Bread & Butter Collective Omdömen 

91
•
TrustScore 2.5 av 5

2,5

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

We had initially booked a viewing for one of the properties and when we arrived there was no one there. We then called and found out the estate agent was at another property we had booked for a differ... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

When a problem arose with my son’s tenancy agreement (something beyond anybody’s control) staff at B&B were really helpful. As a guarantor i wanted to understand the options available. B&B listened t... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Genuinely did nothing on time or when they were going to say they were. Issues with my room where not fixed at all during the time I was there despite me raising concerns early on in my tenancy. They... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Takes ages to reply/fix any damages Our hoover broke and it took a year for them to replace it, and my bedroom light stopped working and took a month to get it replaced (was a flush light so co... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Fastighetsförvaltning

Skrivet av företaget

At Bread and Butter, we believe that where you live during your time at university is just as important as the university you go to. This time is your opportunity to plant new roots, further your skills, and grow as a person. To do this, you’ll need to feel at home. Our mission is to create a modern solution for student accommodation. From studio lets to 8-bed properties, we offer an impressive variety of student accommodation options, so you’ll be sure to find the right fit!


Kontaktuppgifter

2,5

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

91 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

2,5

Alla omdömen

(91)

29 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Horrible

We had initially booked a viewing for one of the properties and when we arrived there was no one there. We then called and found out the estate agent was at another property we had booked for a different date as the other one had already sold even though they had contacted our group not too shortly before that making sure we would still make the viewing. We fell involve with the new house and almost immediately reserved it. We had an email saying our reservation was complete and we would hear from them about next steps (deposits etc). Someone from my group called this morning checking everything was all good and they told us that that property had been sold three days prior. This business should not be allowed to stay open with such poor management and allowing viewings and reservations of properties that have already been sold. Absolutely disgusting behaviour which has given us the worst experience. And to add, the properties sold are still available to book viewings at on multiple different sites. Unhappy with bread and butter is an understatement.

6 oktober 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Dear Amelia,

Thank you for taking the time to leave this review, and we’re genuinely sorry for the experience your group has had. Arriving at a viewing with no one there, and then being told a house you had reserved was no longer available, is not what we want for anyone.

To explain what happened: whilst your group was completing the reservation process, the current tenants told us they wished to stay for another year. Since 1 May 2026, under the Renters’ Rights Act 2025, tenancies in England no longer have a fixed end date, and tenants are entitled to remain in their home unless they choose to leave or there is a specific legal ground to end the tenancy. As the current tenants have now decided to stay (having previously not informed us), unfortunately the house can no longer be available to you. We then offered your group priority on a different property, which is the only other house we manage that meets your criteria.

We’re also reviewing why no one was at your initial viewing. Please accept our sincere apologies for this oversight. Please also note that the relevant properties have been removed from all advertising platforms. Due to internal quality control procedures, and the number of third-party platforms used, this is necessarily not always an instant process.

We would be very happy to continue this conversation with you. If you’d like to talk this through, please contact us at lettings@breadandbuttercollective.co.uk. In the meantime we wish you the best of luck with your continued property search.


Bread & Butter Collective

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Rooms are prepared with worst possible…

Rooms are prepared with worst possible standards in the start of term with black molds and it's just even worse in the bathroom.

At the end of tenancy, everything as television and hoover were left there and it was claimed that none of them were there during the inventory check following the end of contract, it is such a scam!

19 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for taking the time to leave feedback. We're sorry to hear you feel this way, but we do want to address the specific claim made here, as we do not agree that this was a scam.

Regarding the television and vacuum cleaner: we were in direct contact with you about this when your End of Tenancy Statement was publish. As explained at the time, one of our team inspected the property within 24 hours of the tenancy ending and found both items missing, with no signs of a break-in. Both were confirmed present at the start of the tenancy. We can only go by what is recorded as present at move in compared with what is recorded as present at move out, and on that basis the cost of replacement was attributed to the tenants, in line with standard practice when items provided with a property are not returned.

We were clear throughout that this was not an accusation of theft, and we asked some follow-up questions to help us look into the matter properly. We are always happy to review the details further with any tenant directly, and we would encourage you to continue that conversation with us via the portal.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Flooding damage

Flooding damage. My sons roof caved in with a leak. Mould followed... the room was unlivable.

Then they tried to charge us for painting and decorating because of some blutac.

We will probably be heading to claims court for their mess.

1 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Ben,

Thank you for taking the time to share this feedback, and we're really sorry to hear about the experience you and Joseph have had.

On the cost you've mentioned, we do want to flag that the use of Blu Tack and similar adhesives isn't permitted under the tenancy agreement, as it can cause lasting damage to walls that needs professional repair. All tenants are sent full guidance on this via the tenant portal, and any costs added to an account can be queried there directly.

That said, we take reports like this seriously and would like the chance to look into everything properly, including the repair history for the leak. Could you get in touch with us directly through the tenant portal, so we can pull up the full details and put things right where we've got something wrong?

We're sorry this hasn't been resolved to your satisfaction, and we'd really like the opportunity to sort it out with you directly.

Kind regards, B&B

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

When a problem arose with my son’s…

When a problem arose with my son’s tenancy agreement (something beyond anybody’s control) staff at B&B were really helpful. As a guarantor i wanted to understand the options available. B&B listened to us and took on board our suggested remedy, they worked with us to resolve what had been a very worrying time.

10 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Shelly, thanks so much for your review - we really appreciate the feedback and you taking the time to send it over! We hope your son enjoys his new home! Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Wrong price listing

They had the place listed for £135 a month which was incredible but it was a lie it was meant to be about £250 a month which was a 75% increase from 500 a month to over a grand per person, and every website is listed with the WRONG prices. So they lied, overcharged for a tiny apartment in FALMOUTH. It means they messed up on every single flat on the website and on the external sights too. I also told them my budget and they went forward with it only for it to tell us the proper price in the legal document. They were very good at communicating and were fast getting back to us but this is a massive oversight that has stopped us from getting the place entirely. Not only is it wildly expensive but if the company messed up that bad on every website what else have they lied about.

6 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Mia,

Thank you for taking the time to leave this feedback, and I'm sorry for the frustration this caused.

You're right that the listing showed £135 a month when the correct rent should have been £235 a month. This was a genuine error on our part, not intentional, and I want to apologise for it directly. As soon as this was raised with us, we spoke with one of your group, explained what had happened, and confirmed there was no flexibility to bring the rent down to the advertised figure. The listing has now been corrected on our site and on the external sites where it appeared.

I'd also like to correct one point. This was an isolated error on this one listing, not a mistake that ran across every flat on the site.

On the booking itself, the reservation didn't proceed because the tenancy agreement wasn't accepted and the holding deposit wasn't paid within the 24 hour window we give for both, which is standard practice for all our reservations, and is why the booking was released.

I understand this has been a frustrating experience, and I'm genuinely sorry the pricing error happened in the first place. If you'd like to discuss this further, please do get in touch directly.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

i had constant views every week for the…

i had constant views every week for the length of my tenancy, a £100 fine for accidentally locked myself out of my room and have views enter my room whilst i was asleep when there where 4 empty bedrooms to show. i never felt like i could relax during living there.

5 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Charlie, thank you for your feedback.

We'd like to clarify one point in your review. The charge you've referred to is not a fine. It relates to a contractor call-out fee for being locked out of your room, which came to £75. This is the same kind of cost anyone would face whether renting or owning a property, if a locksmith or contractor needs to be called out. It is not a penalty charge, it is simply the cost of the service required to let you back in.

On viewings, we always give notice in advance and only conduct viewings during daytime hours. Viewers are accompanied by a member of staff at all times, and we aim to keep any disruption to a minimum. We're sorry you felt you couldn't relax during your tenancy, but our process is designed to be as considerate as possible while we do need to show rooms to prospective tenants.

We'd welcome the chance to look into your specific experience. Please get in touch with your tenancy details so we can review this properly.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Do not choose them

I lived with bread and butter in my final year of university. They are very disappointing and have no matter of urgency. They are very hard to contact , everything is done through messages which they will get back to too late. I really do not recommend this company. The best student landlord are Paul Rowland and Billy.

5 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Summer, thank you for your feedback.

We're sorry to hear you had a difficult experience with us. We do take contact and response times seriously, so we would like to explain our process.

All non-emergency queries are handled through the tenant portal rather than by phone or informal message. We do this so that there is a clear written record of every query and response, which protects both tenants and the agency and means nothing gets lost or forgotten. We aim to respond to portal messages within a set timeframe, but we appreciate this will not always feel fast enough when something matters to you.

For anything urgent, we have a dedicated emergency maintenance phone line, which is available at all times and is signposted on the portal and in your welcome pack. If you had an emergency during your tenancy that was not picked up quickly by phone, we would like to know about it directly, as that falls outside our normal process and should be looked into.

We would welcome the chance to look into your specific experience. Please get in touch with your tenancy details so we can review what happened.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Had a poor experience overall

Had quite a hard time overall with Bread & Butter - I want to describe them as exploitative, but that is purely representative of the majority of agency/corporate landlords. This agency takes the cake though, as I felt very pressured to be leaving a 'good review' right after first moving in, which makes no sense, this seems like a ploy to have people leave a positive review under their name before their tenancy is actually starting - you may deal with friendly people and staff, but those staff have no power in the things happening to you in the property you reside in, they purely exist to facilitate contractors, viewings and all sorts. Nothing but the place you live in is actually 'bread&butter' - everything else is outsourced, meaning their is a consistent lack of communication between the parties, often times you will be bombarded with viewings and contractors purely because its convenient for b&b to sort it, but other times when you face less important issues to them, your queries will be delayed or outright ignored, like an issue specific to the house i stayed in was a lack of door signage, meaning a flatmate of mine could not receive their important medicine, this also meant that any other delivery made to the property would often get misplaced or go undelivered, i also had a flatmate who could not get their window handle replaced for multiple months, meaning they where consistently dealing with being too cold, too warm, or restless due to the noise of the location and inability to lock the window. On top of this there was a high security risk dependant on the location of our houseshare, we had a very unstable door that was only given safer, new locks after another property on the same lane was reportedly broken into. Within the first few weeks of living in our brand new refurbished household, we dealt with the shower leaking into the living room, requiring it to be checked on for a pretty long time as they worked to diagnose the issue, this meant the shower was out of action and we all had to share the same bathroom, at one point in our flat, there was 8 people in total for a 6 bedroom accommodation, which already felt overcrowded at times as the kitchen could not facilitate all of us at once. We had major issues with the bins, especially the recycling not being taken out, and then because of that, the workers of restaurants nearby would complain about us being 'lazy students' even though it was out of our power to do anything more than clean, sort and properly put the bins and recycling out. Additionally i was not made aware of the fact i'd be living with non-students in a student-only landlord agency, which to no discredit of the people who werent students, but it made the situation hard for everyone as we where pressured around council tax consistently and had to deal with quite intimidating letters from the council, despite not being made aware of this situation prior to moving in, we had to argue that our house was a HMO and certain people where exempt and certain people where not. I dont know the outcome of this situation, but I just remember being made to feel anxious already ontop of the cost of living, alongside my studies I worked 25-40 hours to afford this accommodation, so to be threatened by the council and left in the dust by our agency was very difficult, meaning i had to pay to get a Renters Union involved to protect my little income. For whatever reason we had viewings pretty much ongoing for our entire tenancy, and with the inability to lock our rooms from the outside, it would often make me fearful to be out of the house, as there would be seemingly so many groups coming in to view. It felt hard to be settled at a place where you should be comfortable, for the amount I paid - around £849 a month, some of these issues are quite unacceptable. I also want to mention how weird the phrasing of the end of tenancy documents where, it is illegal under the tenants act of 2019 to pressure tenants into paying cleaning fees, but in their email they felt almost persuasive for us to pay some sort of fee to avoid 'damage costs' - DIRECT QUOTE: ''🌟 Super Clean - £110 per tenant. For groups who perhaps haven’t shown their home a lot of love over the past year and don’t plan on doing so - this option means you’ll definitely not have any additional cleaning costs after you’ve moved out.''

I also find their entire approach to just feel disingenuous, the emoji spam feels like I'm reading Chat GPT generated slop, their portal barely functioned and would always leave me late to making payments as it would not even load quick enough for me to confirm the payment to go through.

Im running out of words, but i would just try to avoid this agency, honestly, unless you can get an affordable place through them, go elsewhere, there is much more to mention that i cannot fit in this review.

1 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for taking the time to share this. We're sorry to hear you had such a difficult experience, and we'd like to respond as helpfully as we can.

We've looked into this using the details in your review, but we haven't been able to match a tenant name or a property with the rent and tenant makeup you describe. As we let predominantly to students, we're not able to comment on the specific issues raised without knowing which property this refers to. We'd really encourage you to get in touch directly with your tenancy details so we can look into this properly.

On a few points we can respond to more generally:

We do not pressure tenants to leave reviews at any point during a tenancy. This isn't something we do, and we'd like to know more if you feel this happened, so we can look into it.

On council tax and HMO status: this is always set out in the tenancy agreement, along with any exemption requirements. If you feel this wasn't made clear to you, please get in touch so we can review your specific case.

On viewings: we're sorry you felt there were too many. We aim to be as clear as possible about viewings and to give plenty of notice. We do not expect tenants to be home during viewings, and viewers are always accompanied by a member of staff. We work with tenants to keep disruption to a minimum, so we'd always encourage anyone with concerns to get in touch.

On the "Super Clean" option you mentioned: this is an optional, pre-bookable cleaning service that a group can choose to take up before moving out. It is not a mandatory charge, and no tenant is required to pay for it.

We take all feedback seriously, including the maintenance concerns you've raised, and we'd genuinely like the chance to look into what happened. Please contact our Customer Services team directly with your tenancy details so we can help properly.

Best wishes, B&B

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Disappointing for the price

Did nothing on time - hired someone to fix a fire door and left it more broken than before, and despite repeated requests to get that fixed, did nothing about it. The flat next door to us got infested with mold and the company did nothing about it until it became a literal health violation. Our own flat was moldy as well, something we were expected to deal with ourselves. So much stuff wasn’t handled prior to move in, which left us dealing with people showing up at random times, despite them ensuring us any visitors/people fixing something in the flat would have a 24 hour warning period. All in all, a nice enough place to live, but worryingly ambivalent runnings of the place. The guy who helped me out with my boxes working the office was very nice and helpful though, so he earned you an extra star. <3

18 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for taking the time to leave such a detailed review, and for the kind words about our office team too, we'll be sure to pass that on.

We're really sorry to hear about your experience with the fire door repair and the mould, neither reflects the standard we aim for, and we take issues like these seriously, particularly anything to do with safety and living conditions.

On visits and access, whenever a job is raised, an automated message is sent to let tenants know a contractor will be attending, so we'd expect there to have been some notice ahead of any visit. We're sorry if this didn't come across as clearly as it should have in your case.

We'd like the chance to understand what happened here properly and make sure it's been put right. Please do get in touch with our team directly with your property details so we can look into this for you.

Thanks again for the feedback, it genuinely helps us do better.

Kind regards,
Bread & Butter Collective

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Nothing happens until months after they say it will

Genuinely did nothing on time or when they were going to say they were. Issues with my room where not fixed at all during the time I was there despite me raising concerns early on in my tenancy. They never fixed our fire door in the living room leaving it unable to be closed for the majority of our stay. They did not deal with the mould issue until multiple different flats brought it up. Horrible and communicating, very rude over the portal messages that were sent and very unhelpful with everything.

14 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for taking the time to leave a review, and we're glad to hear our team member helped make moving day easier for you, we'll be sure to pass that on.

We're sorry to hear your experience with repairs and access didn't match what you should expect from us. Under your tenancy agreement, we aim to give at least 24 hours' notice before anyone attends the property for maintenance work, so it's disappointing to hear this wasn't your experience. We also take reports of damp and mould seriously, and any issues raised with us should be followed up promptly.

As you haven't left a name, we're unable to look into the specifics of your case, but we'd really like to. Please get in touch with us via the tenant portal.

Thanks again for your feedback. B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Really poor company. Avoid.

Avoid this bunch of cowboys. No deposit taken up front. Renter and guarentor presented with a list of defects and charges on end of tenancy many of which were pre exisisting or had occured through negligant maintenance during tennancy period. Collapsing celing and associated damage being an example of this. Their online rental portal is very user unfriendly and awkward to use i assume this is to deter queries and disputes. Communication is email only, they will not communicate over phone or one to one, not surprising as i imagine they have many angry ex tenants and guarentors with a bone to pick and they dont want the trouble (bit cowardly in my humble opinion). All in all a really poor letting company who seem to me to only be interested in fleecing students. Avoid at all costs.

29 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for taking the time to share this, we're sorry to hear you and your guarantor came away feeling this way.

We've checked our maintenance records for your tenancy, and they show that repair issues, including the type you've described, were logged, attended to, and followed up on, with contractors visiting the property on more than one occasion and emergency reports actioned promptly. We're sorry if any part of this still felt unresolved by the end of the tenancy, that's not the outcome we aim for.

On deposits, most of our tenants choose to provide a guarantor rather than pay a deposit upfront, this is set out in the tenancy agreement and is entirely your choice, a deposit is only required where a suitable guarantor isn't provided.

Charges at the end of a tenancy are assessed against the inventory agreed at move in, which exists to separate fair wear and tear from genuine damage. If you believe any charge doesn't reflect the true condition of the property, we'd encourage you to raise this through the tenant portal, referencing your tenancy details. Disputes need to be raised within 14 days of being notified of charges so we can look into them properly, and we're happy to check this against both the inventory and the maintenance history.

Our portal exists so that all correspondence is properly recorded for both tenants and guarantors, not to avoid contact.

Thanks, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid renting from them

Avoid renting from them. Reported water damage and they never fixed it, then the ceiling fell in. They do not take a deposit to deliberately avoid the tenancy deposit schemes, which means there is no arbitration for contested payments after tenancy finishes. They are also difficult to contact.

29 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for sharing this, we're sorry you feel this way about your experience with us.

On deposits, we do not avoid tenancy deposit protection to sidestep dispute resolution. Most of our tenants provide a guarantor instead of a deposit, which is set out in the tenancy agreement and is entirely their choice, a deposit is only required where a suitable guarantor isn't provided. Deposit protection schemes only come into play once a deposit is actually held, so where no deposit is taken, there is simply nothing for those schemes to protect. This isn't something we control or use to our advantage.

More importantly, as a letting agent we're legally required to belong to an independent redress scheme, in our case the Property Redress Scheme (PRS). This gives tenants, guarantors, and landlords a free, independent route to raise a complaint about our service if they're not satisfied, entirely separate from whether a deposit was held. So arbitration is available, it just sits with PRS rather than a deposit scheme.

On the water damage and ceiling issue, we take maintenance reports seriously and log, attend to, and follow up on every one. If you believe something wasn't properly addressed, we'd encourage you to get in touch with your tenancy details so we can look into exactly what happened.

Our portal exists so correspondence is properly recorded for tenants and guarantors, not to avoid contact.

We'd welcome the chance to look into your case properly, please reach out via the portal.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Bread and butter

Takes ages to reply/fix any damages
Our hoover broke and it took a year for them to replace it, and my bedroom light stopped working and took a month to get it replaced (was a flush light so couldn’t even change it myself)
We never received individual working front door keys and bedrooms had no locks on them, and then tried to charge us for these being “missing”

Had free onsite parking but it was always too full to use, especially in the evenings

Expect to pay hidden costs when the tenancy ends too

28 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Thank you for the detailed feedback, this helps us understand where things fell short for you.

On bedroom doors, we're not able to fit individual locks, as they're fire doors and locking them would breach fire safety regulations that apply to shared housing. Every tenant is provided with a key to the property, and we've checked our records and can see no reports of keys being missing at any point. If you believe this not to be the case, please contact us via the portal so we can investigate further. If you feel you were charged for a replacement key you never actually received, we're happy to look into that too.

On parking, where a property has free on-site parking we do provide it, but we can't control availability any more than we can control parking on a public street, it's shared space and demand does fluctuate, particularly in the evenings.

On repair timescales, we've checked our maintenance records and once an issue is actually reported to us via the Maintenance Requests on the portal, we act on it promptly, in the case of the hoover, a replacement was ordered within days of the request coming through. If there was a gap before something got logged with us, we'd encourage reporting issues as soon as they come up so we can get moving straight away. That said, some repairs, particularly ones needing a specific replacement part or appliance, can still take longer than we'd like, and we're sorry if that was your experience. If a light replacement took around a month, that's longer than our target and worth us reviewing.

On end of tenancy costs, every charge is itemised on the portal with photos demonstrating why it's been added, and you have two weeks from your statement being published to query anything you don't agree with.

If you'd like us to look into any of the specific delays or charges you've mentioned, please get in touch via the portal with your tenancy details.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

If Possible Avoid Bread & Butter Collective

Obviously- you choose the right property and The ID of the managing agent is a secondary consideration… but avoid B&B collective if possible.

From The Top: Dreadful impenetrable IT system ( Tenant Portal) is not fit for purpose & remote staffing mean they are very hard to deal with. The payment system falls over every time. Automated prompts / reminders from their system over-ride previously’agreed’ approaches. We can’t decide whether it’s deliberate obstruction/ obfuscation or incompetence, but some of their traits are:
-Slow when you want something, really quick when they are after you
-Miss deadlines
-Say one thing & do another
-Fail to send key documents / triggers
-Are deliberately vague
-Send incorrect guidance
-Are obstructive / deliberately difficult
-Send Constant auto-reminders that are contradictory and feel harassing
-Claim that delay is tenants fault when it’s theirs
-No continuity of contact - one staff member states one thing, then this is either not noted on file or another staff member has a different approach/ opinion.
-They don’t respond to minor but important maintenance issues.

Their Tenancy agreement is poorly written. For example; the draft we were sent could have been interpreted as one parent being a guarantor for ALL occupants, not the just named tenant. Similarity, their clause on the RRA does not sit well.

1 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Dear NorthernProf,

Thank you for taking the time to leave this review. We are sorry to hear you feel this way, but we do want to address some of the points raised, as we do not recognise this as an accurate reflection of our service.

Our tenant portal and payment system are in regular use across our full portfolio without the level of disruption described, and we are not aware of a widespread or ongoing issue affecting payments. If you experienced a specific technical problem, we would encourage you to raise this with us directly with details, so we can look into it properly.

On staffing, while our team do work remotely, this does not affect our ability to respond to tenants or maintain continuity on individual cases. Every account has a clear record of previous communications, so any staff member picking up a query should be able to see the full history and previous approach agreed.

On the tenancy agreement, we would like to clarify the guarantor clause specifically. This is drafted so that a guarantor is only responsible for the named tenant they are guaranteeing, not for other occupants in the property. We appreciate that legal drafting can read ambiguously to those unfamiliar with this type of wording, and we are always happy to talk any tenant or guarantor through the agreement before they sign, to make sure everyone is clear on what they are agreeing to.

We take maintenance requests seriously and log and action these as they come in. If there is a specific outstanding issue you feel was not addressed, please let us know the details so we can look into it directly.

We would welcome the opportunity to discuss the specifics of your experience directly, so please do get in touch with us so we can understand exactly what happened.

Kind regards, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Atrocious. Only rent with them if you like strangers showing up unanounced on a weekly basis.

Ye don't do it, don't rent with these people it's not worth it.

Alright so where do I even begin.

I guess the first thing that was a bit odd is this estate agents complete refusal to acknowledge that it is a legal requirement to provide at least 24 hours written notice for any planned visits including contract work. Like, they occasionally gave us proper warning but usually, around 75%-80% of the time, you either got no warning at all and a total stranger rocks up to your door at 9am, or you get a generic "there will be someone round next week", with no day specified, which absolutely does not constitute a proper written warning. They also sent what are clearly automated (they still sent me one even days after moving out) "there will viewings in your property next week". You get given no date, and 70% of the time these viewings don't even show up, so every week you have a 30% chance of 5 strangers wandering into your house at a random time of day.
Now, this is already bad enough. The cherry on this already extremely irritating cake was when someone, presumably a member of this estate agents staff, came round for a flat inspection. We once again did not receive proper notice and so were quite surprised when this person showed up. We pointed out we had not received an email or text telling us what day the inspection would be on, and this middle aged woman proceeded to argue with us and tell us we were wrong in a an incredibly rude manner.
So either the estate agents staff don't have the first clue about the laws surrounding the industry they work in, or they know damn well what they are doing is wrong and just don't care. I don't know which would be worse.

But oh, it gets worse. So much worse. So towards the final third of March or so, my ceiling collapsed in. I was in the front bedroom on the bottom floor, and water started pouring through my ceiling followed by plastering going everywhere. I lost around 600-700 pounds worth of stuff. Now, to be completely fair,I was able to get a rent reduction for the time my room was being fixed which did cover most of my losses. To be honest, I might have bumped this review to 2 stars if the context of this ceiling collapse wasn't what I would call a little suspicious.
Naturally, the estate agents immediately denied any responsibility and insisted it was a freak accident. I beg to differ. The ceiling collapse was caused by the shower leaking, the corner of the shower door wasn't sealed properly, water was leaking out. If this was the only leak in the house then fine I'd accept it was a freak accident. But it WASN'T. After speaking to my neighbor who is a self proclaimed house nerd, she said the house we were renting was re done 2 years before our tenancy, including the bathroom and shower room. Before my ceiling collapsed, we had already reported the bath (not the shower that caused the ceiling collapse) for leaking through its sealant in the corner THREE times. The exact same method of leaking, in a bathroom put in at the same time, 3 times. At no point did they ever check the shower for leaks. Not once. Personally, I feel if the other bath/shower put in at the same time is repeatedly leaking, any competent or serious estate agent and contractor would have checked the shower as well as a matter of basic due diligence.

On top of this, yes the contractors failed to fix a leaky bath three times. I don't know how. It was leaking from the same spot each time. In general, communication from the estate agents was bad, but it was also very clear that the estate agents and contractors were not communicating well either. We regularly had contractors showing up with no clue what job they'd actually been sent to do.

Edit: Also forgot to say they didn't give us a recycling bin, toaster or kettle in the year of our lord 2025. Like sure they're cheap and we just bought them ourselves but like... really? We're paying them thousands of pounds a year and they can't even be arsed to spend 50 on what, really, are kitchen essentials?

Edit 2: Also Also, they didn't take a security deposit? I don't know if they've been sneaky and hid it as part of another payment but on the tenant portal there is no payment listed as a security deposit? Just weird.

So, in conclusion; I had a massive amount of disruption around my exam period and some of my property destroyed because someone, either the estate agents or the contractors and probably both, was incompetent, failed to fix the same leak in a bath three times and failed to think for half a second about whether other fittings put in at the same time may also have issues. They also repeatedly break the law by not giving proper notice about staff or contractor visits, then talk you you in an outrageously condescending manner like your a small child when you point this out to their staff members. Don't rent with these clowns you'll regret it.

28 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Dear Oliver,

Thank you for taking the time to leave this review. We are sorry to hear that parts of your tenancy did not meet the standard you should expect, and we take feedback like this seriously.

On the leak and subsequent ceiling issue, this was investigated and addressed at the time. In recognition of the disruption this caused, a significant rent reduction was applied for the affected period. We would also add that all tenants are advised, both at the start of their tenancy and again in situations like this, to take out their own contents insurance. This is standard practice across the rental sector and is the appropriate route for recovering the value of any damaged personal belongings, as it is not something a letting agent or landlord is able to compensate for directly.

On the deposit, tenants have the option of either paying a traditional deposit or providing a guarantor instead. This is a choice made by the tenant at the start of the tenancy, not something we decide on their behalf. Where a deposit is paid, this is always visible on the tenant portal as a distinct line item, so there is no possibility of it being hidden within another payment. We would be happy to confirm the specific arrangement on your own account directly with you.

On property visits and maintenance jobs, our process is automated rather than ad hoc. When a maintenance job is raised, often by the tenant themselves through a request, an automatic notification is sent advising that a contractor will be attending, along with the priority assigned to the job. This priority indicates the timeframe within which the contractor is expected to complete the works, as an exact date is not always available given the changing workloads of our contractor teams. As soon as a contractor confirms a specific attendance date, this is automatically texted to all tenants at the property. Separately, every contractor is issued with a job sheet setting out the exact property, room, and works required, so there is a clear record of what each visit is for. For viewings, tenants can opt into daily notifications if they would prefer more frequent updates, though most tenants find a weekly text sufficient. It is worth noting that viewings are, by their nature, sometimes rearranged or cancelled at short notice by prospective tenants, which is not something any agent is able to fully control.

On the point about kitchen items, we do not provide items such as kettles, toasters, or recycling bins as standard, and we have never advertised that we do. Had this been raised with us directly ahead of moving in, we would have been glad to confirm exactly what is and is not provided, so that tenants could arrive with everything they need.

We would welcome the chance to discuss this further with you outside of this platform, so please do get in touch with us directly.

Best wishes, B&B

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

DO NOT USE

DO NOT USE!
We had signed a tenancy agreement back in February. Had everything in place for our new place. Everything had been signed.
We then got told that our property had been terminated as it would not be ready possibly at all for the upcoming academic year. So why it was advertised to begin with I am unsure.
We then got told that our refund of the deposit along with a goodwill gesture of £100 (nowhere near enough for a deposit on a new place this close to the start of an academic year) would be processed straight to our bank accounts. We have waited two weeks so have chased this up in which they have asked for us to provide our bank details as they had lost ours or they had been deleted!
Feels like one big scam and as a student, this is NOT the service you want for certainty and good customer service as it honestly feels you get a different answer from every person there! STAY CLEAR!

26 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Dear Lillie,

Thank you for taking the time to share this. We are genuinely sorry for the disruption caused by this situation, and we understand how stressful this must have been so close to the start of the academic year. We would like to clarify a few points for accuracy.

The property was undergoing renovation works, and unfortunately it was not ready in time for the agreed occupation date of 14th September due to unforeseen delays with the contractors. With large scale works of this nature, this kind of delay is an inherent risk that could not reasonably have been predicted or prevented on our part. As soon as we were made aware of this, on 19th May, we contacted you and your housemates directly to explain the situation and offer a mutual release from the tenancy agreement, along with a full refund of the £50 holding deposit each and a goodwill gesture of £300 shared across the group, which is £100 per person. We also offered alternative accommodation as an option, though we were upfront that this was a different type of property and not a like for like match. This was declined.

It is also worth clarifying that, for this tenancy, you and your housemates opted to nominate a guarantor rather than pay a security deposit. We appreciate a new property may well require a deposit, but this is not a case of us holding funds you had already paid out. No deposit was ever taken from you for this tenancy.

On the bank details point, we do not hold tenant bank account details on file nor do we collect these as part of the sign up process, since rent is usually collected via card on the portal rather than by bank transfer. When it came to processing the compensation payment by bank transfer, we therefore needed to request these details directly, which is why this was asked for them. This was not a case of anything being lost or deleted.

Once we received the bank details on 26th June, the payment was arranged the same day. We do recognise there was a gap between your acceptance of the offer on 8th June and the bank details request on 26th June, and we are sorry this added to the frustration at an already difficult time.

We would welcome the chance to talk this through with you directly if there is anything outstanding, so please do get in touch with us.

Kind regards, B&B

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Accommodating tenancy agreements and…

Accommodating tenancy agreements and times
Due to the time that my tenancy ends for my university halls I asked them whether I would be able to move my stuff in two days early. The were very accommodating and moved the start of the tenancy to two day earlier to ensure that I could this.

15 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Louisa, thanks for your review - so happy we could help you figure it out! B&B

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Discussions with Sarah

Sarah was very helpful in sorting out a difficult situation. Sarah phoned back when she said she would and provided a good solution. Sarah had a customer focused approach and listened to our concerns and needs.

17 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Jon, thank you for your review - we are so happy to hear you were pleased with the service you received! Thanks, B&B

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

The Breakfast sounded amazing

The Breakfast sounded amazing, but sadly the description was not a true reflection in reality, and I personally thought it was vastly overpriced. Especially, apart from the Yorkshire Tea (refills available) all drinks were an ' Extra ' Would not be in a hurry to go revisit.

31 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bread & Butter Collective

Svar från Bread & Butter Collective

Hi Derek, Thank you for taking the time to leave a review. We think this may have been intended for a different business, as we provide student accommodation and don't offer a breakfast service.

If your review was meant for us, we'd love to hear more about your experience so we can look into it properly. Please don't hesitate to get in touch with our team directly and we'll be happy to help.

We hope you find the right listing to share your feedback!

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer