Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Företagsinformation


Kontaktuppgifter

2,7

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

4 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Sämsta flyttbolaget

Sämsta flyttbolaget. Undvik med alla medel.
10 minuter innan flyttjänsten skulle vara på plats ringde en man från Emrus och påstod att det blivit problem med en bil och att det skulle komma en bil från Borås till Göteborg 2 timmar sent. Bristfällig förklaring, orimlig tidsutdräkt utifrån avståndet. Flyttkillarna kom sen mer än 2 timmar sent och var två unga, oerfarna killar som verkade sommarjobba. De lastade dåligt och långsamt. De ringde sedan när de var på väg till nya lägenheten och ljög om att de skulle bli sena pga "jättemycket trafik" (det var ingen trafik att tala om den dagen). Var mer än 1 timma sena till nya adressen där det borde tagit max 20 min att köra mellan adresserna. Det första de gjorde var sen att köra fast hissen då de lastade den fel så saker tippade ut över sensorerna. Blev kränkta på mig när jag påpekade att de gjort fel. Pga deras handhavandefel behövde jag betala kostnaden för hisservice då deras fel behövde lösas. Kontaktade Emrus och både killarna och säljaren betedde sig helt oacceptabelt när jag bad de betala för hisservice då det var helt och hållet flyttfirmans fel. Firman hävdade att killarna inte gjort något fel och att det lät märkligt. Detta trots att jag skickade bilder på hur de lastat hissen och hissreparatören tydligt sa till killarna att det var deras fel. Killarna vägrade bära in saker medan hissen stod still och vi väntade. När hisservicen dröjde sa de att de skulle åka utan att bära in allt eftersom det var ett "waste of time" för dem (ja, äkta citat). Om inte hissreparatören hade kommit hade killarna alltså bara åkt utan att ens göra klart jobbet de själva förstört. I slutändan tog det 9 timmar att flytta med Emrus. Emrus har efteråt slutat besvara mig angående kostnaden för hissreparatör. Undvik Emrus och slipp detta uppenbara bluffbolag.

17 juni 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Mycket oseriösa.

Kom först och främst flera timmar sent. Arbetarna, som knappt kunde kommunicera, var trötta och kämpade på men med bristande hjälpmedel. Möbler blev förstörda vilket vi ej fått någon som helst kompensation för trots att detta påtalades direkt även till svensktalande ansvarig på firman. Trots information om storleken på boende var offerten extremt lågt räknad och vi fick lägga till extra körning men fick ändå köra flera lass själva efteråt. (Detta trots att vi rensade bort flera stora möbler som soffa och sängar).
Arbetarna lämnade oss sent på kvällen och skulle upp igen och jobba dagen efter, några arbetstidslagar verkar inte existera. Det tog även tid att få kvitto på betalningen.
Vi har nu möbler som glipar för att man burit fel (exempelvis i övre skivan på byrå, varpå skruvhål förstörts och skivan inte kan skruvas åt igen) samt möbler som krossats i hörn.
Firman hänvisade till att samla underlag på allt som hänt men när vi gått igenom allt och skickade in underlag skyller man på att det kommit in för sent, trots att vi som sagt reklamerade muntligt redan första dagen.
Man krävde också betalning via swish innan sista grejerna lämnades av när vi uttryckte missnöje för processen.
Överlag en mycket oseriös firma, både gentemot konsument och egna anställda.

16 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AKTA ER FÖR DET HÄR BOLAGET

AKTA ER FÖR DET HÄR BOLAGET

Jag har varit i tvist med dem under en längre tid. De har inte följt avtalet när det gäller emballering av möblerna och har inte tagit ansvar för de skador som de orsakat.

Efter att skadan uppstod har de dessutom agerat oseriöst. De försöker undvika att svara på samtal, e-post och annan kontakt.

Mitt bästa råd är att inte anlita dem. Jag kan inte rekommendera ett företag som inte tar ansvar eller besvarar kunders samtal och mejl.

Företaget är nu anmält till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Det finns även flera anmälningar mot dem sedan tidigare, vilket visar att detta verkar vara ett återkommande problem.

7 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Kom ihåg att räkna/numerera flyttlådorna

Kan tyvärr inte rekommendera detta företag. Först och främst talade inte personalen annat än knacklig engelska så kommunikationen var bristfällig. Det var två killar som hade sina fruar eller flickvänner med sig. Själva inlastningen gick fort, och de körde om oss fast vi körde 120 på motorvägen och de var framme långt före oss. Inlastningen gick också med väldig fart. Märkte efteråt att jag saknade delar till en hylla och fick efterlysa dem. De lämnades till mitt ex. som fick skicka dem till mig. Först tänkte att allt var någorlunda ok ändå efter det, men nu efteråt när jag packat upp alla mina kartonger märker jag att det saknas en låda. Den finns inte hos dem, enligt företaget. Tyvärr hade jag inte numererat lådorna, vilket jag lärt mig nu att man ska göra. Mycket besviken.

7 februari 2026
Omdöme utan inbjudan

Är det här ditt företag?

Registrera din profil för att få tillgång till våra kostnadsfria företagsverktyg, och kom närmare dina kunder.

Skapa ett konto gratis

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer