Audiovisualworld Omdömen 

151
•
TrustScore 2 av 5

1,8

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I ordered vibe slick 5v7 speakers at a price of £69.99 got the confirmation order then 12 minutes later i got a pending. Asking to pay an additional £10. The email didnt have a order number. I jus... Se mer

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

They were the only one I could find to supply me with the latest (2018) Volvo / Aston martin EU maps for my Aston Martin DBS. Although the process to order and deliver them to the Netherlands w... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid at all costs!! I ordered a bmw audio cable for my new subwoofer (sourced elsewhere, luckily!) this month (August 2026), all paid for with receipt. I then get an email, a week later, informing m... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This place sales items and they have no idea, they don't even know the difference between an s type jaguar and an x type jag. They think the same facia trim fits both, and they dont listen about th... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Elektronikbutik

Informationen kommer från olika externa källor

Audio Visual World is one of the UK's largest internet dealers, with thousands of satisfied online customers. We have been serving the public online since 2003 and our directors have been in the electronics industry since 1982. With over 30 years of service we have attained a wealth of knowledge and experience that few other companies can offer. Our marketing knowledge reflects on our huge product range.


Kontaktuppgifter

1,8

Dålig

TrustScore 2 av 5

151 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 79 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 24 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,8

Alla omdömen

(151)

30 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible Customer Service experience

Terrible Customer Service experience.

We purchased a car stereo which was described as having Apple CarPlay on Audio Visual Worlds website. The unit does not have Apple CarPlay! As we have not followed the returns policy exactly, they will not accept the unit back or discuss how it can be exchanged for a unit that does have Apple CarPlay, despite offering to pay the difference.

29 mars 2022
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This is the lowest rating I can give

This is the lowest rating I can give. They don’t deserve 1star!
Rip off company do not use!! Not a clue what they are selling.
Bought an update for an Audi A6 RMC sat nav.
Called them up as it would not update my firmware as it is RMC4. Company said I ordered the wrong one! There is only one on their website, then preceded to tell me he wasn’t technical but would contact a third party who sells the firmware from Glasgow. Told to return it, received another with exactly the same issue, was not backward compatible. Asked for a refund, and was told they don’t refund the firmware as it was tested prior to sending out. So allegedly my car is at fault. Spoke to the guy again that I will out of matter of principle Pursue this all the way to small claims. I think these people are thieves! Untalented and no idea what they are talking about. Keep we’ll clear do not purchase from here!!

28 mars 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

We have a 99.3% success rate (0.03% - broken SD card failure) with our sat nav products. Our supplier has over 10years of experience in this field.
All products are bench-testing before dispatching directly from our suppliers. If in doubt, contact us to confirm compatibility.
These are special order items that we do not stock.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Called for advice sales representative…

Called for advice sales representative didn't know what they were talking about and only advice on the difference between two speaker packages was "A £250 unit will be better than a £50 unit".

Started asking questions on crossovers and line went dead, I called back and no answer. Seems they hung up when asked technical questions.

28 mars 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

A "fabricated" one-star review.
A caller called our sales processing number which provides stock advice, not technical advice. As suggested the customer needs to analyze the wattage, frequency response and other stats and make a personal decision of which speakers meet his requirements. With almost 700 different 6-1/2" speakers on offer by over 30 different manufacturers - it's sure his call...

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

DON'T BUY FROM THESE, BECAUSE THEY ARE USELESS

This place sales items and they have no idea, they don't even know the difference between an s type jaguar and an x type jag. They think the same facia trim fits both, and they dont listen about the location pins are different on each jaguar,
The facia trim they supply only fits the x type and not my s type.
After sales help is effing useless, and they do and say anything rather than correct the problem.
DON'T BUY FROM THESE, THEY KNOW ABSOLUTELY NOTHING ABOUT CARS AND RADIO INSTALLATIONS

22 mars 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

Your order for the CTKJG01 is for the following vehicle as listed with Connects2 the UK distributor. Manufacturer Model Note Year From Year To Headunit Connection
Jaguar X-Type 2002 2008 Without OEM Nav/Amp OEM Specific
Jaguar S-Type 2002 2008 Without OEM Nav/Amp OEM Specific

Installation Kit for select Jaguar vehicles. This kit comes supplied with a dark grey double DIN fascia kit (with accessories), a steering wheel control interface, an antenna adapter and a universal patchlead. Note: to be used with vehicles without OEM navigation/amplifier.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

avoid at all costs this so called…

avoid at all costs this so called business is a scam items not described correctly and no hope of getting a refund for incorrect products sent

23 februari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

The item you order is listed as a "special order" item. This is not a stock item that has a unique fitting for a specific vehicle. - our T&Cs clearly state the following: Special order items - are not stock items and are ordered as when customers place orders. Full payment must be made prior to order placement. Special order items are non-returnable or exchangeable.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AVOID AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID AVOID AVOID

Companies like this should just close and save innocent peoples time. I ordered something on the website that said it would do something complete withstanding my cars specification. It turns out I needed more things that will cost a lot more I should have just gone to other companies that were selling everything for a lot cheaper. Service is absolutely terrible also. The main person claims there’s 8+ people working but I only ever manage to get through to him the least helpful. I understand things go wrong but with this companies attitude towards customers I’m flabbergasted they are still operating.

They sent the wrong product and charged me £120 for the wrong product, when you calculate what they sent me it was only £59. Then they were so stupid they tried to make me spend £75 on a product that wouldn’t work. The product they sent is for facelift models. This companies a joke and honesty you better off going eBay. They do not have a clue about car audio, they probably know more about scamming

21 februari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

We supplied exactly what you ordered. The fact that you decided to cancel after the order was delivered is not something we can help you with.

As a result of numerous emails and calls, we did find a solution - there is an additional part required because of your vehicle's configuration of.

We are happy to supply this part and have sent you the link.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The worst service ever!

My review is identical to the majority on here.
1. Purchase through Audio visual world website
2. Pay
3. Contacted to be told out of stock and price has increased.
4. Request refund
5. Wait months for the refund

5.5 Sorry, I forgot the part where we all wait for AVW to reply to this review, saying that it's not true and all the reviews are lies!
6. Never use them again..... ever

7 februari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

Prices are increasing on a daily basis, we try to absorb as much as we can, however by offering a further discount of £20 was offered as a gesture of goodwill. This was not accepted by the customer so we refunded the customer in full immediately as requested, and the transaction was void.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Use Ebay for parts instead

Pretty shoddy website, accepts money for products they don’t have in stock and they only update the price of products when you try and buy them. Had my order cancelled as they don’t stock the product they advertised. Apparently no funds have been processed but my bank is still £70 lighter.

Update: the simple thing to do would be pay someone to update your website to the correct prices and timescales and I’m sure you’d spend less time responding to reviews such as this.

28 januari 2022
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

There is a global supply issue and rising prices. In the case of Connects2, some products have had a 100% price increase. We do try to absorb as much as we can however our margins can not sustain this. We subsequently canceled this order. Furthermore, our company policy is to only accept payment when the order is ready to dispatch.
This was the case, no goods we dispatched and funds had been processed. The funds are held by the payment gateway and will automatically return to the customer's account sortly.
All is well that ends well.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great service

After searching the Internet, I found that the edifier speakers I was after were £50 cheaper on the audio visual world website than anywhere else. I made payment online and received confirmation of my order by email and shipping details. The speakers arrive the very next day, delivered DPD.
I called audio visual world as I had some questions and spoke to a great guy who was friendly and happy to help me. This was an amazing, professional service and received the speakers the day after purchase online. I will definitely be using this company again in the future and will be recommending them highly.
Thank you for the amazing service and great speakers. Many thanks from a very satisfied customer.

20 januari 2022
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Be very careful looks like this company…

Be very careful looks like this company will take your money with no product in stock hopefully they will stop trading soon and realise no one will by from them as only 2* rating that should really be 0*

22 december 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

You didn't actually make any purchase or read the product description!. The product is listed as NEW MODEL - Check Availability. Because stock levels are erratic, we are not aware when we will actually receive our backorder.
This is another fabricated review. We know who this has been posted by.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Selling non-existent product

Ordered a fascia which was advertised on their website. Had order cancelled as it was a "special order item" and directing me to another supplier at £30+ more. If products are advertised they are not special! In fact it is a criminal offence under the Consumer Protection from Unfair Trading Regulations affecting my "transactional decision" to advertise products they simply do not sell. No phone number to contact and email unresponsive.

Update: No love lost for committing a criminal offence - says a lot!

15 december 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

Unfortunately, these are market forces dictating prices. Connects2 have increased its prices on many items up to 95%. We explained we could not absorb this increase so canceled the order.
No funds were processed from the account so no love lost.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam website

This website try to hide behind the SMALL 'check availability' button when they know the item is out of stock. Normally, companies have an automated system which stock takes so that if there are no products available then it does not allow the order to be made. No, not this company. They allow you to make the purchase and give you a purchase number knowing that the item is never going to come. If I had not called and asked for the tracking number, i would have been waiting for days and weeks for an item that was never going to come. Avoid this scam and make you purchase elsewhere.

26 november 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

Product is cearly listed as "Check Availability" This means check the product is available. We rest our case.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Sold a product they don’t have

Sold a product they don’t have. After 2 weeks wait, and no response to phone calls, I get an email offering different style, more expensive radios. No good.

Insulting emails after the neg review left isn't great either.

1 november 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

We sent you a order update the next day explaining that this particular model was not available. If you don't read your emails then that is hardly our fault.
There is a global supply issue so we always notify our customer if this is the case. We included links to alternative product so did not ignore or oversee the order.
We do not process payment until the goods have actually been dispatched.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor customer service, impossible returns

Ordered some speakers which were meant to fit my car according to their website, but they didn’t. This was fine I just wanted to return the items accepting the fact I will lose the delivery fees. However the returns address is impossible to find, I have emailed twice and received no reply. I sent the product to the address on their website and I have just received it back to my house. Meaning I have now lost out on double delivery charges and still have the speakers I cannot use. With no reply from audio visual world I am stuck. I am writing this review as they then may decide to reply. Avoid this company unless you are 100% sure on the item.
EDIT: I did not care that the speakers did not fit despite it saying they would on the website, I just want the returns address and a refund as I am entitled to.

16 augusti 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

The bundle you have ordered and recived is not described as plug n play.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I placed an order for a SKU48109 (video…

I placed an order for a SKU48109 (video in motion unit ) received the item but it would of been nice to have had a instructions Manuel. I was told to contact X car link customer support to request instructions Manuel but after several emails and a phone call to customer support and raising a support ticket I have had no reply as of yet. Very disappointed will not deal with this company again 😡

21 juni 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

This is Xcarlink that you have an issue with. They are normally responsive. Do you have the correct email address. https://support.xcarlink.co.uk/index.php?/ticket/submit-ticket

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Audio Visual World No1 Choice

Having purchased 3 items from this store at different times I can honestly say it’s been a good company to deal with and they resolve any issues that may arise. Recent purchase of a Rockford Fosgate Mono Amp and the owner has gone the extra mile to meet my expectations. Despite having a issue once with a subwoofer which was rectified straight away I still choose Audio Visual World as my number one source for equipment and thanks R for the supply of a excellent amp and for sorting out the price where other companies did not even care.

9 juni 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Never their fault

In addition to my "negative ", honest review they then email you arguing the tosd and then block you when the truth hurts. Pathetic!

17 maj 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

As a reply to your outrageous claims:

Firstly your conduct is appalling. You want a refund in return for posting a good review - this is ludicrous. We don't buy reviews.

Secondly, there are no cables included in your order. You're just trying to get a freebee...
You ordered and recived the following:
CT25HD05 - https://audiovisualworld.co.uk/honda-accord-crosstour-civic-cr-z-insight-jazz-rdx-tl-tsx-16-5cm-front-door-speaker-adaptors-ct25hd05.html
CT25HD05 + TS-G1720F Accord - https://audiovisualworld.co.uk/honda-accord-2008-onwards-pioneer-ts-g1720f-front-door-car-speakers-upgrade-kit.html
Honda Ver.3.C0 2018 - https://audiovisualworld.co.uk/honda-ver-3-c0-2018-navigation-map-update-dvd-08a42-1j6-0a0.html

Thirdly, you didn't mention that the sat nav is faulty in any previous correspondence.

Your review is totally fabricated and now you want us to compensate. Seriously....

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ordered a 12 inch oe audio active sub…

Ordered a 12 inch oe audio active sub but unfortunately it was faulty. I contacted AVW and spoke to a chap that was friendly and helpful. I was contacted by the manufacturer of oe audio and was asked to do a few simple test to determine what was the problem the sub or the amp. Turned out the amp was a fault and a replacement was sent out the same day. These things happen from time to time and things slip through QC or just get damaged in transit. All in all top marks and I would be happy to buy again from these guys. Don’t let the bad reviews put you off

5 maj 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Tried to buy a Helix G-five for £430.

Bought a Helix G-five for £430. A week later I get a call saying it's not available and that they can offer me a 'better' amp worth £100 more and pressured me for an immediate response 'being the last one available' for next day delivery.

I looked into it and after 30 seconds found the amp they were trying to sell me was easily available for £300 or less and a completely different type of amp.

Based on the simple questions I asked about the 'alternative' I wasn't convinced they knew what they were talking about or were clearly committed to taking a punt at ripping me off... or both

1 maj 2021
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Audiovisualworld

Svar från Audiovisualworld

Hi Josh,

Unfortunately, you have misunderstood our reply. We offered you a six-channel amp at the same price as the five-channel model you ordered. Surely this deserves merit and not a one-star review. 

The six-channel model relates at £599.99 thus saving you £180. 

Upon your refusal, we instantly cancelled your order. Please note at no point do we process any funds until the order is been dispatched.

Kind regards,

AVW.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Bought Virtus fleet titan 2 dash cam

Bought Virtus fleet titan 2 dash cam. At first had problem with connecting hardwiring. I took the dash cam to my own specialist but none manage to solve the issue of connecting second In-cabin camera as it was a full waste of 5 days. I was about to send back the item to Audio Visual World as I was told by my specialist tech it was faulty. But as I called up Audio Visual World, their help with Virtus tech too, guided me all the way through to the end how to connect the hardwiring and to make sure secondary camera was fully connected to the main. By my own experience of no tech. I have managed to fit the dash cam perfectly with hidden cables and made a professional fitting, (much better than any local fitter).

Thank you to Audio Visual World and Virtus tech for their support and help.

26 april 2021
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer