Jurist mjölkade kunden på pengar
Mitt ex ville ha ut mer pengar ur bodelningen och anlitade en jurist på Juristbolaget. Kvinnan som tog uppdraget visste att det inte skulle gå - eftersom bodelningen var gjord by the book. Ändå åtog hon sig uppdraget och föreslog att mitt ex skulle driva en kostsam process som han aldrig hade haft någon framgång med i rätten. Juristen utnyttjade en person som befann sig i en svår belägenhet för egen vinnings skull.
Sedan fortsatte hon att driva ärendet, talade inte om att hon tog betalt för att svara på mejl och debiterade mer än dubbelt så många timmar mot överenskommet. Det är ohederligt beteende och jag vill uppmana människor att anlita en annan juristbyrå - en som bryr sig mer om kunderna än om sin egen plånbok.








