Sämsta flyttbolaget
Sämsta flyttbolaget. Undvik med alla medel.
10 minuter innan flyttjänsten skulle vara på plats ringde en man från Emrus och påstod att det blivit problem med en bil och att det skulle komma en bil från Borås till Göteborg 2 timmar sent. Bristfällig förklaring, orimlig tidsutdräkt utifrån avståndet. Flyttkillarna kom sen mer än 2 timmar sent och var två unga, oerfarna killar som verkade sommarjobba. De lastade dåligt och långsamt. De ringde sedan när de var på väg till nya lägenheten och ljög om att de skulle bli sena pga "jättemycket trafik" (det var ingen trafik att tala om den dagen). Var mer än 1 timma sena till nya adressen där det borde tagit max 20 min att köra mellan adresserna. Det första de gjorde var sen att köra fast hissen då de lastade den fel så saker tippade ut över sensorerna. Blev kränkta på mig när jag påpekade att de gjort fel. Pga deras handhavandefel behövde jag betala kostnaden för hisservice då deras fel behövde lösas. Kontaktade Emrus och både killarna och säljaren betedde sig helt oacceptabelt när jag bad de betala för hisservice då det var helt och hållet flyttfirmans fel. Firman hävdade att killarna inte gjort något fel och att det lät märkligt. Detta trots att jag skickade bilder på hur de lastat hissen och hissreparatören tydligt sa till killarna att det var deras fel. Killarna vägrade bära in saker medan hissen stod still och vi väntade. När hisservicen dröjde sa de att de skulle åka utan att bära in allt eftersom det var ett "waste of time" för dem (ja, äkta citat). Om inte hissreparatören hade kommit hade killarna alltså bara åkt utan att ens göra klart jobbet de själva förstört. I slutändan tog det 9 timmar att flytta med Emrus. Emrus har efteråt slutat besvara mig angående kostnaden för hissreparatör. Undvik Emrus och slipp detta uppenbara bluffbolag.







