BRITA UK Omdömen 

4 612
•
TrustScore 4.5 av 5

4,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent - had an issue where my flow device was leaking, believed it was the tap so they sent me a new tap. When that didnt fix the issue, they replaced the device as it was still under warranty! Ve... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I am so impressed with their customer service. I contacted them this morning just after 10 regarding a broken lid on a water bottle. They replied very promptly, asking for information and were very... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I’ve given 5 stars due to the response to my request for a replacement tap for my Flow XXL which broke after 2 months. A replacement has apparently been sent by post but not yet received, so will my... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Amazing Customer service. A big shout out to Emily. Thank you for a polite, professional rapid response to my query. Brita will definitely be my go to for future purchases and recommendations to fami... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Vattenfilterleverantör

Skrivet av företaget

BRITA a global family committed to creating a positive and sustainable impact in the world of water!


Kontaktuppgifter

4,7

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

5 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

4,7

Alla omdömen

(4 612)

483 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I’ve given 5 stars due to the response…

I’ve given 5 stars due to the response to my request for a replacement tap for my Flow XXL which broke after 2 months. A replacement has apparently been sent by post but not yet received, so will my 5 stars be justified?
Further review to follow.

29 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Keith

Thank you for your review and 5-star rating. We're pleased to hear you've been happy with the support received. Your replacement tap has been dispatched and will arrive within the next 7 working days.

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

What an amazing team

What an amazing team. So prompt and very helpful. They were very understanding and dealt with my enquiry professionally and with great service. Thank you BRITA Team. Just like your products - first class!

29 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi CABW

Thank you for your wonderful feedback.
We're delighted to hear our team could help and that you enjoyed the same first-class experience as our products. Thanks for choosing BRITA.

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Had a faulty cartridge which I reported…

Had a faulty cartridge which I reported late Friday afternoon. Response received this morning Monday. Replacements on the way. Excellent service

28 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Peter,

Thank you for your lovely feedback! We’re really pleased we could help quickly and get your replacement cartridges on the way.

We really appreciate you taking the time to share your experience. 💙

Best wishes,
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Replacement of part for filter jug

Polite, efficient and helpful service. Staff ensured they had clear information about the part needed and the part was promptly sent, appropriately packaged. Thank you.

24 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Susan

Thank you for your kind feedback. We're delighted to hear that our team was able to help quickly and ensure you received the correct part. We really appreciate your support! 😊

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Customer number 1214190.

Customer number 1214190.
The customer service team is highly competent and patient; it is truly a pleasure to correspond or speak with someone who knows exactly what they are talking about, is fully knowledgeable about the product, and can offer expert advice and guidance.
We have been using Brita products for many years, but this was my first time contacting customer service, and I am very impressed with the outcome and the level of competence.

Thank you and best regards.

19 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi MrMark

Thank you for your kind words. We're delighted to hear that your first experience with our customer service team was such a positive one. Thank you for your continued support of BRITA, and for taking the time to share your feedback! 😊

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent customer service

Excellent customer service and speedy response. Very pleased with the help I received and would certainly recommend Brita.

25 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Nigel

Thank you for your kind words.
We're delighted to hear that you received excellent customer service and a speedy response. It's wonderful to know we could help, and we really appreciate your recommendation. Thanks for choosing BRITA

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Acidic taste of water

After initial contact with regards to the water filters purchased and the problem we found with the taste of the filtered water the customer service department.were very quick in resolving the issue

2 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Maggie

Thank you for your review. We're glad our team was able to quickly resolve the issue and get everything sorted for you. We appreciate your feedback and thank you for choosing BRITA.

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very good after-sales support and…

Very good after-sales support and communication. Replacement part arrived quickly, thank you.

17 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi AL,

We're pleased to hear that our team was able to provide helpful support and keep you updated throughout the process. We're also glad your replacement part reached you promptly. Thank you for taking the time to share your experience with BRITA.

Best wishes,
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great customer service and even better…

Great customer service and even better after-sales support; I definitely recommend them.

17 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback. It's fantastic to hear that our team was able to help both during and after your purchase. Your recommendation means a lot to us, and we'll be sure to pass your comments on to the team.

Best wishes,
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very prompt reply from their customer…

Very prompt reply from their customer service and they arranged to send me a free replacement of filter indicator.

16 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Daniel,

Thank you for your kind review.

We're delighted to hear that our Customer Care team was able to assist you quickly and arrange a replacement filter indicator for you. We really appreciate your feedback and support! 😊

Best wishes
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent Customer service

Had a small issue with a Marella Jug & I have to say the Customer service team were excellent in sorting the issue, first class!

16 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Adrian

Thank you for your review.

We're pleased to hear that our Customer Care team was able to resolve the issue with your Marella Jug. Your kind words mean a lot to us, and we'll be sure to share your feedback with the team.

Team BRITACare

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Worst online ordering experience on the internet

With Brita's reputation you'd expect a lot from them, including a modern & updated website to a 2026 standard but no.
I decided to go all out on a simple water bottle, and spent a huge price on the Brita Larq iQ, this ended up not processing my order for some reason (maybe even the servers are old!) and led to an almost £100 charge on my card for 8 days, a huge waste of waiting for it to arrive.
Before my successful second attempt I had contacted customer services with three different methods to which only two had replied at the time, although on the phone they had shown concern so I do appreciate that.
Anyway upon my second order, it was not anywhere near delivered or even dispatched in 2 - 3 days, more like downwards of a week. I also did not recieve any delivery updates or even a tracking number, thankfully I ended up recieving the parcel myself.
In brief, I have ended up returning it due to the hygine restrictions that it has and the plastic straw inside, as well as the features not being worth the price. The Larq app is good though.
When I decided to return it to a Royal Mail locker, of course there were only two options, both of which were to small to return the original packing of the bottle in!
Anything to cut costs!
Hopefully I will recieve my FULL refund at this rate.

16 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi kp,

We are sorry to hear about the issues you experienced when placing your order and the frustration this has caused. This is not the experience we want our customers to have.

Could you please email us at enquiries@brita.net, quoting your order number, so that we can investigate this further for you.

Once we receive your details, we will ensure this matter is escalated and treated as a high-priority case. Our Online Shop Team will review the issues you have raised regarding the ordering process, delivery communications, and returns experience.

Best wishes
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fantastic service

Fantastic service, quick response to my enquiry and replacement part dispatched straight away.

15 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Sally,

Thank you for your wonderful review!

We're delighted to hear that you were happy with the service and that we could get your replacement part dispatched quickly. 😊

Best wishes
Team BRITACare

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Unfiltered water pours through

Avoid the BRITA glass jug unless you’re happy for unfiltered water to end up in your glass.

I bought the glass jug in June and discovered that water can remain sitting in the upper reservoir even after filtration has finished. When the jug is tilted to pour, that unfiltered water can then escape through the filling opening and mix with the filtered water below.

I raised this with BRITA and the excuses have been ridiculous.

First, they suggested I was pouring at the wrong angle. When I asked where this supposed “normal pouring angle” was stated, they eventually admitted there is no published pouring-angle restriction at all.

They also confirmed that residual water can remain around the cartridge after filtration, that it can escape through the filling opening when the jug is tilted, and that the filling opening is not designed to be watertight.

Yet somehow their conclusion is that the jug is “functioning as designed”.

That is not reassuring. That is the problem.

If a water filter jug is designed in such a way that unfiltered water can remain in the top and then pour out into your glass, I would consider that a poor design, not a feature.

The customer service has been equally frustrating. They repeatedly asked questions that had already been answered in the email trail, including when I bought the jug and whether the water had been given enough time to filter, despite me already explaining that the jug had been left unused for days.

The older plastic BRITA jug was far better designed. With that one, you could hold the top securely and prevent unfiltered water from spilling through. The glass version feels like a step backwards.

What should have been a simple complaint turned into a long exchange of deflection and technical excuses, with no meaningful resolution.

Very disappointing product and very disappointing handling of the complaint. I would not recommend the BRITA glass jug.

15 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Kk

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you remain dissatisfied with both the product and our handling of your enquiry.

As explained during our correspondence, a small amount of residual water can remain around the top of the cartridge after filtration has completed. This water sits within the upper section of the jug and is not stagnant during normal use, as each refill replenishes any water held around the cartridge area.

We also advised that we do not publish a recommended pouring angle for the Glass Jug. Consumers naturally use the product in different ways, and what would generally be considered a normal pouring motion is left to the user's discretion. However, the pouring position demonstrated during your enquiry was not representative of normal use of the product.

If the jug is left unused for several days, we recommend dismantling the jug, washing all components and re-preparing the cartridge before further use. This guidance helps maintain optimal performance and hygiene.

While we appreciate that you would have preferred a different design, the behaviour you describe is inconsistent with the intended design and operation of the BRITA Glass Jug. We recognise that this does not align with your expectations, but we have investigated the points raised and found the product to be functioning as designed.

We are sorry that our response did not provide the resolution you were hoping for and appreciate you taking the time to share your experience.

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Very quick response

Very quick response to say that my new battery is on its way.. happy with service. Thank you Brita

14 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Tina

Thank you so much for your kind review. We are very happy that we could help you.

Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

My BRITA jug’s Memo stopped working

My BRITA jug’s Memo stopped working, and unfortunately I no longer had the receipt for the original purchase. I contacted BRITA customer service to see if there was anything they could do, and I was really impressed with their response. They sent me a replacement Memo free of charge.

The jug itself was still in very good condition, so being able to repair it rather than replace the whole jug saved me money and avoided unnecessary waste. It’s great to see a company supporting its customers while also encouraging a more sustainable approach.

Very happy with the service and the solution. Thank you, BRITA!

2 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Nilton,

Thank you for taking the time to share your experience! We're delighted to hear that our customer care team was able to help and provide a replacement Memo for your jug.

It's especially rewarding to know that this solution helped keep your jug in use, saving both money and unnecessary waste. Supporting our customers while helping them get the most out of their products is something we care deeply about.

We really appreciate your kind words and your support of BRITA. Thank you for choosing us, and we hope you continue to enjoy your BRITA products for many years to come.

Best wishes,
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

We have a trusty but old Brita jug &…

We have a trusty but old Brita jug & the indicator battery had gone and a new unit required as the battery isn't replaceable. Brita very kindly sent me a new indicator unit free of charge. Excellent customer service! Thank you!

9 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Chris,

Thank you for your lovely review! We're delighted we could help and get your jug back up and running. We really appreciate your kind words about our customer service and hope you continue to enjoy using your BRITA jug.

Best wishes,
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent products and superb customer care

Really excellent company. I have used their products for decades and am really happy with the quality of them.

Recently I needed a spare part, namely a detachable hinged spout cover for the lid on a water filter jug. I had accidentally dropped it and the small part had come off and ended up somewhere under one of the many appliances in my kitchen. After searching for 90 minutes I gave up. My Brita water filter is essential and I cannot stand tap water that has NOT been filtered so I looked to order a new unit.

The actual product was in perfect condition apart from the now missing small spout cover so I decided to also contact Brita online to see if I could buy the replacement spare part. I put in my request and was told they would get back to me in 3 to 5 working days. Amazingly 6 hours later I got a reply that the part was being posted to me all free of charge. Wow!

I then noticed that I had specified an incorrect product model for the part so phoned the contact number to correct my mistake and again I was stunned by the superb customer care I received with the new corrected order being confirmed in less than 25 minutes.

A few days later and I have received the part which fitted perfectly. A huge thank you to Brita customer service staff members Babs and Laura for their professionalism and efficiency making the whole interaction a really pleasant experience.

A great company with excellent products and superb customer care.

14 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Charles,

Thank you so much for your wonderful review.

We are delighted to hear that you have enjoyed using BRITA products for so many years and that our team was able to assist you quickly with your spare part request. Your kind words about Babs and Laura are greatly appreciated, and we will be sure to share your feedback with them.

Thank you for choosing BRITA and for taking the time to share your experience! 💙

Best wishes
Team BRITACare

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent customer service

The glass element of my BRITA filter shattered. A replacement was provided in good time.

11 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Michael

Thank you for your review. We're sorry to hear that your BRITA jug developed a fault, but we're pleased that our team was able to provide a replacement promptly.

We appreciate you taking the time to share your experience and are glad we could help resolve the issue for you.

Team BRITACare

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Where is my order?

Placed my order on Monday and I've had no tracking updates. Looked at my account and the order said it had been dispatched but there was no tracking number and no email confirming dispatch either. Reached out to Brita who confirmed Royal Mail are the courier and provided my tracking number. Checked again today on the Royal Mail site and they aren't in possession of my parcel. Still no dispatch email from Brita and no updates on my account. I wanted to use the product specifically for a day trip tomorrow which is now not going to happen. Extremely disappointed and if the tracking status is still like this come the beginning of next week I'll be requesting my money refunded. Poor service from Brita and I expected better.

11 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för BRITA UK

Svar från BRITA UK

Hi Victoria

We're sorry to hear that your order has not arrived as expected and that you have experienced difficulties obtaining tracking information.

We understand your frustration and appreciate you bringing this to our attention. Please contact our BRITACare team at enquiries@brita.net with your order number so we can escalate this to the relevant team.

Team BRITACare

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer