Simply Stoves Omdömen 

137
•
TrustScore 5 av 5

4,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I have just taken delivery of our new Alaska 69" Fireplace suite from this company. I can't fault the excellent customer service for their advice. I placed the order online. I am really pleased with... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We used Simply Stoves to buy a new Flamerite Fire and what a pleasure it was to find a company who really cares about their customers. Their price was very competitive, their communication throughou... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great customer service, our Arada Stratford Stove unfortunately came with a slightly damaged fire brick. Jess from Simply Stoves contacted Arada and a replacement part was promptly delivered the next... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Straight forward ordering the Elgin & Hall Cabrina 52" Pryzm 5D Electric Fire Suite. Communication was good and delivered in a timey manner. We were able to advise a delivery day based around our ho... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Kaminbutik
  2. också i
  3. Heminredningsbutik
  4. Leverantör av värmesystem

Skrivet av företaget

Welcome to Simply Stoves Limited – Your Trusted Stove Specialists in the UK Simply Stoves Limited supplies and installs high-quality wood burning stoves, multi-fuel stoves, gas fires, and electric stoves for customers across the UK. We deliver reliable, energy-efficient heating solutions designed to enhance both comfort and style in your home. Founded in 2009, Simply Stoves Ltd launched in response to growing demand for eco-friendly, efficient, and visually appealing heating systems. Our journey began at the height of the wood burning and multi-fuel stove boom, starting from a small log cabin in Maylandsea, Essex—a unique and peaceful setting that contrasted with the busy garden centre environment. Thanks to strong customer demand and our commitment to quality, we quickly expanded. Within just one year, we moved to a prominent High Street location and combined two retail units to create a spacious, modern showroom. Today, our showroom showcases a wide selection of stoves and fires, while our dedicated warehouse ensures we always have the stock and equipment needed to meet your heating requirements. From the beginning, we built our reputation on expertise in wood burning and multi-fuel stoves, including professional chimney liner installation. Over time, we expanded our services to include gas stoves and gas fires, offering a complete range of heating solutions to suit every home and budget. At Simply Stoves, we focus on delivering expert advice, professional installation, and high-performance heating products you can trust.


Kontaktuppgifter

4,8

Utmärkt

TrustScore 5 av 5

137 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,8

Alla omdömen

(137)

29 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Stovax wood burner model I…

Had the Stovax wood burner model I wanted at the best price, delivery fast & efficient arriving safely encased in a timber frame on a wooden pallet. Very happy with service.

27 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Thank you for taking the time to leave us a review on your experience through ordering with us! We are pleased to hear you were happy with the service provided and we hope to see you shopping with us in the future!

Kind Regards,

The Simply Stoves Customer Care Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Simply stoves are fab!

Simply stoves are an organised, true to their word company. They were welcoming in their shop, honest with their advice, and even though we had to wait a few weeks (due to a delay in stove supply - a problem out of Simply stoves' control), they were efficient and organised. The installers were polite, and respective of our property. We are very happy, warm customers.

21 december 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi Amanda,

Thank you for taking the time to leave us a review! We are pleased to hear your experience with us was efficient and thank you for your understanding with regards to any delays with stove supply!

We look forward to future orders with you!

Kind Regards,

The Simply Stoves Customer Care Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great company and delivery

Great company and delivery, stove is just what i wanted, this is my second stocton stovax stove, its a brilliant little stove.

2 februari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi Mandy,

Thank you for leaving us such a positive review! We are pleased to hear you love your stove and that the process of ordering with us was so efficient.

Kind Regards,

The Simply Stoves Customer Care Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Disappointed in simply stoves

Disappointed in simply stoves. Ordered a stovax county 3, had one confirmation email about my purchase but then didn’t hear anything, 8 days later I get a phone call from a delivery driver saying he’s outside my house with our stove while I’m out at work. I'm self employed so then had to leave work letting down customers and costing me money to come home and check the stove (simply stoves requests that you check your stove on delivery so there’s no damage to it on their website) so really disappointed with this overall. The stove is in good order apart from the ash tray which has a couple scratches on it which I’m not bothered about. Wouldn’t recommend simply stoves communication seems very poor.

30 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi James,

Sorry to hear you are unhappy with this delivery.

Once an order has been processed and sent out from us, they then go to your local delivery depot, who should call you up to book out delivery.

We do not normally have any issues with this and apologise again for this inconvenience of the stove turning up with no warning.

Thank you for leaving us feedback on this. If you would like to discuss this any further, please get in touch at info@simplystovesuk.com.

Kind Regards,

The Simply Stoves Customer Care Team.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service

We bought a Stovax multi-fuel stove from Simply Stoves and they have been great. We dealt with Chris, who has been absolutely fantastic and who's helped us throughout the process. including swiftly handling a problem with a missing part.
Would definitely recommend them to anyone

5 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi Stewart,

Thank you for leaving us a review. We are happy to hear you are pleased with your order and the process of ordering with us. We hope you enjoy your new stove!

Kind Regards,

The Simply Stoves Customer Care Team.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

The store is great

The store is great. I have ordered and will be ordering more.

4 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi Rafe,

Thank you for leaving us such a positive review. We are pleased to hear you are happy with your order and that we have provided a great service.

We look forward to the next order with you!

Kind Regards,
The Simply Stoves Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Sale Price not honoured and poor customer care

Beware! they do not honour sale prices and inflated the price when I was ready to purchase: For two weeks we had been corresponding on the purchase of the Charnwood Bembridge stove, which was advertised as on sale. I emailed with one of their salespeople Agent C, I'd attached the screenshot of the stove in my basket at the discounted price asking about the size of the stove and requesting the manual. The following week, once I was ready to purchase the stove, I rang and spoke with another agent T in their team to ask how it was delivered and she confirmed I needed to purchase via the website. I then submitted my details while on the phone and after the call completed the details even submitting my credit card CVC etc. And submitted the purchase! I had the screen confirm: 'Thank you. We will be in touch to confirm your order'. The next day I rang to ask why I had not received confirmation and Agent T said the order did not go through to them and asked 'have you been charged'?
I was then told that the price rose to £400 more the price on the stove the day prior to when I said I went online and purchased the stove. However, I did not have any stove because the site did not take the purchase.
This is a scam and a lure. I was on the call the the same agent T and she confirmed she could not process the purchase over the phone so when I submitted it online it did not process and they raised the price considerably. I would not recommend this intermediary sales firm. The current price on the Charnwood Bembridge model they have advertised is now higher than the competitors' prices. Such a shocking experience.

16 juni 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

Hi Mark,

Thank you for taking the time to write a review.

As discussed via email, it appears that you believed incorrectly that you had placed an order via our website (you had added the product to your cart, but you did not actually enter your card details to finish placing the order), and unfortunately two weeks later when you tried to place an order again the price had increased.

You asked us to reduce the price to match our previous sale price, but it was explained that unfortunately the stove manufacturer had issued a price increase and this was not possible.

I understand that missing out on our sale price was unfortunate for you, however prices change on all products across all industries daily (especially in the current climate) and this is certainly not a "scam" or "lure" as you put it.

I understand that my colleague did offer you an additional 10% discount and a £10.00 discount code in an attempt to help, however this was refused.

I wish you all the best in your search for the stove.

Kind Regards,

The Simply Stoves Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

"Simply" A poor experience!

My first time shopping with Simply Stoves has not gone well and the girl/woman I spoke to today (Taylor?) is not putting Simply Stoves or their customers first in our experience.

I ordered a Gazco Vision stove (Order #63960) on May 23rd.

When we committed to purchase at the online checkout, no delivery details are provided - It simply reads...

Shipping
South East Delivery

or

Collection from Our Essex Store

*** Important to note that there is no call to action in the checkout that prompts you to scroll to the bottom of the page and find a link amongst 17 other links that tells you what really happens with your delivery? ***

After purchase we heard nothing, just received an email stating - "Just to let you know — we've received your order #63960, and it is now being processed:"

4 days passed and we were still not clear if our order has even gone through?

On the afternoon of the 5th day I missed a call from Taylor saying I need to call to book my delivery.

I called Taylor back to hear that "there are only 2 days we can deliver... Next Wednesday (10 days from purchase) or the following Wednesday (17 days from purchase)

I explained that Wednesday is the only day in 7 that I cannot guarantee someone will be in all day as I am away for work and my wife has the school run. Sadly, no alternatives could be offered?

I asked if they could have the delivery driver call en route - The answer was blunt -"I can't guarantee this" (verbatim)

I asked If there were any alternatives and was told rudely - "if you are not there we will hold the item until you pay for it to be redelivered - A late delivery fee" (verbatim)

I asked Taylor to clarify that the item we had just paid nearly £900 for, would only reach us if we paid a ransom to which she said "This is our delivery policy"

I said to Taylor to send the item on the only day of the week we are not around and we'll have to take our chances that my wife is not on the school run. There were no other alternatives available to us so I ended the call.

5 minutes later, Taylor called me back to say - "I can organise a time slot for you if you pay £40"

Not sorry for the inconvenience? Not I'm trying to find an alternative to help you.... As blunt as you like... Pay £40 and I will deliver your item at a time when someone is home.

Off my own back, I threw in another idea for my neighbour to sign for it and was told rudely....

"It is a kerbside pallet delivery, you need to sign or pay a fee" (verbatim)

I explained to Taylor to send the item and we will have to hope it all works out somehow by chance.

The way Taylor speaks to customers is incredibly negative, passive, unsupportive, computer says no....

I honestly cannot recall one part of the 2 phone conversations where she said anything of value or in anyway helpful?!

Such a shame.

We were really excited about purchasing and receiving our stove, however, this one individual made the experience sour...

We are renovating and are looking for multiple stoves, however, will not shop here again.

***UPDATED POST FOLLOWING THE DETAILED REPLY FROM SIMPLY STOVES BELOW***

You have completely and utterly missed the point?

Your reply, like your website, is full of spiel and excuses

If you took a moment to look at the situation before jumping on the defensive, you would realise your representative provided a shocking customer experience, just awful!

The rest... in the grand scheme of things is irrelevant.

27 maj 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Simply Stoves

Svar från Simply Stoves

***Please note that response below corresponds to the original review posted by the client. due to the above review having now been edited multiple times, the responses below may seem disjointed.***

Hi Carl,

Thank you for taking the time to write a review, and I am very sorry to hear that you did not receive the service we strive to achieve on each and every order placed with us.

Looking at your order I can see that the Gazco electric stove order was placed on the 23rd May 2022 via our website during our sale, and the price you paid was £872.82 Inc VAT and free delivery. The price of £1359.00 mentioned in your review above was the Recommended Retail Price on the appliance, which was crossed out with the discounted price of £872.82 shown in its place at the time you ordered.

There was no "fluke" involved in you purchasing the stove at the discounted price, this was just the discounted price shown to all customers at the point at which you purchased. You are correct that shortly after you ordered our discounted price increased to £1087.20 Inc VAT, however this was simply due to a price increase from the manufacturer and actually made the price that you purchased the Gazco stove an even better deal for you.

Our website quotes delivery at 7-10 working days from the date of order placement as a guide when ordering. This is detailed in a large tab named "Delivery" on each and every product listed on our website. A member of staff contacted you only four working days after your order placement on the 27th May to book in a delivery date of your choosing, and to explain the delivery process (which is a service we carry out for all customers purchasing our stoves and fires, to ensure that someone will be at home at the point of delivery, and it is our way of offering a more personal service than the norm).

The fastest delivery date that we could offer you was three working days later, and just so happened to be the day before the Queens Jubilee Bank Holiday days. My colleague informed you that delivery could not take place over the Jubilee dates, however any other date that suited you after these dates could be chosen. You informed us that you must have the order before the Jubilee holiday, and delivery was booked in for the 27th May as requested.

It was explained to you that all of our heavier appliances such as stoves and fires are delivered via a safe and secure pallet network courier (as detailed on our website, and reiterated via telephone before shipping), as this not only ensures minimal handling of the products it also allows us to encase the products well and also keep fragile appliances upright in transit which is very important. This service is offered completely free of charge, and has proven the best way to send our stoves and fires over the past 13 years of trading.

In your particular case we did arrange for the courier to carry the stove into your property, which I can see did happen based on the uploaded delivery photographs. This is not usually an option, but as the stove was electric and could be carried by the delivery driver, the extra service was added in an attempt to appease your complaint.

I can see that you enquired as to timed delivery service with our advisor. This is a service that we can cater for, and carried a charge of £40.00 Inc VAT if chosen. This is an upgraded service to our usual Free Delivery service offered, and was suggest as an alternative for you in an attempt to meet your requirements.

I understand that you see your experience with us as negative, however I am hopeful that now that you have your new stove you can appreciate that you have purchased a quality stove at a fantastically discounted price with free delivery, delivered to you quickly and efficiently.

Kind Regards,

The Simply Stoves Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Quality products, amazing customer service!

Stove is excellent, due to a delay in building work fitted 2 months after delivery and found we had a small missing part. Contacted the company expecting the usual computer says no you should have checked at point of delivery. Overwhelmingly surprised to get a super quick and helpful response and delivery of the part within 2 days! This is a company that cares and provides quality products at excellent prices without any compromising on customer service. If you are reading this and considering ordering just do it you won’t be disappointed.

15 december 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent all round service

Stove was delivered today exactly when we were told it would be. Service first class from start to finish. Very professional, friendly team at the other end of the phone. Extremely helpful from the first call for advice to sorting out the delivery. Would thoroughly recommend.

19 november 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Gazco Ereflex Skope - very pleased

I ordered a Gazco Ereflex Skope 85r Inset Electric Fire back in June, I have just had my media wall built and the fireplace looks absolutely amazing. It was definitely worth spending a bit more to get the real fire effect. Really pleased with the purchase.

31 augusti 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Top class service from beginning to end

We ordered an electric stove from Simply Stoves and it arrived at the appointed time. Unfortunately it had suffered damaged in transit.

This was no problem for the company. They organised for the stove to be picked up and a new one delivered. In fact we were away when the new stove was ready for delivery and they stored the replacement until we returned home.

Excellent service all round.

26 augusti 2020
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent supplier of Wood Burners

First time purchase from this company and very impressed with their service, communication and most importantly - their price. I shopped around for a particular Westfire wood burner, as I had one before, and Simply Stoves stocked them at a great price - much cheaper than what I paid before for the same model. They checked, by phone, when I would prefer delivery and delivered at a time that fitted around me. I recommend without hesitation.

11 augusti 2019
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer