Acumen Collection Omdömen 505

TrustScore 4.5 av 5

4,3

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Table looks great very pleased with it. Loved how much you could customise size, colour and leg style. Took a little longer to arrive then expected, but wasn't a problem was we'll worth the wait. Wi... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I’ve ordered from this company twice. Fantastic experiences. Had some issues with my second shelf but they went above and beyond to resolve my issue, giving me multiple possible solutions. Would recom... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

3 tier Pipe shelving A couple of issues with delivery timeline and some bits missing when it did arrive, but wow beautiful, definitely worth the wait and the customer service was first class sorting... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

After a failure to deliver on the expected date when our very expensive table did arrive there were parts missing which meant it could not be assembled. 3 days later the parts arrived however they are... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Butik med lantliga möbler
  2. Möbeltillverkare
  3. Möbelaffär
  4. Försäljare av kontorsmöbler
  5. Hyllbutik

Skrivet av företaget

Acumen Collection is based on the idea that furniture should both be available in the exact size and finish you need whilst being sustainably conscious of our environment. Acumen Collection's range of furniture and homeware products give rustic or industrial charm to your home and perfectly match any individual interior decoration/personality. Acumen Collection believes in supporting the UK SME economy. As well as producing products in their own Timber workshop and welding room they out source some of their manufacturing to highly skilled workshops in the UK. This Cumbrian based design and manufacture company believes that design and functionality go hand in hand. Thats why Acumen Collection offers you durable high quality furniture and homewares that will last a lifetime. At Acumen Collection you fill find a large selection of shelving, home office, dining and other general purpose furniture for around your home. The product catalogue is evolving and will grow as they continue to service their market.


Kontaktuppgifter

4,3

Utmärkt

TrustScore 4.5 av 5

505 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Har besvarat 72 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 månad

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

extremely disorganised, delayed and poor management / customer service

I placed an order for an in stock bench 10/02 and after regular chasing of Acumen for a few weeks (& them failing to come back to me within the timeframes they promised requiring constant chasing) I began contacting the delivery (APC) depots correctly who were very helpful. Acumen and their delivery courier seemed to have conflicting statements but the courier were proactive with me in trying to resolve - Acumen were not at all. Once the bench finally arrived 13/03 it hadn’t been packaged properly at all and I (and the courier) were completely shocked at the state of it. When I provided photos to Acumen, instead of taking any form of accountability, wanted additional photos and continued to blame the courier. Even if the courier were at fault, I would expect Acumen to respond, not require continuous chasing and try to resolve. They offered for me to go through the whole process again after returning the bench - which based on my experience with them I never want to do again. They seem to just play the blame game and not follow through on actions and timelines they set themselves - where the customer service and management of issues is a much bigger concern than any potential courier issue. I wish I could attach photos because the bench seat had been covered (not even to the ends) with an attempt at a cardboard box leaving the real wood legs and ends exposed causing lots of damage. It’s been increadibly time consuming chasing Acumen for support and an adequate response and having to liase with the courier extensively due to their inactivity.

19 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

Thank you for your review, Laura.

I’m very sorry for the experience you’ve had, and I completely understand why this has been frustrating.

Having reviewed your order, I can see that your chosen bench was confirmed and dispatched from us on 19th February. Unfortunately, it was then misplaced within the courier’s network, and we were required to allow time for their search and trace process before further action could be taken. While we were actively chasing this, I appreciate that from your perspective this resulted in delays and the need for repeated follow-ups, which is not the experience we want to provide.

When the bench was eventually delivered, it was clearly not in the condition or packaging it left us in, which is very disappointing. While this occurred in transit, I do recognise that the responsibility for managing the situation and supporting you remained with us, and I’m sorry that you feel we fell short in that regard.

We did offer an alternative bench from our remaining stock as a resolution, and later a goodwill gesture, however I understand that by this stage your confidence in the process had understandably been affected.

Your feedback has been taken on board, particularly around communication, ownership, and how we manage courier-related issues, and this is something we are reviewing internally.

If you would be open to it, we would still welcome the opportunity to review your case again and see if we can reach a more satisfactory resolution for you.

Kind regards,
Acumen Collection

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

From choosing our dining table to the…

From choosing our dining table to the day it was delivered acumen have been great on communication as to how are order was going we received it and simple assembly instructions an we are delighted with it we would definitely buy off these again for the quality of there products and would recommend
Tommy and sheila

10 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

No resemblance to website photos and no refund

I purchased the Scafell Reclaimed Elm dining table at a cost of £798.00 believing I was ordering a beautiful light, creamy toned rustic wood table with a matte finish as advertised on the website. Instead, I received a dull brown slab of wood with an awful sheen finish. No resemblance whatsoever. The excuse they give is that reclaimed products vary in colour and tone. They really need to get their story straight! Prior to purchase I was assured, the website photos offer a "realistic representation" of reclaimed elm and when I complained, said “the elm tabletop supplied is a stock item and due to the material and finishing process used, it does not tend to have a wide variation in colour". Work that one out.

The business owner offered to “re-finish” the table. Would love to know how he transforms a dull brown slab of wood, into the light creamy natural table he advertises on the website. Must be magic.

I requested silver coloured square legs to go with my table. They were photographed as silver, described as silver, but silver they are not. They are dark grey. Again, no resemblance.

I cannot stress this enough. The reclaimed elm table I received has absolutely no resemblance in colour and tone to the table advertised on the website. It is not a minor variation you might expect from a natural product, it is a significant, material difference. To return it, they want £100 collection fee and 20% re-stocking fee, so the "business owner" is on to a winner! He makes money whether you’re happy or not. There’s no showroom to visit, no reclaimed elm samples, only website photos to go on and a set of T&C’s to get him off scott free.

Do not rely on section 75 for a refund. My credit card washed their hands of it saying colour is subjective so he has you over a barrel. I've sought legal advice and been advised to go to the small claims court for misrepresentation of goods but I just want rid of it now. I’ll probably stick it in the garage and use it as a workbench and save myself the stress. I've accepted it, a very costly mistake.

If you’re considering a purchase, make sure you read all the T&C's and negative reviews and if you still decide to go ahead, be prepared for financial loss if you’re unhappy. Definitely do not expect a consumer focused response!

Integrity and accountability, this business has none.

Update April 26

Shortly after posting my review, Acumen changed their photos of reclaimed elm tables. The "business owner" says they havent changed, they've been 'extended". He thinks i'm stupid.

The "business owner" says "we have had to modify the design of our reclaimed elm tables, our suppliers tolerance for what constituted the rustic finish we wanted was too wide. Some tables were light and very rustic and some were darker and not very rustic (and everything in between)".

"We are constantly dealing with tolerances of reclaimed wood looking too rustic or not rustic enough. the underlying colour tones of wood looking too light or too dark"

So the light creamy toned reclaimed elm table he advertised across his website, never actually existed. I call that misleading.

The 'Silver" table legs, apparently my dual aspect, natural light filled living room is to blame. "There were bright lights on that photoshoot and I suspect the steel will have looked more silver in the light you have taken the image in". Must buy studio lights for my house.

Other gems from the "business owner".

"Running this business is incredibly rewarding but it can also be extremely demanding"... poor thing.

"you've left a very damaging review"... try loosing £800! That's damaging!

This company cannot be trusted. The "business owner" wriggles out of every complaint blaming consumers, suppliers, lighting and anything and everything else he can rather than reflect on his own integrity.

A lawyer friend who has seen the table, all the original website photos and all the excuses says.." take it court and put it in front of a judge with common sense."

Avoid Acumen and go elsewhere. There are plenty of other rustic wood companies out there.

7 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

Thank you for your review, Vickie.

We’re sorry you remain unhappy with your Scafell Reclaimed Elm table.

This product is made using reclaimed elm, which naturally varies in tone, grain, colour, markings and character. Our product page explains that each piece is unique and that no two tables will be identical. The images shown online are representative of the range, not a guarantee that every individual table will be an exact colour match.

After reviewing the images provided, we do not agree that the table supplied is misdescribed. The table supplied was the correct model, size, material and leg option ordered.

That said, we did not dismiss your concerns. We offered to refinish the table to achieve a lighter tone, at no cost to you, as a practical resolution. This offer was declined.

We also spoke directly by telephone in an attempt to resolve matters amicably and discuss the refinishing options available.

With regard to the legs, these are steel legs supplied in the ordered finish. Appearance can vary depending on lighting, photography and the setting in which they are viewed.

We understand you wanted a full refund. However, where a customer raises concerns about finish or appearance, the appropriate first step is to allow us the opportunity to inspect, repair or refinish the item where required. That option remains available.

We’re disappointed that you feel this way, but we reject the suggestion that we have acted without integrity or accountability. We have responded to your complaint, reviewed the images, spoken with you directly, and offered a reasonable remedy.

Should you wish to proceed with the refinish, we remain willing to assist.

The Acumen Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Fantastic table

Fantastic table, good communication from the company, kept me updated at each point of the build. Really happy with our purchase, and looking forward to many years of use from it .

20 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Great quality table and bench

Bespoke made pieces that are truly fabulous. The quality of the table and bench is amazing, the wood is solid and the finish is exactly what I was looking for. The extension leaves match the table not only in the colour which you would expect but also the pattern of the wood is matched. Good communication from Acumen from the outset, setting delivery time expectations and comms at every step of the process. Customer service was excellent throughout, emails and queries answered quickly, preferences taken on board with the wood finish. All in all I am delighted with the whole ordering process and quality and would highly recommend.

25 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ordered 2 beautiful shelves

Ordered 2 beautiful shelves
Delivery was a little longer than expected but they kept me informed
They are definitely worth the wait they look and smell amazing
Would definitely recommend

24 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Exceeded expectations

Delivery was quicker than expected, always a plus!
I was delighted with the stools, they are well made, sturdy, and full of character. I dithered over buying them as there seem to be many places selling them, prices vary. Once discount was offered I decided to press buy, I’m so pleased I did, they’re worth the money, in fact perfect for me! Thank you

20 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Emilia in the customer service team was…

Emilia in the customer service team was so helpful in arranging an exchange for an item I couldn't use and arranging to pick this up whilst sorting out the delivery of a new stool which I love. Love Acumen!

25 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Would not recommend

The whole ordering process was awful, delayed by weeks and hardly any comms. When we chased them, they said it was due to staff illness but continued to take orders and offer a 15% discount which we found odd.
When it did finally arrive, the wax started to peel off, so we contacted Acumen who sent all the waxing kit to try and sort out the problem first. So there we are, buffing and re-waxing the table we paid over a £1000 for, only for it to not work.
On contacting them about it, we received the most horrendous customer service from the person declaring himself the owner. Considering we had spent over £1000 on a table and bench, there was absolutely no empathy. He was rude and extremely unexperienced in dealing with paying customers. It was quite frankly shocking.
Finally got them to agree to an exchange. More waiting.
Then we got our table - amazing we thought. But within weeks, it started peeling again but due to the horrendous customer service we got, we didn't have it in us to argue again so we now have a peeling table and whilst we paid extra for the hard wax, it marks so easily, even just putting a dinner plate on it leaves a mark.
So no, I would not recommend this company and happy to upload photos of the emails that we were sent which were just awful and upsetting.
We ordered this last year but wanted to have the table a while in order to give it a proper review. I shall await for a reply from Acumen declaring I'm telling lies but I have no reason to.

25 juli 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

Hi Claire,

We’re very sorry to read this and disappointed that you feel this way about your experience with us.

We fully accept that there were delays with your original order and that communication during parts of the process should have been better. For that, we sincerely apologise.

With regard to the table itself, the original issue related to a rare finish bonding problem between the wax and hard wax oil. As an initial step, we supplied a repair kit in an attempt to resolve this quickly for you at home, however when this did not achieve the standard expected, we arranged collection at our expense.

Following inspection, we made the decision to completely remake the table rather than continue with a repair, and also supplied replacement legs to ensure compatibility. These replacement items were delivered and subsequently confirmed by yourselves as being “all good”.

We are naturally disappointed to now read that there are further concerns with the finish, as this was not raised with us following delivery of the remade table and bench. Had this been brought to our attention, we would of course have been more than willing to investigate further under our product guarantee.

We’re also sorry to read the comments regarding customer service. While we appreciate the situation became frustrating for everyone involved, we remained in regular contact throughout, arranged collection and replacement, and worked hard to reach a final resolution.

We genuinely wish you and your family all the best moving forward.

The Acumen Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Think carefully before placing a…

Think carefully before placing a pre-order

I would strongly advise others to think carefully before placing a pre-order with this company.

I ordered stools in early February, with delivery advised from 3rd March. Since then, the delivery date has been pushed back twice, now expected towards the end of March. This means my payment has been taken and held for several weeks without any product being supplied.

While delays can happen, what is particularly disappointing is the complete lack of accountability. Despite the repeated delays, no goodwill gesture has been offered, even when this was raised directly. The response has simply been to either continue waiting or cancel for a refund.

Communication has been polite, but that does not make up for the fact that customers are expected to accept ongoing delays after paying in full, with no recognition of the inconvenience caused.

I have chosen to continue with the order as I like the product, but based on this experience, I would be very cautious about ordering anything that is not in stock.

3 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

Hi Sandi,

Thank you for your feedback.

We’re sorry that your experience with the pre-order process has been frustrating. Your order was placed for stools that were part of an incoming shipment, and unfortunately the container was delayed in transit more than once due to circumstances outside of our control.

We did update customers as soon as we were made aware of the delays, and we also gave the option to continue with the order or cancel for a full refund at any point.

That said, we fully appreciate that delays after payment has been made are disappointing, and we’re sorry for the inconvenience caused.

We’re pleased that you chose to continue with the order, and we hope you’ll be happy with the stools once they arrive. We’ll continue to keep you updated and will ensure your order is dispatched as soon as the stock reaches us.

Kind regards,
The Acumen Team

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely awful quality

Absolutely awful quality. I am a DIYer and it looks like someone who has never used a router before worked on this. You would think if you were that bad or that rushed, as a business, you would create a jig.

Every recess for fixings is not level with the end of the boards, or to each other. They are cut to varying depths within the same recess (did you not even use a depth guage or stop?) and between them.

Honestly soonpoor in quality.

The truly damning thing though is that after accepting the issues, I found that the employee who agreed was no longer working there and Accumen were claiming they saw no issues with the piece.

i.e. every issue I mentioned above passes their QC. That should tell you everything you need to know about this company and the 'quality' of their work.

30 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

We’re genuinely sorry that you were disappointed with your floating shelf and with the service experience you received.

After reviewing the photos provided, our workshop and management team did not identify the shelf as defective. Floating shelves are installed by transferring the exact bracket positions from the shelf itself onto the wall, typically using masking tape as a template, meaning slight variations in bracket positioning do not prevent the shelf from mounting flush correctly.

As our shelves are handmade solid timber products made to order rather than factory-machined items, there can be small variations within normal handmade tolerances. These do not affect the structural installation or functionality of the shelf when fitted correctly.

That said, we do completely acknowledge that communication on this case was slower than it should have been. Due to staffing changes and illness, there was an unacceptable delay in progressing your query and we sincerely apologise for that frustration.

We always aim to resolve concerns fairly and constructively and remain happy to assist further if needed.

The Acumen Team

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

Never ended up getting the table due to…

Never ended up getting the table due to us cancelling, however don’t cross the owner very aggressive when wanted to cancel with in our cancellation period due to external factors

3 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Acumen Collection

Svar från Acumen Collection

We’re sorry to read this review.

Your order was cancelled within the cancellation period and no table was supplied. During our conversation, we were simply trying to offer support and explore possible alternatives, including different timber options and finishes that may have better suited your situation.

At no point was our intention to make the process difficult or unpleasant, and we’re sorry if our communication came across differently.

The Acumen Team

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

An impressive range of beautifully crafted furniture

My husband discovered Acumen Furniture while researching dining room tables. We recently moved into an Edwardian home and have been looking for pieces that suit both our personal taste and the character of the house.
We wanted a solid table crafted from a single piece of wood, large enough to comfortably host up to eight people, and striking enough to serve as a focal point in the dining room—the heart of our home for entertaining.
The Acumen Collection offered an impressive range of options, with the ability to tailor every detail: dimensions, timber thickness, finish, edge profile, and leg style. It was refreshing to find a company that could customise the table to the exact dimensions we needed.
We ultimately chose the Grasmoor Rustic dining table in Antique Oak with rustic weathered timber, a rounded rustic edge, and a wax polish finish. For the base, we selected the V Frame Leg in a black powder coat. To accommodate up to eight guests, we opted for dimensions of 195 cm in length, 110 cm in width, and a substantial 50 mm timber thickness.
The finished table is beautifully crafted—solid, elegant, and full of character, with the natural imperfections you’d expect from authentic wood. These subtle variations enhance its charm and uniqueness.
Delivery arrived within the expected timeframe, and we were kept up to date on its arrival by the Acumen Customer Service team.
Assembly was straightforward, thanks to clear instructions and helpful guidance on positioning the legs before securing them.
The table complements our home perfectly, and given its quality, we expect it to do so for many years to come.

23 februari 2026
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer