Även om vi inte verifierar specifika påståenden eftersom omdömeslämnarnas åsikter är deras egna, kan vi märka omdömen med en ”verifierat”‑etikett ifall vi kan bekräfta att en företagsinteraktion har ägt rum. Läs mer

För att skydda plattformens integritet granskas både verifierade och overifierade omdömen av vår automatiserade programvara som är tillgänglig dygnet runt. Tekniken är utformad för att identifiera och ta bort innehåll som bryter mot våra riktlinjer, inklusive omdömen som inte är baserade på en äkta upplevelse. Vi är medvetna om att vi inte kan lägga märke till allt. Det går att flagga sådant som du tror att vi kan ha missat. Läs mer

Företagsinformation


Kontaktuppgifter

2,5

Dålig

TrustScore 2.5 av 5

14 omdömen

5 stjärnor
4 stjärnor
3 stjärnor
2 stjärnor
1 stjärna

Har besvarat 100 % av sina negativa omdömen

Svarar vanligtvis inom 48 timmar

Så använder företaget Trustpilot

Se hur deras omdömen och betyg hämtas, betygsätts och modereras.

Företag på Trustpilot får inte erbjuda incitament eller betala för att dölja omdömen. Omdömen är enskilda användares åsikter och inte Trustpilots åsikter. Läs mer

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

The website Hatstore Canada has nice…

The website Hatstore Canada has nice products and the ordering process went smoothly.

However, ⚠️ important to know: despite the name, the company is not actually based in Canada.

👉 As a result, I was charged unexpected customs and import fees upon delivery, which was disappointing.

More transparency about where items are shipped from would avoid this confusion

1 maj 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Roger,

thanks for sharing your experience and we’re glad to hear you liked our products and that the ordering process went smoothly.

We’d like to clarify that we are transparent about being a Swedish company, and this information is available on our website. In addition, during checkout, before confirming the purchase, we clearly inform customers that additional customs duties and import fees may apply depending on the destination country.

If you have any further questions, feel free to reach out, we’re always happy to help.

Service Hero

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Incredible Customer Service!

I had a small issue with my order and contacted them. Aziz got back to me promptly with a friendly reply and resolution that was beyond my expectations. Amazing customer service, thank you again!

25 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi B,

thank you so much for your kind words 😊
We’re really happy to hear that our Customer Service was able to assist you quickly and provide a solution beyond your expectations. We truly appreciate your feedback and support, don’t hesitate to reach out if you need anything in the future :)

Service Hero

Betygsatt 5 av 5 stjärnor

Ordered a hat and there was some…

Ordered a hat and there was some complications with me receiving it. Due to this I had a good amount of contact with customer service and in specific Aziz K. The customer service was fantastic and a model that other corporations should follow. Aziz K you know what you are doing!

20 mars 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Justin,

Thank you so much for your kind words!
We’re really happy to hear that you had a great experience with our customer service 😊

I’ll make sure to pass your feedback on to Aziz — it will definitely mean a lot!

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

hatstorecanada is not canadian

hatstorecanada is not canadian, you will get huge import fees and have to fight for a refund, so sad!

3 februari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Noellelailey,

we’re sorry for the disappointment caused. We’d like to clarify that we are a Swedish company, and this is stated clearly on our website. Prices are shown excluding VAT, and we also inform during checkout that customs or import fees may apply depending on the destination.
If a delivery is refused due to customs charges, we will of course issue a refund according to our policy as soon as the parcel is returned to us.

If you have any questions or would like help with your case, our support team is always happy to help.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Refund has not happened one month later

Like most commenting, thought this was a Canadian company, and after ordering was sent an email indicating duty fees of $48. The returns section of their website said you can refuse package as in "Under the Distance Contracts Act, you have 14 days to withdraw from your purchase.", which I did immediately, so the delivery driver took the package back. So I have contacted them 3 times since to inquire about my refund starting Dec 1 , as they would have likely recieved the hat now after a month. I can't get my refund for my duty charges until this is cleared up either. So basically out $150

30 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Caw,

thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear you are not satisfied and we would like to clarify that we are a Swedish company, and this information is transparently provided on our website. We also inform our customers about the possibility of additional customs fees for international orders.

We are still replying to all queries we received under the Christmas holidays and as soon as we will receive your return we will issue a refund for it

We truly appreciate your feedback and hope this clarifies the situation. We’re always happy to assist with any questions or concerns regarding orders and shipping.

Service Hero

Betygsatt 2 av 5 stjärnor

It won't let me watch or track my…

It won't let me watch or track my package, it says it can't location my tracking number. It's been more then 48 hours, I am in Canada also

1 januari 2026
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Jon,

we’re sorry for the confusion and the inconvenience. We have sent you the tracking details, which allow you to follow the delivery status of your package. Please note that for international shipments to Canada, tracking information can sometimes take more than 48 hours to become active or update in the system.
Your package has been dispatched and is on its way. If you still have any issues, please don’t hesitate to contact us again and we’ll be happy to assist.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Terribly slow shipping speed from…

Terribly slow shipping speed from Sweden. Companies name is Hatstorecanada so anyone would assume it's a Canadian company.

I ordered 2 winter hats and had to pay an additional $40 in import fees.

I wouldn't order from this website

10 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Gordie,

thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear you are not satisfied and we would like to clarify that we are a Swedish company, and this information is transparently provided on our website. We also inform our customers about the possibility of additional customs fees for international orders.

Regarding delivery, the shipping time depends on the method you choose, and we provide an estimated delivery date (ETA) at checkout so you know when to expect your order.

We truly appreciate your feedback and hope this clarifies the situation. We’re always happy to assist with any questions or concerns regarding orders and shipping.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

This is considered a scam company

This is considered a scam company. Their website domain has the word “Canada” in it to make you think it’s a Canadian site and that the items are shipped from Canada. They make it intentionally very hard to find the actual shipping information on their website. As such, I will be charged a massive import fee and the shipping will prevent my receiving in time for an event.

I will be asking for a refund and if I don’t receive one, I will be submitting this as a fraudulent charge on my credit card and getting a refund that route. Do not buy from this European company. Dishonest.

4 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Danielle,

We’re sorry to hear about your concerns. We would like to clarify that we are a Swedish company, and this is clearly stated in our Terms & Conditions, About Us, Delivery page, and at Checkout, including information about possible customs fees you would be responsible for.
If the package is refused and send back to us as undeliverable, we are happy to issue a refund for undeliverable parcel, as stated in our policy. We appreciate your understanding.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

⚠️ AVERTISSEMENT AUX CONSOMMATEURS

⚠️ AVERTISSEMENT AUX CONSOMMATEURS – Hatstore Canada ⚠️ FRAIS SUPPLÉMENTAIRES NON LEGALS.

Je commande un bonnet à 30 $.
Avec les frais de livraison, j’en suis déjà à près de 50 $.
À la livraison, UPS me réclame presque 30 $ de frais de douane supplémentaires, qui n’étaient pas clairement annoncés au moment du paiement.
Total réel : près de 80 $ pour un bonnet à 30 $.
Face à ces frais imprévus et excessifs, je refuse le colis, ce qui est parfaitement légal.
Et malgré cela, la compagnie essaie actuellement de m’imposer des frais de retour, alors que :
Je n’ai jamais reçu la marchandise
Le colis a été refusé avant livraison
Ces frais n’étaient pas clairement affichés au checkout
Aujourd’hui, l’entreprise se cache uniquement derrière ses “Terms & Conditions”, alors que l’information essentielle n’a pas été donnée clairement avant l’achat, ce qui pose un sérieux problème de transparence.
À l’heure actuelle :
La compagnie tente toujours de me faire payer des frais injustifiés
Ma banque est saisie du dossier
J’entame officiellement des démarches auprès de la protection des consommateurs au Canada pour faire respecter mes droits
Je publie cet avis pour éviter que d’autres personnes se retrouvent dans la même situation ou bien sache que leurs comportements est illégal, cf ci dessous les articles non respectés.

Violation des art. 219, 224 et 272 de la Loi sur la protection du consommateur (prix trompeur, frais cachés, droit au remboursement), art. 1373 C.c.Q. (consentement non éclairé) et art. 52 de la Loi sur la concurrence (prix trompeur).

Fuyez cette compagnie qui respecte pas les lois canadiennes.

5 december 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Bonjour Amelie,

merci pour votre message et désolé que votre expérience n’ait pas été satisfaisante.
Nous souhaitons rappeler que notre site indique clairement que les commandes sont expédiées depuis la Suède et que des frais de douane peuvent s’appliquer, entièrement à la charge du destinataire. Ces informations sont affichées avant le paiement.
Comme précisé dans nos termes et conditions acceptés lors de votre commande :
En cas de refus de livraison, UPS retourne le colis comme undeliverable.
Nous procédons alors au remboursement du produit, déduction faite du frais administratif lié au traitement d’un colis refusé.

Les frais douaniers ne sont malheureusement pas fixés par nous, et nous ne facturons aucun frais caché.
Nous restons disponibles si vous avez besoin d’assistance supplémentaire.

Merci de votre compréhension.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

I ordered from HatstoreCanada.com…

I ordered from HatstoreCanada.com assuming it was a Canadian store because of the name and prices in CAD. After paying $17 for shipping, UPS wanted another $38 in import fees on a $70 item — all because the order actually ships from Sweden.

Hatstore often replies saying this is “clearly listed on their site,” but that’s not accurate. The only mention is a small line about shipping from Sweden, which doesn’t say anything about customs duties, brokerage charges, or extra taxes that customers will owe at delivery. That’s not clear disclosure — it’s fine print.

Support offered a 10% refund “as goodwill,” but took no responsibility for how misleading the site looks to Canadian shoppers. If you order here, know that it’s not Canadian and you’ll likely pay unexpected UPS fees on top of your purchase.

EDIT: Thanks for the generic response. Unfortunately, it doesn’t reflect what actually happened. The import fees were nowhere near clearly stated, and pretending otherwise just confirms the issue: your checkout process isn’t transparent. Customers deserve clarity, not excuses. And to be honest, both the customer service I received and this public reply come off as condescending rather than helpful.

11 november 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Patrick,

thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear about the confusion regarding shipping and import fees. We do inform customers during checkout that orders are shipped from Sweden and that additional customs or import charges may apply before confirming the purchase. That said, we truly appreciate your feedback and will do our best to make this information even clearer for future customers.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

BEWARE FEES MASSIVE IMPORT AND RETURN…

BEWARE MASSIVE IMPORT AND RETURN FEES.NOT CANADIAN. If you look on their website; it does state that items are shipped from Sweden, so it’s my fault for assuming that a company with “Canada” in the name would at the very least have a Canadian warehouse. Nope. I had to pay an additional, insane $38 dollar customs fee on top of what was already paid. To make matters worse, the hat was the wrong size (it’s a medium and according to their chart it was supposed to large or one size fits all). It doesn’t fit at all. Now get this, to return the product you have to pay them another $20 shipping fee. Insane. So I ended up having to pay these guys $58 (38+20) in extra non-refundable fees for a hat that doesn’t even fit, just to try to get some of my money back. What a racket! I’m sure the rep will comment and respond about how their website clearly states they are in Sweden, which it does, but if they aren’t trying to scam people then why isn’t their company called hatstoredweden? Because they are trying to trick people! I looked and they have many websites like this for many different countries to try to trick people into thinking they are buying locally. Watch out!

22 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Mike,

thanks for sharing your experience nd sorry that you feel that way.
We’d like to clarify that we are a Swedish company and all packages are shipped from Sweden. Information about possible customs fees is clearly stated on our website, in our policy, and at checkout before payment. We’re sorry the sizing wasn’t as expected and understand your disappointment. We are working to make it as clear as possible for our customers

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

The website is called…hatstorecanada.com

The website is called hatstorecanada.com and yet the hats come from a company in Sweden, which resulted in a $50 shipping/customs fee, that i did not find out about til after the order was processed. The representative claimed that they are transparent about being a Swedish-based business, and yet, they are selling products under a banner with canada in its domain title. This is quite simply an overtly deceptive method of advertising. If they were in fact transparent, they would change the name to hatstoresweden.

4 september 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Adam,

thank you for sharing your shopping experience. We understand your concerns, and we sincerely apologize for any confusion regarding the shipping process.
Please allow us to clarify that we do inform all customers about both the shipping origin (Sweden) and the potential customs fees. This information is not only available in various places on our website but also clearly displayed during the checkout process before you confirm your purchase. We aim to be as transparent as possible to avoid any surprises.

If you have any other questions or need further assistance, please feel free to reach out.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Zero Customer Service... Crickets

I took a chance on ordering from a hat store that wasn't American for my two year old son for our vacation together and regret my decision. I have been emailing and calling with zero reply and the same automated message. I have asked to cancel my order and refund my credit card and still crickets. I buy a lot of hats and will not be giving this company anymore of my hard earned money.

26 mars 2025
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Ryan,

Thank you for your feedback. We sincerely apologize for the delay in our response. As we do not operate over the weekends, we were unable to reply immediately, but we have already processed the cancellation of your order as requested.

We truly understand your frustration, and we appreciate your patience. If you have any further concerns or questions, please don't hesitate to reach out during our regular business hours. We are here to assist you.

Service Hero

Betygsatt 1 av 5 stjärnor

Not Canadian

Not a Canadian company. I thought I was ordering from a Canadian company that shipped locally and would be quick. Everything on their website on the surface makes it look like they are a Canadian company, but it turns out this company ships their product out of Sweden and it takes forever to get here.

If you are looking to support a Canadian company and keep your money in Canada don't buy from buy from HatworldCanada.com

10 november 2024
Omdöme utan inbjudan
Logotyp för Hatstorecanada

Svar från Hatstorecanada

Hi Travis,

thank you for your feedback and we are incredible sorry that you feel this way. I would like to address your concerns and provide some clarification.

We are completely transparent about being a Swedish company. This information is stated in several places on our website, including during the checkout process and in the order confirmation email, to ensure our customers are aware of where their orders are being shipped from.

Regarding the delivery delay, we sincerely apologize for the inconvenience. Unfortunately, the current general strike of post in Canada has caused disruptions in shipments. We understand how frustrating this can be and appreciate your patience as we work to ensure your order reaches you as soon as possible.

If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to contact us directly. We are here to help and value your feedback.

Service Hero

Detta är Trustpilot

Vem som helst får skriva ett omdöme på Trustpilot. Den som skriver ett omdöme äger sitt omdöme och detta innebär att personen i fråga kan redigera eller ta bort sitt omdöme när som helst. Omdömen finns kvar på Trustpilot sålänge omdömeslämnarens konto är aktivt.

Företag kan be sina kunder om omdömen via automatiska inbjudningar. Dessa omdömen markeras som verifierade för att visa att det handlar om verifierade upplevelser.

Läs mer om andra typer av omdömen.

Vi skyddar vår plattform med hjälp av dedikerade medarbetare och smart teknologi. Läs mer om hur vi bekämpar falska omdömen.

Läs mer om omdömesprocessen på Trustpilot.

Här är 8 tips på hur man kan skriva omdömen på bästa sätt.

Verifieringen hjälper till att säkerställa att det är riktiga människor som skriver omdömena som du läser på Trustpilot.

Att erbjuda belöningar för omdömen eller att bara be en viss grupp personer att skriva ett omdöme kan påverka företagets TrustScore. Detta strider mot våra riktlinjer.

Läs mer