MEDBASIC Omdömen 

377
•
TrustScore 3.5 av 5

3,6

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

8 days and items havent arrived as of yet, ive had to go and buy insulin syringes elsewhere or we would have been without this whole time. No reply to several emails sent, no refund or explanation at... Se mer

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

I was concerned after reading some of these reviews that my order wasn't going to arrive. I was sent a confirmation email immediately after my order, then later in in the day I recieved my roy... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very simple and easy to use. I did have an issue with an order which seemed to slip through the cracks and go unnoticed for a little while however when I prompted them and questioned the delay they... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We live on the 9th floor of a block of flats but the lift only goes to the 8th floor. Despite this, the courier took the time to run up the stairs and leave the parcel outside our front door. Someti... Se mer

Företagsinformation

  1. Försäljare av medicinsk utrustning

Skrivet av företaget

Medical Supplies - Needles, Syringes and Kits


Kontaktuppgifter

3,6

Medel

TrustScore 3.5 av 5

377 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 50 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 2 veckor

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,6

Alla omdömen

(377)

8 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Just seen these reviews - terrible

Just seen these reviews. Should have checked here before ordering.

Website clearly states same day despatch if ordered before 2pm.

I ordered on a Sunday, so well before 2pm on Monday. No email acknowledgement of order or despatch email with tracking as promised, as of 10pm on Tuesday.

Two emails sent via web contact form. Will see if I get a response.

Website states order will arrive within 3 to 5 working days, so should be arriving Thurday to Saturday via Royal Mail.

If the company responds and I receive the order by then I will update my review to 3 stars but defintely not more due to shocking customer service.

Now in predicament of wondering whether to order from elsewhere and potentially end up with twice as much as I need having spent twice as much as I needed to, or whether to wait until Saturday to order from elsewhere, meaning waiting an entire extra week to get the items I need for medical purposes.

SCAM COMPANY.

I will ask for chargeback on credit card if items not received and no tracking provided.

UPDATE:

I have now received my items.

An email stating royal mail were to deliver a package from a company called DS Target, with no reference whatsoever to my order with Medbasic, was sent on Weds and parcel arrived on Thursday.

There was no invoice or packing slip. I have been unable to check that what I ordered and that everything I ordered has been included.

I have been sent an email from Trustpilot stating my review will be taken down of I do not "prove" it is genuine by providing my order reference number.

I cannot provide the reference number as I was never sent any email confirmation. I cannot look on their website to see my order as I do not have a reference number. There is only the option to log in, whereas I completed via guest checkout.

So, order from this company, and hope for the best, and try to remember what you ordered as there's no record of it you can access later.

I have changed from 1 to 2 stars. Company should be avoided and I will never use them again.

**Update: response to reply from Medbasic**

Company has replied to say they did in fact email me and did also respond when I filled out their contact form on their site to say I had not received an email confirmation, order number, or any communication at all.

They say this would have been automatically sent to the email address given at checkout.

I have double-checked my spam folder and my inbox and have received no emails from them acknowledging my order, giving me an order number I could use on their site for tracking updates, or any response to my telling this in the contact form.

I would assume I had accidentally given the incorrect email address; however, I did receive two emails a few days later. One offering me a discount off my next order and one telling me there are items in my basket and to hurry up and order before they sell out!

Therefore they definitely were given my correct email address. They did not send me any email about my order. They did give Royal Mail my correct email address as I then received an email about my order being with Royal Mail and a tracking number.

Only communication I have had from this seller that wasn't spam is their response to this review, which, judging from other reviews, is only mildly critical in comparison.

Other people have said they never received their order and the company didn't email them about it. I have only said that my order did arrive on time, and that the stuff in the box looks roughly what I ordered although I have no way of checking as they never emailed me confirmation of the order, and did not include a packing slip, so I'll have to assume it's all there and is what I ordered!

The quality of what I received is fine.
Is it possible they are sending emails and some were not received? I guess it's possible. I have not had this problem with any other company and I order online all the time.

17 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för MEDBASIC

Svar från MEDBASIC

Thank you for your review, Catherine.

We’re sorry to see this feedback, as it doesn’t fully reflect the course of events.

We responded to your enquiry at the time, confirming dispatch, re-sent your order confirmation and tracking details, and also followed up after delivery - however, we did not receive a reply.

Your order was placed on Sunday and delivered on Thursday via our Free Shipping service (3–5 working days), which is within the stated timeframe on our website.

All confirmation and dispatch emails are sent automatically to the email address provided at checkout. In some cases, these may be filtered by email providers.

We’re pleased to see the order was successfully delivered and hope the items are as expected.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

All in all very happy

I was a bit worried after reading some reviews but I went ahead and ordered. It was a better price than anywhere else and was sent via Royal Mail with a tracking number. So all in all very happy.

15 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolute rubbish

Absolute rubbish

15 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för MEDBASIC

Svar från MEDBASIC

We’re sorry to see your review and that you were left feeling dissatisfied.

After carefully reviewing the order, we can confirm that the item supplied was the correct product and fully matched the description shown on our website at the time of purchase. The issue arose because the product ordered was not suitable for your intended use, rather than being faulty or incorrect.

Due to the nature of medical and sanitary products, we are unable to accept returns or issue refunds for non-faulty items, as clearly stated in our returns policy. This policy is in place to protect the health and safety of all customers.


Best regards,
Medbasic Team

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

I originally gave 2 stars ,i e used…

I originally gave 2 stars ,i e used this company a few times ,never a problem,yesterday received 20 week cyle no needles no swabs well 1 needle ,had a message from claire apologising and have despatched needles and swabs,so touch wood all good

24 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

My dog was given an unexpected diabetes…

My dog was given an unexpected diabetes diagnosis and I was tasked with buying a certain syringe with a certain needle size, it was quite overwhelming and I needed them urgently. I found Medbasic on Google and gave them a try. The information was so clear even I could understand it and it was delivered in 2 days which was amazing and great appreciated

23 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fast delivery

Fast delivery, rapid turn around , items exactly as described great service never let me down..

22 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Absolutely brilliant service

Absolutely brilliant service! Product was great. Royal Mail were problematic with delivery. And MEDBASIC couldn’t have been more helpful. Great company, will be purchasing again

11 december 2024
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Echo all other 1-star reviews

Response to the nonsense reply: ChatGPT response received this morning stating delivery timescale issues likely a glitch. Either way, order before 6:30pm for next day delivery was advertised, so that is why I paid, and that is what I expected. Review left in November following an order in August, as the issue was reported and completely ignored at the time! Their own automated review system, which they cherry pick reviews from, times out so I came to Trustpilot to see other shocking experiences and to leave my own. To be fair, Claire did offer a full refund on postage this morning, and when I accepted it, she ignored it again, didn’t refund, and came to Trustiplot to tell everyone about it! 😂 Genius.

Echo all other 1-star reviews. Pay next-day delivery which doesn't happen. The first email to complain gets ghosted. The second email, sent before a a potential repeat order, gets a dismissive response from Claire stating delivery timescales that were not advertised when placing the order.

Website has a clear "Order with X for next day delivery", that appears to be faulty and provided timescales for 6:30pm cutoff rather than 3:30pm. I expect many others to be in the same position. Ignore it and search for a similar company selling a similar product with far better customer relations.

Don't believe their 3rd party on-site reviews which can be cherry-picked and base your purchasing decision based on actual reviews via Trustpilot.

18 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för MEDBASIC

Svar från MEDBASIC

Thank you for your feedback.

We’re sorry to hear about your dissatisfaction. However, after reviewing our correspondence, it seems your primary concern was obtaining a full refund for your entire order due to your package allegedly arriving a day later than expected.

As previously explained, orders placed after 3:00pm are processed the next business day, which is clearly stated in our "Shipping" section and reflected by the cutoff timer. Your order was placed at 6:28pm, well after the shipping cutoff. It was dispatched promptly the next business day and delivered the day after.

This situation occurred in August, yet your review was posted three months later, along with a request for a full refund.

To address your concerns at the time, we offered to refund your shipping cost or provide a discount, but a full refund for the entire order could not be accommodated.

We appreciate your understanding and hope to have the opportunity to serve you better in the future.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unprofessional

They haven't sent my order or as far as i can tell even processed it. Feels like I've been conned which is stupid for the sake of 12 quid. Will never be ordering from here again and I wouldn't recommend anyone else does either.

6 september 2024
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer