Frasers Plus Omdömen 

1 993
•
TrustScore 3.5 av 5

3,7

Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Det här tycker kunderna

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I can highly recommend this company. I have placed over 30 orders with them across their range of brands. Goods are always of very high quality and delivered promptly and as ordered. You also get the... Se mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I purchased an item using Frasers Plus at Sports Direct, and it automatically enrolled me into a 36‑month finance contract without my clear consent. When I tried to change it to a 1‑month full paym... Se mer

Företaget har svarat

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I've been enjoying Frazers Plus from day one, and I've been experiencing smooth transactions, and moreover my recent refund claim how it went on smooth for me. And lastly lifting me from 800 to 1800 G... Se mer

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Credit interest rates are not bad and provided great access to expensive goods normally out of budget range Frasersplus allows me to splash out without upfront cost which is fun

Företagsinformation

  1. Betalningstjänster

Skrivet av företaget

Frasers Plus is a credit product that lets you spread the cost of your purchases and manage payments easily through the Frasers Plus app, giving you full control whether you shop in‑store or online. You can choose to pay in full after one month interest‑free, use an interest‑free Pay in 3 instalment plan, or spread the cost over 6, 12, 24 or 36 months with a representative APR of 29.9% (variable). If you later decide you’d prefer a longer repayment period, you can also replan a purchase directly within your Frasers Plus account, giving you flexibility to adjust your payments as needed. Further details can be found on our FAQs: https://fgsupporthelp.zendesk.com/hc/en-gb


Kontaktuppgifter

3,7

Medel

TrustScore 3.5 av 5

2 tn omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Ingen aktuell inbjudningshistorik

Det här företaget har inte bjudit in sina kunder på länge. Omdömen kanske inte är representativa

Har besvarat 69 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 1 vecka

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

3,7

Alla omdömen

(1 993)

1 682 omdömen under de senaste 12 månaderna

Skriv ett omdöme
Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Frasers plus have affected my credit rating through no fault of my own

So after my first review and complaint being made im still waiting over a month for any response. And now my credit score has taken a dive by 110 points because of frasers im fuming I want this rectified today and my credit file to be updated.

21 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Laurence, thank you for taking the time to leave a further review. We’re sorry to hear about your experience and understand how concerning it must be to feel that your credit file has been negatively impacted while you are still awaiting a response to your complaint.

We take concerns regarding credit reporting very seriously. If you believe information has been reported incorrectly, we would encourage you to contact our Customer Services team so that we can fully investigate your account and the information that has been shared with the credit reference agencies. Where an error is identified, appropriate steps will be taken to correct it.

We also apologise if you have been waiting longer than expected for a response to your complaint. This is not the level of service we aim to provide, and we appreciate how frustrating this situation must be. Please contact us directly with your complaint reference number and account details so we can review the status of your case and ensure it receives the attention it requires.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Following on from my last review

Following on from my last review. It wasn't a case of refund not be remitted or not being available. It is a case of Fraser plus holding on to my money for no unjustifiable reason. The refund was there in my account. You dragged your legs in releasing my money back to me. It unfair practice. I just hate the narrative of your response.

21 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Mary, thank you for taking the time to leave a further review. We're sorry to hear that you remain dissatisfied with your experience.

We appreciate your clarification and understand that your concern is not that the refund was missing, but that you feel there was an unreasonable delay before the refunded funds were made available to you. We recognise how frustrating this can be, particularly when you are expecting those funds back as quickly as possible.

While refunds must go through a number of processing and verification steps before they can be released and reflected on an account, we understand that this does not lessen the inconvenience caused when the timescales do not meet your expectations. We are sorry that our previous response did not adequately address the point you were making and that it came across as dismissive of your concerns.

If you would like us to review the circumstances surrounding your refund in more detail, please contact our Customer Services team with your account information so we can investigate the timeline and provide a full explanation.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Extremely poor customer service

Extremely poor customer services and an unprofessional company.

They give you the option to pay manually or direct debit but if you pay manually they will still take the direct debit for the same payment that you manually paid for by putting you either in debt or right out of pocket in certain circumstances.

They compulsively lie to you by saying that they will refund you the double payment but never actually do it at all!

I would AVOID these people at all costs because they are pretty deceptive for no apparent reason…

Just to add to their reply to this,

I had to contact them twice regarding this situation and I was promised a refund on both occasions and now a whole entire month has passed, there is absolutely no point in the refund and they know this and they know what they’re doing here.

They are even at it on trust pilot which proves my point entirely…

16 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Clavish, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about your experience and appreciate the opportunity to provide some clarification.

Direct Debit payments are requested from banks 8 working days before the payment due date. Because of this, if a manual payment is made after the Direct Debit request has already been requested, unfortunately we are unable to stop the Direct Debit payment from being collected. This is due to the timescales involved in the Direct Debit process and is not something we can amend once the request has been sent to the bank.

If you believe a Direct Debit has been collected incorrectly, you may be able to request a Direct Debit chargeback directly through your bank under the Direct Debit Guarantee. We are also happy to review your account and discuss any refund that may be due.

We understand how frustrating this situation can be, particularly if it has impacted your finances, and we're sorry for any confusion caused. Please contact our Customer Service team via the in-app messaging service or online so we can investigate your specific circumstances further and provide any appropriate support.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Counterfeit bag from Flannels – Frasers Plus ignoring statutory Section 75 claim

I bought a luxury bag from Flannels using my Frasers Plus card, which has unfortunately been flagged as counterfeit. Flannels supplied a fake item, which is a severe breach of the Consumer Rights Act 2015.Because of this, I formally submitted a statutory Section 75 dispute to Frasers Plus on the 2nd of September. I provided every single piece of documentation and evidence they requested to prove the item is non-genuine. Despite having all the paperwork, Frasers Plus has gone completely radio silent and unresponsive.Since both Flannels and Frasers Plus are part of the exact same parent company (Frasers Group), it should not take this long to internally review a high-value fraud and counterfeit dispute. I am putting Frasers Plus on formal notice via this review. If my account is not placed on an immediate dispute hold and this claim acknowledged, I will be taking this directly to the Financial Ombudsman Service the moment my 8-week regulatory window expires.Unacceptable customer service for a regulated financial provider. Resolve this.

2 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Ade, thank you for taking the time to share your experience. We're sorry to hear about the concerns you've raised regarding both your purchase and the handling of your claim.

We understand the seriousness of allegations involving product authenticity, and we appreciate that this situation has caused significant frustration. We also recognise your concerns regarding the progress of your Section 75 claim and the communication you've received since submitting your dispute.

As we are unable to discuss account-specific matters via Trustpilot, we would ask that you contact our Customer Services team directly with your account details and any existing complaint reference numbers so that we can review the status of your case and ensure it is being handled appropriately. We appreciate that you have already provided supporting documentation and understand your desire for timely updates throughout the investigation process.

We're sorry that your experience has not met your expectations and appreciate you bringing these concerns to our attention. We would like the opportunity to investigate this further and provide you with an update on your case.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Don’t use this company very bad.

13 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Levijohn, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear that you feel dissatisfied with your experience.

We understand that issues with your account or service can be frustrating, and we'd like the opportunity to better understand what has happened. Customer feedback is important to us, and we are committed to providing support and resolving concerns wherever possible.

If you'd like us to investigate your experience further, please contact our Customer Service team through the in-app messaging service or online with more details. We'll be happy to review your concerns and see how we can help.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Set up a three month payment plan

Set up a three month payment plan. First payment was made without issue, the last payment due on 12/09/26. Without warning, the last two payments have been split into 24 payments with added interest. I wasn’t given the option to contest this. Scam.

13 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Jack, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were unhappy with the changes made to your payment plan.

We'd like to clarify that purchases are only automatically replanned when a scheduled payment is missed and the account falls into arrears. This process is outlined in our Terms & Conditions and is designed to help customers bring their account back up to date by spreading the outstanding balance over a longer period. As part of this replan, interest may be applied in line with the account agreement.

We appreciate that this may have been unexpected, particularly if you had anticipated your balance being cleared within the original three-month arrangement. We'd be happy to review your account and explain exactly what happened in this instance. Please contact our customer service team via the app or website, and we'll look into this for you.

Betygsatt 3 av 5 stjärnor

I must admit it was great at first.but…

I must admit it was great at first.but now im retiring i dont need it but is so hard trying to close the account.
I have a nil balance but still they make it difficult to close it.
I messaged them they replied using my name on my email asking me to confirm my name its impossible i am fed up with it.

10 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi David, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear that you've found the account closure process frustrating.

For security purposes, we may occasionally ask customers to confirm certain account information, even if they are contacting us from a registered email address. We appreciate that this can feel repetitive, but these checks are in place to help protect your account and personal information.

We're pleased to hear that your balance has been cleared, but we're sorry that your experience of trying to close the account has not met your expectations. We understand how frustrating it can be when you're looking for a straightforward resolution.

If you still wish to close your account, please reply to the most recent communication from our team or contact Customer Services again, and we'll be happy to review the status of your request and help progress it as quickly as possible.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This company is a scam

This company is a scam. They keep changing your payment plan and charging the interest and different fee! I will never use again

10 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Kamran, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were unhappy with your experience and would like to clarify how our repayment plans operate.

We will only ever automatically replan a customer's payment plan if a payment has been missed and the account has fallen into arrears. This process is designed to help reduce the arrears balance and support customers in bringing their account back up to date. Once the account is no longer in arrears, customers are free to select a repayment plan that best suits their needs.

Please also be aware that a £12.00 missed payment fee may be applied when a payment is not made by the due date. Information regarding missed payments, fees, and the replanning process is clearly outlined within our Terms & Conditions and FAQs.

We appreciate that unexpected changes to a payment plan can be frustrating, and we're sorry if this was not fully understood. If you would like us to review your account and discuss your specific circumstances, please contact our Customer Service team via the app or online and we'll be happy to help.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Absolute disgrace of a company.

Absolute disgrace of a company.
Changed my plan from 3 months to 12 months, without my knowledge so they can get interests. Hit with a late payment even though I've paid. Raised an issue and I've had nothing back. Pathetic.

7 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Woody, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear that you're unhappy with your experience and appreciate the opportunity to clarify how our repayment plans work.

We will only ever automatically replan a customer's payment plan if a payment has been missed and the account has fallen into arrears. This is designed to help reduce the arrears balance and support customers in bringing their account back up to date. Once the account is no longer in arrears, customers can choose and switch to a repayment plan that best suits their circumstances.

A £12.00 missed payment fee may also be applied when a payment is not made by the due date. Information about missed payments, arrears, fees, and how repayment plans operate is outlined within our Terms & Conditions and FAQs.

We're sorry to hear that you've raised a concern and feel that it has not been addressed. We'd like the opportunity to review this further and discuss your specific circumstances. Please contact our Customer Service team via the app or online, and we'll be happy to investigate this for you.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid Frasers Plus! Useless customer service and zero buyer protection!

I am extremely frustrated with Frasers Plus. I used their service to finance a large order from Flannels, but one item was completely missing from the package. Under UK consumer regulations, the credit provider shares equal liability for non-delivery, but Frasers Plus has been absolutely useless.This matter has been ongoing since August 11th. I provided all the necessary evidence and documents on August 11th, meaning they have had everything for nearly a month. The 14-day investigation window has long passed, yet instead of updating my balance, they are just playing games.I am now on my second support ticket for the exact same issue and being passed around to a third different customer service agent. Every time a new person replies, they just say they are "escalating to the relevant team" to buy more time, while I am forced to keep paying my monthly balance for an item I never received!If I had used PayPal, this dispute would have been securely resolved weeks ago. Frasers Plus offers zero protection for customers. Stop closing tickets, stop passing my case around, and apply the £68.00 credit to my account immediately!
Update:
It is a fact not a belief, that the item worth £68 never arrived.All information regarding this was provided on August 11th . My formal complaint has now been officially registered and I expect a proper resolution from your complaints team.

11 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Anetta, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear about the frustration and inconvenience this situation has caused.

We understand how concerning it can be to be charged for an item that you believe was not received, particularly when the matter has been ongoing for some time. We appreciate that you have already provided information in support of your claim and that you were expecting a quicker resolution.

Investigations relating to missing items often require us to work with the retailer and courier to establish what happened to the order before a final outcome can be reached. We appreciate that having to repeat information or communicate with multiple agents can be frustrating, and we're sorry if this has impacted your experience.

We would like the opportunity to review the status of your case and ensure it is being progressed appropriately. Please contact our Customer Service team via the app or online with your account details, and we will be happy to investigate your concerns further and provide an update where possible.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Avoid! Worst financial institute

Avoid!! Worst financial institute ever. Crooked, all I keep getting is the same emails asking for further info but the email doesn’t state what is needed.
I believe they work closely with flannels so disputes are not fairly dealt with.
Very frustrating as I don’t wish to involve the financial ombudsman but it seems I will have no choice.

8 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Molly, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear about your experience and understand how frustrating it can be when you're seeking assistance and feel that your concerns are not progressing.

We aim to request any additional information required to investigate a dispute as quickly as possible, and we're sorry if our communications were unclear or did not explain what was needed. We appreciate that receiving repeated requests without clear guidance can be frustrating.

We'd also like to reassure you that disputes are reviewed in line with our processes and the evidence available to us. Where additional information is required, this is to help ensure a fair and thorough assessment of the case.

We're sorry that you feel your concerns have not been resolved and that you are considering escalating the matter further. We would welcome the opportunity to review your experience and provide an update on your case. Please contact our Customer Service team via the app or online so we can investigate your concerns in more detail.

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Immoral and illegal

I found the whole thing extremely predatory. Not once was I told this would be performing a credit check on me and creating a new credit account. The cashier just said sign up for our app for 10% off. Told me to type in parts and press next and continue. Then when I said I was ready to pay she told me I had to do it on the app. It was only then I realised it had opened up a new form of credit and done a credit check on me without me wanting it to. Terrible way of business and I think even illegal.

2 augusti 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Sunil, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you were left feeling this way following your application experience.

When applying for a Frasers Plus account, customers are presented with information about the product, including that it is a credit account and that a credit assessment will be completed as part of the application process. We appreciate, however, that your experience in-store has left you concerned about how the account was explained to you.

If you believe the account was mis-sold or that the application process was not properly explained, please contact our Customer Service team via the app or online so that we can investigate your concerns fully. We take allegations of mis-selling seriously and would welcome the opportunity to review what happened.

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

I'm satisfied with the service

I'm satisfied with the service. I was initially with Studio, which exploited customers with high interest, making it nearly impossible to pay off any debt. Switching to Frasers Plus, I started a 12-month plan at a lower interest rate, and I am almost finished.

5 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Betygsatt 1 av 5 stjärnor

One star is to much

One star is to much, after they logged me out of my account, I cannot get back into it, I have over the past month repeatedly tried to change my number so I can re-access my account, live chat useless, phoning customer care make promises do won’t send me any email, now I just want to shut my account, but I can’t even do that because customer care haven’t sent me the email with the bank details to do a bank transfer and I can’t for some reason pay them over the phone using my bank card, what’s it got to take to get through to them I won’t be paying any interest on this account if it’s them stopping me from shutting it down, total joke

4 september 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Frasers Plus

Svar från Frasers Plus

Hi Paul, thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear about the difficulties you've experienced accessing your account and the frustration this has caused.

If you no longer have access to the mobile number registered on your account, this will need to be updated before you'll be able to log back into the app. We appreciate that you have already contacted us regarding this and we're sorry if you feel your concerns have not been resolved as quickly as expected.

We understand how frustrating it can be when you're trying to manage or close your account but are unable to access it. Please be assured that our team can assist with updating your details and discuss the available payment options for settling your balance. If you've been advised that further information or documentation is required, this may be necessary to verify your identity and protect the security of your account.

We'd like the opportunity to review your experience and the interactions you've had with our team. Please contact our Customer Service team again via the available channels so we can investigate this further and help progress your request.

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer