Canary Omdömen 

347
•
TrustScore 1 av 5

1,2

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The Canary system quit recording whirl we were on a trip and when we called to complain, they wanted us to upgrade. The annual price had increased by 20% every year and now they wanted more money? W... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They claim they have cloud service with premium service. Nothing records on video history, Tech support blames internet provider that cameras are on standby mode as upload is not possible in 5 GH... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The most concerning is sneakiness - the canary App (on smart phone) at regular intervals has pop-ups for Data harvesting. The option is to 'deselect' by clicking on each of the 250 vendors for non con... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Une catastrophe. Au départ c'etait un bon service, mais tous les services interessants ont été retirés pour vendre das abonnements. Et maintenant on doit en plus se taper des pubs avant de voir la cam... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Vaktbolag

Informationen kommer från olika externa källor

Canary is a complete security system in a single device. Includes a 1080p HD camera, night vision, motion-activated recording, air quality sensors, and more.


Kontaktuppgifter

  • 6th Avenue 101, 10013, New York, USA

  • canary.is

1,2

Mycket dålig

TrustScore 1 av 5

347 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,2

Alla omdömen

(347)

36 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I sent an email describing my problem

I sent an email describing my problem, less than one day I received back from Canary a solution I used.
It worked and took care of problem.
Thank you

12 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi there, we are happy that we were able to assist you. Thank you for sharing your experience with us and for the five-star review. If there is anything we can do for you in the future, feel free to send us an email at support@canary.is anytime!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ripping off long term customers

I signed up with Canary years ago, using an old email address. As you cannot change email addresses, the help tells you to invite the new address to the old account. This means you no longer see emails from Canary. In my December cstd statement I noticed a charge for Canary premium on my credit card. As the linked account does not use premium services In contacted them to cancel , but was told they would not refund the December payment for the upcoming year due, referring me back to their terms. After ages looking for my old email log on details , I dont even have premium on the old account Now confused as to what I have been paying for over the year.Totally frustrated with their attitude and customer service which is totally email based.Will resort to credit card to reclaim as I havent recieved the service I paid for.

5 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Keith, we will be happy to take another look into your case. For assistance over the phone, please send us an email at support@canary.is and provide your preferred date, time (including timezone), and phone number that you wish for us to call you. Our hours are from 8 AM - 5 PM EST, 7 days a week. Please visit (https://bit.ly/3N6OX4f) for Live Chat assistance. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Have been using Canary for over four…

Have been using Canary for over four years. But wanted to stop the streaming service this year and email them a month in advance. They took money out my account just before Xmas and now will not refund my money saying they never received my request. However, I had a reply from them. I show this to them and they still refuse! Do not use this company. It’s a rip-off.

23 december 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Ki, we apologize for the inconvenience you have experienced with your cancellation request. We have located your ticket with our support agent who has canceled and refunded your annual service fee which will come into your account in 3 - 5 business days. Should you need further assistance, we ask that you please continue your correspondence via email with support. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible like all the other reviews

Terrible like all the other reviews . Stole a renewal from me . Messaged same day ; ignored me for two weeks .
NO REFUND . Have told my dad to cancel his and will get him an alternative .
Company’s a joke .
Not a good review in sight

In response to the reply - the customer support email you have provided is the one I have been using to contact and I must say have been completely useless

Update response : I tried to cancel the same day but you ignored my contact for 2 week’s intentionally. I have all the proof with emails sent

With regards to update . No refund or partial
Refund has been sent .
As soon as the funds were taken I emailed . After 14days you replied to
My query - I feel this was intentional, I have all the screen shots / emails sent to hand and can publish of necessary . I have been a customer since 2016 I believe

Review now verified .
Canary intentionally didn’t respond for 2 weeks so I was outside of my refund window . Very very sneaky

No partial refund has been sent total lies

3 december 2022
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Daniel, Thanks for your updated response. I am a manager and reviewed your case. I was able to locate you in our system along with all requests and answers since the beginning. You originally signed up in 2018 and have been renewing annually since. We have sent a renewal reminder 7 days in advance as a courtesy. You had the option to reply to that message, prior to renewal, log in and cancel the renewal yourself, email, send an SMS, call or chat with us also requesting to cancel prior to the renewal.

If the cancelation request is sent after the renewal is processed, as was in your case, a full refund cannot be provided.

I also see that our team responded to your queries within 48 hours.

In addition, our finance team has issued you a partial refund as a gesture of goodwill.

Feel free to reach us again at support@canary.is and we will be happy to assist you further.

Updated: The information that I see in our system shows a refund to the account on record on November 22nd. Would be happy to discuss this further offline due to data protections. We have requested you provide your information through the "find reviewer" here. Feel free to answer this and we can happily continue.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Awful company service

Awful company, they get you to pay £79 for a year of premium but then actively go out of their way to hide your renewal date underneath hundreds of video recordings (where no one will realistically look), and don't even send a renewal reminder that payment is almost due. Was charged full price and the customer service team refused to refund me, even after contacting them at the same hour I was charged. Avoid this company, they value their revenue and profit over customer service. Have lost £79 that I won't be getting back, so can only recommend that people stay away from this service. The product is decent, but the subscription model and frankly ridiculous policies that are anti-consumer mean that I would recommend people to stay away!

1 november 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Harry, Thank you for your feedback. We do in fact send out an email reminder prior to the renewal date as a courtesy. Please check your spam folder. The reminder includes your name, date of renewal, type of plan renewing, and even the method you have in our system which will be charged in the event you wish to change it. There is an email address to contact us along with if you simply reply, the Customer Experience Team will assist you.

You can also cancel anytime yourself or opt out of renewal. We are also happy to assist with cancellation via phone, SMS, live chat and email.



Betygsatt 1 av 5 stjärnor

These security does not work at all

These security does not work at all. It puts your life in danger by not notifying you. Canary lies about the devices they provide. ThWOe alarm does not go off, and when it does, there is a long delay. Their system has so many bugs. If you need the videos to provide to the police, they will not be there.

WOMEN DO NOT TRUST THIS SYSTEM. CANARY WILL PUT YOUR LIFE IN DANGER. IT PUT MY LIFE IN DANGER.

6 november 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Aria, as I understand it, you have the videos that you requested our assistance with to provide to the police.

You have not responded to our latest email to you which was on the 23rd. We are happy to continue to assist you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

CANARY PRO HOME SECURITY CAMERS

Purchased 2 units, first one broke off where you plug in the AC cord, you can hear it bouncing around within the unit. The second will not stay connected to Wi-Fi, if it stays connected for 24 hours consider yourself lucky.

16 november 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Ronald, we are sorry to read that this happened and our support team would be happy to help with a replacement. Please reach out to us at support@canary.is or let us know what's the best email address to contact you so that we can reach out to you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Long time Canary user and subscriber.

Long time Canary user and subscriber.

I have been a long time user and subscriber of Canary with three cameras. This year, with the new subscription plan my cost has more than tripled. There was no warning of this and when I contact support (minutes after the new subscription cost had been taken from my bank account) they said there was nothing they could do. I asked them to cancel the service and refund the annual subscription but they refused, saying it was against their terms and conditions. They then offered a 50% refund which I accepted only for that to then be changed to 50% off next years subscription. Unfortunately with the unreliability I have experienced over the last 3 or 4 years, this is just not worth the full price I am being charged.

Quite possibly one of the worst customer service experiences I have ever had.

02-01-2023 UPDATE

Following Canary's response below, I reached out only to be ignored for a considerable period of time before finally getting a response. Whilst we have come to a 'compromise' with next years membership, ultimately the experience remains poor and I would be surprised if I am using their services in the coming years.

12 november 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Richard, we’re very sorry to learn about your experience and would like to help. Please reach out to us at support@canary.is or let us know what's the best email address to contact you so that we can reach out to you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

So many bad issues it’s hard to sum up…

So many bad issues it’s hard to sum up for a site like this. Main issues- continually changing terms of service and removing features for non paying users. Constant tech problems. I have 3 canaries…cannot delete the broken one (because it’s broken I can’t deactivate so it’s permanently hitched to account). A few weeks ago I noticed one of the remaining two does not show on the app yet I never removed it. This is shocking considering it is impossible to remove the broken camera. Tonight im getting motion notifications, but when I log in to both iPad and iPhone app they both want me to re-register my devices (yet still receiving notifications). I tried changing my address to a fake one since I don’t want this creepy company tracking me, but neighs the iPhone or iPad app will let me change. It’s past midnight but when I wake up in the morning these cameras are going in the dump. DO. NOT. BUY. THIS. PRODUCT. DO NOT USE CANARY.

12 november 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi there, Thank you for your feedback. We’re sorry to learn about your frustration with our plan updates. Please reach out to us at support@canary.is or let us know what's the best email address to contact you so that we can reach out to you. To clarify, we do not track our customers nor do we have access to personal info such as your device video history. If you would like our security policy, then we are also happy to send this along to you via email.

Please send an email from the email address associated with your account and we can deactivate the device that you no longer with to have on there. Send along the serial number and we can do that for you.

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Looking a alternative solutions

I've been a Canary customer for many years. I went to renew my subscription but accidently renewed an old location that's inactive (and has been for some time).

When I informed Carnary of my error, they said they could not transfer my subscription payment to my active account. They did offer me a 50% discount for the second payment but weren't willing to be any more helpful.

I replied, stating that as a long-time user of their service, I was a little disappointed with their rigid stance.....I haven't received a response.

I am now reviewing alternative solutions, most of which have much better TP Ratings.

If Canary are willing to let go of loyal customers so easily their business must be booming, and I congratulate them for that.

24 oktober 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi David, we appreciate your years of support and would like to apologize for the inconvenience you have experienced with your request for your Premium Service plan. When you have a moment, please check your inbox as an agent has reached out to you regarding your case. We look forward to your response!


Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Messy

Thank you for your response Canary and in fact I would confirm that there was a mix up which has been clarified as I have two e.mail accounts - the original account is no longer about as from eighteen months ago when I left work. The new account was added to my profile but I did not realise that you would still be writing to the original account as it was the account for the purchase. It has taken some time to understand as the answers back on line are fairly robotic and all I kept getting was that I had upgraded ! This has now been sorted but I do not like the fact that money can be taken from the bank every year unless cancelled.

Peter has been helpful and I have removed the complaint below

31 oktober 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Ellen, looking into your account, you have signed up for our Annual Premium Service plan since October 2016. When signing up, you have authorized the Canary to auto-renew the subscription fee on each monthly or annual date that it was first charged. Here is the link to our Sales Terms for more info: (https://canary.is/legal/sales-terms/). Should you need further clarification in regards to our Premium Service plan, feel free to reach us via email at support@canary.is. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

CANARY IS THE WORST!!!

CANARY IS THE WORST!!!! estimated wait time says 3 minutes. I was on hold for over 30 minutes when I gave up. Terrible customer service and even worse business practices. How a company like this hasn't been brought to litigation is beyond me.

27 oktober 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi J, we are sorry that you were on hold for 30min. Should you experience any issues with your Canary, please provide the details of the matter along with the serial number at support@canary.is so we can provide steps to solve your case. In addition when calling in, you can select to not wait and choose a call-back which we are happy to assist you with so there is no waiting time.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The worst customer service I have ever experienced

The cameras are fine. You have to have a paid subscription in order to review your recordings which I was OK with however if you run into any issue with your paid service, you might as well just throw your camera away because Customer Service is absolutely impossible to contact and once you get someone they are useless. They obviously don’t care because you’ve now purchased their camera and are stuck with it even after you cancel your paid subscription. The worst customer service I have experienced in 45 years!!

8 oktober 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Diane, Thank you for your feedback. We’re very sorry to read about this and would like to help rectify the issue with you. Please reach out to us at support@canary.is or let us know what's the best email address to contact you so that we can reach out to you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

not happy

not happy, simply wanted to cancel my yearly premium service before auto renewal online but the website although features a cancel service simply tries to offer me a discounted option and forces me to call their helpdesk to cancel, to which I was unable to get through. this is todays digital world is appalling. Canary why do you not allow or trust people to cancel their own service or remove thier own payment details?.

30 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Steve, self-canceling is available on the web app for customers with the Monthly Premium Service plan and annual. You can also send an email, SMS, open a chat or call and we can assist with that. Should you need further clarification, please send us an email at support@canary.is. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Caripoffnary was good at first3 -4 yrs…

Canary was good at first3 -4 yrs ago.til I got a credit cad statement charging 60% more without any notice.asked to cancel but customer service (sucks)said all they cand do is give a credit 1 yr later.i signed up for 99$ plan not the 160 they put on my cars.and said sorry we can't cancel till 1 year is up because of policy..responded with guess what I also have a policy that states I do not except companies like canary to take money from me thT is not agreed upon.aka ripping off people.the price was the same long time 99$ And just cause they raise to 159$ I have to except. No sorry that against my policy.called credit card and they removed.outragous for a com that say can't cancel. Not a binding contract when raise price 60 % without notice.willing to pay for 3 week I had but no its against there policy..that when I said it against my policy to be ripped off.i can send u a copy unlike they didnt.everybody fight back write down ur own policy. Just as legal as there's

19 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Dan, Canary customers will receive the full benefits of Premium Service for $9.99/month or $99/year on their first device. Each additional device at the location will be $2.99/month or $29/year. Check out the "Premium Service FAQ" for further guidance: (https://bit.ly/3K4byfH). Additionally, according to our Help Center article on "How do I cancel Premium Service?" (https://bit.ly/3Kj4xcu), it mentions that you will receive a full refund if you cancel your annual plan within 14 days of signing up. If the cancelation request was sent after it was renewed, a refund cannot be provided. Feel free to reach us again at support@canary.is and we will be happy to clarify any questions you have regarding your cancellation inquiry. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Be aware, scam product

I bought the camera 2 years ago and now is useless because this company change the features and now they request a monthly payment for the basic options that was included when I bought it

27 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Virgilio, our Basic Service plan continues to include 24/7 Watch Live, motion notification, Two-way Talk, Alexa integration, and more for free. Here is the link to our service plan for more info: (https://bit.ly/3zV9g16). Should you wish to sign up for Premium Service, please send us an email at support@canary.is so we can share our special offer. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Auto Renewal horrendous experience

READ MINE & OTHETS reviews BEFORE purchasing.

So my membership got renewed and Canary said they 'did' sent me reminder. Regardless, I contacted on the day of renewal and I was offered half price which I accepted but it was for following year, then I asked what about this year so they said 'Will apply the same'.
I contacted them again and they said, no our 'esclation' team.did not agree.

Then I demanded to CANCEL on 14 days POLICY, to which I was told that it only applies to new memberships.

I have no choice but very unlikely to renew with Canary instead look for alternatives.

With all these reviews, not sure how long can Canary survive.

22 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi there, we are sorry to learn about your frustration. Please reach out to us at support@canary.is or let us know what's the best email address to contact you so that we can take another look into your case. Thank you!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Smartfrog = Canary / Elektroschrott erzeugen und Kunden über den Tisch ziehen!!!

Update:
Ich wurde NICHT informiert ... und ganz sicher möchte ich von diesem betrügerischen Unternehmen auch keine neue Kamera kaufen. Meine bisherigen funktionieren ja noch ... nur die App wurde unverschämterweise deaktiviert.
Ich hoffe mal, dass diese Firma mit der Aktion ganz schnell am Ende ist ... solche Praktiken sind einfach das Letzte!!!

Smartfrog hat zum 16.9.2022 die App deaktiviert, die zwingend zum Nutzen der Kameras benötigt wird.
Die alten (völlig funktionsfähigen) Kameras soll man entsorgen.
Das ist 1. absolut unnötiger Elektroschrott!!! und 2. Betrug an denen, die die Kamera nicht im Abosystem nutzen, sondern selbst gekauft haben. Diese Kunden haben nun ersatzlos die Nutzungsmöglichkeit der Kamera verloren ... außerdem alle gespeicherten Videos, da sie eben nicht über den Wechsel informiert wurden.

Ich kann nur jeden warnen, sich auf Smartfrog (neuerdings Canary) einzulassen ... hier wird man schlichtweg über der Tisch gezogen!!!

16 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hallo, im August 2022 haben alle Smartfrog-Kunden E-Mails erhalten, die sich auf die Umstellung unserer Dienste auf Canary ab dem 16. September 2022 beziehen. Wir bieten Ihnen derzeit ein kostenloses Jahr Premium Service an, wenn Sie ein Canary-Gerät kaufen. Wenn Sie dieses Angebot in Anspruch nehmen möchten, senden Sie uns bitte eine E-Mail, damit wir Ihnen den Promo-Code mitteilen können, damit der Übergang für Sie so einfach und kostengünstig wie möglich wird. Wir danken Ihnen!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Canary gehört jetzt smartfrog

Canary wurde von Smartfrog übernommen, viel Glück damit! Habt Spaß!!!
Meine Erfahrung mit Smartfrog: zuerst überteuerte Kameras verkaufen, null Service, Kundendienst nicht erreichbar, vermutlich zu wenige Benutzer, die ein überteuertes Abonnement abschlossen, dann stellt man halt den Service ein. App abgeschaltet, Kameras nicht erreichbar. Als Kunde habe ich hunderte Euro für Elektroschrott bezahlt. Als Gipfel der Frechheit wird mir eine Canary zum "Sonderpreis" angeboten. Was wird wohl passieren, wenn mal genug Canarys verkauft wurden? Alles in allem wohl ein lukratives Geschäftsmodel, leider nicht für die Kunden. Also viel Glück damit! Habt Spaß!!!

23 september 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hallo Klaus, wir wissen Ihre jahrelange Unterstützung zu schätzen und möchten Sie nicht gehen sehen. Wenn Sie sich entscheiden, Canary noch eine Chance zu geben, können Sie uns gerne unter support@canary.is erreichen und von unseren großartigen Angeboten profitieren, die wir gerne mit Ihnen teilen würden. Wir danken Ihnen!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Simply Appalling - Don't Sign Up for Premium

Have used Canary for a few years. The hardware is very average. Premium service OK. Have been auto renewed again this year despite receiving no renewal notice (email or otherwise). Canary swear blind they've made contact - we're checked all or systems (fully backed up) but no record of any contact. I asked for cancellation and a refund. Canary have declined to do this, will only communicate through PayPal and in response to all communications simply refer to Terms & Conditions. There are other options out there folks - look elsewhere first.

UPDATE FOLLOWING REPLY FROM CANARY BELOW
Here you go folks...more quotes from the small print. This is all you get from Canary Customer Service. As another reviewer put it - Canary is all about the profit, not the Customer. Even Microsoft changed their policy on auto-renewals after regulatory intervention as this approach was deemed unfair on consumers and 'sharp practice'. Dinosaurs like this don't deserve to survive in today's consumer-led market. The TrustPilot score of 1 is well deserved - there are better providers out there.

26 augusti 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canary

Svar från Canary

Hi Jim, according to our Help Center article on "How do I cancel Premium Service?" (https://bit.ly/3Kj4xcu), it mentions that you will receive a full refund if you cancel your annual plan within 14 days of signing up. If the cancelation request was sent after it was renewed, a refund cannot be provided. Feel free to reach us again at support@canary.is and we will be happy to clarify any questions you have regarding your cancellation inquiry. Thank you!

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer