De spammar min e-post utan att jag ber…
De spammar min e-post utan att jag ber om dejting. Det har då skapats en profil som identifierar mig som person, men som inte anonymiserar mig. På deras dejtingsajt kan du inte avregistrera dig själv, du måste kontakta supporten som sedan avregistrerar profilen, därför får de 1 stjärna eftersom de raderade den direkt. Men "dörrförsäljning" som att skicka e-post om försäljning av dejting, är straffbart enligt EU-lagstiftning och nationell lagstiftning och brukar utlösa stora böter på upp till €15 000 och företaget gör det i flera fall och de tjänar pengar på detta olaglig affärsform, är bedrägeri, då kommer ledningen och ägarna av dejtingtjänsten från Nederländerna att gå i fängelse i över 4 år.








