Brf. Boet i Gbg är en liten förening vilket gör att vi är i behov av god sakkunskap utanför föreningen. Här har under åren Nabo varit i flera avseenden, så som t.ex Ekonomi och Juridik, mycket hjälp... Se mer
Företaget har svarat
Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer
För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer
Brf. Boet i Gbg är en liten förening vilket gör att vi är i behov av god sakkunskap utanför föreningen. Här har under åren Nabo varit i flera avseenden, så som t.ex Ekonomi och Juridik, mycket hjälp... Se mer
Företaget har svarat
Nabo har, så här långt, hjälpt oss att lösa det vi behövt hjälp med att lösa. Mycket bra att ha "egna" kontaktpersoner att tala med. Känns bra att kunna tala med samma person/-er "om allt". "Våra"... Se mer
Företaget har svarat
Nabo är en stor hjälp i den ekonomiska förvaltningen av vår bostadsrättsförening. Utöver det rent ekonomiska är det lätt att få annan hjälp av andra kompetenser t.ex. juridik eller fastighetsskötsel.... Se mer
Företaget har svarat
Mycket nöjd med den ekonomiska förvaltningen.Fabian Östlund är en god representant för Nabo.Lätt att nå per telefon och återkopplar snabbt om så krävs Ibland behövs juridisk hjälp. Jeanette Axelss... Se mer
Företaget har svarat
Skrivet av företaget
Johan Willins gata 6, 416 64, Göteborg, Gårda, Sverige
Ber kunder att lämna omdömen
Detta företag bjuder in sina kunder att lämna omdömen – oavsett om de är positiva eller negativa
Har besvarat 95 % av sina negativa omdömen
Svarar vanligtvis inom 2 veckor
Så använder företaget Trustpilot
Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.
Brf. Boet i Gbg är en liten förening vilket gör att vi är i behov av god sakkunskap utanför föreningen. Här har under åren Nabo varit i flera avseenden, så som t.ex Ekonomi och Juridik, mycket hjälpsamma. Detta uppskattas verkligen av styrelsen.
Hans Lindekrantz

Svar från Nabo - Göteborg
Jag vill utfärda en varning till alla berörda att ALDRIG ingå avtal med NABO för då kommer det att sluta med en polisanmälan mot bolaget. Jag har själv flyttat in i min nya lägenhet vid Gamla Kronvägen 45 i Partille, och får hela tiden falska fakturor på min vattenförbrukning. Deras kvinnliga sk. "jurist" C. Å. - vars sammanlagda kunskaper får plats på kortsidan av en tändsticksask vill bara ta emot klagomål via papperspost - trots att hon har en mejladress som hon dessutom också svarat på. Flera oberoende sakkunniga bedömer NABOs agerande som försök till bedrägeri då de skickar falska fakturor på vattenförbrukningen för en ensam pensionär som motsvarar 53 badkar varmvatten (7900 liter) på en enda månad. Alla normalbegåvade människor förstår ju att det är fel någonstans som den boende inte kan ansvara för eller påverka och som dessutom endast har vattnet på 1 timma om dygnet. Föreningens styrelse vägrar att felsöka och hänvisar istället till ”juristen”, som istället skickar brev till Socialen om att jag kan bli vräkt om jag inte betalar de falska vattenfakturorna. SBC som sköter fastigheten gör ingenting. Föreningen kallar sig – ironiskt nog för - "Kärleken", men det enda man har känt sedan man flyttat hit är istället hat och ohederlighet, då de inte ens svarar på frågor som berör medlemmarna. Ska du köpa en lägenhet i Partille med omnejd se då till att den INTE förvaltas av NABO eller SBC fastighetsservice. Är du arbetslös så tveka inte att söka jobb som jurist på NABO. Det enda krav de har är att du klarar av att klä på dig själv på morgonen.
Finns de tjänster vi som Brf styrelse behöver... ganska lätt att navigera även om jag inte är data van..

Svar från Nabo - Göteborg
Alltid bra personliga och trevliga bemötanden
samt hjälpsamma i alla lägen.
Glad Påsk

Svar från Nabo - Göteborg
Dom sköter sig bra kunniga och trevliga bra bemötande när man behöver hjälp
Ställer alltid upp när man vill något

Svar från Nabo - Göteborg
Bra information och möjligheter till hjälp om man vill.

Svar från Nabo - Göteborg
Portalen är ett alldeles utmärkt verktyg för att planera och följa upp föreningens ekonomi. Bra kontakt med Nabos medarbetare, snabba svar.

Svar från Nabo - Göteborg

Svar från Nabo - Göteborg

Svar från Nabo - Göteborg
Lite udda att ha den helt suveräna ekonomiska förvaltningen i samma bedömning som den tämligen usla tekniska förvaltningen. Har efter 3 år bara gott att säga om den ekonomiska förvaltningen, både personal och webportal har varit över förväntan och tidsbesparande. Inget av detta gäller den tekniska förvaltningen som präglas av rörig eller utebliven leverans, stor vilja att debitera, extra även för jobb som inte utförts i vår förening. 4 tekniska förvaltare på 3 år. Även de enklaste arbeten som ett namnbyte på en dörr kan ta över en månad och kräva ett antal uppdateringar i ärendhanteringen trots att det skall skötas per automatik. Om man läser den oerhört omfattande beskrivningen i avtalt kan man få intrycket att dett verkligen är ”all inclusive”, men leveransen blir något helt annat. Så 5 stjärnor till den ekonomiska och 1 till den tekniska förvaltningen.

Svar från Nabo - Göteborg

Svar från Nabo - Göteborg
Bra bemötande och snabb respons när man behöver hjälp.

Svar från Nabo - Göteborg
Med ett seriöst och servicetänk lever Nabo upp till våra förväntningar

Svar från Nabo - Göteborg

Svar från Nabo - Göteborg
Fungerar bra förutom snöröjningen. Under all kritik

Svar från Nabo - Göteborg
Alltid snabba svar på ärenden.
Trevligt bemötande.
Lätt att nå i telefon.
Lättarbetad portal.
Kan rekommendera.
Ingen 5:a pga lite fel i bokföringen där det hamnar verifikationer på fel konton emellanåt.

Svar från Nabo - Göteborg
Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.
Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.
Läs mer om andra typer av omdömen.
Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.
Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.
Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.
Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.
Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.