American Dream Relocation Omdömen 

48
•
TrustScore 1.5 av 5

1,5

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I see that since I wrote my original review in October, 2025 there have been numerous reviews written that are similar to mine! Maybe we need to find an attorney that will take on a Class Action La... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

You don’t deserve not one star. You sent a company after making it sound like you were the moving company. United express relocation location shows up loads all of my belongings in November mind you c... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They will pass off your move to another mover immediately, and then completely ghost you. The mover got to me and said the actual cost was 3x what ADR told me. ADR eventually began blocking mine and m... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

SCAMMERS! To give this one star is generous. This company is a complete SCAM. They tell you they will help you get a move set up for a very good price. When the movers come, the price increases astro... Se mer

Företagsinformation

  1. Flytt- och förvaringstjänst

Skrivet av företaget

American Dream Relocation: Your Trusted Moving Partner At American Dream Relocation, we pride ourselves on being a premier moving advisory service, dedicated to making your relocation experience smooth and stress-free. Licensed and seasoned in the intricacies of moving coordination, we excel in designing tailored moving plans to meet your unique needs. Whether it’s a local move, long-distance relocation, or a commercial transition, our focus on precision and professionalism ensures a seamless journey from start to finish. We’re committed to delivering exceptional customer service and meticulous planning, guaranteeing that your belongings are handled with the utmost care. Trust American Dream Relocation to be by your side every step of the way, turning your move into a positive and worry-free experience.


Kontaktuppgifter

1,5

Mycket dålig

TrustScore 1.5 av 5

48 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 12 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,5

Alla omdömen

(48)

8 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Very rude and condescending behavior

I was talking to a sales person to get quotes, he had very rude and condescending approach towards me. Shouldn't be in customer service business with this approach. Absolutely don't recommend! teach your employees about treating customer properly.

17 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Poor timing, missing stuff

I had a very poor experience with this move as the movers were insensitive about the timings and how to deal with a single mother. They arrived at 6 pm for the move when they were actually booked for the morning. The rates were increased at the last moment stating that their inventory did not match the actual moving stuff. The move was extremely unorganized and was rushed. While booking with the token amount, I was told that I would pay the balance once I was completely satisfied with my move. However the movers denied to unload the stuff since the Zelle money transfer did not work at midnight. After a couple of days I figured out that some of my stuff was also missing and when I called to enquire about the same, they plainly denied the claim and hung off. Recommend single ladies to be aware of such movers.

31 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS

AVOID THIS COMPANY AT ALL COSTS! Zero stars. Do not recommend. American Dream Relocation informed me that a specific carrier would be handling our move. I had opted to NOT work with this company until they told me the exact moving company that would be handling my move. The operations manager informed me that because we had a large move, that we would not be sharing a truck and that we could expect our belongings to arrive within 1 business day. On the day of the move, three men in a Penske truck showed up and informed me that the move would not be completed for 3-4 business days. This practice is totally unacceptable. Also, the movers that showed up determined that we had several "bulky" items that would add $$$ (over $1,500) to the price of the move. American Dream Relocation started dodging my calls, no one would assist in rectifying the situation. I ended up having to cancel the move and am now proceeding with legal action to get my deposit back due to their shady business practices.

14 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We must correct several false statements made in this review. American Dream Relocation is a licensed moving broker operating in full compliance with FMCSA regulations. As outlined in Section 2 of the Estimate for Service and Section 16 of the Contract, our role is to arrange transportation services with an authorized carrier based on the information provided by the customer at the time of booking.

At no point was a dedicated truck service contracted or paid for. Unless explicitly stated in writing, moves are not guaranteed to be performed with exclusive use of a truck. The use of rental or leased equipment, such as a Penske truck, is industry standard and does not violate federal law or contractual obligations.

Furthermore, under Section 8 of the Estimate for Service, carriers are required to reassess cubic footage, labor, and “bulky items” at the time of pickup. Any additional charges are presented in a Revised Written Estimate, which must be signed by the customer before services continue. This process is federally mandated and ensures customers are fully informed prior to work being performed.

Regarding deposits, Section 16 of the Contract makes clear that deposits are non-refundable once carrier services and truck space have been reserved. Your request for a deposit refund is therefore inconsistent with the terms of the contract you agreed to.

Allegations of “shady business practices” or misrepresentation are inaccurate. All procedures followed in your move are consistent with federal law, FMCSA requirements, and the binding contract you executed.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The move from hell!

If I could rate American Dream relocation a 0, I would! Before booking my cross country move, they called me multiple times a day trying to get my business. After I experienced the move from hell, I called and emailed them several times and I have yet to receive a call back. The company they contracted for my move was unprofessional, attempted to charge me for every single thing, failed to put my furniture back together, and left holes in my wall! The worst part of it all is they did not have a professional moving crew. They hired people off Craig’s list the same day!! I am livid that this company would place my family’s safety at risk by hiring random people and bringing them to my home! Please stay far away from this company!!!!

16 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam!

Scam!! DO NOT USE THESE BROKERS! They have their employers leaving these reviews it seems. They do not tell you they will sell your move. They listed everything I asked them to move and I measured everything but standard boxes for them. The movers got to my house and said they had only allocated a little over 500 cubic ft for my move. I had no idea what that meant. I soon found out it was only enough space for about 20% of what I paid them to move. They then demanded another $2500 to get even that much on the truck. If I refused and they unloaded what they had pack, it was $250/hr and they would be slow. To explain how much they agreed to pick up in my quote with the items listed and what they did not - I rented a 15' Uhaul packed form floor to ceiling with boxes and a few pieces of furniture and moved into local storage. I then had to rent another 26" Penske truck to get the rest to my new location. After 2 weeks and many many calls, they finally delivered some of my things. Boxes were missing, boxes open and reaped with their tape, a restoration hardware table destroyed and several things broken.

9 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We take reviews seriously, but it is important to clarify the facts of your move. As a licensed moving broker, our role is to coordinate services based strictly on the inventory list and details provided by the customer at the time of booking. Your original estimate reflected the list you confirmed.

Upon pickup, the carrier determined that your shipment exceeded the 500 cubic feet reserved in your contract. As stated in Section 8 of the Estimate for Service and Section 16 of the Contract, if additional items or cubic footage are presented at the time of pickup, the carrier is required under federal regulation to provide a Revised Written Estimate, which the customer must review and sign before the move can proceed. No additional charges are added without your written acknowledgment.

Regarding your concerns about damages or missing items, per Section 20 of the Contract, all claims must be submitted in writing through the formal claims process. This ensures your concerns are properly documented and addressed in compliance with federal guidelines.

While we understand that moving can be stressful, labeling our company a “scam” or suggesting reviews are left by employees is inaccurate. We operate under federal law, follow all industry regulations, and uphold the terms of the contract signed by every customer. We strongly encourage you to complete the claims process so that your concerns regarding damages can be formally addressed.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

WARNING: STAY AWAY

In my experience, this company was not supportive throughout the process. It took about a month to receive my belongings, and I had to initiate nearly every check-in myself. And yes, there were updates. A couple of times I was told they would call me the same day because they were “always in touch with the dispatcher,” but they did not follow through. I even have emails stating they could not reach the movers for days, which I found concerning.

Several statements made to me also did not match my records. For example, the Director of Operations has said I was requesting hourly or daily updates. However, my call logs, emails, and text messages show that my requests were far less frequent. When I asked for any evidence supporting that claim, none was provided.

On multiple occasions, employees told me they would call back with an update but did not do so until I followed up. In one instance, a representative raised their voice on the phone, then sent multiple text messages after I had specifically requested email communication. When I shared these concerns with the Director of Operations, I felt my experience was dismissed, even though he was not present for the call and the company does not have recorded phone lines.

Based on my interactions, I do not feel the company advocates for its customers and I would not recommend them.

12 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Beware of Fraud and no willingness to communicate with customer

US Military moving small amount of items. Company quoted 1 bedroom sized load or 300 sqft, the truck arrives and the loading team tries to tell me that I have to pay another $1000 for them to load my items. The total they took was (being generous) 100sqft. Company will not return calls and when I have gotten someone on the phone, it mysteriously hangs up. Awful company, would not recommend. No concern for customer.

21 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

American Dream claims to be a premier…

American Dream claims to be a premier moving advisory service, dedicated to making your relocation experience smooth and stress-free. We had a terrible experience working with this company. In fact, our experience was exactly opposite to what they claim to be their specialty. We would strongly DISCOURAGE anyone planning to work with American Dreams for your relocation needs.

This company is not a professional moving company, instead they are just a broker and are completely dishonest, unprofessional and a scam. It all starts with a sales agent claiming to be a moving advisor that is very prompt in responding to your questions and will contact you almost every hour to have you sign the contract. Once the contract is signed and the deposit is paid, you will never hear from this person. They give you a low cost quote based on the list of items you provide, however; be very watchful on the cubic feet that they list in the contract as they intentionally low ball it to get you to sign the contract. The day of the move, a totally different contract carrier shows up with a truck and they immediately walk around the house and let you know that the cubic foot on the contract is very low. American Dreams moving advisor who estimated the cubic footage in the first place, will not pick up your phone and you are routed to their customer service agent who will let you know that you have to work directly with the contract carrier as they cannot help. The contract carrier will give you an estimate which is almost 4-5 times more than what American Dreams have quoted you. In our case the new estimate was around $20k on top of what we paid to American Dreams as a deposit. Unfortunately, we had no choice as our relocation timelines were constrained.

The contract carrier is also equally terrible to work with as they have you sign another contract for the new estimate on the spot and be very watchful of the terms and conditions. They put a future date as the "First Available Date" (not the day of the pickup) and in the fine print this company now has 10-21 business days to deliver your stuff. Also, once you sign the new contract, American Dreams pretty much washes their hands and claim that they are not responsible for the new contract. In our case we had to call and deal with the contract carrier multiple times directly.

The Customer Service at American Dreams is not good either. They simply tell you that they cannot help you since you signed a new contract with the carrier who picked up your stuff. Once the contract carrier shows up at your delivery address, they insist that you have to pay them the entire balance amount before they will start unloading your stuff pretty much holding you hostage. You don't even get a chance to confirm that they delivered everything they picked up. In our case, they missed delivering stuff, most of our furniture was scratched and damaged, the boxes that we packed seemed like they were tossed around multiple times and were in a very bad shape. They even managed to deliver wrong boxes that did not belong to us. We are missing power cables, washer/dryer hookups, TV stands etc. that the movers packed. Now we are dealing with filing claims with yet another third party.

Overall, we had a horrible experience working with American Dreams who we thought was a professional moving company that made our relocation stress free. We will never work with this company every again and will not refer them to any of our friends either.

1 augusti 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

American Dream was dishonest and scared us on the quote and fused to give our deposit back

A price for the move was quoted at $8,800 with a semi truck for our move. The day of the move the contract carrier showed up 4 hours late with a pick up truck and trailer. He immediatedly reviewd the household goods , much of what was already pre positioned in the driveway. He then gave us a new estimate of $30,000.00. What a scam. We were smart enough not to sign the new estimate and would not let them load anything as once my property was loaded they coild have held it hostage until we paid the outrageous new fee. . Now American Dream refuses to talk to us about refunding our $3,000.00 plus deposit. What a scam!

15 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We are sorry you were dissatisfied with your experience. However, we want to clarify the situation. American Dream Relocations is a licensed broker that arranges transportation through third-party carriers. The contract carrier is responsible for providing accurate estimates based on the actual household goods at the time of pickup.

In some cases, the final estimate may differ significantly from the original quote if the actual shipment volume or weight varies from the initial inventory provided. This is standard industry practice and is governed by federal regulations. We do not control carrier estimates or pricing changes made at pickup.

Regarding your deposit, please note that this move is non-refundable due to services having been completed as per the signed contract. We encourage you to review your agreement carefully, as deposits are applied toward the services rendered.


-American Dream Relocations

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam

Deceptive,Total Scam – BEWARE of American Dream Relocations and Ship4U Transport
Our recent move from Wisconsin to Ohio with American Dream Relocations was an absolute nightmare, and I feel compelled to warn others. Fred, our initial contact, came across as polite, professional, and even offered a discount, making the company seem very reliable. He confirmed — twice — that a 533 cuft truck would be sufficient after reviewing a detailed list of our household items. Based on that, we agreed to a total cost of $2400, with $1049 paid upfront and the balance due at delivery.
Come moving day, things unraveled fast. A different company, Ship4U Transport, showed up with three movers — not American Dream as expected. We were surprised but went along, assuming it was a subcontractor. These movers immediately told us our belongings exceeded the 533 cuft capacity — despite it being confirmed twice earlier. We tried to reach Fred, but he was nowhere to be found. Eventually, a woman from the company answered after several tries and said she’d review videos being sent by the movers to “verify the volume.” Looking back, this was clearly part of a scripted bait-and-switch.
We were told the truck was full and our actual volume exceeded what we were sold. Their "solution"? Pay an additional $1600, bringing the total to $4000, for them to carry everything. We reluctantly agreed — to save ourselves from the hassle of renting a U-Haul and moving the rest ourselves.
But it got worse. They now asked for another $2000 upfront, claiming the previous $1049 was only for booking with American Dream, and not part of this $4000 total. By then the truck was already packed with our belongings — we had no choice but to pay. Classic extortion tactic.
Delivery took 5 days. We later discovered that our stuff sat in a storage unit in Wisconsin before being picked up again by a third-party transporter in a Penske truck (they had nothing to do with the Penske company we learnt) The entire operation was a relay scam.
In hindsight, it’s clear: Fred, American Dream Relocations, and Ship4U Transport are all part of a bait-and-switch scheme. They offer a low quote, confirm details repeatedly, and then hit you with surprise charges when you’re most vulnerable — with your belongings held hostage.
Do NOT trust the quote or “binding estimate” they provide. It is NOT what you’ll pay.
Avoid this company at all costs. If I could give zero stars, I would.
---

17 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We are sorry to hear you were dissatisfied with your moving experience, but we must clarify several key points. American Dream Relocations is a licensed moving broker, as disclosed in your paperwork and during the booking process. As a broker, we arrange transportation through licensed motor carriers — in your case, Ship4U Transport — and the carrier is responsible for final measurements, packing, and any changes to pricing based on the actual cubic footage or weight of the shipment at pickup.

Your signed agreement clearly outlines that estimates are based on the inventory list provided by the customer, and that any increase in actual volume or services requested at pickup will result in an adjusted cost from the carrier. The carrier determined at pickup that your shipment exceeded the booked volume of 533 cubic feet. This adjustment was in accordance with the terms of your contract and federal regulations.

Regarding payment, the initial deposit you paid secured your booking with American Dream Relocations. The balance was due directly to the carrier, as explained in your confirmation documents. Delivery was completed within the agreed and regulated time frame.

While we understand the frustration of unexpected costs, the carrier’s charges were a direct result of the shipment exceeding the booked space. We encourage all customers to review their contracts in detail and ensure that inventory lists are accurate to avoid such adjustments.

-American Dream Relocation

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Do NOT work with American Dream…

Do NOT work with American Dream Relocation- this was the worst moving experience I’ve had.

I originally booked with Fred Valitti at American Dream Relocation to coordinate a move from AL to NY. He assured me my belongings would be picked up 6/18 and delivered within 3–5 business days. I was explicitly told that although the movers might give a longer window, “anything I say supersedes the contract,” and that my delivery would arrive no later than Monday, 6/23. I emphasized timing was essential, as I needed my belongings for a new job. I stated clearly that if my items couldn’t arrive in that window, I did not want to make this transaction.

On pickup day, the movers from the contracted moving company Unlimited Moving & Storage gave me a delivery window of up to 24 days. I called Fred and he again reassured me and the movers that my belongings would arrive by 6/23. The movers even confirmed that 6/24 would be the latest possible delivery date, and I accepted that. They loaded my belongings and said they were heading straight to NY. I was told I would be updated with their progress (and that I should call them if I haven’t heard from them). Fred also said I would hear from his customer service team. I received no contact at all.

By 6/22, I hadn’t received any updates. I contacted the movers and Fred—no response. When I finally reached the movers on 6/23, he told me they were still in Georgia, waiting on “more jobs.” They had barely even left the state (and they were 1 day away from my expected delivery date). I called customer service and Fred again, who said he would get back to me, then ghosted me entirely. At this point, I had been lied to multiple times.

On 6/25, I spoke with Richard Pryce, a customer service supervisor, who told me my belongings were inexplicably in a warehouse in Colorado with no scheduled delivery date. I asked for clarification, thinking there must be a mix-up, as
Colorado is nowhere near the expected delivery route, and he rudely accused me of “interrogating” him. Meanwhile, my mover texted to say they would deliver on 6/27 between 8am-12pm. At this point, I was so desperate for my stuff, I chose to believe the driver over the chaotic and contradictory customer service.

On the morning of expected delivery 6/27, instead of the expected movers (Reshard and Fernando), I got a call from 2 RANDOM movers—saying they would arrive at 6pm, not 12pm (despite confirmation 1 day prior). We rescheduled for the next morning and per their request, they gave me a delivery time of 6am at the latest. They arrived over an hour late. I was upset, but was relieved to see my belongings—until I saw the damage.

Damages and Missing Items:
• Brand new mattress was ripped
• Laundry basket was cracked
• Cat tower and lamp were bent in half
• Box labeled “fragile” was delivered upside down, with shattered glass
• They had written with red sharpie on my pillows
• My litter box arrived cracked with missing pieces
• They tried to deliver a desk that wasn’t mine, proving they had no reliable tracking or labeling system.
• 2 boxes never arrived. The mover admitted to breaking the dinner plates in one of the fragile boxes during a transfer and chose not to load it onto the truck—and never told me until I noticed and asked. These items are STILL missing.

On arrival, they didn’t confirm the inventory of 42 boxes they picked up (I counted 40 on delivery and told them this). Upon mentioning that I felt uncomfortable paying the remaining fee (they make you Zelle them on pickup/delivery) for this delivery, knowing that my stuff is late, damaged and missing, they refused to unload my items until I paid. I felt coerced and like my belongings were being held hostage. The labeling system was a joke, and their handling of fragile items was careless.

After delivery, I emailed customer service and received no response. I called customer service and contacts I have at both Unlimited Moving & Storage and American Dream Relocation, no reply. I finally made contact and was connected to Anthony Moretti the Operations Manager who promised to call me back with an update- he neither called nor answered my calls. I sent a follow up email 1 week later without response. This service was not what was advertised or what I was promised (which is the timely delivery of ALL my items, in undamaged condition). My delivery occurred 3 weeks ago, and I still haven’t heard from anyone re: my missing boxes. I paid nearly $2,000 for this terrible experience, and received lies, delays, and damage.

28 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We want to be clear that delivery timelines are set by FMCSA regulations and your signed contract, not verbal statements. Per those regulations, delivery is based on the First Available Delivery Date (FADD) and carriers have up to 21 business days to complete delivery. Your shipment, picked up on June 18th, was delivered within that federally allowed window.

While we understand moving can be stressful, at no point did you contact our office to report damages or missing items through the required claims process. Without that communication, we were not given the opportunity to investigate or assist you.

We stand by our compliance with federal guidelines and always encourage customers to work directly with us so any legitimate issues can be resolved quickly and fairly.

-American Dream Relocations

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

100% a broker scam

They will pass off your move to another mover immediately, and then completely ghost you. The mover got to me and said the actual cost was 3x what ADR told me. ADR eventually began blocking mine and my wife's phone calls and hasn't been reachable since. Then the mover they brokered the moved to damaged 70% of my belongings. Educate yourself on moving companies vs moving brokers. Don't try saving money on a move, you'll end up paying for it later.

28 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you bringing it to our attention. However, we would like to note that since the time of your pickup, we have not received any communication from you regarding damage, overcharges, or service-related concerns. We take all customer feedback seriously and are committed to helping resolve any issues that arise.
As a licensed interstate moving broker, American Dream Relocation LLC coordinates moves through FMCSA-authorized motor carriers. While the final transport and pricing are ultimately handled by the carrier based on actual inventory, services rendered, and applicable tariffs, we remain available to assist with post-move concerns, including damage claims or billing disputes.
If your belongings were damaged during transit, we strongly encourage you to contact us at info@americandreamrelocation.us so we can provide you with the proper claim filing procedures and assist in submitting your case to the carrier’s claims department.
We understand that moving can be stressful and frustrating, and we are here to help however we can. Please reach out with your move reference number or name on file so we can look into this further and work toward a resolution.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Complete bait and switch scam artisit

Complete bait and switch scam artisit. I spent hours on the phone with this company to go over everything we were moving. I was giving an original quote around $3600. The next phone call I received, they tried to increase the price to $4700, then the day the movers came they increased it to over $7000. I called and asked for supervisors to explain how there could be this large of a discrepancy. The supervisor was very rude, and so was the 3rd party moving company. Basically it doesn't matter how much time you spend on the phone going over the itmes in your home, it essentially doesn't matter. The driver will show up and say, we don't go on the items list, its the space in the truck. I tried to cancel the move, and they refused to refund my $1500 depoist. No one tried to help figure out how or why the orinal numbers were so inaccurate. No one accepted responsibility. The movers didn't even take 1/3 of what was on the original list and still wants to charge me over $4500. This was the worst experience I've had with any company in my 41 years on this earth.

9 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We are sorry to hear that your experience did not meet your expectations. After reviewing your file and the signed estimate, we’d like to clarify a few important points.

Your original Binding-Not-to-Exceed estimate of approximately $3,600 was based on the detailed inventory you provided during the sales call. As stated in Section 9 of your contract and in accordance with 49 CFR 371.113(c)(1), this estimate is valid only when the inventory provided is accurate. It also explains that if additional items, packing, weight, or labor are required at pickup or destination, the cost will adjust according to the governing tariff rates.

At the time of pickup, the carrier documented that there were a significant number of additional items not included in the original list. This increased both the cubic footage and labor requirements, resulting in an updated estimate from the carrier before loading began. The pricing you were given on pickup day reflected the actual space required on the truck, which is standard practice in the moving industry when there is a difference between the contracted inventory and the items presented for transport.

Regarding your deposit, per the terms in your signed agreement, deposits are applied toward securing the moving date and are non-refundable once services are reserved, unless cancellation is made within the stated cancellation window. Because the cancellation occurred at pickup, outside the allowable time frame, the deposit remained non-refundable.

We understand that moving can be stressful and unexpected costs can be frustrating. Our goal is always to provide accurate estimates based on the information provided to us, and we encourage all customers to carefully review and update their inventory list prior to pickup to help avoid such changes.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Rude, unprofessional and terrible customer service.

It was not a great experience and caused a lot of stress:

They utilised extra boxes by not optimising the space in each. I had to intervene on how they could fit a few more items in the space.
They contested the amount that it was totaling up to saying the original quotation was off by 250 sq ft. They charged $380 extra. They did not allow me to inspect the truck
The truck they got was huge and it didn't obviously fit into the lane close to the building and thus they charged the long carry amount.
And incorrectly even applied the 12% on this amount! Thankfully I spoke to your representative and they agreed to give that amount back.
They were slip shod on the packaging and the carrying with the result that my kitchen island, steel trash can, bookshelf, ukelele and clock was damaged.
They told me verbally that it will take 4-5 days to reach and after that they need just a 48 hour notice to deliver it to the address I give them. I called on the 16th (my stuff had been picked up on 11th) asking them to deliver it on 18th, but to my surprise they said the truck has been sent to Colorado and hasn't even reached Houston.
When I questioned the owner, he was rude, asking me to read the terms which said 10-14 days conveniently forgetting what he had told me over the phone verbally.
Then followed a daily call up to customer service, where they kept extending the arrival by 2 days.
All this while I was incurring staying charges at a hotel because I could not shift into my new rented house.
The issue is that American Dream Relocation is just a middle man. They sub-contract the packing to another vendor and who in turn (re) sub-contracts it to a third party for transporting! And as one can imagine this is a recipe for mix-ups, passing the blame, chance to make more money , delays and contradicting the terms agreed to by previous 'middle-man'.

22 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

Dear Meghna Prakash,

We appreciate you bringing these concerns to our attention, and we’re sorry to hear that your move did not meet expectations. However, we do want to clarify a few important points.

As a licensed moving broker, American Dream Relocation is not the carrier, nor do we handle the physical packing or transport. Our role is to coordinate your move with FMCSA registered carriers and provide support throughout the process. That said, we take accountability for the partners we work with and advocate on our customers' behalf when issues arise as we did in your case, working to have the long carry fee reversed when it was applied incorrectly.

Regarding the final charges, estimates are based on the inventory and volume provided prior to pickup. If the actual space used exceeds the initial estimate, the carrier has the right to adjust the cost accordingly. We understand that not being able to inspect the truck was frustrating, and we’ve addressed this with the carrier directly to reinforce transparency moving forward.

We also understand how difficult delays can be, especially when you're relying on a delivery timeline. While verbal delivery estimates are sometimes shared in good faith, the written agreement does state a delivery window of 7-21 business days, which is standard in the industry. That said, the communication you received should have been more consistent and respectful and we’ve addressed that with the parties involved.

We do not take your experience lightly. Damages, delays, and miscommunications are not acceptable, and we are actively reviewing this matter internally. If you have not yet filed a claim for the damaged items, please reach out to our support team and we’ll guide you through the process.

Thank you again for your feedback. We will use it to continue improving the service we provide to every customer we work with.

Sincerely,
Customer Care Team
American Dream Relocation
866-237-9504

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Scam Operation

We hired American Dream Relocation to move our belongings from North Carolina to Colorado, and they've lost everything. They picked up items on June 15 and we were expecting delivery sometime around June 25th. And nothing.

Prior to ignoring our calls, transferring us from person to person. They now claim they “cannot locate our order”, which means they either have no idea where our shipment is, or they stole our belongings outright. They are unresponsive, unorganized, and completely unprofessional.

We provided payment, dates, and clear instructions, and in return, we have no belongings, no updates, and no accountability. The movers were from a completely different company (Noble Moving and Storage) its now clear we may be dealing with a scam operation.

If you value your sanity, your money, and your possessions, do not trust this company with a single item you care about. Their “business” practices will leave you stressed, financially harmed, and potentially robbed of your belongings.

2 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

American Nightmare Movers

I hired this company to move my daughter from Knoxville to New Orleans. You need to know that they aren't movers. They are brokers. They take your money, then go out and hire cheap, fly by night movers who don't honor the contracts you sign with American Dream. In our situation, the movers showed up 7 hours late, then tried to double the contract charge quoted by American Dream, and add on charges like destination charges that were not part of the original contract. It was a total nightmare. The move went from $3K to $6K and the movers said they weren't bound by whatever was agreed to by American Dream. We tried to reach our agent at American Dream, and he completely blew us off. When i finally got ahold of someone saying they were a manager, he said he could not do anything to help us. So we had to cancel the move, scramble, and find another way to move her across the country for her new job. American Dream then said they would refund my deposit but only after i threatened to sue them. But then they didn't even follow through with a full refund. So i had to follow up with a fraud complaint with American Express to get the charges reversed. You would be insane to trust anything this group tells you. Total scam.

12 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

Hi Todd,

We’re very sorry to hear about your experience and the stress it caused during such an important move. We understand how upsetting situations like this can be, especially when they involve your family and a major life transition.

To clarify, we are a licensed moving broker, not a carrier and this is clearly stated in all documentation signed by our customers during the booking process. Our role is to coordinate with fully licensed and insured motor carriers on behalf of our clients, and we strive to be transparent about that from the beginning.

We do not condone unexpected pricing changes or poor service from any carrier we work with, and if a customer does experience issues, we do our best to step in and assist. That said, we regret that you felt unsupported during your attempts to contact our team. That’s not the level of service we aim to provide, and we’ll be reviewing this internally.

Regarding your refund, we’re sorry for any delays or miscommunication you may have experienced. We understand this situation should have been handled more efficiently.

If you’re open to it, we’d still like to review your case in more detail. Please reach out to our customer care team at [insert contact info], and reference the move from Knoxville to New Orleans so we can identify the file and follow up appropriately.

We appreciate your feedback and the opportunity to address your concerns.

Sincerely,
American Dream Relocations

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

ZERO STARS!!!!! Worst company EVER!!!!

I wish I could give this company a negative star review, but I have to put one to leave one. This company and everyone that works at it is a COMPLETE SCAM! They lied about EVERYTHING! They did the bait and switch on the price, with my estimate going from $5500 to $13,000! They said the truck pulling up at my house would go straight to my new house, but with the actual movers got here they said they never leave the state and they my stuff would be loaded into a semi and reloaded into a smaller truck in the new state. When called to action, they yell at you, speak completely unprofessional and tell you to have your lawyer call their lawyer. Their main goal is just to get the deposit. They don’t care about anything after that and doing have anything to do with your move after that really. They send an actual moving company, who has no clue what you have been told by this SCAM company. And the best part is they will not pick up your calls. Period. After they get your deposit, they just go onto the next victim. The specific people I worked with are Fred, Richard and the all time worst, Jennifer! At least Fred and Richard are polite and respectful when they are lying by to you, Jennifer on the other hand was HORRIBLE and the most unprofessional person I’ve ever worked with. And I run construction projects. NEVER use this BROKER! Just call a local mover and get a real estimate and real movers. These people don’t do anything but work from home to get your deposit!

*FOLLOW UP, because they keep getting WORSE! If you make factual reviews about them, they reach out offering you a SMALL portion of you deposit back that they took for doing nothing except lie. But the new part of the scam is they say if you take your own money back, you sign a contract stating, “Please note that by accepting this refund, you agree not to initiate any disputes, chargebacks, or post any negative or disparaging remarks about the company.” Disgusting!

29 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

Hi Joshua,

We're truly sorry to hear about your experience and that you feel this way about our company. We take all feedback seriously, and it’s always our goal to provide clear communication, fair pricing, and professional service throughout the moving process.

That said, after carefully reviewing our records, we were unable to locate your name or move details in our system. Additionally, no one from our team has reached out to you — or anyone — asking for a review to be removed in exchange for compensation. We want to be clear: we do not operate that way.

When we do offer compensation, it is strictly in response to specific issues that may have occurred during a move — often related to overages or service concerns. Our goal in those cases is to take accountability and do our best to make things right, not to silence anyone.

As a licensed broker, our role is to coordinate moves with fully licensed and insured carriers, and we strive to be transparent about this from the start. If you were involved in a move coordinated by us, we’d be happy to look into it further — but we would need more information to do so.

Please reach out to our customer care team at [insert contact info] if you'd like to discuss this further. We’re here to help and work toward a resolution when given the opportunity.

Sincerely,
American Dream Relocations

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolute worst experience I have ever…

Absolute worst experience I have ever had with anyone. They will intentionally lie or mislead to get your deposit. Third party mover will show up and it will cost you thousands more than what they promised. You will get charged for things they say are included and when confronted they become threatening and hostile. Do NOT, I repeat, DO NOT under any circumstances trust them to do your move

I have already contacted them and he was rude, dismissive, and refused to listen. Every point and I mean EVERY point that I made this decision to use your firm was a lie resulting in thousands of extra dollars and i still dont have my belongingsyour agent Fred V promised in 7 days. I am a disabled vet and and I am ashamed for you that even that was a selling point saying your owners were vets. Your company is a scam.

20 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We're very sorry to hear that your experience with us did not meet your expectations. We take feedback like this seriously and are committed to addressing any concerns transparently and professionally.

We strive to provide clear and accurate estimates and work with trusted partners to ensure every move goes smoothly. If there was any confusion regarding pricing or services, we sincerely apologize. We never intend to mislead our customers, and we're sorry if that’s how you felt during the process.

We’d appreciate the opportunity to look into your situation further and see what we can do to make things right. Please contact our customer service team directly with your booking details so we can investigate and address your concerns properly.

Thank you for bringing this to our attention.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This company is a scam

This company is a scam, they lie to you to get your business and promise you things and then they hold your stuff HOSTAGE while they avoid you calls and give you the run around!!!! They lied about the cost and they doubled what it would cost on the day of the move and they are holding your stuff so you can't refuse. They stated the delivery date and time was good and promised to have it there and then they start to avoid your phone calls and then they pull out these loopholes in the contract and never get you a manager to speak to and they just placate you to get you off the phone and state they have to put a request in for a manager to actually talk to you!!! DO NOT USE THIS SCAM OF A COMPANY!!!!!!

13 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för American Dream Relocation

Svar från American Dream Relocation

We understand that moving can be a stressful experience, and we're sorry to hear you feel this way. However, we stand by the integrity of our process and strongly dispute the accusation that our company is a “scam.”

All services, costs, and contract terms are clearly outlined before the move takes place. We also inform customers that certain delivery windows and third-party carrier policies may affect timing. Our customer service team is available to assist with updates and concerns, and we make every effort to escalate issues when requested—though at times, manager response times may vary due to volume.

If you have specific concerns about your move, we encourage you to contact us directly with your order number so we can investigate and respond accordingly.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer