that you want aren’t available in your size. Once you know what size fits you by trying a few things in in the shop, you can happily order from home after that.
The staff in the downstairs ( men’s) part of the shop are helpful enough but cool and reserved. The traditional nature of Cordings happily means that any “Hi there have a nice day “ nonsense isn’t going to happen , but a smile and an eagerness to help would be a good idea.
I’ve been a customer for many years and this hasn’t changed. Obviously it depends on who serves you but by and large there’s a general air of walking into someone else’s territory without an invitation. I do hope Cordings read this .

14 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

CORDINGS CUSTOMER SERVICES INFERIOR GOODS WHICH DO NOT LAST

We have purchasing goods from Cordings for over twenty years. You can imagine my surprise, when a cap that I purchased for my Husband for Xmas, stitching came away after just four weeks. At first I was offered a refund or a replacement, which we accepted.
Hence this was not the case, as Cordings failed to honour their written offer, as the Cap just a few weeks old was well worn? Hence in a nutshell infering that their goods were substanded and also poor quality. A cap should last at least a year at £75.00. Instead of reviewing the situation, the cap was sent back today, poorly repaired and unfit for purpose. Cannot believe that it has come to this. They offered me 10% off my next order. Really.
Waiting for them to get back to me.

11 februari 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Cordings of Piccadilly

Svar från Cordings of Piccadilly

Thank you for your feedback, and for your loyalty to Cordings over more than twenty years, that truly means a great deal to us, and is something we never take for granted.

We are sincerely sorry to hear about the experience you have had with this cap. Our hats are, in the vast majority of cases, of exceptional quality, and we completely understand your disappointment that this particular item fell short of the standard you, and we, would expect.

We are glad that a refund or replacement was initially offered, as this is the right course of action in circumstances like these.

We also wanted to mention that we monitor and respond to customer reviews via Feefo, where reviews are verified against genuine purchases. You should have received a Feefo review request following your order, and we would encourage you to share your experience there if you decide to purchase from us again. We do not routinely spot reviews on Trustpilot, so we apologise for the delay in responding here.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer