Vitaly Design Omdömen 

343
•
TrustScore 4 av 5

3,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Vitaly has consistently made timeless, unique, intricate, and well-made pieces that have served me well for almost 6 years! I made the mistake of buying an item full price 3 days before their 30% anni... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I made two purchases and am very impressed by the quality of both, and the pricing was very fair. Packaging was cute too; and as a bonus the customer service was superb. Looking forward to what they... Se mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Beautiful designs! Unfortunately I've had quality issues twice out of my three orders.Specifically, I had quality problems with the Lift ring (crooked/bent) and the Sway necklace (arrived with defect/... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The company shipped my order to an address that was miles away from the shipping address I gave them. When I sent them proof of both my address and the faulty location of the delivery address, they sa... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Juvelerare

Informationen kommer från olika externa källor

Contemporary unisex accessories and men's cut-and-sew clothing.


Kontaktuppgifter

3,8

Bra

TrustScore 4 av 5

343 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,8

Alla omdömen

(343)

62 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AVOID VITALY EU AT ALL COSTS - Zero Accountability for Theft or Fraud

I'm compelled to warn others after my horrific experience with order #VEU85206. Despite never receiving my package, Vitaly EU insisted a "signature" proved delivery. The "proof" was a crude circle-unmistakably not mine. When I provided my government-verified signature for comparison, they ignored it. Their stance? DPD's fabricated signature trumps actual customer evidence.

This isn't customer service-it's complicity in theft. If a driver self-signs or a neighbor steals your package, Vitaly EU will blame you. They don't investigate; they just close cases. Their "investigation" is a farce designed to absolve them of responsibility.

The implications are chilling: any malicious actor can sign for your package and keep it. Vitaly EU will side with them, every time. This is not just bad service-it's a business model that prioritizes avoiding liability over customer satisfaction.

To potential buyers: you have been warned. Your money and trust are meaningless to Vitaly EU. They do not value honesty or fairness. Choose any other vendor-literally anyone else-and you'll still be better off than giving money to this scam operation.

EDIT: Vitaly EU's response is a pathetic attempt to gaslight me. They claim to "investigate" but ignore my government-verified signature and side with DPD's fake one. DPD literally did the following for their investigation: checked the track and trace, saw it was delivered, checked if it had an signature, and said, YEP thats it, it has to be delivered. A 2 minute investigation.

Their "review process" is a joke—zero accountability, just blame-shifting. Don't believe their PR bullshit. They don't care about customers, only avoiding liability.

11 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Thank you for sharing your concerns. We understand how frustrating it is to dispute the delivery of an order, particularly when you do not recognize the signature recorded by the carrier.

We do want to clarify that your claim was not dismissed or ignored. Our team reviewed the information you provided and investigated the delivery directly using the documentation and confirmation available from DPD. As the carrier responsible for completing the delivery, DPD's delivery records form an important part of that investigation. Unfortunately, we are not in a position to independently determine who produced a signature or to conclude that a carrier employee falsified delivery documentation without evidence establishing that this occurred.

We also respectfully disagree with the suggestion that Vitaly is complicit in theft or operates its claims process to avoid responsibility. Missing-delivery claims are reviewed individually, and we work with our shipping partners to establish the circumstances surrounding a disputed delivery before reaching a decision.

We recognize that you strongly disagree with the outcome of this investigation and understand why you remain disappointed. However, based on the carrier's confirmation and the evidence available to us, we were unable to substantiate that the shipment was lost or incorrectly delivered. For that reason, we were unable to approve reimbursement or replacement of the order.

While we appreciate that this was not the resolution you wanted, the decision was reached following a review of the claim and the available delivery evidence, rather than a dismissal of your concerns.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Real live customer

I made two purchases and am very impressed by the quality of both, and the pricing was very fair. Packaging was cute too; and as a bonus the customer service was superb. Looking forward to what they will put out next!

15 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great experience overall

Great experience overall, rings are beautifully made, even though they use Ai to immediately reply I got in contact with a person in just a couple of hours and they answered all my questions without any issues,returns and exchanges was also very easy to do.

5 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ordered an item that was specifically…

Ordered an item that was specifically listed as in stock, gets cancelled and says was out of stock a week later.

31 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Thank you for sharing your feedback. We completely understand how disappointing it is to place an order for an item showing as available, only to later learn that it could not be fulfilled.

While our inventory systems are designed to reflect available stock as accurately as possible, discrepancies can occasionally occur between inventory records and the physical stock available during fulfillment. This can sometimes be due to items not being found suitable for sale during the pre-shipment quality check. We would rather provide you with your money back than ship you an item that falls below our quality standards, which would create a negative experience for you as the customer.

Unfortunately, in this instance, we were unable to complete your order, which resulted in the cancellation and refund.

We recognize that receiving this update a week after placing your order made the experience frustrating. This is because our orders sometimes require up to a week to be fulfilled; otherwise, we would have notified you sooner. We appreciate you bringing this to our attention and apologize for any disappointment and inconvenience this caused.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I ordered a item and accidentally had…

I ordered a item and accidentally had it shipped to my old address and it was easy and quick for me to get in contact with them through email and they took care of the problem immediately ✅ thanks so much I can’t wait to get my item

26 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Vitaly Exceeds Expectations

Vitaly has consistently made timeless, unique, intricate, and well-made pieces that have served me well for almost 6 years! I made the mistake of buying an item full price 3 days before their 30% anniversary sale, and reached out hoping to get in-store cash of the difference. They responded to me the very next day and went the extra mile of giving me the difference in a direct refund! They have a flexible 7-day window where you can request a refund if you purchased an item full-price before a sale. What a great, customer forward policy! 5 stars all around!

26 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Product Misrepresentation and Awful AI Service

I ordered a ring heavily marketed with photos of a dark stone and a dark color swatch selected at checkout. I received a clear stone with two tiny black lines. The physical label on the box explicitly read "Gold, White," showing the warehouse knowingly fulfilled a dark swatch order with a white variant. The website copy is actively contradictory to cover this up: the 'Materials' section claims the stone can be "almost white," while the 'Details' section directly below it states it ranges strictly from "smokey grey to midnight black."

When I reached out to support, I initially interacted with a declared AI bot and specifically requested a human. The system switched to an agent with a human name, but this "human" replied past 3:30 AM EDT with glaringly automated responses. It ignored the photos of the ring sitting on my desk, advised me on what to do "once I receive my item," and then completely stopped responding when I asked it to confirm it was not a bot.

I returned the item, and tracking confirmed delivery. After waiting over a week without a refund, I followed up. An AI agent correctly acknowledged the delivery date and transferred me to a "manager." Moments later, this manager emailed to claim my package was still in transit, directly contradicting official tracking and their own AI. Navigating a company that relies on contradictory website copy and hallucinatory bots masquerading as humans is an incredibly frustrating experience.

20 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hi London Reid,

We’re sorry to hear about your experience. There are several concerns raised here, and we understand why the combination of them left you frustrated.

Regarding the stone, this piece features a natural stone, meaning variations in colour, pattern, opacity, and veining are expected from one piece to another. We carefully select our stones to remain consistent with the overall character of the design, but natural stones can range considerably in appearance and may not look identical to the examples photographed online. That said, we appreciate you highlighting the conflicting language between sections of the product page, as our descriptions should be clear and consistent. We’re reviewing this with our team.

We also want to clarify that the colour description printed on product packaging can relate to internal product/SKU classifications and does not necessarily indicate that a different stone variant was knowingly substituted. We would never intentionally fulfill an order with a different product while representing it as the item purchased. Customer trust is paramount to us, and we would never do anything to knowingly undermine that.

As for your support experience, we do use AI-assisted tools alongside our Customer Experience team. We apologize for any confusion that may have been caused by our AI assistant, as shipping and logistical situations are not always easy to assess and provide insight, which of course is why a human support agent stepped in to assist you in more detail.

Finally, if tracking confirms that your eligible return has been delivered to our facility, it still needs to be received, inspected, and processed by our returns team before a refund can be issued, which can usually take up to one calendar week. Carrier delivery confirmation does not correspond with the date a return is processed into our system due to the manual work required by our returns team.

We appreciate you documenting these issues in detail. While natural variation is an inherent characteristic of the stone, the communication and inconsistencies you experienced should have been handled more clearly, and your feedback is being shared with the appropriate teams.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I purchased 2 rings from Vitaly--the…

I purchased 2 rings from Vitaly--the padded envelope was received in tact with evidence no tampering. When I opened the parcel, there were two ring boxes but one was empty with no ring inside. I immediately tried to contact customer support--they have NO phone number and I had to send endless emails and chats. In the end, they REFUSED to stand by their product, packing system or support their customer. BEWARE of this company--they advertise a "100% SATISFACTION" but they won't even stand behind their packing and shipping to guarantee you get your product in the first place! They will say they weighed their package and parcel to guarantee consistency but this is NOT Possible because the ring box was COMPLETELY empty. I have no reason to lie! Very very disappointed in this company and by the other negative reviews now I see that they must be scamming online buyers this is not a legit company to deal with.

31 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that this experience left you feeling disappointed, as we understand how frustrating it would be to believe an item was missing from your order.

When your claim was reported, our team conducted a thorough investigation that included reviewing our fulfillment records, packing procedures, and quality control documentation associated with your shipment. Based on the findings of that review, we were unable to substantiate that a ring was omitted during the packing process, which is why we were unable to approve a replacement or refund. While we appreciate that this was not the outcome you were hoping for, these decisions are made only after carefully reviewing the available evidence and are applied consistently to ensure all missing-item claims are handled fairly.

We understand that the lack of a phone support channel may have added to your frustration. Although our support is currently provided through email and live chat, our team strives to respond as quickly as possible and thoroughly investigate every claim. We remain committed to standing behind our products and to reviewing every customer concern carefully and objectively.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Please beware the time of shipping is…

This review is for Vivaly.Please beware the time of shipping is not true. I have tracked my order for 16 days now and I still do not know when to expect this package. I will not order again and I will not change this review.

1 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hi Teresa,

We're sorry to hear there might be a problem with your order tracking. A lot of the time, this is a matter of an issue with the delivery carrier having a delay or losing a package.

If you contact our support team, we'll make sure your order gets to you by one means or another. If your order is lost, we can reship it to you.

We're not sure if you have tried to contact our support team yet, but if you haven't, please reach out to us by email directly at info@vitalydesign.com.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ordered two items

Ordered two items, a ring and a necklace. The necklace came but not the ring. I contacted vitaly by email and they responded saying they won’t refund me. Horrible customer service and no help.

30 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your order did not meet your expectations, and we understand how disappointing it is to believe an item was missing from your shipment.

When your claim was received, our team conducted a thorough review of the order, including the fulfillment records and shipping documentation associated with your package. Based on that investigation, we were unable to substantiate that the ring was omitted from the shipment, which is why we were unable to approve a refund. These decisions are never made lightly and are based on the available evidence to ensure claims are handled fairly and consistently for all customers.

We understand that this was not the outcome you were hoping for, but our responsibility is to make decisions based on the information available during our investigation. We appreciate your feedback and remain committed to reviewing every missing-item claim carefully and objectively.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I’ve been a repeat customer of Vitaly…

I’ve been a repeat customer of Vitaly for years and have purchased multiple pieces from them because I genuinely love their jewelry. Unfortunately, this experience completely changed my opinion of the company.

I accidentally had a bracelet I purchased as a birthday gift shipped to my old address. As soon as I realized my mistake, I did everything I could to try to recover the package on my own before reaching out to customer service. When that wasn’t successful, I contacted Vitaly, fully acknowledging that the shipping error was my responsibility.

I wasn’t demanding a free replacement. I simply asked whether, as a loyal customer who has made multiple purchases and is still paying for this bracelet through installments, they would consider making a one-time exception or offering any type of goodwill solution.

Instead, I received what felt like a template response stating that because the package had been delivered to the address on the order, there was nothing they could do. No alternative was offered—not a discounted replacement, store credit, or any other solution.

I understand businesses need policies, but customer service is also about how you treat loyal customers when honest mistakes happen. I left this interaction feeling like my years of supporting the brand meant nothing. While I still think the jewelry is beautifully designed, I can no longer recommend the company based on the customer service I received, and I won't be purchasing from Vitaly again.

17 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hi Mario,

Thank you for taking the time to share your experience, and for being a longtime Vitaly customer. We understand how disappointing it is to realize an order was placed using an outdated shipping address, particularly when it was intended as a birthday gift.

After reviewing your order, we confirmed that it was fulfilled and delivered exactly as addressed at the time of checkout. While we appreciate that the incorrect shipping address was entered unintentionally, the accuracy of the shipping information submitted with an order is ultimately the responsibility of the customer. Once an order has been successfully delivered to the address provided, we are unable to assume liability for the package or provide a complimentary replacement, as there was no error in the fulfillment or delivery process.

Had you contacted us right after placing your order, we would have taken emergency measures to update your shipping address. However, we were not notified of your shipping issue until 13 calendar days after placing your order, and nearly a full week after it was delivered. Under these circumstances, there was nothing we could do to prevent the delivery issue.

We recognize that you were hoping for a one-time exception, and we appreciate that you acknowledged the address error originated during checkout. Our policies are designed to be applied consistently to every order to ensure fairness for all customers. While we're sorry this wasn't the outcome you were hoping for, our decision was based on the circumstances of the delivery rather than your history with our brand.

We sincerely appreciate your support over the years and regret that this experience has impacted your perception of Vitaly.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Wrong Delivery With No Refund

The company shipped my order to an address that was miles away from the shipping address I gave them. When I sent them proof of both my address and the faulty location of the delivery address, they said that the order was correctly delivered, and they wouldn’t reship my order. The customer service is terrible, this company only cares about your sale and not about keeping a customer. DO NOT BUY FROM VITALY. There are plenty of other good emo brands, Ask & Embla has been amazing to me.

2 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hello Matthew,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were disappointed with your experience. We understand how frustrating it is when there is uncertainty surrounding a delivery.

After reviewing your case, we confirmed that the order was shipped to the shipping address provided at checkout and that the delivery information supplied by the carrier indicated the package was successfully delivered. Based on the information available from both our shipping records and the carrier's tracking data, we were unable to verify that the package had been delivered to an incorrect address or that an error had occurred during fulfillment or transit. For that reason, we were not able to authorize a replacement shipment.

We appreciate that this was not the outcome you were hoping for. While we always want to help where possible, we also have a responsibility to rely on the information provided by our fulfillment systems and shipping partners when reviewing delivery disputes. We remain committed to handling these situations fairly and consistently for all of our customers.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Estoy pendiente de una devolucion no…

Estoy pendiente de una devolucion no contestan por el correo ni tampoco hay occpcion a conectar por otro medio .

15 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hello Josefina,

Thank you for bringing these concerns to our attention. Please note that our customer support team is active 7 days a week and have a typical response time of less than 24 hours.

If you have not received a response from our team, the most likely scenario is that you are contacting the wrong email inbox, or our replies have been routed to your spam folder.

If you are waiting on a refund due to a return shipment, please note that most return shipments require up to one calendar week after delivery to our warehouse in order to be inspected and processed by our return team. Once a refund is submitted, your bank will take care of the reinstatement of the funds, which may take up to 10 business days, depending on your payment provider.

Please ensure you are emailing us directly at info@vitalydesign.com for further assistance. Our support team is standing by, prepared to assist you. Thank you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I bought a choker from Vitaly that…

I bought a choker from Vitaly that structurally broke on day one. They sent a replacement under warranty, but the replacement's clasp completely snapped off right out of the box before I could even wear it once.
When I sent customer service clear photographic proof of back-to-back defects, their management refused to give me a refund. They told me that because a warranty replacement is listed as a '$0 exchange' on paper, they will only offer store credit. They literally told me to just file a dispute with my bank instead of refunding my money.
They hide behind standard corporate policy scripts to force you to keep your money trapped in their store for broken, unwearable products. Absolute waste of money and zero accountability.

**UPDATE:**
Vitaly’s response is just standard corporate copy-and-paste deflection. They are completely ignoring the actual issue here: product quality. This isn't a disagreement over a standard return policy, it’s a failure to deliver a product that actually works TWICE.

In November I bought the original item. I kept it packed away and pristine until January to wear after my wedding, when it broke immediately the very first time I wore it.
On February 27 after seeing the photos, Vitaly agreed it was defective and gave me a warranty replacement.
Unfortunately the brand-new replacement item broke right out of the box—the clasp had snapped off before I could even wear it out.
Vitaly keeps hiding behind "company policy" to justify keeping my money. But a company's internal policy doesn't override basic consumer protection laws, which state that goods have to actually be functional and free from defects when they are delivered to a customer.
A warranty policy is meant to cover normal wear-and-tear over time. It isn't a legal shield for a company to ship a second broken item and then say "too bad, no refunds." A replacement is supposed to be a working product. Shipping a broken item to replace a broken item means you never actually fulfilled the order.
I paid $150.29 CAD for a piece of jewelry I could actually wear. Right now, I have zero wearable products, and Vitaly has my money. Because management explicitly told me in writing that their system wouldn't let them fix this mistake and issue a refund, a formal credit card chargeback has been opened for defective merchandise.

15 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Vitaly Design

Svar från Vitaly Design

Hello Elizabeth,

Thank you for sharing your feedback regarding your recent support experience for your warranty claim. We understand your frustration and appreciate the opportunity to provide additional context regarding this situation.

After the original issue was reported, our team processed a warranty replacement in accordance with our warranty policy, as the item was determined to be eligible for coverage. When concerns were subsequently raised regarding the replacement item, we continued working with you to provide a resolution. Under our warranty policy, covered claims are eligible for a replacement or store credit where appropriate; however, they are not eligible for a refund to the original payment method. This policy is applied consistently to all customers and is outlined in the terms of our warranty program.

We also want to clarify a point raised in your review regarding the suggestion to contact your payment provider. This was not presented as a substitute for support or an attempt to avoid resolving the matter. Rather, once it became clear that the available warranty resolutions did not align with the outcome you were seeking, a member of our team advised that you were entitled to pursue a dispute through your payment provider if you believed that was the appropriate next step. While we understand that you disagree with our policy, our team did offer resolutions available within its scope and remained engaged throughout the process.

While we understand that this outcome was not the one you were hoping for, our team did offer solutions within the scope of our policy, including store credit and a replacement item. At no point was your concern dismissed, nor was an attempt made to avoid resolving the issue.

We stand behind our products and our warranty program, and although we are unable to provide a refund in this case, we remain committed to handling warranty claims fairly, consistently, and in accordance with the policies that govern them.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I will start off by saying that Vitaly…

I will start off by saying that Vitaly is my FAVORITE jewelry brand, I love every piece I have and wear them quite frequently. Customer support was great as well, they responded quickly and helped me with what I needed. Shout out Archie!

13 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing products and quality

Amazing products and quality. Great website, easy to find information and shop. Generally fast shipping and packed with care. Looking forward to new products.

30 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Beautiful, but quality is hit or miss

Beautiful designs! Unfortunately I've had quality issues twice out of my three orders.Specifically, I had quality problems with the Lift ring (crooked/bent) and the Sway necklace (arrived with defect/scratch on the pendant). Customer service allowed a refund for the ring, but it was a hassle. I haven't reached out abut the necklace yet because I don't know whether it's worth the headache. Can't find a way to leave a review on the website, which is kind of shady.

16 april 2026
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer