Canada Drives Omdömen 

3 518
•
TrustScore 2 av 5

1,9

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Canada drive got me a pre approval and sent my file to a dealership which never contacted me before doing a hard check. And now I can guarantee they will keep running my credit until they get me an ap... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

A sales rep (Scott) reached out to me by text, asking questions about my car. I was interested in selling it, so we had a conversation over a couple of days. Eventually, he made an offer that twice wh... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The company uses misleading tactics and advertising. They hide the disclaimers in fine print and put consumers at risk of potentially very damaging situations. They do not have inventory for you to vi... Se mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

I got an overpriced car with damages. I bought Mercedes-Benz C43 AMG on CanadaDrives in 2022. I could've bought the same car cheaper offline e, and the car had rusty and damaged wheels. Their extended... Se mer

Företagsinformation

  1. Billån och finansiering
  2. också i
  3. Bilhandlare
  4. Återförsäljare av begagnade bilar

Skrivet av företaget

Since 2010 we have provided over one million Canadians an easy way to buy or sell their car. We can help you get pre-approved for a car loan online in minutes and get connected with a local dealership in your area who will show you vehicles you already qualify for. If you are selling your car, we'll give you an instant online offer. If you like the offer simply drop off your car and get paid.


Kontaktuppgifter

1,9

Dålig

TrustScore 2 av 5

4 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har inte besvarat negativa omdömen

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,9

Alla omdömen

(3 518)

31 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

2020 Chrysler 300S

Checked the website after seeing the advertising on TSN while watching football, found the 300 and decided to see what they would give me for my trade in. They came in with a price, so for the next few days I shopped around to see what other places would offer me on the trade in.
Well they beat all the other offers some by a considerable amount.
Unfortunately the 300 I was interested in was on offer, but i requested to be notified if it becomes available again.
Later the next day, it became available, and since my quote for the trade was good for 5 days, I pulled the plug to purchase. The trade in required me to take pics of the car and send more details which was easy enough. I applied for financing thru them which was convenient, had a few issues with dates and length of contract, but it got sorted out. Their was some back and forth with signing the documents and getting the delivery date set up and the insurance documents, but again it all worked out. The delivery date came and was schedule for 11 to 1 and Lovejoy Singh the delivery guy was their right at 11. He pulled the car out of the trailer, I looked it over as he looked over my trade in, signed a paper copy of the documents and changed out plates. Love the new wheels exactly as stated and pictured. Would have liked to have dealt with one point of contact at the company as apposed to a different person each time you called. Overall very satisfied with the process, Delivery guy Lovejoy was great to deal with, very professional and patient. Would buy from them again.

26 november 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for taking the time to leave us a great review, Scott! We appreciate your feedback about your experience with us, as we are always looking for ways to improve our growing company.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They offer a higher price online but…

They offer a higher price online but then call and offer a much reduced price even after confirming all the car information/detail. Their online quote is just to get people to call or apply; it is not reliable.

2 januari 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi Garnik,

Customer service is very important to us and we are sorry to hear your experience was anything less than positive. We are constantly working towards ensuring our pricing engine is as accurate as possible. The value we provide on our online calculator is based on many factors such as location, Blackbook value, condition, market, demand, and the assumption that the information you have provided about your vehicle is correct. Our offers are valid for 7 days, however, all vehicles are manually reviewed for accuracy and the value is subject to change. We apologize for any inconvenience this may have caused you. If you have any further questions or concerns please feel free to reach out to me directly.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
care@canadadrives.ca

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Canada Drives Willing to Negotiate to Satisfy Sellers.

After some initial difficulties agreeing on a suitable price for my near mint 2018 Buick I was contacted by a Canada Drives representative to negotiate a more satisfactory price. Upon agreeing on a price, customer service was courteous and explained the pickup and payment processes very well. I would recommend Canada Drives.

27 december 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi Greg,

Customer service is our top priority and we are sorry to hear your experience was anything less than positive. We reviewed your feedback with our purchasing managers, and we are currently working to rectify your concerns. If you have any additional questions or concerns please feel free to reach out to me directly.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
care@canadadrives.ca

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Everything was fast and easy!

Everything was fast and easy!! From the time I started my application to when my vehicle was delivered was not even a week!

19 augusti 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for the great review, Makhayla!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very simple quick and straightforward…

Very simple quick and straightforward transaction. I was so pleased with how my vehicle purchase went online that I have been making more online purchases which in the past I would not have.

7 oktober 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for leaving us a wonderful review, Ben!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great experience

Friend, fast and helpful customer service. Got a great car without having to waste time in anyones office or haggling

2 oktober 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

We appreciate the time you took to leave us a great review, Lucky!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great all around

Straight forward, no hassle , no gimmicks , or someone trying to shove an extra rim warranty. vehicle was pretty much what pics were and the staff were nice and friendly

25 november 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for the kind words about our team and the wonderful review, Hassan!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unsafe car and lies

Update - as expected, their response dances around the fact that they sold an unsafe car and that the inspection report was not accurate. Fluids were signed off on when they shouldn’t have been. No acknowledgement or apology for the safety risk or the damage that has been done to my car has been offered. It’s about more than the money, Canada drives. Ethics.

______

The experience for getting my car was fantastic. The delivery person was amazing.

However, when it arrived I realized there was no evidence of a recent oil change in the last 12-15000km. I assumed that must just be a mistake and after contacting them I found it to be true, they did no maintenance. However, the mechanic signed off as good on all fluids.

I recently found out my oil was absolutely filthy - a look at it would have known it had not been maintained. Further looking found that my brake fluid was in a dangerous state of being too high in moisture and flagged a warning for my safety. I had no choice but to fix these issues.

My filters were also very filthy and needing to be changed, they were identified as clean in the mechanics report.

When I initially contacted about the oil change I was told I had to bring it in to an inspection at their mechanic. Obviously, having a received a report full of lies I would have no reason to trust a mechanic selected by them. I chose to take it to my own for my own safety so they are not coving their issues because I fixed something that was putting my life in danger instead of taking it back to their chosen mechanics that issued a report full of lies. It is blatantly clear that nothing on the initial mechanics report was actually checked when it was signed off on or these clear issues would have been noticed.

I am now left afraid for what this has done to my car and absolutely appalled by this company and their lack of support.

I know they will respond to this stating they offered me options, but the option was an opinion from a mechanic that had already listed lies on the initial report. Not much of an option. I’m aware they will leave a long paragraph trying to cover up what they have done to me and my car and attempt to make the public believe they did nothing wrong. I’m more than happy to share the correspondence that proves otherwise.

They have already stated they will not be reimbursing me for any part of the bill since I took action on my own safety with my own mechanic, but if I warn at least 1 person not to trust this company, I’m happy.

31 oktober 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi Jani,

We are sorry to hear your experience was anything less than positive, customer service is our top priority and we would like the opportunity to address your concerns. We looked into your application with us and reviewed your concerns with the customer relations team that was assisting you.

When you initially contacted us about the oil life on your vehicle, our customer relations agent advised you that our mechanics inspect the oil life and require a minimum of 50% oil life left on your vehicle for it to pass. Although the records of the oil changes were not available for your vehicle, our mechanics do check the oil life when completing the vehicle inspection. Regarding the concern relating to your vehicle's filters, upon our initial inspection, our mechanics confirm the filters are in good working condition and that they are not affecting the safety and integrity of the vehicle, however, our team was happy to have your concerns relating to this and the brake fluid checked at our partnered mechanic shop for your peace of mind. When you brought your concerns up with our team, the agent assisting you recommended you take your vehicle into our partnered shop to have your concerns looked into and your vehicle diagnosed. The shops we recommend and that we are partnered with are third-party mechanic shops in various areas nationwide, these third-party mechanic shops are separate from the initial reconditioning and inspection mechanics that we utilize before delivery. We have many partnered mechanic shops nationwide allowing us to offer assistance without our customers needing to travel a long distance to have a vehicle looked at.

Unfortunately, you declined our offer to utilize one of our partnered shops in your area to have the diagnosis completed. Rather, you took your vehicle into your preferred mechanic shop and approved the work without sending us the inspection, diagnosis, and report findings. Our warranty coverage is unable to cover the cost of repairs if the work is completed without Canada Drives' prior consent. Our warranty policy requires customers to obtain authorization from Canada Drives before any diagnosis or repair is completed on the vehicle. At this time we are unable to offer coverage on the repairs as the work has already been completed, if you would like additional information on our warranty policy please visit www.canadadrives.ca/warranty to view our full warranty policy.

If you have any additional questions or concerns please feel free to reach out to us directly and we would be happy to assist you.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
care@canadadrives.ca

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I would like to buy a car but I am…

I would like to buy a car but I am honestly little scared. I had a bad experience from one of their customer service employee in 2019. I was a new student in canada at that time. I registered. Then I was constantly getting messages. one day I received a call when I was in my class. By mistake i picked up the call to hide it my professor and hung up. Later I received an upsetting message from him saying that he is going to hit my credit since I hung up his call. He also said some other upsetting things. I know its late to post this review. But if this helps anyone, I am glad

Recently I checked out the website since I heard they don't hit credit for pre approval. It is true. But I still have this credit hit in my history from 2019. Thats why I posted this review.

1 januari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi Athira,

We are sorry to hear your experience was anything less than positive, customer service is our top priority and we would like the opportunity to address your concerns. We tried searching our database for the application you completed with us back in 2019, we believe the interaction you mentioned in your review may have been with one of our partnered dealerships and not with a Canada Drives agent. We would like the opportunity to look into this further, please feel free to reach out to us with the approximate date you applied for a vehicle in 2019, as well as any additional details you may have relating to this interaction.

If you have any additional comments or concerns please feel free to reach out to me directly.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
care@canadadrives.ca

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very disappointed and will not trust…

Very disappointed and will not trust them again, as their website gave me a price, but when their representative called me, he gave me a different price, and after agreeing on that price and submitting everything to them I was told that they will not buy my car. Do not provide them with any information unless they provide you with a written agreement first. Do not trust them.

12 december 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi George,

Customer service is very important to us and we are sorry to hear your experience was anything less than positive. We are constantly working towards ensuring our pricing engine is as accurate as possible. The value we provide on our online calculator is based on many factors such as location, Blackbook value, condition, market, demand, and the assumption that the information you have provided about your vehicle is correct. Our offers are valid for 7 days, however, all vehicles are manually reviewed for accuracy and the value is subject to change. We apologize for any inconvenience this may have caused you. We were not able to find your application on file with the information you provided, please feel free to reach out to us with your full name, and the phone number you applied with, and we would be happy to look into this matter further. If you have any further questions or concerns please feel free to reach out to me directly.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
care@canadadrives.ca

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Fast easy process

Ease of use, communication, fast service.
Recommend to all friends and family to use for future purchases.

16 september 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for leaving us a wonderful review, Paul!

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great Car buying experience

Overall experience was hassle free (car fax report, no haggling, quick delivery, and one week return with full refund etc.). This was my best car purchase experience.

15 juni 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

We appreciate the time you took to leave us a great review, Madjid!

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Hoqwash promises

Canada drives is a company that is only focused on making sales at the detriment of the customer's satisfaction. I can not believe that a car I got barely 2 months ago developed huge faults that is currently costing me thousands of dollars. When I noted my displeasure and the need for Cana drives to take up the responsibility, it was ignored. I'll be reporting my ugly experience in details on google review for other buyers to be aware of the dangers of dealing with an online dealership like Canada drives. Zero integrity

12 oktober 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Hi Manny,

We are sorry to hear your experience was anything less than positive, customer service is our top priority and we would like the opportunity to address your concerns. We investigated your concerns and reviewed your communication with our customer relations team.

You initially purchased a vehicle with us back in September, when you brought your concerns to our team unfortunately you were already outside our 30-day limited warranty policy. Our team was able to provide information on your extended warranty policy, so you could contact them directly to work out any vehicle concerns you had. We apologize for any inconvenience this may have caused you. If you have any additional questions or concerns please feel free to reach out to us directly.

Thank you,
Ammera - Customer Experience Manager
customersupport@canadadrives.ca

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Mark was amazing

Mark was amazing. He really cared and was made the process so easy.

10 september 2022
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for the great review, Alex! We appreciate your kind words about our team.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I traded in my car and purchased new…

I traded in my car and purchased new one. Very easy and fast process. The tradein amount was much higher than what dealerships offered. The customer service was awsome. Informed me every single step.

9 december 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Canada Drives

Svar från Canada Drives

Thank you for taking the time to leave us a wonderful review, Sharon!

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer