Hoothealth Omdömen 

9
•
TrustScore 2.5 av 5

2,4

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Företagsinformation

  1. Medicinska intyg

Skrivet av företaget

At HootHealth, we provide a quick and convenient way to obtain medical certificates online for just $21.95. Our service ensures that you receive professional service from registered Australian doctors without the hassle of visiting a clinic. Submit your application form anytime, and our doctors will review it and send your certificate via email. We prioritise your privacy and security, offering patient-focused care 24/7 to meet your medical needs efficiently and effectively.


Kontaktuppgifter

2,4

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

9 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 57 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 2 veckor

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

2,4

Alla omdömen

(9)

8 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme

Vi kontrollerar omdömen

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam stay away!!

Paid to get a referral to be able to see a specialist sent through mri results and I just get sent through rejected go see a gp. What a scam do not waist your money with these frauds!!!!!

28 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hoothealth

Svar från Hoothealth

Hi Daniel,

We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

Specialist referral requests submitted through HootHealth are independently assessed by an Australian-registered doctor. A referral can only be issued where the assessing doctor considers it clinically appropriate, so payment for the service does not guarantee that a referral will be provided.

We have received your email and have already arranged for your request to undergo a further assessment. Our team will contact you directly with an update as soon as the review is completed.

We appreciate your patience while we look into this for you.

Regards,
The HootHealth Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Efficient and Quick

They were efficient quick and easy, my certificate arrived within an hour, they were cheap. Service was great they kept me informed by email

18 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

No certificate and absolutely no…

No certificate and absolutely no contact.
After providing details and paying the higher fee for a quicker service. I was left with no certificate and contacted by no one from this company.
Really disappointing and wouldn't bother with this practice as you'll get left in the dark like myself. Pretty much a legitimate scam for the vulnerable.

8 april 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Don’t waste your money.

Unfortunately, this was a very disappointing experience. I only wish I had read the reviews beforehand.

I paid for a medical certificate for travel purposes for very legit reasons, however the service was ultimately not provided. While I understand that issuing medical certificates is at the practitioner’s discretion and there can be valid safety considerations, the process was not as simple or straightforward as advertised.

Despite being unable to deliver the service on the day it was required, only a 50% refund was offered, which feels unreasonable given the circumstances.

Overall, this experience did not align with the expectations set by HootHealth’s marketing, and I would encourage others to review all feedback carefully before purchasing.I ended up using another service provider that was not only cheaper, but much more efficient.

18 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hoothealth

Svar från Hoothealth

Hi Katrina,

Thank you for your feedback, and we’re genuinely sorry that this was your experience.

Medical certificates can only be issued at the discretion of the treating doctor after a clinical assessment, and in some cases additional review is required before a certificate can be issued. This means that while many requests are completed on the same day, timing cannot always be guaranteed.

In your case, we understand that the document was required urgently on the same day, and unfortunately the certificate was not issued within your required timeframe. After reviewing the situation, we agreed that this did not meet your needs and we have processed a full refund.

We appreciate you sharing your experience, and we are currently reviewing how we communicate time-sensitive requests to ensure expectations are clearer for patients in urgent situations.

We wish you and your family all the best.
The HootHealth Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam

Scam
Very disappointing experience. I paid $53.95 for an online medical certificate because I urgently needed documentation for a travel refund due to legitimate medical reasons. After payment was processed, I was advised that no certificate could be issued and that I would need to see a doctor in person.
While I understand that some medical matters may require an in-person assessment, this should be made clear before payment is taken so customers can make an informed decision about whether the service is suitable for their needs. Charging the full fee without providing the requested outcome feels unfair and caused unnecessary stress during an already difficult situation.
The service did not meet my expectations, and I believe clearer communication about assessment limitations is needed to avoid other customers experiencing the same frustration.

14 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hoothealth

Svar från Hoothealth

Dear Renee,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

HootHealth provides online consultations with fully qualified Australian-registered doctors. Medical certificates are legal documents, and whether one can be issued depends on the doctor’s clinical assessment. In some cases, doctors may determine that an in-person examination is required to ensure the request meets appropriate medical and professional standards.

We understand that this can be frustrating, especially when documentation is needed urgently. While certificates cannot be guaranteed for every request, we do aim to be transparent about this in our service information.

As a gesture of goodwill, we have processed a full refund for your consultation, which should appear in your account shortly.

We appreciate your feedback and will continue working to improve the clarity of our service so patients can make informed decisions before requesting a consultation.

Kind regards,
HootHealth Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam

Scam. Site is designed to take your money, not provide you with goods and refuse to refund you. Hoot Health is definitely taking advantage of the vulnerable. As a consumer, we have the right to a refund if we pay for goods and do not receive them.
I would advise everyone NOT to use this fake service. They will not provide you with a certificate. Just a waste of money. I am reporting this fraudulent site everywhere. Shame on them for pretending to be affiliated with APHRA to create a verisimilitude of plausibility, when they are nothing but an online scam.

1 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hoothealth

Svar från Hoothealth

Dear Leonie,

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

HootHealth provides online consultations with fully qualified Australian-registered doctors. Medical certificates are legal documents, and whether one can be issued depends on the doctor’s clinical assessment. In some cases, doctors may determine that an in-person examination is required to ensure the request meets appropriate medical and professional standards.

We understand that this can be frustrating, especially when documentation is needed urgently. While certificates cannot be guaranteed for every request, we do aim to be transparent about this in our service information.

As a gesture of goodwill, we had processed a full refund for your consultation on 2 Feb 2026.

We appreciate your feedback and will continue working to improve the clarity of our service so patients can make informed decisions before requesting a consultation.

Kind regards,
HootHealth Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very hard to verify documents

Very hard to verify documents, you also need to pay to verify and even though I did. It took three hours for them to ask me what I wanted? and after repeating, with reciept of payment they just never responded and issued me a refund. Hard to comprehend when they issue on the spot cerificates within minutes.

1 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer