Bean-Bag Fabriken AB Omdömen 71

TrustScore 4.5 av 5

4,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Otroligt snabb leverans, relativt lätt att "bygga ihop" (trots frigolit som trotsade tyngdlagen) och enligt matte riktigt skön! Dessvärre är vovven bortskämd med att få sova i både säng och soffa så d... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Efter ca 1 år så hade min Fatboy sjunkit ihop ganska rejält.... satte man sig i den när den låg ner så hamna man mot golvet. Köpte 100 L från bean-bag fabriken och hällde i allt i den. vi... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Till alla företag där ute, det är många ggr jag handlat och får mail om att bedömma Er. Det gör jag gärna... Men på trustpilot ska det skrivas en massa. Då stänger jag sidan! Det är säkert många med m... Se mer

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Lite svårt att förstå på hemsidan storleken på "bean-bag-kulorna". Jag hade velat haft lite större, men man kunde inte se hur stora de var. 100 Liter kändes mycket när jag beställde, men det... Se mer

Företagsinformation


Kontaktuppgifter

4,7

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

71 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

negativ upplevelse

jag trodde jag köpte en färdig hundsäng, men jag fick sätta ihop den själv. plastsäcken som kulorna kom i var väldigt tunn, så den gick sönder och många kulor rann ut på golvet, inget jag blev glad över.

14 juni 2015
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Bean-Bag Fabriken AB

Svar från Bean-Bag Fabriken AB

Jag har sålt dessa ofyllda i 9 år av olika skäl. Dels vet jag inte hur stor hund bädden är avsedd för och det är detta som avgör hur mycket fyllning som skall placeras i innersäcken. Väger hunden mellan 25 - 40 kg så är 120 liter lämpligt att prova med. Väger hunden under 25 kg så behövs lite mer fyllning och väger hunden över 40 kg så blir nog 120 liter för mycket.

En annan orsak har varit att en fylld bädd tar mer plats i kartongen och för att få ned allt i en kartong (säckarna plus 170 liter fyllning) så skulle jag behöva större kartonger men dessa kostade mycket mer i inköp och frakt.

När jag började leverera med Bring så fick dock paketen vara bredare (60 cm) och jag kunde då beställa standardkartonger som var större och få dem levererade för en obetydlig extrakostnad (20:-). Sen dess har även DHL börjat acceptera större försändelser och jag har faktiskt börjat skicka förfyllda hundbäddar med 120 liter i bädden och 50 liter i reserv. Att just du inte fick en sådan leverans berodde mest på att du beställde strax före lunch och jag gärna ville få med leveransen samma dag.

Även de som får en färdigfylld bädd måste dock räkna med att (om hunden väger under 25 kg) efterfylla lite ur påsen med 50 liter då det annars kan upplevas som för lite. Värre är det för de som har en hund som väger 45 - 50 kg. De måste nog tömma ut lite kulor för att det skall bli bra. De företag som skickar färdigfyllda hundbäddar utan reservfyllning har normalt sett fyllt i för mycket vilken kanske inte gör så mycket om kunden är helt okunnig i vad själva idén med produkten är. Då sjunker knappt hunden ned när den lägger sig på den och man kunde lika gärna fyllt den med en skumplastmadrass och fått en motsvarande komfort (enligt min åsikt ingen alls).

Jag hoppas nu att du har läst informationen på produktsidan och inte fyllt i all fyllning för då kommer även din hund att bli lika missnöjd som du tycks vara nu. Den är i det närmaste oanvändbar med 170 liter fyllning i (även om det ser lagom ut UTAN hunden på).

Att du inte blev glad över att få kulor på golvet förstår jag, det blir nog ingen. Dock så är inte plastpåsarna så tunna att de går sönder om man tar på dem om man inte har väldigt vassa naglar. Jag använder tunna påsar för att de skall anpassa sig och fylla ut de rektangulära kartongerna och därmed kräva mindre kartonger. Allt givetvis för att hålla nere fraktkostnaderna (som är höga nog för kunden).

Jag hoppas dock att du får till det med mängden fyllning (den är INDIVIDUELL för alla hundar) så att åtminstone hunden blir nöjd.
Formen på en del sittsäckar gör att dessa också är omöjliga att leverera färdigfyllda till en rimlig kostnad. XL-hundbädden skickas t.ex ALLTID som två paket eftersom det är betydligt billigare än att skicka det som 1 sändning. Jag hoppas dock på kunna skicka även dessa fyllda till en rimlig kostnad (under 400:- i frakt) i framtiden.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

perfekt

Hel nöjd , allt sköttes perfekt o varan var likaså

21 mars 2015
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Snabb och smidig leverans

Beställde påfyllning till barnens Saccosäckar och hade jättepaketet levererat till min lokala närbutik dagen efter! Suveränt!

25 februari 2015
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Snabb leverans!

Snabb leverans av det beställda cellplastkulorna.
Bra emballerat.
Cellplastkulorna är antistatbehandlade men blir snabbt statiska vid hantering.

30 januari 2015
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Den bästa hundbädden.

Jag har provat flera bäddar, Bean bag är den enda som håller, dessutom formar den sig efter hundarna, när dom har bäddat klart (jag har två schäfrar som alltid ska gräva, när dom bäddar, Bean bagen klarar allt.

28 januari 2015
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Snabb leverans!

Enkelt att beställa och snabb leverans. Bra att man kan beställa egna kulor och sy en egen säck.

18 januari 2015
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Beställning av extra fyllning

Supersnabb leverans!!! :-D
Och hundbädden som fylldes på köptes för mååånga år sedan, och är fortfarande "som ny"! :-D

16 januari 2015
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer