Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I tried to change flights. No help from Webjet, they put the problem onto the carrier, who put it back to Webjet, who then went dark, no communication for a week, still not resolved. Avoid at all cost... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Have used Webjet multiple times for multi stop international fares and have always had a smooth trip at a great price. Some of the best business class fares around. I realise the refund policy is ve... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

I've rung the costumer support line to ask, to ask what I would consider a basic question, what's the difference between saver and flex when purchasing a ticket. After nearly 20min, I needed to ge... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

After wasting hours trying to book return tickets from Melbourne to Brisbane on the Rex website, which just bumped me off every time I got to the last step, I booked my tickets through webjet. it was... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Söksida för flygresor
  2. Resebyrå

Informationen kommer från olika externa källor

As Australia's leading online travel agency, Webjet leads the way in online travel tools and technology. Webjet enables customers to compare, combine and book the best domestic and international travel flight deals, hotel accommodation, holiday package deals, travel insurance and car hire worldwide.


Kontaktuppgifter

3,4

Medel

TrustScore 3.5 av 5

2 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Har besvarat 33 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 2 veckor

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible refund/flight change Policies

Terrible refund/flight change Policies. Doesn't have all airports. Obscures costs and additional fees.

18 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Hunter, thank you for your feedback. We sincerely apologise for any inconvenience caused by the airlines refund and flight change policies. We understand how frustrating this can be and will take your comments into consideration as we work to improve our services. We also acknowledge your concerns about fees and airport options and are committed to providing clearer information moving forward.

We appreciate your understanding and value your input.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Made a booking on the 7th of July and…

Made a booking on the 7th of July and haven’t received a single bit of correspondence or confirmation about our flights or accomodation. I was beginning to think I’d accidentally booked just flights and no accomodation! Luckily I had one dodgy screenshot which I could just see at the bottom I had booked accomodation.
Completely insane how I’ve received no info!!

4 september 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi T Marshall,
We're sorry to hear about your experience. We would like to be able to discuss this further with you in more detail and ensure you have all documentation for your booking. Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.
Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Package deal to Bali

I booked a trip to Bali, flights and accommodation for August 2024.

The package was cheap and absolutely a waste of money. The flights were extremely uncomfortable and no options for upgrades or entertainment.

The worst part was the accommodation, when we arrived (only had 4 nights in Bali, our first time) the accommodation was so horrible we ended up having to pay for another villa. The bed was supposed to be a king size bed but they had just pushed two single beds together, the place was filthy and had bugs all through it. There was no hot water and there was a tv mounted to the wall but there wasn’t any power cable attached to it. It said there was a mini fridge but that was also not there.

I contacted Webjet and requested a partial refund for the accommodation. They were no help at all and told me I had to contact the hotel, once I did they said this definitely isn’t there standards but they couldn’t help with any refund.

I will NEVER use Webjet again nor will I recommend them. I advise everyone to be very careful.

21 augusti 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Hannah,

We're sorry to hear about your experience. We value all feedback and would like to be able to discuss this further with you in more detail.

Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Worst flight company …

Don’t need any star for that immoral company’s bad service.

Booked and had to cancel flight just because of own mother being passed away during same week of my flight.
Shocked by their refusal to cancel the flight and instead got refunded only the tax charged amount which is very minimal. Going to advise friends and families about that poor service and experiences we never had before with other flight companies.

12 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Seebaruth, thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear that your experience didn't meet your expectations and apologise for any inconvenience caused.

We understand how frustrating this situation must have been for you, and we genuinely regret that the airlines policies may have caused discomfort. While we strive to provide the best possible service, we must also adhere to airline regulations and procedures to ensure safety and compliance.

Please know that your feedback is valuable to us, and we'll use it to improve our services. If you have any further concerns or need assistance, don't hesitate to reach out to our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

DO NOT TRUST WEBJET

DO NOT TRUST WEBJET. The important word here is TRUST. I booked flights from Melbourne to Bali, my card was charged and I received a confirmation email stating that the flights were booked. Turn up at the airport and the airline had NO BOOKING. Help centre refused to help on the day because I'd booked business class and it is "policy" not to book a lower class. So they left me abandoned at Melbourne airport and refused to help. Then it took a week to get full refund back as they insisted that the return flight was still valid. Awful company. Awful staff. And if you get stuck dealing with a moron in head office called Robyn C (won't give last name), run away. In the end, they offered me a $200 voucher as compensation. Pathetic. DON'T TRUST WEBJET! EVER!
In response to the flaccid response from Webjet. They use weasel words like "the lack of support you FEEL you received....". No you morons, your call centre REFUSED to assist. YOU left me abandoned at Melbourne airport with zero help. A brief note, Webjet's call centre IS NOT in Australia (surprise) so the person at the call centre could barely speak English. To rub salt in a gaping wound, these clowns think that a $200 voucher to spend on their s**t platform is compensation enough. Pathetic and insulting. DON'T TRUST THEM! THEY WILL ABANDON YOU!

19 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Scott,

Thank you for your feedback. I can see that we did offer to pay any additional costs that you incurred on top of the goodwill gesture of $200 but you did not accept this.

We sincerely apologise for the inconvenience you experienced with your booking from Melbourne to Bali. Your trust is important to us, and we deeply regret that we did not meet your expectations on this occasion.

We understand how frustrating it must have been to arrive at the airport and find no booking, and we apologise for the lack of support you feel you received from our contact centre. We will review this situation internally to ensure it doesn't happen again.

Thank you again for bringing this to our attention.

Best regards,

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Run. Avoid Webjet

Run! Avoid webjets.

Save yourself the headache and deal with the airline directly.

A simple request to change flight destination took 4 hours on the phone, with 6 calls dropping out from webjets end... Handballing from one department to another, each time I called back I had to restart the whole process over again, despite the previous person advising they would leave notes.

10 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi,
We're sorry to hear about your experience. We value all feedback and would like to be able to discuss this further with you in more detail. Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.
Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Painful Booking

Avoid them at any cost - I made a booking with them for turkish airlines however, they didn't confirm it with the airline till the second day when I called them and spent about two hours on phone.
Later on, I tried to change my ticket departure day and was sent a $278 payment link with PayPal as the ONLY option. I paid, but PayPal held and refunded the payment after a day. When I contacted WebJet, they said they don't have visa or master card payment portal and it is not their problem and gave me a new payment link for the same flight with a price five times higher !!!

4 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Mohamed,

Thank you for bringing this to our attention. We're sincerely sorry for the inconvenience and frustration you've experienced with your booking and payment process. It's important to us that our customers have a smooth and reliable experience.

Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible experience

Awful costumer service when there is a problem! It is surprising that I see this rate here! It is absolutely fake! We booked our 2024 Christmas trip with them then needed to cancel it for some medical reasons. It is July and we are still having drama with Webjet for our cancellation and getting refund and flight credit back and still not successful! I wish I could give them 0/5! No transparency, no help, kind of stealing your money! Frustrating!

8 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Sarah,

Thank you for taking the time to share your experience with us. We sincerely apologize for the difficulties you've encountered with your cancellation and refund process.

I have sent you an email in order to address your concerns and work towards a resolution.

Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Misleading and Fraudulent

Took a booking and confirmed accepted. 3 days later cancelled the booking saying the seats were full . After checking they were still selling the seats for an extra 1k. Spoke to customer service who said that there were no seats available. This company is selling seats it does not have

4 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Richard,
We're sorry to hear about your experience. We value all feedback and would like to be able to discuss this further with you in more detail. Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.
Kind Regards,
Webjet

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

poor customer service, don't use Webjet

My accommodation was cancelled less than 24 hours until arrival, with no communication. i had to rebook and add a further $600 to the total payment. The customer support centre is hopeless, they provide no resolve and take no responsibility for poor service. Don't risk them, use another 3rd party or book directly. Look at the reviews on here and other review sites. Don't do it to yourself.

2 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet


Hi Daniel,

We sincerely apologise for the inconvenience you experienced with your recent booking. We understand how frustrating it must have been to have your accommodation cancelled on such short notice and to face additional costs.

At Webjet we strive to provide reliable and efficient service to all our customers. We regret that we fell short in your case and that our customer support did not meet your expectations, your feedback is invaluable to us.

Please reach out to us directly at https://www.webjet.com.au/support/ ] so we can investigate your case further and work towards a resolution.

Thank you for bringing this to our attention. We hope to have the opportunity to restore your faith in our services.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terrible customer service. DO NOT USE WEBJET.

Terrible customer service.
We wanted to do a name change and it was going to cost the same price as the tickets as we are unable to go away now.
They then suggested a credit to use within 6months and they still charge you fees to use the credits. So $1200 in flights + a date change costs another couple of hundred dollars.
They didn't offer any helpful solutions for such a big company so will just have to cancel the tickets and lose the $1200.

Webjet couldn't even offer a refund with plenty of time before we would fly out on the domestic flight.
Definitely check their reviews on other pages as well.
Once bitten, twice shy. Will never be using webjet again. Go straight to the source and purchase tickets off an airline's website.

1000000% do not recommend.

1 juli 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Danny, hank you for sharing your feedback with us. We understand your frustration and sincerely apologise for the inconvenience you've experienced.

We would like to clarify that the policies regarding name changes, credits, and associated fees are determined by the airlines, not by Webjet. Each airline has its own set of rules and charges for these changes, which we are obligated to follow. Unfortunately, this sometimes results in costs that seem high and restrictive.

Regarding the credit option, the fees associated with using credits are also set by the airlines. We strive to provide as much flexibility as possible within the framework of these policies. We are sorry that the solutions offered did not meet your expectations.

We regret that we couldn't meet your needs on this occasion and will take your feedback into account to enhance our customer support.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

OUR TASMANIA HOLIDAY WAS RUINED DUE TO…

OUR TASMANIA HOLIDAY WAS RUINED DUE TO WEBJET. Never, ever book through Webjet.

We booked flights through Webjet with Virgin Australia. We went to check in online, as per instructions, and Virgin Australia were unable to find our booking. On calling Webjet, we were advised that Virgin had "cancelled" both our departing and returning flights. We were never notified of this by Webjet. We had paid for this and received a booking confirmation. On searching Virgin Australia, the departing flight definitely was not cancelled. Lies from Webjet and they continue to blame the airline for their lack of communication. We will never recommend or utilise Webjet again and hope we can warn others so that they do not experience the same.

29 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Jacqui, We are truly sorry to hear about your disappointing experience with Webjet and the impact it had on your Tasmania holiday. We understand how frustrating and upsetting it must have been to face such issues with your flights.

Our team strives to ensure seamless travel experiences for our customers, and it is clear we fell short in your case. We sincerely apologise for the confusion and lack of communication regarding your booking with Virgin Australia.

We would like to investigate this matter further to understand what went wrong and how we can prevent such issues in the future. Please contact our customer support team directly at https://www.webjet.com.au/support/ with your booking details so we can assist you further and discuss potential compensation for the inconvenience you experienced.

Your feedback is invaluable to us, and we are committed to improving our services to ensure this does not happen again. Thank you for bringing this to our attention, and we hope to have the opportunity to regain your trust.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Booked a return flight from Brisbane to…

Booked a return flight from Brisbane to Orlando. Had a passport issue come up that meant I couldn’t leave on the departure date but was able to return on the original date 2 weeks later. All I wanted to do was change the departure date by 2-3 days.
The cost of the original return airfare was $2900. The “help” desk told me it would cost me over $5000 to change the date!!
The cost to book a new flight to exactly the same dates as the changed one was only $2700.
How can they justify gouging customers by a further $2300 on top of a new booking.
They couldn’t understand why I was confused and furious.
Hopeless 😩

Just finished speaking to the “Help” desk and they still wanted to charge me a further $5000 even after United airlines gave me a $2500 credit from my canceled flights.
That means it was $7500 to rebook my flights.
They blamed the airline but they were great to work with. Immediately gave me a credit and I can rebook the flights for only $2700 that Webjet want to charge me $5000 for 🤷🤬

29 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Brett,
Thank you for taking the time to share your experience with us.

We understand how critical flexibility is when travel plans are unexpectedly disrupted, especially when dealing with something as important as a passport issue.

Our goal is always to provide the best possible service and support to our customers. The pricing for flight changes can sometimes be influenced by various factors, including fare class availability, airline policies, and most commonly it is related to the proximity of the change request to the travel date as the airline will only have a limited number of seats remaining.

Please contact our customer service team directly at https://www.webjet.com.au/support/ with your booking details so that we can investigate your case more thoroughly and see if there are any possible dates with a lower fare increase.

Once again, we apologise for the inconvenience and hope to have the opportunity to make things right.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

It’s truly scamming the people once you…

It’s truly scamming the people once you booked they will send you the payment link for additional charges due to price increase from the airline and they will cancel the ticket too. Worst customer service and don’t trust this website. Waste of money and time.

25 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Suresh, thank you for sharing your feedback. We're truly sorry to hear about your negative experience with our service.

Your concerns about additional charges and poor customer service are taken seriously. We strive to provide a seamless booking experience and regret that we fell short in your case.

Please kindly contact our customer support team https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Thank you for your patience and understanding.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Be careful booking through Webjet…

Be careful booking through Webjet…
I have booked my tickets online with Webjet and after paying the full amount for the tickets I was told what I booked was no longer available. They have offered me a much more expensive option ( $1000 au).
When I have refused to pay they have cancelled the booking and kept my money ($5000) for five days… I am sure what they did is illegal. If not this is definitely a scam.

25 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Thank you for your feedback. We sincerely apologise for the delay in processing your refund and for the inconvenience caused by the unavailability of your flights with the airline.

We understand how frustrating this experience must have been. Our team is working diligently to ensure such issues are resolved promptly and to improve our service for the future.

We appreciate your patience and understanding. If you have any further concerns, please do not hesitate to reach out to us.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

They booked the wrong dates.

Booked flights on the website, I definitely booked the right dates because I double and triple checked, after I checked the email when it came through, they had booked me on the wrong flights. When I called to get it fixed, they gave me the option to pay a change of flight fee or choose to cancel. For a problem that occurred with their website/system. Will never use them again. What an absolute scam.

23 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Thank you Mark for your review. We sincerely apologise for the frustration you experienced with your recent flight booking. We understand how critical it is to have your travel plans go smoothly, and we regret that this was not the case for you.

To address your immediate concern, we encourage you to contact our customer service team directly at https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you.

Once again, we apologise for the inconvenience and hope to have the opportunity to restore your faith in our services.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Charged nearly $10,000 to credit card for a flight with no seat availability

Webjet sold a business class airfare for which seats were unavailable while it processed nearly $10,000 against my credit card. No tickets were issued nor was an email sent, just a screen page pop up with a reference number advising it would take 48 hours to provide tickets. The chat bot told me tickets were sold out so I called the Webjet phone line who repeated that there were no tickets available and providing no real solution other than to wait. I began to think I had entered my details on a fraudulent site the process was so bad. Eventually after being on hold for a long time they agreed to credit my card for which I am still awaiting the funds to be released. Webjet advised this will be another 3-5 business days. Fortunately I managed to find a very similar airfare with the airline on their website and booked directly. Meanwhile Webjet are still purportedly selling the unavailable seats!

18 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Stephanie,

Thank you for sharing your experience with us. We deeply regret the inconvenience and frustration you have encountered. Your feedback is invaluable as it highlights areas where we need to improve to serve our customers better.

We sincerely apologise for the issues you faced while booking your business class airfare. The availability discrepancy and delay in communication are unacceptable and fall short of the standards we strive to maintain. We are currently investigating why the system allowed a booking to be processed for unavailable seats and why there was a delay in issuing tickets and communicating with you effectively.

Regarding the refund process, we understand your concern and frustration with the waiting time. Please be assured that we are expediting the refund and you should see the funds released to your account within the next 3-5 business days as advised. If there are any further delays, please do not hesitate to contact us directly, and we will prioritize resolving the matter.

Again, we apologise for the distress and inconvenience this situation has caused you. We hope to have the opportunity to serve you better in the future. If you need any further assistance or have additional concerns, please feel free to reach out to our customer service team directly.

Thank you for your patience and understanding.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

terrible not worth it

they dont respond to your email, qantas change my flight tim. i couldnt change my flight so i had to fly Air NZ. they took 2 days to get back to me, and i lost my flight as no show

15 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience you faced with your flight changes and the delayed response.

We understand your frustration and are investigating this issue. Please contact us at https://www.webjet.com.au/support/ so that we can look into this further for you

We value your feedback and hope to restore your trust in our services.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Had to change flights due to unforeseen…

Had to change flights due to unforeseen circumstances. Airline issues a credit to the value of $1853, go to re book and online Webthief's page shows a new fare of $1957. Because I am using a credit Airline want's $200 re-booking fee, steep but unavoidable, Webthief however charge $480 because apparently the $1957 fare quoted is only for new bookings..... and so my new fare ends up costing me $2333.

I note from Webjets response below how they "understand" how the re booking fee can seem unfair but make no mention of how they ended up charging me $480.

$1853 Held in credit
-$200 Re booking fee
$1957 New fare
-$304 Difference
$480 Webjets charge

6 juni 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Hi Steve, thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience and frustration caused by the cancellation and rebooking process. We understand how disappointing it can be to have your plans disrupted and to face additional fees.

The $100 rebooking fees are standard according to Air New Zealand's policy, but we recognise these can be an added burden and cause inconvenience. As an online third-party travel provider, Webjet must adhere to the terms and conditions set by our suppliers and the airlines themselves. Please be aware that if you had booked directly with Air New Zealand the cost to rebook your credit would have been the same.

Your feedback is valuable to us and helps us improve our services, Thank you for bringing this matter to our attention.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Stupid fees

Flights booked 9 months in advance cancelled due to illness - credit had to be used within 12 months of original purchase so only 3 mths left and then the rebooking fee was $99 per person each way. The credit was for $179 each! Name change to transfer the credit was another $99 each. So $700 wasted. It took them over a week to respond - I wonder how long it would have taken for them to just change the name in a computer and make the credit useful? They blamed Virgin, Virgin blamed Webjet. In what other industry can you charge a $99 fee to change the name on a document?

24 maj 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Webjet

Svar från Webjet

Dear Nic,
Thank you for your feedback. We apologise for the inconvenience and frustration caused by the cancellation and rebooking process. We understand how disappointing it is to have your plans disrupted and face additional fees.
The $99 fees for rebooking and name changes are standard as per Virgin Australia’s policy, but we recognise they can add up and cause inconvenience.
Please understand that Webjet acts as an online third-party travel provider and must adhere to the terms and conditions set out by our suppliers and the airlines themselves.
We apologise for the delay in our response and any miscommunication. Your feedback helps us improve our services. Thank you for bringing this to our attention.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer