Hundbiten
Jag har varit kund hos Salong Vita sedan 2020. Mitt senaste besök var minst sagt en besvikelse.
Det här omdömet handlar ENBART om salongen och hur de behandlar sina kunder. Jag har klippt mig hos Bahir i 10 år och jag är lika nöjd med honom nu som då, så det här har absolut ingenting med honom att göra.
Efter hårtvätten stod en liten hund vid mina fötter så jag sträckte ner handen försiktigt för att hälsa. Hunden var reserverad och gick undan lite. När jag sedan reste mig för att gå bort till Bahirs stol så kom hunden efter mig och jag trodde det var för att hälsa, men då bet den mig. Dessbättre inte allvarligt så varken jag eller mina kläder fick några skador, men det var dock en väldigt otrevlig upplevelse.
Efter att Bahir gått för att fixa med min dryck gick jag till frisören som verkade äga hunden och frågade om det var hans. Han sa att nej det är hennes, alltså hans kunds, hund. Så jag sa till henne att jag inte uppskattar att hennes hund biter mig. Inte ens ett försök till att be om ursäkt eller fråga hur det gick. Det enda frisören sa var något i stil med att det är lugnt, den är kopplad. Detta var en lögn eftersom den satt okopplad i kundens knä.
Jag kontaktade salongen per epost efter besöket och berättade om min upplevelse. Jag krävde tre saker:
- En personlig ursäkt per telefon från frisören.
- En försäkran från salongen att det inte ska ske igen samt förslag på åtgärd för att detta ska kunna säkerställas.
- En rabatt på mitt nästa besök som enbart bekostas av salongen, inte Bahir.
Frisören ifråga ringde upp mig och gav mig en klen ursäkt. Inte förrän jag skickade en påminnelse svarade salongen på mitt mail. De berättade om att de minsann tog detta på allvar och hade infört nya rutiner för medhavda hundar på salongen. Gällande kompensation så vägrar de, med hänvisning till att de tillämpar likabehandling av alla sina kunder och att jag redan har en stamkundsrabatt med Bahir.
Inga försök gjordes att kontakta mig utan allt har skett på mitt initiativ. Jag får känslan att de inte vill ta i det här riktigt och att det åtminstone delvis är mitt fel att jag blev biten.
Hade det inte varit för att Bahir är den bästa frisören man kan tänka sig så hade jag aldrig satt min fot på Salong Vita igen.






