Artificial Living Omdömen 

212
•
TrustScore 3.5 av 5

3,6

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fantastic customer service from Claire was so helpful… Got me out of a right pickle and all sorted now Will be using these guys more for sure

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Excellent company to work with , brilliant product , and extremely helpful , competitively Priced , high end product , the cladding has worker out excellent to finish off a new build project Thank... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Purchased exterior wall cladding to replace the wood on our retaining garden wall. The materials were easy to work with and look great, especially with a section of living wall placed within the cladd... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Purchased around 50 composite cladding boards I was sent 2 different type, scaffolding was up, roofers were here so I had no choice then to buy something locally. Used some of it, 27 was collec... Se mer

Företagsinformation

  1. Trädgårdsmöbler

Skrivet av företaget

Artificial Living is committed to offering the very best in Artificial Grass, Composite Decking, Composite Wall Cladding and Artificial Plant Wall products the market has to offer...We won't be beaten of Quality of Price!


Kontaktuppgifter

3,6

Medel

TrustScore 3.5 av 5

212 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ber kunder att lämna omdömen

Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa

Har besvarat 60 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 2 veckor

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,6

Alla omdömen

(212)

22 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Ordered slatted cladding on Dec 5

Ordered slatted cladding on Dec 5. Received confirmation of the order. Delivery was 1 - 5 days. I expected a longer time as I live in a remote area.
It is now Dec 19 and nothing has arrived and I have received no communication despite sending an enquiry via email with o response.

Order No. 23777

As per your response I received no email regarding the alternative address for shipping. I regularly check both my inbox and spam and received no email.
I also received no response to my email enquiry.

19 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Artificial Living

Svar från Artificial Living

Dear Sam,

I hope this message finds you well.

I wanted to follow up regarding your order with us. On the 8th of December, we sent an email informing you that, unfortunately, we are unable to fulfill deliveries to the Shetland Islands. We had requested an alternative mainland address where we could arrange delivery, but as we didn’t receive a response, we have gone ahead and processed a full refund for your order.

We sincerely apologize for any inconvenience this may have caused.

Wishing you and your loved ones a very merry Christmas and a happy New Year.

Warm regards,
The Artificial Living Team

Update:
Hey Sam,

The email will have come from hello@artificial-living.com.

I can see that you have now placed another order through the online store #23868, as a gesture of goodwill I’ll get this upgraded to express shipping for you, we’re hoping you should have it delivered before Christmas.

Please do feel free to give us a call on 0161 509 8637 if you need anything further at all.

Kind regard,

AL

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

The product was delivered quickly

The product was delivered quickly. However 2 of the boards were damaged. I have emailed the company to let them know but received no response.

14 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Artificial Living

Svar från Artificial Living

Hi Ellen,

I hope this message finds you well.

I’m really sorry to hear that you’ve experienced an issue with your order, this isn’t the standard we aim to uphold. I’ve checked our inbox but can’t find any previous emails from you, so could you please provide your order number? Once we have that, we’ll arrange for the damaged boards to be collected and replaced right away.

If it’s easier, please feel free to give us a call on 0161 509 8637 and we’ll get it sorted for you.

Best regards,
AL Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

This is my second order for midnight…

This is my second order for midnight black external cladding and accessories.

The first was for our sauna wall - outside of sauna.

The second for exterior cladding to our extension.

The product is excellent quality and the customer service is also excellent.

15 oktober 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fabulous customer service

Fabulous customer service. They returned calls as soon as someone was available and offered super advice and support regarding the products required with our order. All items delivered in good time.

12 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very poor service

Very poor service. Ordered 5 working days ago. The lead time says 1-5 days. Had an email on day 2 saying your order is on the way. Call on day 5 after hearing nothing else to be told it hasn’t even been dispatched.

2 maj 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Superb customer service

So pleased I came across this company for our cladding. Customer service was exceptional, where you can actually speak to someone who knows their stuff and gave expert advice. Daniel was great and arranged a quick turnaround with delivery too. Would 100% recommend.

8 april 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor customer service

Haven’t had an opportunity to use them as they never respond to any of my questions. Both my wife and I on separate occasions have posted questions on their online chat forum and not once have they responded. Based on our experience the service they provide appears to be very poor. I would be concerned with spending money with a company who can’t responded to simple questions.

25 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Artificial Living

Svar från Artificial Living

Hi Anthony,

I'm really sorry to hear about your experience—it definitely doesn't reflect the standards we strive for. We've recently experienced technical difficulties with the chat feature on our website, and we're actively working with our web developer to resolve this by removing the function as soon as possible. I sincerely apologise for any inconvenience this has caused.

In the meantime, please feel free to reach out to us via email at hello@artificial-living.com, or you can call our landline at 0161 509 8637. Our team is always here to help and will gladly assist you with any questions or concerns.

Thank you for your understanding.

Warm regards,

AL

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AVOID

AVOID! Sent the wrong cladding clips and refused to pay for replacement clips I needed to buy locally as builders were already on site. Claimed it was my fault for not checking the order and suggested we fit them without clips as a workaround. Awful customer service. Avoid!!

21 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Artificial Living

Svar från Artificial Living

Hi Nick,

Thank you for taking the time to share your feedback — I’m genuinely sorry to hear you’ve been left feeling disappointed.

I’ve carefully reviewed your order and the notes from our team. Your order was placed on Friday, 14th March and delivered on Tuesday, 25th March — just two working days later, which is a relatively quick turnaround in our industry. You then contacted us on Friday, 28th March to let us know there was an issue with the clips you received.

As soon as we were made aware, we offered two options to resolve the matter as quickly as possible: either a full refund or replacement clips sent via next-day delivery. I completely understand that the situation caused inconvenience, and while we truly wanted to help, we weren’t able to meet the alternative solution you proposed — covering £600 in builder costs or purchasing clips locally for £180.

We always aim to provide a positive experience for our customers, and I’m sorry this situation didn’t meet those expectations. If there’s anything further we can do, please don’t hesitate to get in touch, we’d be more than happy to assist.

Best regards,

Artificial Living.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer