Hastings Essential Omdömen 

114
•
TrustScore 1 av 5

1,2

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

If I could give -5 definitely would ..... The usual scenarios.... I paid for fully comp with vehicle replacement......this has been refused severely effecting my working week ...... a estimate price... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I started this policy back in March 2026...it's now 3 days until September. I've just been requested to Data Share with this company so they can track my locations and movement. When I too... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

In my 52 years of driving and buying car insurance, this firm are absolutely the worst and most untrustworthy one I've ever dealt with. Everything they did was so unprofessional, from not picking up t... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

First with them i changed my car after waiting 25 mins on phone got to speak to someone who was not very good with English. You talk about daylight robbery charging me 179 pound for changing my car... Se mer

Företaget har svarat

Företagsinformation

  1. Pengar och försäkring

Informationen kommer från olika externa källor

Make great savings through your car insurance, home insurance and vehicle breakdown recovery. Get a quote from Hastings Essential now.


Kontaktuppgifter

1,2

Mycket dålig

TrustScore 1 av 5

114 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

1,2

Alla omdömen

(114)

18 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely shocking

Absolutely shocking. Reported an escape of water incident on 3rd Feb. Came through a leaking pipe joint above flat roof . Damaged artex ceiling with possible asbestos. Took 3 weeks to send someone out. We had to have boxing off pipe as could not initially see where the leak was coming from.Alsi damaged laminate flooring to extent we had to take it up.
Result 4 weeks after initial claim not paying out flashing on roof not in good condition leak wouldn't have happened if it was. Never had a claim in over 30 years waste of time paying your insurance as not worth paper it's written on. Will be cancelling policy. Have also had car policies in the past. Would totally never use for anything again and warn anyone thinking of doing so. Cheap yes but you get what you pay for. In this case nothing. DREADFUL Don't waste your money. If l could give no stars l would.

3 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello Theresa, I'm very sorry to read about the damage to your home and to see that you have had such a poor experience when trying to arrange its repair and deal with the claim. I hope some progress has been made since your review, however, if you need to arrange contact with the relevant underwriter, please email us at customer support@hastingsdirect.com so we can try to help you. ~Theo, Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Contact FCA not FOS

Failed to ring me back when they hadn’t removed my non-claim after four months.I only found this out after trying to stop my renewal when they sent a snotty threatening email followed two days later by a letter when I’d paid.
Forget the Ombudsman go to Financial Conduct Authority (FCA) they fine immediately.

6 februari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry to hear you weren’t happy with our service. We always aim to deliver the highest level of service to all our customers. If you’d like to discuss this, we’d be happy to talk about your claim with you. To get in touch either call 0333 321 9800 or email motorclaims@hastingsdirect.com with your claim reference in the subject line. Thanks again, ~ Nicole. Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Fully comp, no pay out

Unfortunately my car was subjected to a break-in. I called Hastings to let them know I was looking to claim on my insurance…that’s what it’s for, right? I’m fully comp - but not covered for damage, or any property stolen.
Not sure what I’m paying for?
I was told that I would get a discount for the repair through a Hastings recommended repair company: they quoted me £1200 (with a 10% Hastings discount) for £600 worth of damage.

I’ve forked out the cash to repair my car and i won’t be renewing my insurance with Hastings, you need to make your policy clearer and charge a substantial amount less as the cover is minimal.

5 januari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy about cover not being provided for the vehicle break-in. We do outline all cover terms and conditions online, both prior to purchase and within the policy documents. If you have any questions about this, please get in touch with our Claims team on 0333 321 9800. Thanks ~ Jodie, Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Another set of crooks to avoid here.

Another set of crooks to avoid here.
Insurance auto renewed with some well hidden tiny sentence buried deep in the jargon that comes with everything nowadays.
My wife called on the day of renewal to cancel but they had already taken the full amount.
They refunded the premium, but took a scandalous £20 for the privilege.
Never again will these crooks be entertained to provide any kind of service.

11 januari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy that your policy has automatically renewed. The law says any car on the road must be insured. To be certain our customers stay insured on their renewal date, we automatically renew their policies – that’s unless customers tell us not to renew. You can read about automatic renewal in your terms and conditions – you’ll also find it mentioned in your renewal documents, along with the steps you can take to stop automatically renewing.

The £20 non-refundable arrangement fee covers our various business costs, including customer service, maintaining systems, updating databases and sending documents. We make our fees clear before you buy a policy from us, and they’re stated in our terms and conditions. We apologise if you weren't aware of this. If you need any further help, please visit www.hastingsdirect.com/help. Thanks again ~ Jodie, Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Do not offer amendments

I mistakenly entered the wrong date I bought my car unknowingly. I received a call and they told me the system won’t allow them to make an amendment to my policy, which I would have been happy to pay any admin fees of course. Instead they offered a new policy with a new deposit to pay which was more expensive than my current, and also gave me the option to cancel. So I cancelled, I just do not understand how they can phone me up to carry out an amendment and then say this is not possible?? I have now had to pay for another insurance and pay another deposit, I understand initially it’s my fault for entering the wrong year but I just do not understand how amendments are not possible without a brand new policy

12 januari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello Holly. Thanks for letting us know about this and we’re sorry we were unable to amend your policy. Sometimes we are unable to quote on a change, big or small. However as the terms and conditions are different at new business, this is why we were able to offer this as an alternative. If you need any further help, please visit www.hastingsdirect.com/help. Thanks again ~ Jodie, Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Utter rubbish I'm gone, money making fiddle

Same as few others , no fault claim . car was witten off for a bumper scratch , had to buy another car for what would have been about a £200 repair bill , This year insurance went up £150 , so I looked around , actually you did me a favour, £40 cheaper than last years price, but £380 last year, now £530 , I don't think so , I actually saved £186 on your price,
+£20 in Halfords vouchers , so stuff I want FOC , when I did the decent thing and phoned up to tell you don't try and auto renew on my card , the lady then said lets see what we can do for you, I said don't bother, she rudely talked over the top of me , we can do it for £418, so all a sudden you just give me £112 off for no reason at all, pure money your taking from your customers as pure greed and profit, loads of other companies easily matched £418 and lots easily beat it.

Its only taken you 48 days to reply , I won't need to phone any of your special customer numbers , I'd like to know how you can suddenly knock £112 the price without any circumstances changing , no discussion involved at all , is the the "New customers only " routine kicking in , well I am a new customer only , only with someone else who's not tryimng to shaft me for extra money Bye Bye,

Oh and come june , that will be another car policy moved to somebody else as well

3 januari 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy with our price for renewing your policy. There are many reasons your policy’s price may have increased, and you can find further information here: https://www.hastingsdirect.com/renewal-prices/. We’re happy to look into this for you in case changes need to be made or you were able to find this cheaper elsewhere. If you’d like us to help you further, please call our Renewals team on 0333 321 9790. Thanks again, ~Nicole. Customer Care

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

YouDrive is a win-win

So far so good with my car insurance and YouDrive tab. I saved about £200 and I get to check how well I am driving, which is a win-win for me (not a young driver but I have kids in the car and want to model good habits).
I found it easy to purchase and set up.
I hope that i will receive more detailed driving feedback than just a score, and hope that my renewal quote is a lot lower next year 🙏

22 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hi Elaine,

Thanks for your 5-star review!

Thanks for taking the time to send us your review. ~ Beth, Customer Care.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Had to cancel due to car being…

Had to cancel due to car being uneconomical to repair, rip off price for new car cover so had to go elsewhere so this bunch of robbers have charged me over £70.00 for just 20 days of cover. Excuses will be cancellation fee etc but they are totally geared up to rip off their existing customers by either charging extortionate fees for a different car knowing that you will shop elsewhere or charging a rip off cancellation fee. Avoid these greedy insurers.

8 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy about your cancelled policy. To understand our charges, it’s important to note we don't charge your insurance per month. Instead, we charge you for the exact dates you were insured – so you don't pay any less or any more. The only additional charges are for any non-refundable fees (for example, the arrangement fee or any Direct Debit default fees) and a cancellation fee, when it applies. You’ll find a breakdown of the costs of your cancellation in your documents. If you’d like us to explain the costs in more detail, you can call us on 0333 321 9801 or find more ways to contact us at www.hastingsdirect.com/help. Thanks again ~ Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Dishonest service

Dishonest service, cancelled my policy with no warning. Impossible to get hold of over the phone

1 november 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy about your cancelled policy. We always let our customers know in advance why we need to cancel a policy. And the date we’ll cancel it from if the situation doesn’t change. We do apologise if you didn’t get an email or letter that told you about this. Please let us know if you’d like us to investigate what happened. You can call us on 0333 321 9801 or find more ways to contact us at www.hastingsdirect.com/help. Thanks again ~ Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Hobbesian without law…

The company has a great lack of transparency in my personal opinion.
The are experts at reducing duty if candour to a fine art, that Hobbes would recognise.

Never ever expect a simple interaction.

Raising a complaint places your in a Orwellian play. With go to the FSO its not a issue to us. We are beyond regulated behaviour we navigates the hole in regulation and build our policy around this.

Welcome to the free market.

31 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’ve looked into your complaint in detail. We’ve considered a lot of factors before making a final decision – and we’re sorry the outcome isn’t what you’d hoped for. The letter we sent you describes different options if you’d like to take this further. If you have any questions or would like to add anything to your complaint, please call our Complaints team on 0333 999 8904. Thanks again ~ Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Money grabbers

My car insurance is due next month, and I am looking around for best price as I have been quoted (from the company I am currently with) renewal of over £700, that’s a large jump of way over £400 from last year’s charge. I know Insurance companies are robbing people majorly this year, and come up with false reasons, but when I got the cheapest quote from a well known comparison site, cheapest of £487.68 with Hastings Essential, I clicked ‘Go to provider’.............
As soon as I clicked onto your link, you shot it up to £548.29, trying to rob me of a further £60.61. Quote as Hastings Essential, click went to Hastings Direct, it is all Hastings, but never thought they would decide to pocket more money.
I therefore WILL NOT be insuring with Hastings.

22 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello,

Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy with the price of renewing your policy.

Just so you know:
• We base our price on the current details on the policy.
• With online quotes, your information is usually more up to date – this is often the reason for the more competitive price.
If you’d like to talk about this, please call our Renewals team on 0333 321 9790.

Thanks ~ Vicky

Betygsatt 4 av 5 stjärnor

Good customer service

Completed online but couldn’t finish my insurance so I phoned them and spoke to Aqeel who was very pleasant and very helpful. Kevin Rumsey

6 oktober 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hi,

Thanks for your 4-star review!

Thanks for taking the time to send us your review. ~ Beth, Customer Care.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

What a dreadful company they have sent…

What a dreadful company they have sent me a renewal gone up from £118 to 142 went on go comparison site same policy same company Hastings £97 check before you renew

12 september 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello. Thanks for letting us know about this and we’re sorry you’re unhappy with the price of renewing your policy. Just so you know, we base our price on the current details on the policy. With online quotes, your information is usually more up to date – this is often the reason for the more competitive price. If you’d like to talk about this, please call our Renewals team on 0333 321 9790. Thanks again ~
Cat, Customer Care

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

AVOID - WORST CM SERV - COULD COST U THOUSANDS IN END

We all know customer service is terrible these days so expect that but I can honestly say Hastings is by far the worst company by a long shot. 6 months to fix car with not a single call or email in all that time after somebody hit it when parked. 8 different advisors have given a different answer each time to the question as to who has to disclose claim on future insurance quotes the named driver who parked car before it was hit, the main policyholder, no-one as claim not made on our insurance as it was parked..etc they all have a different answer and when I asked for an answer sent via email or writing so I wouldn't be liable if there were queries in future..I was told no so had to put in a formal complaint to try get it, despite an email saying they would call me to discuss ..still nothing. I have to wait 8 wks before I can go to ombudsman. Don't stay 2 years with them , if u do u will loose all your ncb as they won't accept an emailed ncb proof which is all most companies send these days themselves included ! So much more I could list that they refuse to deal with / or can't be bothered ..I have spent over 25 hours on hold to get nowhere over a period of months its a complete joke if you ever have a problem.

4 september 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello Lindsey, we're sorry to hear this. Once the complaint has been raised, we will be in touch after 5 working days and have up to 8 weeks to resolve the complaint in line with the regulators guidelines. If you have not yet been contacted, you can reach our complaints team on 0333 999 8904, their phone line is open Monday to Friday 9am till 5pm. Thanks ~Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Con Artists

Con Artists. My stepson got insurance on his first car with Hastings Essentials as they were the cheapest around. He had to have a black box which he fitted and then drove the car. He got excellent first ratings for his driving and then the next morning Hastings cancelled his insurance for no reason at all. When he contacted them they did not give any explanation why his insurance was cancelled and then told him he would have to wait 3-5 days for a refund, which now means he does not have the money to insure his car until he gets his refund from Hastings. I will be contacting the Insurance Ombudsman and ask them to look into this case as it seems like he is not the only one this has happen to you. WATCH OUT HASTINGS AS I WILL NOT GIVE UP ON THIS!!!!! They are a bunch of scammers. Also my own insurance is with Hastings and I can assure you it will not be renewed with them

29 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello Brett, we're sorry you feel this way. We do state the terms and conditions of our polices, prior to purchase online, and we do send out communications to notify the policyholder if there is an issue with the policy.

You can raise a complaint here: https://www.hastingsdirect.com/about-us/customer-complaints.shtml. Once the complaint has been raised, we will be in touch after 5 working days and have up to 8 weeks to resolve the complaint in line with the regulators guidelines. ~ Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The worst insurance company

The worst insurance company:
- I call to notify someone reared into my car (no claim made). Months after I find out it was logged as a claim and affected by No Claim Discount.
- It took 6 months to get money for another claim where I was not at fault. The driver admitted fault on the day while Hastings was on the phone, now they are saying this is being disputed and is not yet settled.
- Countless hours spent on the phone with them. Many advisors sound like they don't want to be there. Nobody is forcing you!

30 augusti 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello Francesco, we're sorry to hear this. You can raise a complaint here: https://www.hastingsdirect.com/about-us/customer-complaints.shtml. Once the complaint has been raised, we will be in touch after 5 working days and have up to 8 weeks to resolve the complaint in line with the regulators guidelines. ~ Jodie

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolutely terrible. I will never use them again.

My recent encounter with this company left me deeply dissatisfied and disheartened. The service I received was nothing short of terrible, and I can honestly say that I won't be using their services again in the future. If I had the option, I wouldn't even grant them a single star.

20 juli 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello, I'm very sorry to read that you had such a poor experience. Please contact us via email if you need any help with your policy or need to discuss anything further. ~Theo

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

Informed Hastings I would not be…

Informed Hastings I would not be renewing my car insurance. Then received a call week later from them which they quoted me a lower price. I specifically said I would consider it but on the expiry day of the policy, received an email they simply went ahead and renewed without my agreement. Had to call them to cancel only to be told I did not inform Hastings not to renew, so to cancel would be subject to £20 cancellation charge. I would have been happy to take this on in a small claims court but several hours later, Hastings called me again to inform me they reconsidered my case and that they agreed to waive the cancellation on this occasion. Rating moved from 1* to 3* .

19 juli 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hello, I'm sorry to read about your experience during the renewal period. It is good to see however that this ended fairly amicably. Thank you for having been insured with us and I hope that you have since been able to find suitable cover for your vehicle. ~Theo

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Afoma has a great customer service

The lady who dealt with insurance was Afoma, has a excellent customer service . She gave me a good rate. Very polite ,

13 juli 2023
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hastings Essential

Svar från Hastings Essential

Hi Narmada,

Thanks for your 5 star review!

We're so pleased to hear that your insurance was dealt with brilliantly by our agent Afoma. I'm glad to hear that we were able to offer you a more competitive price. I'm pleased that you enjoyed our service, we do appreciate your kind words.

Thanks for taking the time to send us your review. ~ Tamera

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolute amateurs

Absolute amateurs . Shocking customer service . Broke my IPad , made a claim , wanted me to send to some company . The iPad contains personal information plus banking details , passwords etc . GDPR must be being broken left right and centre

10 juni 2023
Omdöme utan inbjudan

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer