Thesoftminimal Omdömen 

19
•
TrustScore 4 av 5

3,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer


Kontaktuppgifter

3,8

Bra

TrustScore 4 av 5

19 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,8

Alla omdömen

(19)

18 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme

Vi kontrollerar omdömen

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Customers don’t matter

Customer service was terrible. I purchased the adagio clock. I didn’t realize I needed to hire an electrician to wire electricity to my wall. There were no directions to put the clock together as well. Everything was apart. I asked for a return or an exchange but because I bought this on sale I was no longer eligible for a return. Mind you this isn’t a clock that they don’t make anymore. So if I had paid full price then I could do an exchange or refund. There is too much cool art out there to give businesses who don’t care about their customers business.

27 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

When you unbox....

When you unbox an art piece from
The Soft Minimal, its kind of like opening that special gift from St. Nick.
I am wowed at the beauty and the sense of peace that each piece brings.

7 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The art is life and the Soft Minimal makes us all better for it

Let’s start with the easiest-the product. Art and creation are highly personal, as is the receipt and impact by those pieces. I now have 3 from the Soft Minimal and each one strikes deep and strikes with emotion. I do not know how they capture the essence when creating, but it feels like each piece was made for me personally. Arriving at the perfect moment in time.
Service and response— exemplary. Manuela and her team are there for each of us. I was surprised to hear back when I wrote the first time. I was amazed that they read what I wrote and Got!! What I was trying to say.
They are a team that we should support and be patrons for their creations. They give us our emotions, our thoughts, and our hopes in each piece

8 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Simply the Best!

I have purchased from Thesoftminimal before. The quality, the attention to detail, the love they put into every piece is truly exquisite. Words are not adequate to describe the feelings I experience when I open my carefully wrapped treasure. It is truly magical. The team, the customer service, the gratitude and respect they provide to me for every purchase I have made is like no other. They are artists and they are simply the very best!

9 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This company is a scam

This company is a scam! We ordered. Never got the item. They did nothing over 6 months besides claim it was delivered. Never was delivered. Even the FedEx tracking shows it was signed by someone that is not even employed by us. When we advised them that FedEx never delivered it to us, they did nothing. After several month the owner said sorry. We aren’t going to do anything. When we said we will charge back and show the bank all the emails showing us reaching out over and over, he comes back saying we will sue you for defamation. Sorry but you can’t sue someone over the truth! They took our money and scammed us! Do not buy from them. They even send out emails begging for a 5 star review cause they claim someone’s copying there designs.

1 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Dear Chris,

I am stepping in to formally address your review and provide complete transparency regarding the factual timeline of your second order with our studio.

We deeply value our collectors and always strive to resolve issues, which is why we must clarify the reality of this situation. According to our records and the official FedEx tracking logs, your package was successfully delivered on May 16. However, you did not contact our studio to report the item as missing until August—more than two and a half months after the confirmed delivery date.

Because of this timeline, we explained that we could not process a replacement or a refund for the following reasons:

Our 14-Day Policy: As clearly outlined in our store policies, we require customers to notify us of any delivery issues, missing packages, or warranty claims within the first 14 days of delivery. Reaching out over two months later completely removes our ability to open a formal investigation with the courier to locate the package or verify the signature.


Finally, I must address your false claims regarding our review process. We absolutely never ask or "beg" anyone for a 5-star rating. In all of our communications, we simply ask our customers to share their honest feedback about their experience.

It is true that our independent studio is currently fighting a difficult battle against counterfeiters who are copying our original designs. Because of this, the truthful words of genuine art lovers are vital to us. We have always believed that those who appreciate art are inherently kind and value authenticity, which is exactly why we welcome completely honest reviews from our community.

We always strive to go above and beyond for our customers, but we must also strictly adhere to our logistical policies when months have passed without notice.

Sincerely,

Management Team
The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent experiece

I am please to let everyone know that I ordered and received AeroCherubs with a Red Balloon. It arrive with damage to the hand. I emailed The Soft Minimalist support and the service commitment was immediately recognized.

Asha and Manuela told me, I didn’t need to do anything, that a replacement order was being promptly shipped. They told me I didn’t need to send the damaged piece back or do anything on my end. They even offered to send me an additional piece, free of charge.

While it is unrealistic for everything to always go perfectly, when something does go wrong, it is all about the service recovery and Asha and Manuela could not have handled this any better.

I love the piece and as a “self proclaimed” service expert, I can say that customer service and customer satisfaction, I experienced with The Soft Minimal, was impressive.

24 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Thank you so much for your kind review and for your patience with us. We are truly honored to serve you. We are thrilled that Asha and me could resolve the issue swiftly and that you love your new AeroCherub. Thank you for choosing The Soft Minimal!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I am always searching for interesting…

I am always searching for interesting art pièces and The Soft Minimal appeared on my Instagram . I was drawn to the simplicity and purity of the artist’s work and I could see the meaning behind her pieces … at least her work spoke to me .

Her Cherub piece said “grand daughter Alma “ immediately because i always saw her smile and glistening eyes when she would see a balloon and would beg to have one . While we walked together , her eyes would glance upward as if to réassure her that the balloon was there !

The Ascend piece meant happiness to me and has that freedom of spirit that embodies my way of living . And lastly to be gifted the Disarm pièce was such a symbolic sculpture in honor of my parents who survived the périls of WWll in the Philippines and were grateful to live in peace to the end of their lives .

All pièces we’re wonderfully wrapped and protected , communication with customer service was so wonderful, and the artist herself took time to reach out to make sure I was satisfied with her work .
An absolute pleasure to have worked with this company ! Thank you to Manuela the artist and her wonderful staff .
Warmly ,
Leila DePadua

20 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Thank you so much for your kind review and for your patience with us. We are truly honored to serve you. We are thrilled that Asha and me could resolve the issue swiftly and that you love your new AeroCherub. Thank you for choosing The Soft Minimal!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Never received an email about resolving…

Never received an email about resolving this issue! Again this company doesn’t stand behind its claims or they make that you are the one that choice the options so it can’t be returned without spending a lot of money to send it back overseas!

3 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Thank you for sending over that screenshot.

After receiving your image, I immediately had our IT and support team run a comprehensive search across our servers, spam folders, and archived filters. We found absolutely no record of this email in our database. It is highly likely that due to a temporary system congestion or a network sync error during that high-volume period, your message was unfortunately lost in transit and never reached our inbox. I am sincerely sorry for this technical mishap, as it explains why both of us were waiting on each other.

Because this purchase was delivered back in mid-May, the order has now far exceeded our standard return and warranty window, and we are unable to accept a physical return for a refund at this stage.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Thank you customer service

Customer service reach out to me and resolve the entire issue. I am very pleased with the customer service.

8 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

I am so incredibly sorry to hear that your replacement piece arrived damaged once again. It is completely understandable that you are very disappointed, and we share in that frustration with you.

Please accept my deepest apologies for this experience. While our studio dedicates itself entirely to the crafting and meticulous packaging of our sculptures, we must rely on third-party courier networks to transport them across the world to your door. Even though the physical handling of the box is out of our hands once it leaves the studio, we fully acknowledge that ensuring its safe arrival remains entirely our responsibility.

We wrap and protect each sculpture with the utmost care, making it both heartbreaking and baffling that the courier managed to severely crush the box and detach the delicate elements of your CaffèInAria piece for a second time.

We are committed to making this right for you. We have just sent a separate, direct email to your inbox outlining the next steps to resolve this matter entirely according to your preference.

Please kindly check your inbox for that message. Thank you so much for your incredible patience, your grace, and your understanding as we work to get this sorted out for you.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I purchased the cherub boy with the red…

I purchased the cherub boy with the red balloon, and the girl holding a whole bunch of red balloons— and I love both pieces. They were carefully curated. They were carefully packed and they make a statement in my house. They bring joy -a whole lot of joy. I love your art.

1 juli 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Purchase Asend for my daughters.

I purchase your Asend piece for my daughters. They arrived yesterday and are thrilled with the simple beauty and love they express. Your wonderful art gave me a fantastic way to express my love for my daughters.

Thank you,
Jim Warden

28 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi Jim,

Reading your message truly touched our hearts here at the studio.

We are profoundly grateful that our Ascend pieces could speak on your behalf and serve as a beautiful, tangible expression of the love you have for your daughters. Knowing that we are able to create something that brings genuine meaning and deep connection into the lives of others is the absolute greatest reward we could ever ask for.

Thank you so much for trusting our craftsmanship with such a special and personal gift for your family. We hope these pieces continue to bring a quiet sense of joy and love to your daughters' spaces for many years to come.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Masterpiece

I received the piece, The Echo, a few weeks ago and I almost cried. It is the most unique, exquisitely crafted form of workmanship ever. If my friends ask me about it I tell them that I have renamed it “Burdened Down” because it represents the struggles of life to me. The size and weight of this piece were surprising as well. Kudos Soft Minimal for a one of a kind masterpiece. I’m searching for my next purchase from you.

Ruth McPherson
Eastampton, New Jersey

10 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi Ruth,

I was incredibly moved reading your words about The Echo. Hearing that our work brought you to tears and resonated so deeply with you is the highest compliment our studio could ever hope to receive.

Thank you not only for giving this piece a beautiful home in New Jersey, but for sharing your profound connection to it so openly. Your review is a true gift to us. For other collectors who might be hesitating, your honest and heartfelt words provide the exact reassurance and trust they need to welcome our art into their own spaces.

I absolutely love that you have renamed it "Burdened Down." The true beauty of art is the personal dialogue it creates with its collector, and it is wonderful that this piece provides a safe space for you to reflect on life's struggles. My greatest hope is that its presence in your home also brings you a quiet sense of serenity and strength.

If you are currently navigating any heavy burdens, I wanted to share a gentle thought with you: Ultimately, we will overcome everything. If we haven't overcome it yet, then it is simply not yet the end.

Whenever you feel ready to add your next piece to your collection, please let me know. I would be honored to personally help you find it.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The Aero Cherub is absolutely stunning

The Aero Cherub is absolutely stunning. Purchased as a Mother’s Day gift for my wife. The first arrived damaged, but a replacement was sent right away. They could not have been nicer. They sent Ascend as a gift for the trouble. Everyone that has seen it, loves it.

8 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

Thank you so much for taking the time to share such a wonderful review of your AeroCherub. We are absolutely thrilled to hear that your wife loved her Mother's Day gift, and that the piece has been so well received by everyone who has seen it!

Your kind words mean the world to our team. Honest feedback like yours is incredibly valuable, as it helps build a deep sense of trust and reassurance for other collectors who visit our studio looking for their own perfect piece.

We are so glad we could quickly resolve the delivery issue and that your complimentary Ascend made it to you safely. We are deeply committed to doing absolutely everything in our power to ensure our collectors have a beautiful and seamless experience with us from start to finish.

Thank you again for your patience, your trust, and for welcoming our art into your home.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Exemplary Product and Customer Support

I contacted the Softmnimal in May to find out if order was purchased how long it would take to receive. This order was being placed as a gift to a friend and I wanted it to arrive during a particular time frame. Asha was the individual who contacted me initially and followed through every step of the way to insure delivery during the time frame I expected. There was a small glitch to due to no ones' fault in general and she made sure the glitch was corrected. I have never had any support from a business as I did with the Softminimal and Asha. As I didn't see the item, I can only say from the pictures provided by the person receiving this gift, it was excellent. If ever I need a special item for anyone I will look to the Softminimal to see if they have an appropriate gift. I recommend this business with no hesitation.

11 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

I was truly moved reading your glowing review. Working with you to ensure your friend's gift arrived perfectly was an absolute pleasure, and your kind words mean the world to me and our entire studio.

At The Soft Minimal, we believe that while every individual is precious, those who intentionally choose to share art with others possess a truly beautiful soul. My greatest hope is always to protect that beautiful experience and never disrupt it with any complications. However, as life often reminds us, unexpected glitches and imperfections are simply a part of the journey.

Through it all, the most important thing is that you and your friend are completely happy with the outcome. Knowing that you are satisfied means we have successfully fulfilled our ultimate goal.

Thank you again for your patience, your grace, and your wonderful recommendation. Whenever you are ready to find another special piece, please reach out to me directly—I would be honored to assist you again.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

As you can see I gave Thesoftminimal…

As you can see I gave Thesoftminimal only a four star rating only because my initial delivery was delivered to the wrong apartment number in my development. However, I had the pleasure of speaking with Asha who is a representative of the company. She was extremely helpful and understanding and made sure that the situation would be rectified. I received another coffee cup piece a week or so later. I was certain that I was out of luck but Asha assured me that she was going to make the situation right and she did. I have no problems with making any future purchases with Thesoftminimal in the future. Thanks again Asha for all your efforts.

15 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

Thank you so much for taking the time to share your honest experience with us.

I want to personally apologize again for the initial delivery mishap. We truly believe we earned exactly those four stars for this experience. Your rating is incredibly fair and serves as a grounded, honest reminder for our studio that there is always room to improve our logistics and ensure a flawless journey for our collectors.

I am just so relieved that we were able to rectify the situation, and that your replacement CaffèInAria piece finally made it safely to the correct door.

We are deeply grateful for your understanding, your grace, and your willingness to trust us again in the future. We will be working hard, and I truly look forward to the opportunity to earn that radiant fifth star from you next time!

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We purchased the boy with the red…

We purchased the boy with the red balloon and instantly fell in love with him. He just makes us smile. Such great craftsmanship that we looked at other pieces to buy. We purchased two other pieces of art and equally love those as well!! All three pieces are displayed proudly in our home and we have gotten compliments already. We will definitely keep an eye on this artist and will most likely purchase something again. The quality of the work and the price are outstanding!

16 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

Thank you so much for your wonderful words. Hearing that our piece brings an instant smile to your face and that you have proudly displayed three of our original sculptures in your home brings immense joy to our entire team.

To be completely transparent with you, our small independent studio has been navigating an incredibly difficult season lately, fighting a relentless wave of inauthentic, low-quality imitations of our original designs.

During challenging times like these, collectors like you are our greatest beacon of hope. Your genuine appreciation for authentic craftsmanship and your direct support of our true art provide us with the vital motivation—both emotionally and practically—to keep our small business alive and thriving.

We are profoundly grateful for your trust, your kind compliments, and your continued support of our artistic journey. We cannot wait to welcome you back whenever you are ready to expand your collection.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I absolutely LOVE the Silent Muse

I absolutely LOVE the Silent Muse, the Echo, and the black/white males throwing flowers at one another. The customer service is incredible and Asha in particular, made my purchases so ease to track and answered any questions I had, very quickly. I am definitely a customer for life. These pieces are gorgeous, arrive quickly, and customer service is extremely responsive!! If you are wondering about the quality, don't worry! These are very well made and I have already gotten a ton of compliments on them at my office. Thank you to everyone on The Soft Minimal team, for bringing these beautiful pieces of art into our office and home!

10 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Thesoftminimal

Svar från Thesoftminimal

Hi there,

Reading this review truly made my day! Thank you so much for taking the time to share such incredibly kind words about your experience with our studio.

It brings us all immense joy to know how deeply you love your Silent Muse, The Echo, and your stunning flower-throwing pieces. Knowing that these sculptures are proudly displayed in both your home and your office—and that they are already sparking so many wonderful compliments—is the absolute greatest reward our team could ever ask for.

On a personal note, I am so touched by your shoutout. It was an absolute pleasure assisting you with your tracking and ensuring all your questions were answered. Making sure your artistic pieces arrive safely and smoothly is always my top priority.

To hear that we have earned a "customer for life" is a profound honor for our small, independent studio. We are so deeply grateful for your trust in our craftsmanship and your support of our art. Please know that our door is always open to you whenever you are ready to welcome your next masterpiece.

Warmly,

Asha
Customer Care | The Soft Minimal

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer