Blödande hund och skadad
Åkte där ifrån med min hund skadad och ledsna.
Jag kom dit och vi planera hur vi skulle trimma min hund. Kom överens så jag åkte iväg medans hon skulle trimma osv.
Jag var noga med att min hund är aggressiv eller reaktiv. Men hon hade inga problem med det eftersom att hon tog in de flesta hundar som är svåra individer med hennes egna ord.
Hon för det första kunde inte sätta på en munkorg på hunden. Redan där kände jag att inte var bra men det fick jag reda på efter hon var klar med trimningen och även där hade hon kunnat ringa.
Förklarade för henne hur jag vill ha min hund rakad och vi kommer överens. När jag kommer dit så har hon tagit egna initiativ med att raka ner han helt nästan till huden. Han har fyra blödande tassar. Hon har alltså klippt så mycket så att pumpan blöder på alla tassar. Nu 2 timmar senare när vi är hemma så lägger hunden och ha straff och han måste slicka på tassarna hela tiden och han verkar ha ont om det.
Hon rakade även ner han i egna initiativ fast jag berättade exakt hur jag ville ha honom. Hon skulle ringa 30 minuter innan hon var klar men det gjorde hon inte.
Hon tog egna initiativ som jag skrev, men istället för att ringa mig och berätta hur det låg till så tog hon egen initiativ till att raka ner honom helt och han såg ut som en katt..
Hade hon ringt mig och berättat att hur det låg till med att hon vill raka ner han helt då hade jag hämtat hunden och dragit hem då han absolut inte ska rakas ner så mycket. Han kan knappt vara i solen eller ute knappt i solen under sommaren. Vilket var hela grejen med att han skulle trimmas av att han skulle orka vara med i sommar och i solen. Men nu går det inte det.







