Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Företagsinformation

  1. Däckverkstad
  2. Bildelar
  3. Biltillbehör
  4. Hjulbutik

Informationen kommer från olika externa källor

Buy tyres and wheels at cut-rate prices at tyrelia.com. Delivery everywhere in Finland. Summer and winter tyres and wheels available at our online store.


Kontaktuppgifter

2,2

Dålig

TrustScore 2 av 5

12 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen inbjudningshistorik registrerad

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder. Omdömen kanske inte är representativa

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fungerande kund tills reklamation på balanseringsmaskin

Vi har varit kunder i 10 år!
Det har blivit en reklamation tidigare då fick vi fick stålfälgar med fel centrumdimension, inget konstigt där, deras fel. Det åtgärdades direkt.
Alla däck har hållit måttet i alla år.

1/5 2023 köpte jag balanseringsmaskin och däckmaskin.
Den 3/4 2025 är jag helt säker på att balanseringsmaskinen balanserar fel. Vrider man ett balanserat hjul 180 grader på tappen får man nya värden igen.
Jag har länge känt att det är konstigt att maskinen vill ha nya vikter hela tiden. Speciellt om ursprungsobalansen är över 15-20 gram på en eller båda sidor.
Tar kontakt med Tyrelia, reklamation gjort den 3/4 med nummer: 8991. Fyller i massor med listor som de vill ha. De vill inte se något fel. Det är handskrivna listor med siffror upp och ner. Tiden går. En månad senare ber man mig om förtydliga på pdf filen jag skickade in tidigare, var diskrepansen är - då ser man det.
Nu börjar man prata om sensorn i maskinen.
Jag öppnar allt, ser att den ena sensorringen är monterat spegelvänt mot den andra. Det ska den inte vara. De är spända väldigt hårt. Jag vänder på den ena sensorn, försöker spänna fast dem båda rätt, utan beskrivning. Letar på nätet och gör som på andra liknande maskiner.
I kontakten med Tyrelia, säger man att de andra maskinerna hos dem, är sensorringarna monterade likadant, spegelvänt.
Fortfarande en diskrepans när man roterar hjulet, dock ej lika stort som innan.
Svar från Tyrelia, kanske är det ändå sensorringen. Jag svarar att jag vill ha nya sensorringar.
Dem skickar nya, som inte har kommit ännu.
Sen får jag en räkning. Bara frakten på paketet, är dyrare än frakten på däcken?
Mitt svar är en fråga på varför jag får räkning och en bestridan på räkningen.

2 juni 2025
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Bra service!

Jag köpte en uppsättning fälgar från Tyrelia. Efter att ordern var lagd så ringde en trevlig säljare upp mig och ville dubbelkolla så att bultmönstret stämde. Skiljer mellan vissa årsmodeller och utrustningspaket på min bil. Så det kändes tryggt att dom ville hjälpa mig med det. Leveransen gick snabbt också. Ända hem till dörren.

1 mars 2023
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Väldigt missnöjd företagskund!

Vi på Haningebil har beställt däck utav tyrelia i över 4 år. ofta varit problem med leveranser men priserna skall man inte ta ifrån dem billigt, det är ofta vad kund önskar!
Jag som storhandlar däck utav tyrelia månadsvis blir nekad Retur på däck där kund avbokar tiden för däckbytet. aldrig hänt tidigare att vi behövt returnera däck. (det säger sig själv) skall vara självklart !!!!
I detta fall blir vi nekade detta trotts att vi erbjuder oss att betala returfrakten. Detta nämns ingenstans på hemsidan heller.
Väldigt dåligt bemötande, Råder ingen till att handla av dess om man inte är säker på att kunden verkligen skall ha däcken. Betala lite mer och jobba med seriösa företag !

5 april 2022
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Lätt att beställa. Men..

Lätt att beställa, fick bra återkoppling och däcken levererades i tid.
Tre av fyra däck, inga problem.
Men ett av däcken var defekt. Kordseparation på sidan som blev uppenbar när luften fylldes på. I och med detta tittade klinchen fram också vilket jag aldrig råkat ut för. Jag tog detaljerade bilder och skickade till tyrelia. Fick svaret att det var monteringsfel och det var det.. Inget nytt däck alltså.
Ska väl tillägga att jag jobbat som däcksmontör i många år och de som jag lät montera däcken i ännu fler år. Däcket var med hög profil så det monterar snudd på sig själv.
Inte alls nöjd med hanteringen av reklamationen. Första och sista gången jag köper ngt från tyrelia.

5 maj 2021
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Köpte däck av dom

Köpte däck av dom, ettt visade sig ha en liten bula som känns, kontaktade dom och ville reklamera. Testade däcket själv med en fixerad rak plåt närma slit banan och filmade, det syns bra och hörs att däcket tar i plåten på ett ställe som jag skickade dom. Tyrelia vill ha hela hjulet till Finland för egna tester!!! Och anser dom, vilket jag tror, att det inte är något fel på däcket, får jag betala frakten och vara utan bil i kanske 2 veckor!!!

22 december 2020
Omdöme utan inbjudan
Visa omdömen på alla språk. (12 omdömen)

Är det här ditt företag?

Registrera din profil för att få tillgång till våra kostnadsfria företagsverktyg, och kom närmare dina kunder.

Skapa ett konto gratis

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer